Przestępczość podatkowa PO-PSL kwitnie

Data: 2015-08-31 21:22:30
Autor: u2
Przestępczość podatkowa PO-PSL kwitnie
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/raporty-stefczyk-info/-przestepczosc-podatkowa-kwitnie,14718920674

  Do koĹ„ca lipca do budĹĽetu paĹ„stwa wpĹ‚ynęło z tytuĹ‚u VAT ok. 71 mld zĹ‚, czyli o 5,5 proc. mniej niĹĽ rok wczeĹ›niej. Na caĹ‚y rok zaĹ› resort finansĂłw zaplanowaĹ‚ wzrost dochodĂłw z tego tytuĹ‚u o ponad 7 proc. – informuje dziennik „Rzeczpospolita”.

„Chociaż sam lipiec był pod względem VAT stosunkowo lepszy, to narosłych już strat nie da się nadrobić do końca roku” – ocenia Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu w rozmowie z „Rz”. „Według moich szacunków wpływy z tego podatku będą między 7 a 9 mld zł niższe od oczekiwanych przez resort finansów 134,6 mld zł” – dodaje.

Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Millennium Banku, szacuje te straty na około 5 mld zł. Niesie to oczywiście konsekwencje dla polityki państwa. „Słaby budżet w 2015 r. determinuje budżet na 2016 r. A ten już zapewne zawierać będzie elementy programu wyborczego PO” – mówi Jankowiak.

„Nie znamy szczegółów tego programu, ale wstępne zapowiedzi mówią o jakichś transferach, np. na rzecz młodych na rynku pracy. Ich połączenie ze skromnymi dochodami staje się coraz większym wyzwaniem” – zauważa ekonomista.

Ministerstwo Finansów upatruje przyczyn spadających wpływów z VAT w dwóch kwestiach. Wprowadzone zostały nowe przepisy, które umożliwiły przedsiębiorcom rozliczanie VAT z importu, bezpośrednio na deklaracji podatkowej, co przesuwa wpływy z VAT od importu o 1-2 miesiące. Kolejnym powodem jest zdaniem resortu spadek cen, czyli przedłużająca się od lata ur. deflacja.

„Ale deflacja i przesunięcie w terminach nie tłumaczą wszystkiego” – podkreśla „Rz”. Zdaniem gazety kolejnym powodem malejących wpływów z VAT jest „skala wyłudzeń tego podatku, które rozszerzają się na kolejne grupy towarów.

„Gdy fiskus zamyka jedną furtkę w jednej branży, oszuści podatkowi natychmiast pojawiają się w innej” – ocenia Roman Namysłowski, ekspert ds. VAT, partner w Crido Taxand.

Trudno oszacować, ile luka podatkowa, czyli różnica pomiędzy możliwymi wpływami podatkowymi do budżetu państwa, a rzeczywiście uiszczonymi kwotami, może wynieść w tym roku. W 2014 r. sięgnęła jednak – jak wynika z wstępnej analizy Price Waterhouse Coopers (PwC) – 42 mld zł, czyli 2,5 proc. PKB. Gdyby luka podatkowa ukształtowała się w tym roku wobec PKB na takim poziomie jak w 2014 r., można by ją szacować na 44,5 – 45 mld zł.

„Fiskus zaczął robić wiele, by ją zwalczać, ale zawsze można więcej. Potrzeba i lepszej efektywności działań aparatu skarbowego, i wprowadzenia rozwiązań systemowych, czy poprawy współpracy z innymi służbami wymiaru sprawiedliwości” – przekonuje Tomasz Kassel, partner w dziale podatkowym PwC.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-31 13:05:07
Autor: szklanynocnik
Przestępczo¶ć podatkowa PO-PSL kwitnie
użytkownik u2 napisał:
Zdaniem gazety kolejnym powodem malej±cych wpływów z VAT jest "skala wyłudzeń tego podatku

Niom, Grze¶ zaradny jest:)

Długo szukać nie trzeba:
Ministerstwo Finansów przymknęło oko na wielomilionowy przekręt Schetyny polegaj±cy na zaangażowaniu znanego muzyka w VAT owskii przekręt ktory niby miał wygenerować pieni±dze na kampanię.
Na wrocławskie Stachowice przyleciały kamizelki kuloodporne zamówione wcze¶niej przez znanego myzyka.
Kamizelki zostały zmagazynowane w jednym z hangarów na wrocławskim lotnisku, a następnie były eksportowane na Ukrainę.
Puste tiry zrobiły 19 kursów, a z każdego z niby exportów urz±d skarbowy zwracał po kilkaset tysięcy złotych.
Konkretnie po 536.000 zł.
Kamizelki pozostały na lotnisku, pieni±dze pozostały na koncie firmy słupa która obecnie prymitywnym sposobem je wyprowadza.
https://www.facebook.com/zbigniewstonogaoficjalne/photos/pb.1762814377278569.-2207520000.1441051434./1807113376182002/?type=1

Data: 2015-08-31 13:23:41
Autor: Marek
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 22:05:08 UTC+2 użytkownik szklan....@gmail.com napisał:
użytkownik u2 napisał:
> [...]

Kamizelki pozostały na lotnisku, pieni±dze pozostały na koncie firmy słupa która obecnie prymitywnym sposobem je wyprowadza.

Teraz wiem, w jakim celu prowadzono propagande na rzecz bezpodatkowego przekazywania kamizelek kuloodpornych dla Ukraincow.

Przestępczość podatkowa PO-PSL kwitnie