Przestroga nalewanie paliwa do kanistra

Data: 2009-06-18 11:29:38
Autor: kml
Przestroga nalewanie paliwa do kanistra

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h1d1cf$mpi$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witajcie
Nie zdawałem sobie z tego sprawy ale po obejrzeniu programu na ten temat postanowiłem podzielić się tą informacją. Otóż lejąc paliwo do czy do kanistra lub innego zbiornika trzeba zapewnić jego styk z podłożem (betonowa wylewka na stacji benzynowej) W inny wypadku może dojść do przeskoczenia łuku elektrycznego i w konsekwencji pożaru. Czyli nie otwieramy bagażnika i nie wlewamy do kanistra który mamy w bagażniku ale go wyciągami i kładziemy na betonie. Wilgoć w nim zawarta przewodzi prąd co chociaż częściowo odprowadza ładunki z powierzchni zbiornika.

--

W życiu nie widziałem nikogo kto wlewał benzynę do kanistra stojącego w bagażniku i nie sądziłem, że ktoś tak robi w ogóle 0_o

kml

Data: 2009-06-18 11:31:50
Autor: Agent

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:h1d1dv$4oq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zalezy jaki kanister i jak IC zalezy na czystosci  w bagażniku. Jak masz kanister np 50 l to słabo się to dźwiga potem

Data: 2009-06-18 11:32:59
Autor: krzysiek82
Agent pisze:
Zalezy jaki kanister i jak IC zalezy na czystosci  w bagażniku. Jak masz kanister np 50 l to słabo się to dźwiga potem

Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba żeby zapewnić uziemienie :)

--
krzysiek82

Data: 2009-06-18 12:04:53
Autor: Mikolaj Rydzewski
krzysiek82 wrote:
Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba żeby zapewnić uziemienie :)

Czyli ten smieszny gumowy paseczek ktorzy niektorzy maja przyczepionego do tylnego zderzaka? ;-)

Data: 2009-06-18 12:11:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:h1d3g6$v0l$1news2.ipartners.pl...
krzysiek82 wrote:
Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba żeby zapewnić uziemienie :)

Czyli ten smieszny gumowy paseczek ktorzy niektorzy maja przyczepionego do tylnego zderzaka? ;-)

Plastikowego zderzaka ? :-)

Uziemienie nie jest potrzebne. Mamy do czynienia z 4 cialami, ktore moga byc inaczej naladowane - samochod, kanister, osoba i dystrybutor.

Najprosciej wyrownuje sie potencjaly dotykajac dwoch przedmiotow naraz, co w sumie jest dosc automatyczne - bo za kanister trzeba w koncu chwycic.

Tylko nie tak ze otwieramy bagaznik, otwieramy kanister, idziemy po waz , i "pistolet" zblizamy do kanistra. Wystarczy najpierw chwycic reka .

J.

Data: 2009-06-18 15:32:34
Autor: Piter

krzysiek82 wrote:
Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba żeby zapewnić uziemienie :)

Czyli ten smieszny gumowy paseczek ktorzy niektorzy maja przyczepionego do tylnego zderzaka? ;-)

ten śmieszny paseczek może być np z domieszką antystatyka, i przewodność takiego śmiesznego paseczka w zupełności wystarczy do odprowadzenia ładunku z auta

Data: 2009-06-18 12:07:20
Autor: Artur\(m\)

Agent pisze:
> [...]
> kanister np 50 l to słabo się to dźwiga potem

Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba

lub posiadać diesla:)

Artur(m)
kochający inaczej...

....benzyniaki.

Data: 2009-06-18 23:40:40
Autor: hovat

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h1d279$805$2nemesis.news.neostrada.pl...

Lepiej już dźwigać niż ryzykować zjaraniem auta lub siebie. No chyba żeby zapewnić uziemienie :)

to ciekawe bo mi znajomy jak co miesiac 100l sciaga z baku wieczorkiem to czasmi wkłada zapalniczke prawie do pełnego karnistra i odpala ja tam aby zobaczyc ile naleciało

Data: 2009-06-18 11:31:59
Autor: krzysiek82
kml pisze:
  > W życiu nie widziałem nikogo kto wlewał benzynę do kanistra stojącego w
bagażniku i nie sądziłem, że ktoś tak robi w ogóle 0_o

Ja także bo nie musiałem, ale przyznam się że nie miałem świadomości konsekwencji takiego postępowania. Jednak czasami się przydaje oglądanie discovery :)

--
krzysiek82

Data: 2009-06-18 15:10:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przestroga nalewanie paliwa do kanistra
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:

Ja także bo nie musiałem, ale przyznam się że nie miałem świadomości
konsekwencji takiego postępowania. Jednak czasami się przydaje
oglądanie discovery :)

na Twoim miejscu mialbym sie na baczności .. bo kanister to mozesz na betonie postawić .. ale jak Ty chcesz tankować samochód? Bedziesz zdejmował koła, zeby go na betonie postawić?

hint: to co napisał J.F.

ps. nie dotyczy tych, co to mają pasek uziemniający.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-06-18 15:38:33
Autor: JKK

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1debo$dub$1inews.gazeta.pl...
ps. nie dotyczy tych, co to mają pasek uziemniający.

A tych co mają plastikowe kanistry ;-) ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-18 12:28:17
Autor: gregor
kml pisze:

W życiu nie widziałem nikogo kto wlewał benzynę do kanistra stojącego w bagażniku i nie sądziłem, że ktoś tak robi w ogóle 0_o

ja tak robie, ojcec przywozi merolem benzynke w kanistrze z bialorusi a ja podjezdzam roverkiem i wyjmuje z bagaznika kanisterek i przelewam benzynke do autka :)

gregor

Data: 2009-06-18 15:17:36
Autor: Karol Y
[...]

Ja w Olsztynie na stacji widziałem jak podjechał gość zabłoconym Cherokee chyba XJ zatankował auto benzyną, a potem otworzył bagażnik, a tam jakieś rusztowanie z 4 karnistami w tym i każdy po kolei.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-18 15:39:02
Autor: JKK

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h1d58j$hhl$1node1.news.atman.pl...
Cherokee chyba XJ zatankował auto benzyną, a potem otworzył bagażnik, a tam jakieś rusztowanie z 4 karnistami w tym i każdy po kolei.

Znaczy - mało mu toto nie pali ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-18 19:08:47
Autor: J.F.
On Thu, 18 Jun 2009 11:29:38 +0200,  kml wrote:
W życiu nie widziałem nikogo kto wlewał benzynę do kanistra stojącego w bagażniku i nie sądziłem, że ktoś tak robi w ogóle 0_o

Jak chyba wlewalem. Ale mialem kombi.

J.

Data: 2009-06-18 19:12:03
Autor: Czarek Daniluk
[...]

-- pozdrawiam
kml

Ja tak zawsze nalewam i nigdy nic mi się nie stało ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Nalewam ropę albo biodiesel, ale patrząc na hamerykańskie filmy to powinienem wylecieć już dawno w powietrze :)

Przestroga nalewanie paliwa do kanistra