Przeskoki po zmianie biegu

Data: 2011-06-17 12:35:26
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
OMSON <omson@o-dwa.pl> napisał(a):
Jeśli po przerzuceniu trybu przedniego lub tylnego następuje czasem seria przeskoków, to jest to wina złego wyregulowania przerzutek czy zużycia jakiegoś elementu? Przerzutki oldschoolowe tj. Shimano GS200 (obydwie) - generalnie cały osprzęt Shimano (koła, hamulce, kołowrót...)
Rower oddałem do regulacji w serwisie zaraz po zakupie na Allegro i jeździ się bardzo wygodnie i lekko, ale tak to sie właśnie czasem zachowuje...

Ale co ci przeskakuje?
Biegi się same zmieniają, czy przeskakuje łańcuch na trybach.
Jeśli pierwsze, to albo regulacja kiepska, albo zużyta przerzutka/pancerze/linki/manetki
Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich spadasz) to albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Data: 2011-06-17 14:38:13
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich spadasz) to albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Raczej opcja druga. Jakieś sugestie jak to okiełznać?

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-17 12:42:18
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

> Jeżeli objaw, to przepuszczanie (np. stajesz na pedałach, i z nich
spadasz) t
o > albo przeskakuje łańcuch na kasecie, albo puszczają zapadki w wolnobiegu.

Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower) i łańcuch. Nie sądzę, żeby znalazła się tam kaseta, więc za ~50zł powinieneś usunąć wszystkie problemy. Warunkiem jest w miarę przyzwoity stan korby.

Data: 2011-06-17 23:35:56
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower)

W jakim sensie pamiętasz? Czyżbym kupił go od Ciebie? :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-18 11:35:18
Autor: piotrpo
Przeskoki po zmianie biegu
OMSON <omson@autograf.pl> napisał(a):
piotrpo pisze:

> Tak, trzeba wymienić wolnobieg (o ile pamiętam ten rower) W jakim sensie pamiętasz? Czyżbym kupił go od Ciebie? :)

Pzdr, OMSON
Nie, ale się nim "chwaliłeś" po zakupie. OIDP

Data: 2011-06-18 19:18:21
Autor: OMSON
Przeskoki po zmianie biegu
piotrpo pisze:

Nie, ale się nim "chwaliłeś" po zakupie. OIDP

Ok, dobrze pamiętasz. :)

Pzdr, OMSON

Przeskoki po zmianie biegu