Przesłanie dokumentów do Urzędu Skarbowego.

Data: 2009-10-14 05:49:50
Autor: Rafał Kowalczyk
Przesłanie dokumentów do Urzędu Skarbowego.
Jutro przesyłam priorytetem dokumenty związane z rejestracją DG do US..
Może moje pytania są banalne - ale chciałbym wiedzieć czy te wszystkie
dokumenty należy wysłać w jednej kopercie, czy oddzielnie w dwóch -
jedna na NIP-1 + załączniki (upoważnienia, Oświadczenie o wyborze
formy opodatkowania, Oświadczenie o nie wykonywaniu sprzedaży
opodatkowanej podatkiem VAT), druga dla VAT-R, VAT-R/EU oraz
pokwitowania wniesienia opłaty za VAT-R?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-14 15:00:18
Autor: Tomek
Dnia 14-10-2009 o 14:49:50 Rafał Kowalczyk <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

Jutro przesyłam priorytetem dokumenty związane z rejestracją DG do US.

A nie lepiej kupić zamiast tego prioryteta kwiatka kobiecie?

Może moje pytania są banalne - ale chciałbym wiedzieć czy te wszystkie
dokumenty należy wysłać w jednej kopercie, czy oddzielnie w dwóch -

A czemu nie w siedmiu? Będzie bezpieczniej :)

--
Tomek

Data: 2009-10-14 16:40:10
Autor: cef
Tomek wrote:

Może moje pytania są banalne - ale chciałbym wiedzieć czy te
wszystkie dokumenty należy wysłać w jednej kopercie, czy oddzielnie
w dwóch -

A czemu nie w siedmiu? Będzie bezpieczniej :)

1. A co zrobisz jak wypełniłeś źle jakieś rubryczki?
2. A zrobiłeś sobie kopie (choć bez potwierdzenia guzik warte, ale lepiej mieć)

O ile nie jest to jakaś kombinacja, to składasz w miejscu zamieszkania.
Nie sensowniej jest załatwić osobiście?
Zwłaszcza to  oświadczenie o wyborze formy opodatkowania - bo to
pewnie zginie i zgodnie z prawem Murph... opodatkują Cię w ten najgorszy sposób :-)

Data: 2009-10-14 11:57:08
Autor: Rafał Kowalczyk
On 14 Paź, 16:40, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Tomek wrote:

> A czemu nie w siedmiu? Będzie bezpieczniej :)

1. A co zrobisz jak wypełniłeś źle jakieś rubryczki?

Wypełniało mi to biuro rachunkowe, a sam sprawdzałem dwa razy :-)

2. A zrobiłeś sobie kopie (choć bez potwierdzenia guzik warte, ale lepiej
mieć)

Oczywiście mam te wszystkie dokumenty skerowane?
A o jakie potwierdzenie chodzi?

Tak w ogóle to lepiej to chyba przesłać listem poleconym, bo będę miał
przynajmniej potwierdzenie jakieś potwierdzenie?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-14 21:23:54
Autor: cef
Rafał Kowalczyk wrote:

1. A co zrobisz jak wypełniłeś źle jakieś rubryczki?

Wypełniało mi to biuro rachunkowe, a sam sprawdzałem dwa razy :-)

I to ma być gwarancja?
Wypełnia biuro, a sprawdza człowiek zielony w podatkach (w końcu składa zgłoszenia)
Trudno o lepszą kombinację :-)
..
Oczywiście mam te wszystkie dokumenty skerowane?
A o jakie potwierdzenie chodzi?

Jakiekolwiek. I wiedzieć co złożyłeś.
Polecony wystarczy skoro złożenie osobiste to problem.

Data: 2009-10-14 21:44:59
Autor: Tomek
Dnia 14-10-2009 o 21:23:54 cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):

Rafał Kowalczyk wrote:

[...]

Jeszcze można dać cioci do zerknięcia i wtedy będą 3 osoby,
3 osoby to już tłum, a tłum mylić się nie może :)

--
Tomek

Data: 2009-10-15 10:29:07
Autor: Gotfryd Smolik news

Tomek wrote:
2. A zrobiłeś sobie kopie (choć bez potwierdzenia guzik warte, ale lepiej
mieć)

Oczywiście mam te wszystkie dokumenty skerowane?
A o jakie potwierdzenie chodzi?

  Datownik US, czyli potwierdzenie "złożenia".
  W przypadku posłania papierów pocztą jest tylko dowód że "coś"
wysłano. Składając osobiście i biorąc potwierdzenie na kopii
masz mniej więcej potwierdzone *co* składałeś.

