Przesuw(al)ne drzwi na taras.

Data: 2009-05-15 23:46:01
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Konkretnie - plastikowe, firmy PORTA lub innej polecanej.
Ma ktoś? jak się sprawują? - tzn czy zimą nie sprawiają kłopotu, jeśli
chodzi o szczelność, tzn. czy nie wieje przez nie gdy są zamknięte? czy są
awaryjne? wygodne w eksploatacji? itp? - wszelkie uwagi dotyczące takich
drzwi przeczytam z wdzięcznością.
Remont mam lada chwila, pora zamówić drzwi na taras... koniecznie
przesuwne.

Data: 2009-05-16 13:20:47
Autor: gasper
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
te drzwi nie są polecane w naszym klimacie

Data: 2009-05-16 13:42:14
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Dnia Sat, 16 May 2009 13:20:47 +0200, gasper napisał(a):

te drzwi nie są polecane w naszym klimacie

Jakieś konkretne przyczyny? - termochronność nie ta (szyby mają być
zespolone), czy coś innego? Może jakieś sprawy mechaniczne?
Nadmienię, że mają to być drzwi wychodzące na niemal całkowicie zabudowany
szkłem taras-werandę, więc nie ma możliwości, aby cokolwiek padało czy
kapało na nie itp. - od drzwi do brzegu dachu nad tarasem jest z jednej
strony 3, z drugiej 5 m, a z trzeciej jest trwała ściana budynku.

Data: 2009-05-16 14:04:13
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

kapało na nie itp. - od drzwi do brzegu dachu nad tarasem jest z jednej
strony 3, z drugiej 5 m, a z trzeciej jest trwała ściana budynku.

Jeżeli nie będą na pilota, to moze przyjść dzien kiedy braknie sił na
odsunięcie, ze wzgledu na opory uszczelnień.

Data: 2009-05-16 14:10:50
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Dnia Sat, 16 May 2009 14:04:13 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Wtedy to i wyleźć na taras nie będzie siły, więc nie będzie po co drzwi
odsuwać - a póki co martwię się raczej o to, że mogłabym je wręcz wyrwać
lub wyważyć :-DDD

Data: 2009-05-16 14:14:02
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

> [...]

Wtedy to i wyleźć na taras nie będzie siły, więc nie będzie po co drzwi
odsuwać - a póki co martwię się raczej o to, że mogłabym je wręcz wyrwać

Hm, nie rozumiesz. Napisałem poważnie. Brakuje jeszcze czujnika
zbliżeniowego lub naciskowego... I ich awarii.

Data: 2009-05-16 14:14:39
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Hm, nie rozumiesz. Napisałem poważnie. Brakuje jeszcze czujnika
zbliżeniowego lub naciskowego... I ich awarii.

Czułbym się jak na dworcu.

Data: 2009-05-16 14:26:51
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Dnia Sat, 16 May 2009 14:14:02 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Żadnych czujników, pilotów ani awarii. Drzwi muszą być przesuwalne, bo w
rogu pokoju przy nich stoi fortepian i otwieranie tradycyjne ciągle naraża
róg fortepianu ma obtłuczenie. A przesunąć instrumentu nie ma gdzie - musi
stać w tym konkretnym w rogu pokoju i już - pozostałe miejsce (oraz
wszelkie dostępne kąty pomieszczenia) zajmują: kanapa, stolik, fotele, stół
z krzesłami, kominek i wielki kredens - czyli inne duże rzeczy, dosyć mało
mobilne.

Data: 2009-05-16 14:35:50
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

> [...]

stół
z krzesłami, kominek i wielki kredens - czyli inne duże rzeczy, dosyć mało

Wystarcza niedrogi odbojnik do drzwi z blokadą. Blokada po to, aby otworzone
drzwi uchylne nie zatrzasnęły się np. pod wpływem przeciągu lub pozostały
otwarte np. do wietrzenia lub chodzenia. I do ochrony palców dziecka.
http://www.nokaut.pl/oferta/blokada-drzwi-clippasafe.html
http://www.narzedzia.bielsko.pl/index.php?p369,odbojnik-do-drzwi-alu-magnes
http://www.komfort.pl/akcesoria/info/kod/267460/PG/2/POZ/2

Do wyboru, do koloru...

