Przesyłka kurierska zostawiona u port iera

Data: 2015-03-31 07:28:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
W dniu 30.03.2015 o 16:09, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
Kurier zamiast skontaktować się ze mną i umówić na termin odbioru,
zostawił przesyłkę u portiera.

No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Marek Wałkuski pisze, że w USA to normalne, że kurier wrzuci ci paczkę na schodach domu i leżą sobie np. 3 dni, jak pojechałeś na łykend.

Data: 2015-03-31 07:33:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 07:28, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten
deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają
i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Zleceniobiorcy kurierki bardzo dobrze zarabiają. Chałupy mogą sobie
postawić. Kiepsko zarabiają murzyni do zapierdalania. Taki jeden z
drugim kupuje kilka samochodĂłw, podpisuje umowy z takÄ… "SiĂłdemkÄ…" i
bierze murzyna do tyrania, gdzie od świtu do nocy (dosłownie) jeżdżą z
paczkami za jakieś 2-3 tys. A z różnicy pomiędzy zapłatą od Siódemki a
zapłatą dla murzyna (razy tyle, ile jest rejonów do zrobienia i
murzynów, którzy to robią) jest właśnie ta chałupa.

(nie ganię, tylko opisuję rzeczywistość).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 08:09:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 07:33, Liwiusz pisze:
[...]

Zleceniobiorcy kurierki bardzo dobrze zarabiajÄ….

Mówisz, że babom więcej płacą? Czy sugerujesz, że mają inne profity od klientów? Nie analizowałem tego płciami. Tak czy siak, rzadko kobiety widuję, głównie faceci.

[...]

Po pierwsze, trochę w to nie wierzę, bo paczki są tak tanie, że nie bardzo jest z czego płacić.

Po drugie, to ktoĹ› te samochody musi kupić, a to teĹĽ trzeba mieć. Kolega ostatnio dostaĹ‚ zamĂłwienie na komputery za  pół miliona i wcale mu nie zazdroszczÄ™, bo ja bym nie mĂłgĹ‚ w ogĂłle go zrealizować, bo i za co... Ja dostaĹ‚em zamĂłwienie na kompy za 50 tysiÄ™cy i teĹĽ nie realizowaĹ‚em tego sam, tylko jako murzyn.

Data: 2015-03-31 08:18:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 08:09, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

Po pierwsze, trochÄ™ w to nie wierzÄ™, bo paczki sÄ… tak tanie, ĹĽe nie
bardzo jest z czego płacić.

No wiesz, aby ze swojej niewiedzy robić argument w dyskusji, to trochę
dziwne ;)

Po drugie, to ktoś te samochody musi kupić, a to też trzeba mieć. Kolega

No tak. Ale jak będziesz kiedyś w Polsce, to się przypatrz się jakie
rzęchy jeżdżą na kurierce (hint: nie chodzi o seks z kobietą).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:11:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:
[...]

A co tu ogarniać? Piszesz o kurierkach, że bardzo dobrze zarabiają, w odpowiedzi na to, że ja pisałem o kurierach marnie zarabiających.

Data: 2015-03-31 09:15:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:
Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

Sprawdziłem w słowniku, bo może coś mi się pokręciło i wyszło:

http://sjp.pwn.pl/sjp/kurierka;2565271.html

kurierka
1. «kobieta kurier»
2. daw. «dyliżans pocztowy»

Znaczenie 2 jakoś zupełnie mi nie pasuje do do sytuacji, więc może to jednak nie ja nie ogarniam języka.

Data: 2015-03-31 09:18:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:15, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
czaisz znaczeń spoza słownika.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:23:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 09:18, Liwiusz pisze:
No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
czaisz znaczeń spoza słownika.

No jeżeli znaczenie jest spoza języka, to można je ,,czaić'' jeżeli jest używane w jakimś kręgu jako gwarowe, slangowe itp. Ja nie bardzo rozumiem co jeszcze może oznaczać kurierka, poza kobietą-kurierem (o dyliżansie dowiedziałem się patrząc w słownik). Może w twoim regionie tak nazywane są np. śliwki, ale skąd mam to wiedzieć? guglam i nic innego mi nie wychodzi... Może jednak tworzysz własny język?

