Data: 2011-07-02 15:07:16 | |
Autor: AĹka | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Z powodu opóźnienia pensji spóźniĹam siÄ z pĹatnoĹciÄ
raty okoĹo 20 dni. Obecnie uregulowaĹam. DostaĹam w tym czasie 19 SMS-Ăłw z monitem. KaĹźdy pĹatny po 5 zĹ. Do tego podobne monity mailowe.
Te cwaniaki wymyĹliĹy, by pĹatny monit (ĹÄ cznie SMS i mail) wysyĹaÄ Ĺrednio czÄĹciej niĹź na dobÄ. PRZESTRZEGAM, RADZÄ UNIKAÄ. Lepsi sÄ juĹź lichwiarze tradycyjni, majÄ mniej lichwiarskich opĹat. |
|
Data: 2011-07-02 15:09:32 | |
Autor: Liwiusz | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
W dniu 2011-07-02 15:07, AĹka pisze:
Z powodu opóźnienia pensji spóźniĹam siÄ z pĹatnoĹciÄ raty okoĹo 20 dni. To taki pomysĹ na biznes. PieniÄ dze dajÄ poĹźyczkodawcy, oni ryzykujÄ , a w razie czego kokos kosi kasÄ wĹaĹnie na tych monitach. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-04 10:49:24 | |
Autor: Kamil | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:09:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni. Ale zdaje się konsument nie może być obciążany DWA albo więcej razy za tą samą "usługę" - prawda? :) |
|
Data: 2011-07-04 10:54:04 | |
Autor: Liwiusz | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
W dniu 2011-07-04 10:49, Kamil pisze:
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:09:32 +0200, Liwiusz napisał(a): Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny we środę. Takoż samo maile ;) -- Liwiusz |
|
Data: 2011-07-04 11:31:30 | |
Autor: Kamil | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Dnia Mon, 04 Jul 2011 10:54:04 +0200, Liwiusz napisał(a):
Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny we środę. Takoż samo maile ;) Mylisz się. Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty. Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;) Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :) |
|
Data: 2011-07-04 11:37:56 | |
Autor: Kamil | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):
Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny we środę. Takoż samo maile ;) Dobra, widzę że ciężko Ci to idzie: http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_bezprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html "Inny przykładem podwójnej opłaty, jaką pobierają instytucje finansowe od swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu. - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów, do których ponoszenia zobowiązany jest klient - tłumaczy Joanna Rudnicka, prawnik ze Skoczyński Wachowiak Strykowski Kancelarii Radców Prawnych. Prawnicy radzą, aby w takich przypadkach nie rezygnować z walki o swoje prawa. - W takiej sytuacji warto upomnieć się o swoje pieniądze. Wbrew pozorom banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta są gotowe ją zwrócić - zachęca Andrzej Netwig, prawnik zespołu prawa konkurencji w Kancelarii Wierciński, Kwieciński, Baehr. Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta korzystającego z karty kredytowej - dodaje." |
|
Data: 2011-07-05 11:03:19 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
On Mon, 4 Jul 2011, Kamil wrote:
Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a): [...komuś, nie wiem czemu wycięte...] Mylisz się. Pic w tym, że jest to inny przypadek, IMO. Opłata o której piszesz jest opłatą za fakt spóźnienia, stanowi więc zwyczajną karę umowną, a ta nie jest dopuszczalna w przypadku opóźnienia w świadczeniu pieniężnym, bo tę rolę pełnią odsetki (i rzeczywiście jest wiele wyroków tak stwierdzających). Ale tu jest mowa o: - innej usłudze - warunkowej - odrębnie odpłatnej Jak o mnie chodzi, skłonny byłbym się zgodzić że wartość tej usługi nie powinna naruszać art.5 KC, czyli nie powinno być to więcej niż brałby "rynkowy" usługodawca (rzecz jasna z kosztami pracowniczymi takiego świadczenia itede). Ale po pierwsze nie jest już oczywiste, że taki wariant da się tak prosto obronić, a po drugie nie wiem jaka byłaby rynkowa wartość takiego świadczenia. - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie Zgadza się. Nie widzę powodu aby z tych odsetek miały być pokrywane np. koszty wysyłania poleconych z upomnieniem. W odróżnieniu od kary umownej, poszkodowany *może* obciążyć "sprawcę" uzasadnionymi kosztami postępowania. Zaznaczam, że sam *FAKT* to jest inna sprawa niż *wysokość* kwoty. banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta Również jeśli są to *udokumentowane* koszty wysłania poleconego, a nie 50 zł "opłaty za przekroczenie terminu" które swojego czasu pobierały co poniektóre banki? Bo, jak zwracam uwagę wyżej, to JEST różnica! Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej Ale to jest JESZCZE inna sprawa! I niewątpliwie, z tego p. widzenia, post Aśki przyniósł im więcej szkody niż wszelkie słuszne i niesłuszne postępowania razem wzięte. Dodajmy: szkody "zasłużonej". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-07-04 11:50:19 | |
Autor: mvoicem | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
(04.07.2011 11:31), Kamil wrote:
Dnia Mon, 04 Jul 2011 10:54:04 +0200, Liwiusz napisał(a): Co nie zmienia faktu, że jest to inna usługa, przypomnienie w inny dzień. Inna sprawa, że monit w środę jest zupełnie nieuzasadniony, chyba że zachodzą uzasadnione podejrzenia że dłużnik mógł zdążyć zapomnieć że jest dłużnikiem przez niecały dzień. p. m. |
|
Data: 2011-07-02 15:24:53 | |
Autor: Kapsel | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Data: 2011-07-04 11:36:21 | |
Autor: Kamil | |
Przestrzegam przed Kokos.pl | |
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:07:16 +0200, Aśka napisał(a):
Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni. Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe. Nie bądź szarą gąską i "walcz" ;) Zajawka poniżej. Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać średnio częściej niż na dobę. http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_bezprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html Głowa do góry. |