Data: 2009-05-16 14:59:33
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Dnia Sat, 16 May 2009 14:35:50 +0200, Panslavista napisał(a):

Wystarcza niedrogi odbojnik do drzwi z blokadą.

Dzięki, wiem, że takie "cosie" istnieją, ale nie cierpię tego. To
ostateczność. Miałabym sobie w parkiet pod nogi takie coś wsadzać? - e,
nie, dziękuję, postoję. Zabić się można na tym, kiedy się potknie człek -
akurat w tym miejscu przebiega główny ciąg komunikacyjny na taras; no i
druga rzecz - nie da się otworzyć drzwi obecnych tak, aby "kładły się" na
ścianę (są osadzone w grubej ścianie, wnęka okienna jest więc głęboka i
otwarte skrzydło drzwi sterczy prostopadle do całej sciany, co paskudnie
wygląda, bo są na środku tejże sciany - przerabiam to od wielu lat i mam
naprawdę tego dosyć. No i taki odbojnik sterczałby mi na środku
drogi/podłogi.

Data: 2009-05-16 16:12:31
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

> [...]

wygląda, bo są na środku tejże sciany - przerabiam to od wielu lat i mam
naprawdę tego dosyć. No i taki odbojnik sterczałby mi na środku

Na wszystko jest rozwiązanie. Wystarczy zatrzask wmontowany w drzwi i mały
otwór lub wgłębienie. I nic nie wystaje z podłogi. Aby się nie rysowało to
może być rolka ze sprężyną, zatrzaskująca się po opuszczeniu się do dołu.

Data: 2009-05-16 17:30:02
Autor: Ikselka
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Dnia Sat, 16 May 2009 16:12:31 +0200, Panslavista napisał(a):

Na wszystko jest rozwiązanie. Wystarczy zatrzask wmontowany w drzwi i mały
otwór lub wgłębienie.

Czarny otwór w tafli podłogi, tam, gdzie się światło w niej odbija i gdzie
najjaśniej? i w dodatku niemal na samym środku, daleko od ściany? -
przecież mówię, że drzwi po otwarciu sa prostopadłe do ściany :-)

I nic nie wystaje z podłogi. Aby się nie rysowało to
może być rolka ze sprężyną, zatrzaskująca się po opuszczeniu się do dołu.

Ale w sumie nie o tym założyłam wątek - nikt chyba nie ma konkretnych uwag
nt. drzwi przesuwnych... czyli chyba się zdecyduję :-)

Data: 2009-05-16 18:42:12
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

> [...]

> I nic nie wystaje z podłogi. Aby się nie rysowało to
> może być rolka ze sprężyną, zatrzaskująca się po opuszczeniu się do

Są jeszcze urządzenia takie jak do okien - można zastosować podobne do
drzwi.
A ogólnie - twój wybór to twoje cierpienia.

Data: 2009-05-16 14:44:21
Autor: Panslavista
Przesuw(al)ne drzwi na taras.

http://agamet.pl/new/index.php?activity=list&catalog_id=58&module=catalog&lang=pl
http://www.wist-online.com/index.php?s=630

Data: 2009-05-17 08:13:28
Autor: Marek Dyjor
Przesuw(al)ne drzwi na taras.
Ikselka wrote:
[...]

jeśli duże to tylko ALU  lub drewno.

jeśli drewno to bardzo fajne sa systemy Siegenia HS.

system sie uszczelnia poprzez obniżenie skrzydła drzwiowego.

Przesuw(al)ne drzwi na taras.