Przestańmy się licytować! [mie 'Warto rozmawiać']

Data: 2013-01-17 23:03:59
Autor: Jacek Biały
Przestańmy się licytować! [mie 'Warto rozmawiać']
Dlaczego do naszej świadomosci nie dociera fakt, że wypedzenia Niemców i prześladowania Ślązaków po wojnie były zbrodnią?
Zamiast odgryzać się zbrodniami hitlerowskimi (o ktorych prawie wszystko było powiedziane) należy stworzyc muzeum ofiar Stalinizmu, w których krzywdy Niemcow, Polaków, oraz Ślazaków znalazłyby własciwe miejsce.
jb

Data: 2013-01-17 23:08:03
Autor: u2
Przesta�my si� licytowa�! [mie ' Warto rozmawia�']
W dniu 2013-01-17 23:03, Jacek Bia�y pisze:
Dlaczego do naszej �wiadomosci nie dociera fakt, �e wypedzenia Niemc�w i
prze�ladowania �l�zak�w po wojnie by�y zbrodni�?
Zamiast odgryzaďż˝ siďż˝ zbrodniami hitlerowskimi (o ktorych prawie wszystko
by�o powiedziane) nale�y stworzyc muzeum ofiar Stalinizmu, w kt�rych krzywdy
Niemcow, Polak�w, oraz �lazak�w znalaz�yby w�asciwe miejsce.
jb

Nikt nie wypedzal Niemcow, sami odeszli.

Data: 2013-01-17 23:39:36
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f87645$0$26696$65785112news.neostrada.pl...

| Nikt nie wypedzal Niemcow, sami odeszli.

Niektorzy owszem, zdazyli uciec.
Zastanow sie u2, co z reszta? Towarzysz Stalin wsadzal ich do salonek i wyprawial z paszportami do wolnego swiata?
Slyszalem od naocznych swiadkow, jak Armia Czerwona traktowala Niemcow, Slazakow... (i Bog sam wie, za kogo ktos tam sie uwazal). Pozniej przyszla kolej na prawdziwych Polakow, ktorzy z utesknieniem czekali swojej 'ludowej'. Wyrywali im paznokcie 'polscy' funkcjonariusze z orzelkami na czapkach. Dlaczego?
A dlaczego przesladowano AK, albo ludzi, ktorzy ukrywali Żydow? Tu nie chodzi nawet o Zydow, czy Polakow, ani o Powstancow Ślaskich. Tu chodzi o zdolnosc do oporu. O czlowieczenstwo jako takie..

Data: 2013-01-17 23:48:29
Autor: u2
W dniu 2013-01-17 23:39, jr pisze:
Nikt nie wypedzal Niemcow, sami odeszli.

Niektorzy owszem, zdazyli uciec.

Po prostu nie lubili huku Katiusz. No i na horyzoncie byl Rudy102 z szarikiem.

Data: 2013-01-17 23:54:54
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f87fbf$0$1226$65785112news.neostrada.pl...

| Po prostu nie lubili huku Katiusz. No i na horyzoncie byl Rudy102 z
| szarikiem.

A to gdzies znowu widzial?

Data: 2013-01-17 23:10:17
Autor: Chiron
Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYKOP]@o2.pl> napisał w wiadomości news:kd9sgp$lk3$1node2.news.atman.pl...
[...]

Problem polega na tym, że spenalizowano faszyzm, ale sierpa i młota czy fizys Lenina czy Che można bezkarnie nosić. No ale czy jest u nas ugrupowanie, które miało by wolę spenalizować socjalizm?
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

Data: 2013-01-17 23:23:49
Autor: jr

Data: 2013-01-18 09:00:14
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-17 23:10, Chiron pisze:
[...]

Problem powiadasz? Zamykałbyś do więzienia za za koszulkę z Cha czy Leninem? A gdyby ktoś z drugiej strony takich jak Ty zamykał za noszenie krzyża, jako symbolu nienawiści i matactwa. Słyszałeś o ostatnich wydarzeniach z Hiszpanii - gdzie to spotkało się 300 000 ludzi - dzieci odebranych biologicznym rodzicom (prawdziwym bądź wyimaginowanym opozycjonistom wobec dyktatora) i oddane pod przymusem do rodzin zastępczych przez idola prawicy Franco. Zgadnij kto grał pierwsze skrzypce w tym procederze - ano ci z miłością i Bogiem na ustach.. Nawet po śmierci dyktatora nadal czerpali zyski z handlu dziećmi.

