Przeskakujacy napęd.

Data: 2016-01-19 00:29:51
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 07:15:29 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Czy to kwestia mrozu minus 5 stopni (jeĽdziłem i przy większych jak rower był nowszy), czy po prostu zużytego tylnego napędu? Warto naprawiać / smarować, czy odżałować na nowe?

Dokładnie, kwestia mrozu, pieski na sworzniach się usztywniaj± pod wpływem
¶rodka smaruj±cego i produktów współpracy z bębenkiem, w ciepłym pomieszczeniu
problem znika, je¶li pieski, bieżnia wewn±trz bębenka nie s± zużyte.
Zrobić jak zaleca przedmówca, lub poczekać do wiosny.
Rozkręcanie bębenka to precyzyjna robota - gwinty drobnozwojne, potrzeba kluczy do odkręcenia: bębenka piasty - imbus 9mm i jej bieżni- foto 2 i 1,
https://goo.gl/TDer2d

Data: 2016-01-19 09:59:56
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

-- -- -
poczekać do wiosny.

Data: 2016-01-19 07:28:18
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 09:59:38 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

> poczekać do wiosny.

Je¶li ewidentnie przeskakuje i ma 10 lat, to wymiana, ale i tak bębenek
trzeba odkręcić imbusem i z nim udać się do stacjonarnego sklepu i kupić
taki jak trzeba, lub udać się do serwisu i problem rozwi±zać. Lub próbować tego:
http://blog.bosorowerem.pl/?p=1472

Data: 2016-01-19 07:38:52
Autor: Ignac
Przeskakujacy napęd.
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 16:28:20 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

Życie potrafi się nieoczekiwanie skomplikować.
Może załamanie r±k co¶ pomoże, nie próbowałe¶?

Data: 2016-01-19 17:14:46
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
Data: 2016-01-19 10:12:34
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 09:59,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Nie mogę czekać, jeżdżę cały rok, a tylko ten rower mam na zimę (innych nie chcę narażać na sól).

Od biedy mozesz psiknac do srodka jakis WD40 i zakrecic do tylu.

Data: 2016-01-19 10:17:08
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
OK (raczej silikon), którędy konkretnie psikn±ć?

Nigdy nie serwisowałem kasety, jedynie wolnobiegi Romet ;-)

-- -- -
Od biedy mozesz psiknac do srodka jakis WD40 i zakrecic do tylu.

Data: 2016-01-19 10:35:11
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 10:17,  ±ćęłń󶼿 pisze:
OK (raczej silikon), którędy konkretnie psikn±ć?

O ile dobrze rozumiem, to wolnobieg. Moze byc i silikon. Chodzi o jakis lekki smar. Krecisz pedalami do tylu i psikasz na styku nieruchomego srodka i krecacych sie koronek.

Data: 2016-01-19 11:06:00
Autor: ±ćęłń󶼿
Przeskakujacy napęd.
No nie, piasta 8 rzędów, seria Parallax czyli Acera, pod kasetę 8 rz.
Nie widzę miejsca, gdzie mógłbym psikn±ć do wnętrza.
Może po zdjęciu kasety?

-- -- -
O ile dobrze rozumiem, to wolnobieg.

Data: 2016-01-19 12:34:16
Autor: Andrzej Ozieblo
Przeskakujacy napęd.
W dniu 2016-01-19 o 11:06,  ±ćęłń󶼿 pisze:
No nie, piasta 8 rzędów, seria Parallax czyli Acera, pod kasetę 8 rz.
Nie widzę miejsca, gdzie mógłbym psikn±ć do wnętrza.
Może po zdjęciu kasety?

Da sie. Nie trzeba zdejmowac kasety. Musisz sie dobrze przygladnac w trakcie krecenia do tylu i psikac z zalozonego na sprey wezyka. Nie wiem czy to cos pomoze.

Przeskakujacy napęd.