Data: 2015-03-31 09:26:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Ojej, to siÄ™ spytaj swojego native spekaera z polskiego, to nie
pl.misc.polonia ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:40:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 09:26, Liwiusz pisze:
[...]

Nigdy jakoś nie szalałem za twoim podejściem do świata, ale wydawało mi się zawsze, że trzymasz poziom, ale zgimbaziałeś jednak.

Data: 2015-03-31 09:47:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:40, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

OK, niepotrzebne złośliwości.

Pracować w kurierce to pracować w branży kurierskiej.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 13:58:19
Autor: Kapibara
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 07:28:40 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

W dniu 30.03.2015 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
Kurier zamiast skontaktować się ze mn± i umówić na termin odbioru,
zostawił przesyłkę u portiera.

No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo co¶ w ten deseń? Kiedy¶ też się zło¶ciłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiaj± i jak wygl±da ich praca, to zmieniłem zdanie.

Otóż to. Tacy kurierzy w Siódemce, czy innej taniej firmie kurierskiej,
maj± nawet 100 doręczeń dziennie. Przyjmuj±c 12h tryb pracy (samego
jeżdzenia, a przecież rano też z załadunkiem im schodzi) to wychodzi ponad
8 doręczeń na godzinę. Jakby kurier chciał dzwonić przed każd± dostaw± to
by mu po prostu czasu nie wystarczyło.

Data: 2015-03-31 14:22:53
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 13:58, Kapibara pisze:

> [...]
8 doręczeń na godzinę. Jakby kurier chciał dzwonić przed każd± dostaw± to

Z drugiej strony, będ±c klientem skazanym na kuriera, jako¶ niewiele mi pomaga to że on ma Ľle, kiedy dzwoni do mnie z pretensj± że on pod drzwiami stoi a mnie w domu nie ma.

No nie ma, nie będę siedział tydzień w domu bo zamówiłem co¶ w sklepie internetowym i którego¶ dnia o której¶ godzinie, między 8 a 14 zawita do mnie kurier i będzie poganiać bo mu się ¶pieszy.

Jak tylko mogę, wybieram pocztę. Też może człowieka szlag trafić jak ma do czynienia z t± instytucj±, ale w porównaniu z kurierami to miód malina i usługa dopasowana idealnie do klienta.

p. m.

Data: 2015-03-31 14:34:30
Autor: Kapibara
Dnia Tue, 31 Mar 2015 14:22:53 +0200, m napisał(a):

> [...]

Jak tylko mogę, wybieram pocztę. Też może człowieka szlag trafić jak ma do czynienia z t± instytucj±, ale w porównaniu z kurierami to miód malina i usługa dopasowana idealnie do klienta.

No zgadza się. Trzeba na to spojrzeć po prostu od tej strony, że zakupy
internetowe nie s± odpowiednie dla wszystkich. :)

Data: 2015-03-31 14:55:16
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 14:34, Kapibara pisze:

[...]

Raczej to, że oferta kurierska jest biedna. I nie odpowiada na zapotrzebowanie dużej czę¶ci społeczeństwa.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 19:15:34
Autor: Kapibara
Dnia Tue, 31 Mar 2015 14:55:16 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

Jeste¶ pewny? Aż z ciekawo¶ci sprawdziłem ofertę kilku firm kurierskich.
Praktycznie każda firma oferuje za dopłat± dostawę: "do godz.9", "do
godz.12". Co najmniej dwie firmy maj± w opcji "dostawę 17.00-19.00" a nawet
"19.00-22.00". Ale oczywi¶cie każdy chciałby szybko i najtaniej. Jak kto¶
nie jest w stanie odebrać paczki w "standardowych godzinach" to wystarczy
poprosić sprzedawcę o droższ± wysyłkę z dostaw± popołudniow± czy wieczorn±.
Jedno woleć, albo się jest elastycznym, albo za wygodę się płaci.

Data: 2015-03-31 22:06:15
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 19:15, Kapibara pisze:
[...]

Super, ale nie każdy sprzedawca ma tak± opcję. To raz. Dwa - że po co mam dopłacać żeby mieć to co Poczta Polska - opcja zazwyczaj tańsza - ma w standardzie?

p. m.