Tak w ogóle to lepiej to chyba przesłać listem poleconym, bo będę miał
przynajmniej potwierdzenie jakieś potwierdzenie?

  Toż Ci tłumaczą, że nie.
  Zanosi się wszystko w 2 kopiach, jedna dla siebie.
  Osoba w informacji przywala datownik i wszyscy są szczęśliwsi ;)
  Osobiście "dla siebie" drukuję pomniejszone sqrt(2) raza (A4->A5).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-15 10:44:37
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:

 Toż Ci tłumaczą, że nie.
 Zanosi się wszystko w 2 kopiach, jedna dla siebie.
 Osoba w informacji przywala datownik i wszyscy są szczęśliwsi ;)
 Osobiście "dla siebie" drukuję pomniejszone sqrt(2) raza (A4->A5).

   Swoją drogą jaki dowód jest z tego datownika, skoro nawet podpisu nie ma? "To nie nasz datownik i co nam pan teraz zrobi?"

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 13:21:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Oct 2009, Liwiusz wrote:

 Osoba w informacji przywala datownik i wszyscy są szczęśliwsi ;)

 Swoją drogą jaki dowód jest z tego datownika, skoro nawet podpisu nie ma? "To nie nasz datownik i co nam pan teraz zrobi?"

  Liwiusz, litości.
  Mówisz że odcisk pieczęci jest łatwo podrobić?
  Czy że na mój widok panienka wyciągnie spod lady "wersję jednorazową"
datownika, nie przybijaną innym petentom? :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-16 14:19:08
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

   Chodzi Ci o to, że dowodem nie jest sama pieczęć, tylko te mikroślady, które jednoznacznie wskazują na *tę* pieczęć, którą posługuje się pani w US?

 Czy że na mój widok panienka wyciągnie spod lady "wersję jednorazową"
datownika, nie przybijaną innym petentom? :D

   A skąd wiesz, że tak nie robi?

   Chodzi mi o zasadę ogólną - jeśli jest podpis, to można zbadać, czy ktoś go podrobił, czy pochodzi z ręki pani w US. A co można badać mając samą pieczęć?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-16 14:22:34
Autor: Tomek
Dnia 16-10-2009 o 14:19:08 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Zwykle te urzędowe podpisy przypominają krótki kawałek dżdzownicy więc nie  wiem
czy mikroślady nie mają większej wartosci

--
Tomek

Data: 2009-10-16 23:35:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Oct 2009, Liwiusz wrote:

 Mówisz że odcisk pieczęci jest łatwo podrobić?

 Chodzi Ci o to, że dowodem nie jest sama pieczęć, tylko te mikroślady, które jednoznacznie wskazują na *tę* pieczęć, którą posługuje się pani w US?

  Powiedziałbym że nie tyle "mikro", co "mini" (ślady).
  Jak ktoś ma dobry wzrok, to pewnie i gołym okiem wypatrzy :), a sądzę
że weryfikacja pieczątki jest łatwiejsza niż podpisu.
"Wzorki" na odcisku są *identyczne*, cechy podpisu są co najwyżej
"podobne".

 Czy że na mój widok panienka wyciągnie spod lady "wersję jednorazową"
datownika, nie przybijaną innym petentom? :D

 A skąd wiesz, że tak nie robi?

  Bo musiałaby to naprawdę być "jednorazowość".
  Zastanówmy się: losowe używanie "ukrytej" pieczęci skutkowałoby dużą
ilością jej odcisków, używanie tylko wobec "wybranych" osób (tych,
których przypadkiem by się później skontrolowało), mogłoby co najwyżej
zaskutkować jeszcze większą aferą (założenie, że kilka odrębnych spraw
o "usiłowanie podrobienia pieczęci" w tej samej gminie nie zwróciłoby
niczyjej uwagi na dziwny "splot przypadków", a poszkodowanych
w szczegolności, IMVHO jest mało słuszne).

 Chodzi mi o zasadę ogólną - jeśli jest podpis, to można zbadać, czy ktoś go podrobił, czy pochodzi z ręki pani w US. A co można badać mając samą pieczęć?

  Czy właśnie tą pieczęcią "podbito" papier? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-14 12:01:17
Autor: Rafał Kowalczyk
Tomek wrote:

> [...]

A o jakie potwierdzenie chodzi?

Tak w ogóle to lepiej to chyba przesłać listem poleconym, bo będę miał
przynajmniej jakieś potwierdzenie?

Pozdrawiam.