Przestroga, słabi wulkanizatorzy.

Data: 2014-12-12 01:28:16
Autor: MichaelData®
Przestroga, słabi wulkanizatorzy.
"Irek.N." wydumał(a) w wiadomości ID news:m6d650$86a$1speranza.aioe.org
Jak to się mówi szczęście w nieszczęściu.
Kapcia złapałem - srubek był sobie wszedł i wyszedł dzień później - nic specjalnego. Sęk w tym, że doczołgałem się do najbliższego wulkanizatora, a tam słyszę "Panie, na czym pan jeździsz!". Felga była pęknięta na odcinku około 3cm przy rancie, promieniowo, ale tak, że nie uciekało powietrze. Stare pęknięcie - już przyczernione na brzegach.
Pojawia się pytanie, skoro 3 dni wcześniej mój wulkanizator mył i wywarzał opony, zmieniał koła - nie widział tego?
Aż się boję myśleć co by było, gdyby dzień wcześniej rozsypała się nagle - ciągnąłem na przyczepie sporą maszynę, autostradą - więc... no.
Poświęćcie 5 minutek czasami i sprawdzajcie takie rzeczy osobiście.
Irek.N.

Heh, zawsze STOJĘ i OBSERWUJĘ wulkanizatora. Nawet sprawdzam co poczynia, trochę muszę się na tym znać, nawet jak wyważa koło. W końcu to ja później na tym jadę a nie on. No niestety :) Koła to jedyny kontakt z nawierzchnią mnie i mojego samochodu :D Dzisiaj właśnie zmieniam na "zmowe". Niestety, sam sobie oczyściłem z rdzy i błota (po wewnętrznej) felgi stalowe z oponami i pokryłem warstwą lakieru, żeby nie rdzewiały. Jadę wyważyć i zmienić. Kiedy pytałem wulkanizatora, czy wykona mi czyszczenie i lakierowanie, odmówił...bo po co, przecież to na zimę :D? No niestety. Musi się jeszcze sporo zmienić u wulkanizatorów, żeby zrozumieli, że nie tylko sama opona jest ważna.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-12 02:01:04
Autor: WS
Przestroga, s³abi wulkanizatorzy.
W dniu pi±tek, 12 grudnia 2014 01:28:45 UTC+1 u¿ytkownik MichaelData(R) napisa³:
Dzisiaj w³a¶nie zmieniam na "zmowe". Niestety, sam sobie oczy¶ci³em z rdzy i b³ota (po wewnêtrznej) felgi stalowe z oponami i pokry³em warstw± lakieru, ¿eby nie rdzewia³y. Jadê wywa¿yæ i zmieniæ. Kiedy pyta³em wulkanizatora, czy wykona mi czyszczenie i lakierowanie, odmówi³...bo po co, przecie¿ to na zimê

Stawiam, ze taka usluga sensu ekonomicznego nie ma ;) - pewnie zerowe zainteresowanie klientow.
Porzadna renowacja felg z malowaniem proszkowym to 60-70PLN/szt, a zapaprac jakims sprajem "po taniosci" to za rok poprawka, czepianie sie klientow, gwarancje...
Lepiej juz nowe felgi kupic jak zardzewieja - na alledrogo widze od 70PLN /szt, sredia cena ~150.. wiec ~2x malowanie = cena nowej WS

Data: 2014-12-12 11:55:58
Autor: MichaelData®
Przestroga, słabi wulkanizatorzy.
WS wydumał(a) w news:37898532-c79f-47e2-9074-51cfe6af55fcgooglegroups.com :
W dniu piątek, 12 grudnia 2014 01:28:45 UTC+1 użytkownik MichaelData(R)
napisał:
Dzisiaj właśnie zmieniam na "zmowe". Niestety, sam sobie oczyściłem z rdzy i błota (po wewnętrznej) felgi stalowe z oponami i pokryłem
warstwÄ…  lakieru, żeby nie rdzewiaÅ‚y. JadÄ™ wyważyć i zmienić. Kiedy
pytaÅ‚em wulkanizatora,  czy wykona mi czyszczenie i lakierowanie,
odmówił...bo po co, przecież to na zimę
Stawiam, ze taka usluga sensu ekonomicznego nie ma ;) - pewnie zerowe
zainteresowanie klientow.

Dla mnie ma sens zwykłego wyglądu. Jakoś nie potrafie jeździć na dobrych ale przyrdzewiałych/zardzewiałych felgach, pomimo ze przykrywa je kołpak :) Własnie wymyłem i wyczysciłem zdjete letnie/alusy. Jak wyschną ida do worka i do piwnicy :)

[...]

Zobaczymy. Wystarczyła puszka "400" sprayu antykorozyjnego(połysk)/25zł i 2 godziny czyszczenia drucianą szczotką/wiertarkoszczotką. Po zimie ocenię. Na pewno nie bedą wiecej zardzewiałe niz były...bo wyglada na to, ze przez 5 ostatnich lat nikt ich nawet dobrze nie czyścił. No i zawsze mozna pochwalić się zwykłym dbaniem o wygląd :)...a to co piszesz ma sens(wymiana) jak ktoś nigdy nie dbał o felgi i po 8-10 latach zwyczajnie są skorodowane do cna i zadna renowacja im nie pomoze.
--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\  "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you

Data: 2014-12-12 18:11:08
Autor: cef
W dniu 2014-12-12 o 11:55, MichaelData® pisze:

a to co piszesz ma sens(wymiana) jak ktoś nigdy nie dbał o felgi i po 8-10 latach zwyczajnie są skorodowane do cna i zadna renowacja im nie pomoze.

U mnie nie korodowały nigdy w wieloletnich autach.
A przynajmniej nie na tyle, żeby mnie to ruszało.

Data: 2014-12-18 01:14:07
Autor: MichaelData®
Przestroga, słabi wulkanizatorzy.
"cef" wydumał(a) w wiadomości ID news:548b21ac$0$21557$65785112news.neostrada.pl
[...]

We Wrocku może nie rusza ale w Wielkopolsce świadczy o właścicielu :)

--
Michael________