Data: 2015-03-31 22:09:57
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 22:06, m pisze:
Dwa - że po co mam dopłacać żeby mieć to co Poczta Polska - opcja
zazwyczaj tańsza - ma w standardzie?

No bo to INNA usługa. Korzystaj z PP. Też tak robię. Jak sprzedawca nie daje PP albo Paczkomatu, to go omijam szerokim łukiem.

Data: 2015-04-01 00:22:53
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 22:09, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

Nie zawsze mam możliwo¶ć. Poza tym, zazwyczaj w domu jestem. Z wyj±tkiem nielicznych godzin  (bo nawet nie dni) kiedy mnie nie ma.

Tyle że co to da, zamawiaj±c przez kuriera często nie mam możliwo¶ci dostosować swoich planów wyj¶cia na miasto do czasu kiedy ten do mnie przyjedzie. Niektórzy kurierzy znowu dzwoni± dzień wcze¶niej i się umawiaj± - i to się chwali.

p. m.

Data: 2015-04-01 03:26:08
Autor: Kris
W dniu ¶roda, 1 kwietnia 2015 00:22:55 UTC+2 użytkownik m napisał:
[...]
Dzień wcze¶niej do ciebie dzwoni±?
prawie 100% przesyłek kurierskich dociera do mnie następnego dnia po nadaniu więc kurier doręczaj±cy dzień wcze¶niej nie ma szans dzwonić.
Ale zdecydowana większo¶ć kurierów dzwoni z rana podaj±c mniej więcej godzinę o której doręcza. I często zamiast do domu to proszę ich aby dowieĽli do pracy itp. Problemów nie ma. Czasami proszę aby zostawili u s±siada i tez tak robi±.
Kilkana¶cie przesyłek miesięcznie w ten sposób odbieram.
Co do poczty polskiej to kompletnie mi nie odpowiada. Jak paczka to paczkasz nie dzwoni jak kurierzy tylko je¶li nikogo w domu nie zastanie to zostawia awizo i musze dygać na pocztę. Z listami poleconymi podobnie, więc staram się omijac PP i korzystać z usług kurierów. Ceny do¶ć porównywalne, przesyłki kurierskie to koszt ok 16zł za nawet do¶ć spore paczki(korzystam z sendit.pl)
Paczkomaty wygl±daj± na wygodn± opcje ale niestety u mnie nie ma.

Data: 2015-04-01 12:42:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-01 12:26, Kris pisze:
[...]

Ha zdarzyło mi się - zamówienie o 21, a o 9 rano następnego dnia miałem przesyłkę w ręce :) Tyle, że to małe gabaryty, więc mogłem zamówić z dostaw± do pracy, rzeczy cięższe lub niewygodne w transporcie wolę jednak by dowieĽli mi do domu.

Ale zdecydowana większo¶ć kurierów dzwoni z rana podaj±c mniej więcej
godzinę o której doręcza. I często zamiast do domu to proszę ich aby
dowieĽli do pracy itp. Problemów nie ma.

Pod warunkiem, że to niewielka przesyłka, która mogę włożyć do plecaka... Je¶li chodzi o dzwonienie, to większo¶ć dzwoni, gdy jest pod drzwiami i nikt nie otwiera....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-04-01 12:53:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 12:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
Pod warunkiem, że to niewielka przesyłka, która mogę włożyć do
plecaka... Jeśli chodzi o dzwonienie, to większość dzwoni, gdy jest pod
drzwiami i nikt nie otwiera....

Bo przecieĹĽ kurier to nie dostawca pizzy na zamĂłwienie, jeĹşdzi
sukcesywnie soją trasą po rejonie i nie będzie pół godziny specjalnie
tracił, aby ci dostarczyć paczkę spoza swojej marszruty.
Więc to, że powiesz mu że będziesz o 12 w domu nie oznacza, że i on tam
wówczas będzie. Czasem można się jakoś dostosować, ale przecież nie zawsze.

A obliczane optymalnej trasy komiwojaĹĽera to nie takie proste -
najlepsze algorytmy mogą sobie z tym nie radzić ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 15:08:03
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 12:26, Kris pisze:
[...]

Tak wła¶nie.

prawie 100% przesyłek kurierskich
dociera do mnie następnego dnia po nadaniu więc kurier doręczaj±cy
dzień wcze¶niej nie ma szans dzwonić.

