Przestroga nalewanie paliwa do kanistra

Data: 2009-06-18 13:13:01
Autor: Resun
Przestroga nalewanie paliwa do kanistra

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h1d1cf$mpi$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witajcie
Nie zdawałem sobie z tego sprawy ale po obejrzeniu programu na ten temat postanowiłem podzielić się tą informacją. Otóż lejąc paliwo do czy do kanistra lub innego zbiornika trzeba zapewnić jego styk z podłożem (betonowa wylewka na stacji benzynowej) W inny wypadku może dojść do przeskoczenia łuku elektrycznego i w konsekwencji pożaru. Czyli nie otwieramy bagażnika i nie wlewamy do kanistra który mamy w bagażniku ale go wyciągami i kładziemy na betonie. Wilgoć w nim zawarta przewodzi prąd co chociaż częściowo odprowadza ładunki z powierzchni zbiornika.

-- krzysiek82

To ja z doświadczenia,  na troche inny temat ale niejako powiazany dopiszę że:

nie dolewamy benzyny bezpośrednio z kanistra do ogniska ..aby "podsycić" ogień :)
jak już nam się kanisterek zapali ... nie wrzucamy go do pobliskiego jeziora ..... :)
jak już wrzucimy ... sprawdzmy wcześniej czy w pobliżu nie jest przycumowana łodź z silnikiem benzynowym....
jak nie sprawdzimy ... róbmy duże fale by paląca się "woda" nie dopłyneła do łodki
jak nie damy rady to .....  :)   pomyślmy wcześniej o konsekwencjach dolewania paliwka do ogniska :)

Przestroga nalewanie paliwa do kanistra