Przeskoki po zmianie biegu

Data: 2011-06-17 12:07:22
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
Jeśli po przerzuceniu trybu przedniego lub tylnego następuje czasem seria przeskoków, to jest to wina złego wyregulowania przerzutek czy zużycia jakiegoś elementu? Przerzutki oldschoolowe tj. Shimano GS200 (obydwie) - generalnie cały osprzęt Shimano (koła, hamulce, kołowrót...)
Rower oddałem do regulacji w serwisie zaraz po zakupie na Allegro i jeździ się bardzo wygodnie i lekko, ale tak to sie właśnie czasem zachowuje...

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-17 12:18:53
Autor: MadMan
Przeskoki po zmianie biegu
Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:07:22 +0200, OMSON napisał(a):

[...]

Złe ustawienie przerzutki albo zajechane linki/pancerze. Ewentualnie
mocno zajechany napęd, ale nie sądzę przy takich objawach. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-06-17 12:35:26
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
OMSON <omson@o-dwa.pl> napisał(a):
[...]

Ale co ci przeskakuje?
Biegi się same zmieniają, czy przeskakuje łańcuch na trybach.
Jeśli pierwsze, to albo regulacja kiepska, albo zużyta przerzutka/pancerze/linki/manetki
Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich spadasz) to albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Data: 2011-06-17 14:38:13
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich spadasz) to albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Raczej opcja druga. Jakieś sugestie jak to okiełznać?

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-17 12:42:18
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

> Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich
spadasz) t
o > albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower) i łańcuch. Nie sądzę, żeby znalazła się tam kaseta, więc za ~50zł powinieneś usunąć wszystkie problemy. Warunkiem jest w miarę przyzwoity stan korby.

Data: 2011-06-17 23:35:56
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower)

W jakim sensie pamiętasz? Czyżbym kupił go od Ciebie? :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-18 11:35:18
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
OMSON <omson@autograf.pl> napisał(a):
piotrpo pisze:

> Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower) W jakim sensie pamiętasz? Czyżbym kupił go od Ciebie? :)

Pzdr, OMSON
Nie, ale się nim "chwaliłeś" po zakupie. OIDP

Data: 2011-06-18 19:18:21
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Nie, ale się nim "chwaliłeś" po zakupie. OIDP

Ok, dobrze pamiętasz. :)

Pzdr, OMSON

Przeskoki po zmianie biegu