Mi się zdarzyła może jedna taka przesyłka w życiu, a kupuję raz na kilka tygodni co¶ w sieci.

p. m.

Data: 2015-04-02 19:29:09
Autor: re
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera

Użytkownik "Kris"

[...]
-- -
To tym bardziej by¶ dygał tyle, że o dowolnej godzinie.

Data: 2015-04-01 08:42:40
Autor: Kapibara
Dnia Tue, 31 Mar 2015 22:06:15 +0200, m napisał(a):

[...]

Tę opcję ma nie sprzedawca, a firma kurierska z której usług korzysta.
Wystarczy uzgodnić przed zakupem, to sprzedawca powie ile trzeba dopłacić
za dostawę w niestandardowych godzinach.

Data: 2015-04-01 10:12:29
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 08:42, Kapibara pisze:

> [...]
Wystarczy uzgodnić przed zakupem, to sprzedawca powie ile trzeba dopłacić
za dostawę w niestandardowych godzinach.

Może mam nadzwyczajne wymagania, ale lubię kupić i mieć problem z głowy. A nie pisać do sprzedawcy, czekać na odpowiedĽ, której w ogólno¶ci w ogóle mogę nie dostać w rozs±dnym terminie bo np. pytania ze skrzynki kontaktowej trafiaj± do innego działu niż zamówienia. W ten sposób w skrajnych przypadkach zakup może się przedłużyć z 5 minut do tygodnia.

p. m.

Data: 2015-04-01 10:25:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 10:12, m pisze:
Może mam nadzwyczajne wymagania, ale lubię kupić i mieć problem z głowy.

Zatem kupuj u sprzedawcy, ktĂłry oferuje bezproblemowy rodzaj dostawy.
Wybieranie dostawy potencjalnie problemowej i oczekiwanie "problemu z
głowy" -- > coś tu nie działa na etapie planowania.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 15:06:07
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 10:25, Liwiusz pisze:
[...]

Bywa że nie ma takich, bo wszyscy wysyłają kurierem. I co im Pan zrobisz?

Więc z dwojga złego, użerania się z kurierem i kupowania tygodniami pierduły, wybieram użeranie się z kurierem. Co nie znaczy że kocham się z nimi użerać.

p. m.

Data: 2015-04-01 15:47:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 15:06, m pisze:
[...]

No nic. Chyba to oczywiste, że jeśli kupujemy jakieś trudno dostępne
dobro, to my siÄ™ dostosowujemy do sprzedawcy, a nie on do nas.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 09:00:47
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 19:15, Kapibara pisze:
[...]

Ciekawe rzeczy piszesz - możesz podać firmy, które tak maj±? O ile w wielu ofertach jest dostarczenie do godziny 12, to wybór np po 17 z większo¶ci ofert znikn±ł...

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-04-01 10:34:10
Autor: Kapibara
Dnia Wed, 01 Apr 2015 09:00:47 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

W FedEX widzę takie opcje.

Data: 2015-04-01 11:12:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-01 10:34, Kapibara pisze:
[...]

z zastrzeżeniem:
Usługa możliwa po uzgodnieniu z lokalnym oddziałem FedEx Express - tak więc nawet sprzedawca nie może takiej opcji doł±czyć gdzie¶ w automacie. Wiesz jak z kurierem Heńkiem się dogadasz, tez Ci dostarczy o umówionej porze, kwestia jest by była to usługa automatyczna, a nie - jak dogadam się to będzie, a jak nie, to nie...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 21:23:40
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 14:55, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Bo duża czę¶ć społeczeństwa chciałaby cenę 3,80, jak na poczcie i dostawę do domu wtedy, kiedy oni wła¶nie chc±, mog± być... Z użyciem nie tylko godzin różnych, ale i szklanej kuli do ich zgadywania.

Data: 2015-03-31 23:08:21
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31-03-15 o 21:23, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

zapotrzebowanie dużej czę¶ci społeczeństwa.kogo w miejscu doręczenia, ale to nie oznacza, że

Bo duża czę¶ć społeczeństwa chciałaby cenę 3,80, jak na poczcie i
dostawę do domu wtedy, kiedy oni wła¶nie chc±, mog± być... Z użyciem nie
tylko godzin różnych, ale i szklanej kuli do ich zgadywania.