Data: 2013-01-18 09:23:38
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kdavea$kh3$2node2.news.atman.pl...

| Problem powiadasz? Zamykałbyś do więzienia za za koszulkę z Cha czy
| Leninem?

Wystarczy grzywna

  A gdyby ktoś z drugiej strony takich jak Ty zamykał za noszenie
| krzyża

Co tobie do krzyza komuchu? Przeskoczyliscie Inkwizycje o dwa pietra, to zapomnij o krzyzach.

Data: 2013-01-18 09:44:56
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-18 09:23, jr pisze:

| Problem powiadasz? Zamykałbyś do więzienia za za koszulkę z Cha czy
| Leninem?

Wystarczy grzywna

   A gdyby ktoś z drugiej strony takich jak Ty zamykał za noszenie
| krzyża

Co tobie do krzyza komuchu? Przeskoczyliscie Inkwizycje o dwa pietra, to
zapomnij o krzyzach.

W odróżnieniu od ciebie i od Chirona nie mam nic, w odpowiedzi na wasze zastrzeżenia do symbolu jaki ja noszę na koszulce. Potrafisz to zrozumieć - wisi mi co Wy tam sobie nosicie na sobie. Bo ja nie potrafię nawet się domyślić dlaczego wy mi zabraniacie nosić koszulkę z wizerunkiem kogoś kogo uważam za wzór uczciwości i cnoty, walczącego i poświęcającego się dla dobra innych. Nie dosyć Wam że wyżeracie (albo pomagacie innym wyżerać) mi z mojej miski w świetle prawa to jeszcze chcecie zabrać mi wiarę że w to że na świecie są czy kiedyś byli porządni, uczciwi ludzie?

Data: 2013-01-18 09:56:40
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kdb253$n4i$1node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-01-18 09:23, jr pisze:
| > |

| W odróżnieniu od ciebie i od Chirona nie mam nic, w odpowiedzi na wasze
| zastrzeżenia do symbolu jaki ja noszę na koszulce.

Tylko na ulice z tym nie wychodz..

> [...]
| nawet się domyślić dlaczego wy mi zabraniacie nosić koszulkę z
| wizerunkiem kogoś kogo uważam za wzór uczciwości i cnoty

Swoja cnota rowniez sie nie chwal.

Data: 2013-01-18 08:59:16
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-17 23:03, Jacek Biały pisze:
[...]

Mógłbyś rozwinąć to pojęcie (prześladowania Ślązaków)? Ja słyszałem tylko o braku zaufania do nich i podejrzliwości, ale nic w tym dziwnego bo spory ich odsetek stał w czasie II WŚ po drugiej stronie barykady. I tu znaczenie że wielu z nich pod przymusem ma niewielkie znaczenie. Zresztą Polska nie była tu jakimś wyjątkiem - Francuzi podobnie traktowali swoich rodaków od Peteina.

Data: 2013-01-18 09:17:20
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kdave9$kh3$1node2.news.atman.pl...

| Mógłbyś rozwinąć to pojęcie (prześladowania Ślązaków)? Ja słyszałem
| tylko o braku zaufania do nich i podejrzliwości

To chujowo słyszałeś Trybunie (i chyba pozostaniesz głuchym)

Data: 2013-01-18 09:46:04
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-18 09:17, jr pisze:
> [...]
| tylko o braku zaufania do nich i podejrzliwości

To chujowo słyszałeś Trybunie (i chyba pozostaniesz głuchym)

Jak już napisałem - twoja nienawiść do prawdy i faktów ma bardzo płytkie podłoże. Tak właściwie to jest samym paplaniem dla paplania.

Data: 2013-01-18 09:53:32
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kdb253$n4i$2node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Jak już napisałem - twoja nienawiść do prawdy i faktów ma bardzo płytkie
| podłoże.

Nie slyszaleś synu komuszy o obozach w Świętochłowicach, Jaworznie, Łambinowicach... ?