Nie popadajmy w skrajno¶ci. Oczywi¶cie możliwe jest, że kurier nie napotka nikogo w miejscu doręczenia, ale to nie oznacza, ze ma rzecz porzucić czy oddać przypadkowej osobie. Zwłaszcza, gdy wykupiono usługę sprawdzenia zawarto¶ci przy kurierze. Zostawia awizo i tyle.

Data: 2015-03-31 21:22:38
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 14:22, m pisze:
Z drugiej strony, będ±c klientem skazanym na kuriera, jako¶ niewiele mi
pomaga to że on ma Ľle,

(To, że on ma Ľle) jest klientem skazanym na kuriera?

[nie lubię się czepiać języka, ale straszliwie nie cierpię tego błędu, a jest coraz powszechniejszy :( ]

No nie ma, nie będę siedział tydzień w domu bo zamówiłem co¶ w sklepie
internetowym i którego¶ dnia o której¶ godzinie, między 8 a 14 zawita do
mnie kurier i będzie poganiać bo mu się ¶pieszy.

Dlatego generalnie do takich rzeczy s± inne usługi. Najwygodniejsza to Paczkomaty (choć niestety maj± Ľle zrobiony system autoryzacji odbiorcy i informowania o doręczeniach). Druga w kolejno¶ci to Paczka Do Odbioru Na Poczcie. Trzecia - Paczka doręczana do domu.

Kurier ma sens, jak się go zamawia do miejsca, gdzie kto¶ jest większo¶ć dnia. Np. do firmy, gdzie sekretarka siedzi do 16, a potem sprz±taczki jeszcze jakby co...

Jak tylko mogę, wybieram pocztę. Też może człowieka szlag trafić jak ma
do czynienia z t± instytucj±,

A pacz, ja mam prawie same dobre do¶wiadczenia. Prawie, bo niestety ostatnio PP podupada i :

a) z 2 zmian + soboty zrobili mi 1 zmianę i ciężej utrafić otwarte, dlatego wolę Paczkomaty

b) zatrudnili jak±¶ nadęt± prukwę jedn±, staram się omijać, nieprzyjemna jest, a przez lata była inna załoga, dużo fajniejsza. Donosiciel do dzisiaj jest całkiem spoko, donosi nawet jak się kto¶ pomyli w adresie i to permanentnie.

Za to moje przej¶cia z InPostem to dopiero jest Opowie¶ć Na Długie Zimowe Wieczory. Inpost zupełnie zlewa detalicznego klienta.

ale w porównaniu z kurierami to miód
malina i usługa dopasowana idealnie do klienta.

Ano.

Data: 2015-03-31 14:08:24
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
[...]

A ja w zeszłym roku musiałem wziąć kredyt żeby zapłacić CIT. A zięć wspólnika ma raka trzustki. Wszyscy mają jakieś problemy, z którymi muszą sobie radzić. I radzić sobie tak, żeby nie być uciążliwi dla innych.

Marek Wałkuski pisze, że w USA to normalne, że kurier wrzuci ci paczkę
na schodach domu i leżą sobie np. 3 dni, jak pojechałeś na łykend.

W USA jest też normalne, że policjant strzela do bezbronnego czarnego chłopca. Więc pozostańmy lepiej przy normalności środkowoeuropejskiej.

Data: 2015-03-31 16:19:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-03-31, Tomasz Wójtowicz <spam@spammers.com> wrote:

[...]

W USA jest też normalne, że policjant strzela do bezbronnego czarnego chłopca. Więc pozostańmy lepiej przy normalno¶ci ¶rodkowoeuropejskiej.

Nie, to nie jest normalne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-03-31 17:12:14
Autor: Tomasz Wójtowicz
On 2015-03-31, Tomasz Wójtowicz <spam@spammers.com> wrote:

[...]

W USA jest też normalne, że policjant strzela do bezbronnego czarnego
chłopca. Więc pozostańmy lepiej przy normalno¶ci ¶rodkowoeuropejskiej.

Nie, to nie jest normalne.

To był sarkazm.

Data: 2015-03-31 17:41:38
Autor: qwerty
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
UĹĽytkownik "PrzemysĹ‚aw Adam Ĺšmiejek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:551a3088$0$15673$65785112@news.neostrada.pl...
No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Ktoś ich zmusza do pracy jako kurierzy? Broń przystawiał do skroni żony?

Data: 2015-03-31 17:51:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 17:41, qwerty pisze:
[...]

Jeden z głupszych argumentów, jakie słyszałem. Zwykle od osób mentalnie
nie zaznajomionych z ĹĽyciem (gimbaza i te sprawy).

Już trochę lepszy byłby: kto zmusza tych marudzących klientów do
korzystania z kurierów za 1zł?

Masz to, za co płacisz. Ktoś zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 18:07:25
Autor: poreba
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 17:51:00 +0200, Liwiusz napisał(a):

Kto¶ ich zmusza do pracy jako kurierzy? Broń przystawiał do skroni żony?
Jeden z głupszych argumentów, /.../ Masz to, za co płacisz.
Kto¶ zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

Nie żebym argument "wolny najmita" uważał za sensowny, ale...

Przy usługach pocztowych (problem awizowy) nadawca płaci za
dostarczenie listu poleconego na ul. Dług± 15, gdzie Jan Nowak mieszka, a nie za dostarczenie pod ww. adres informacji, że przesyłka jest do odbioru 50 km dalej w placówce pocztowej.

Nieco podobnie z przesyłkami kurierskimi.
Nadawca płaci za dostarczenie przesyłki pod konkretny adres, nie do s±siada.
Problemy płacowe/biznesowe dostarczycieli w tym kontek¶cie to nieistotna sprawa.

--
pozdro
poreba

Data: 2015-03-31 18:17:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 18:07, poreba pisze:
[...]

dostarczenie listu poleconego na ul. Długą 15, gdzie Jan Nowak mieszka, a nie za dostarczenie pod ww. adres informacji, że przesyłka jest do odbioru 50 km dalej w placówce pocztowej.

Nieco podobnie z przesyłkami kurierskimi.
Nadawca płaci za dostarczenie przesyłki pod konkretny adres, nie do sąsiada.
Problemy płacowe/biznesowe dostarczycieli w tym kontekście to nieistotna sprawa.

No tak jakby albo jedno albo drugie. Albo żądamy doręczenia do rąk
własnych, co zwykle kończy się awizem, bo rąk własnych na miejscu często
nie ma, albo żądamy szybkiego i skutecznego doręczenia, co w 99%
przypadków jest spełnione, nawet jeśli paczka ma dojść do sąsiada, czy
portiera. I wĂłwczas logiczne jest, ĹĽe kurier (jako ten, ktĂłry ma
doręczyć następnego dnia choćby skały srały) ma priorytet doręczenia
paczki, a nie doręczenia awiza.

Po prostu jak komuĹ› zaleĹĽy na niestandardowych warunkach, to musi sobie
takie kupić, a nie liczyć na ich spełnienie w usłudze masowej.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 20:58:43
Autor: m4rkiz
"poreba" <dmicfg@polboks.pl> wrote in message news:1oi7bzqchekps$.14cqmhaz46o57.dlg40tude.net...
Nadawca płaci za dostarczenie przesyłki pod konkretny adres,
nie do s±siada.

mi tam z kontekstu wynikalo ze pod konkretnym adresem nikogo
nie bylo, wiec...

Problemy płacowe/biznesowe dostarczycieli
w tym kontek¶cie to nieistotna sprawa.

jezeli wybiera sie najtansza usluge, bez doreczenia
do rak wlasnych (np. DPD) i wyboru godziny (chyba wszyscy)
to dostaje sie najtansza usluge w regulaminie ktorej
jest zapis ze paczka moze wyladawac w bezposredniej
okolicy punktu docelowego

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 21:15:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31-03-15 o 20:58, m4rkiz pisze:
[...]

A choć z zatrzymaniem pojazdu przewoż±cego paczki, czy w biegi i przez płot?

Data: 2015-04-01 08:48:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 20:58, m4rkiz pisze:

jezeli wybiera sie najtansza usluge, bez doreczenia
do rak wlasnych (np. DPD) i wyboru godziny (chyba wszyscy)

O - który¶ z kurierów powrócił do tego? Bo wiem, że u wielu poznikały takie opcje...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 21:10:04
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 18:07, poreba pisze:
Nadawca płaci za dostarczenie przesyłki pod konkretny adres,
nie do s±siada.

No ok, ale skoro nie zastał odbiorcy, to pozostaje awizo i gonienie odbiorcy 2 miasta dalej do Punktu Odbioru (miałem tak z Dowozimy Paczki Dupiato (teraz zmienili nazwę chyba, mało zamawiam kurierami od czasu jak na Allegro s± Paczkomaty) albo pozostawienie paczki s±siadom. Ja tak lubię, bo mam od razu i solidnie.

Data: 2015-03-31 18:24:04
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
W dniu 2015-03-31 o 17:51, Liwiusz pisze:
[...]

Nieprawda, to słuszny argument. Ja też mógłbym nie prowadzić przedsiębiorstwa tylko rozwozić paczki za 1zł/szt. i narzekać, jakie to życie jest okrutne dla mnie.

Ale wolałem pójść trudniejszą drogą i zarabiam lepiej niż kurier, ale kłopoty zawodowe są znacznie poważniejsze niż wyciągnij komórkę i zadzwoń do adresata. Dlatego właśnie się wkurwiam, że życiowa niedojda pracująca jako kurier nie może nawet tak banalnej sprawy załatwić porządnie.

Aha, przypomniało mi się właśnie, jak kiedyś przyszła do mnie paczka kiedy byłem tydzień na wyjeździe i kurier przez telefon domagał się, żebym się pojawił po odbiór. Ja powiedziałem, że nie ma mnie i niech zostawi w siedzibie swojej firmy, to odbiorę jak przyjadę. A on na to, że nie, bo on MUSI mi ją dostarczyć, więc ja MAM być. Chyba jednak zarabiają lepiej niż 1zł/paczkę bo inaczej by się chyba tak bezczelnie nie rzucał.

Data: 2015-03-31 21:05:25
Autor: m4rkiz
"Tomasz WĂłjtowicz" <spam@spammers.com> wrote in message news:mfehn2$v0f$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

masz gdzies zapisane ze powinien dzwonic czy tak poprostu "placisz (20 pln)
i wymagasz" a jezeli nie posiadaja sluzbowych komorek do kontaktu z klientami
to tym gorzej dla nich?

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 21:14:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 18:24, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
Dlatego właśnie się wkurwiam, że życiowa niedojda pracująca jako kurier
nie może nawet tak banalnej sprawy załatwić porządnie.

No widzisz, a taki amerykanin uśmiechnie się i powie O! Paczka przyszła. Komu zdrowiej psychicznie, chyba nie muszę wyjaśniać.

Wstał Tomasz rano, przeciągnął się i krzyknął ,,jaki piękny dzień'', a echo odpowiedziało z przyzwyczajenia ,,mać, mać, mać''

Data: 2015-03-31 22:16:18
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
W dniu 2015-03-31 o 21:14, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Taaaaak. Kiedyś Przemku miałeś na tyle trafny dowcip, że czasami trafiałeś na prhn. A teraz ... zieeeeew.

Data: 2015-03-31 22:32:53
Autor: qwerty
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mfefpe$8b3$1@node1.news.atman.pl...
Jeden z głupszych argumentów, jakie słyszałem. Zwykle od osób mentalnie
nie zaznajomionych z ĹĽyciem (gimbaza i te sprawy).

Jak chodziłem do szkoły to nie było słowa gimbaza. To raczej twoje pokolenie.

Już trochę lepszy byłby: kto zmusza tych marudzących klientów do
korzystania z kurierów za 1zł?

Znajdź mi kuriera za 1 zł/

Masz to, za co płacisz. Ktoś zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

Akurat przesyłki kurierskie są droższe od PP.
Podam przypadek z ubiegłego roku. Wysyłałem ważne dokumenty z firmy do firmy. W danych odbiorcy wpisałem imię i nazwisko, adres oraz nazwę firmy. Debil z pocztexu (przesyłka wyniosła ponad 30 zł za kopertę A4), że to firma i próbował dostarczyć po godz. 19. Firma odbiorcza z powodu braku dokumentów powinna zapłacić karę. Nie wiem jak sprawa się potoczyła (kurier dostarczył po 4 dniach).

Przesyłka kurierska zostawiona u port iera