Przesyłka kurierska zostawiona u portier a

Data: 2015-03-30 16:09:20
Autor: Tomasz Wójtowicz
Przesyłka kurierska zostawiona u portier a
Sprawa wyglÄ…da tak:

wynajmuję biuro w budynku firmy X i portier też jest pracownikiem tej firmy. Zamówiłem do swojego biura przez internet towar warty 900 zł. Biuro nie jest czynne codziennie, ale na drzwiach są godziny urzędowania i moja komórka. Też prosiłem sklep o umieszczenie nr telefonu na przesyłce. Kurier zamiast skontaktować się ze mną i umówić na termin odbioru, zostawił przesyłkę u portiera.

Problem jest w tym, że z punktu widzenia firmy Siódemka przesyłka jest "Odebrana przez adresata", natomiast ja twierdzę, że zostawiając ją u portiera kurier pozbawił mnie możliwości sprawdzenia przesyłki w jego obecności i podjęcia ostatecznej decyzji, czy ją przyjmuję, czy nie.

Ja teraz nie mam zamiaru odbierać tej przesyłki od portiera, bo jeśli się okaże, że jest uszkodzona, to jak ja ją zwrócę? A jak w przesyłce znajdę tylko cegłę, to kogo mam winić - portiera, kuriera czy sprzedawcę?

Problem w tym, jak ja mam teraz załatwić tą sprawę. Nie mogę po prostu zwrócić się do sprzedawcy o zwrot pieniędzy z tytułu niewykonania umowy, bo sprzedawca otrzyma od Siódemki odpowiedź, że towar doszedł. Czy mam bezpośrednio interweniować w Siódemce? Ale jakie stanowisko zająć w stosunku do firmy Siódemka? Że nie wiem że towar jest u portiera, czy że wiem, ale odmawiam jego odbioru?

Bo niestety takie wysługiwanie się przez kurierów staje się częste - kiedyś zamówiony towar do domu za 1400 zł kurier zostawił... u sąsiada. Owszem, mój sąsiad porządny człowiek, ale takie traktowanie klienta mi się nie podoba i nie zamierzam więcej odbierać przesyłek z moim nazwiskiem od przypadkowych wolontariuszy.

Data: 2015-03-30 12:18:34
Autor: Kris
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
W dniu poniedzia³ek, 30 marca 2015 16:09:19 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Wójtowicz napisa³:
Sprawa wygl±da tak:
A co na to Siódemka?

Data: 2015-03-31 13:59:20
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-03-30 o 21:18, Kris pisze:
W dniu poniedzia³ek, 30 marca 2015 16:09:19 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Wójtowicz napisa³:
Sprawa wygl±da tak:
A co na to Siódemka?

No wiêc zadzwoni³em i powiedzia³em, ¿e paczka do mnie jest "odebrana" ale ja jej nie mam. Pani próbowa³a mnie przekonaæ, ¿e paczkê na pewno odebra³ "kto¶ z rodziny" a po mojej uwadze, ¿e paczka by³a adresowana do biura, zmieni³a bajkê na "kto¶ z pracowników". Jak stwierdzi³em, ¿e nie zatrudniam ¿adnych pracowników to wymrucza³a do¶æ niewyra¼nie, ¿e muszê z³o¿yæ pisemn± reklamacjê. I w³a¶ciwie to wszystko.

Data: 2015-03-30 17:06:32
Autor: Kapibara
Przesyłka kurierska zostawiona u portier a
Dnia Mon, 30 Mar 2015 16:09:20 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

Problem jest w tym, ¿e z punktu widzenia firmy Siódemka przesy³ka jest "Odebrana przez adresata", natomiast ja twierdzê, ¿e zostawiaj±c j± u portiera kurier pozbawi³ mnie mo¿liwo¶ci sprawdzenia przesy³ki w jego obecno¶ci i podjêcia ostatecznej decyzji, czy j± przyjmujê, czy nie.

Ja teraz nie mam zamiaru odbieraæ tej przesy³ki od portiera, bo je¶li siê oka¿e, ¿e jest uszkodzona, to jak ja j± zwrócê? A jak w przesy³ce znajdê tylko ceg³ê, to kogo mam winiæ - portiera, kuriera czy sprzedawcê?

Problem w tym, jak ja mam teraz za³atwiæ t± sprawê. Nie mogê po prostu zwróciæ siê do sprzedawcy o zwrot pieniêdzy z tytu³u niewykonania umowy, bo sprzedawca otrzyma od Siódemki odpowied¼, ¿e towar doszed³. Czy mam bezpo¶rednio interweniowaæ w Siódemce? Ale jakie stanowisko zaj±æ w stosunku do firmy Siódemka? ¯e nie wiem ¿e towar jest u portiera, czy ¿e wiem, ale odmawiam jego odbioru?

Masz 7 dni od chwili odbioru przesy³ki na z³o¿enie roszczeñ z tytu³u ubytku
lub uszkodzenia przesy³ki. (¼ród³o: Regulamin ¦wiadczenia Us³ug Siódemka)
Umieszczenie telefonu na li¶cie przewozowym nie gwarantuje, ¿e kurier
bêdzie siê kontaktowa³ przed dostaw±. Po prostu nie ma takiego obowi±zku.
Nie wszystkie firmy kurierskie to maj±, ale np w DHL mo¿na wykupiæ us³ugê
poinformowania odbiorcy przed dorêczeniem.

Data: 2015-03-30 17:35:39
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-03-30 o 17:06, Kapibara pisze:
[...]

OK, dziêki za odpowied¼. Ja siê tylko zastanawiam, jakim prawem kurier zostawia przesy³kê u osoby trzeciej? Bo w adresie jest numer budynku ³amane przez numer pokoju. Wiêc portiernia na pewno nie jest w³a¶ciwym punktem docelowym.

Co wiêcej, w Regulaminie Siódemki pisze, ¿e odbiorca potwierdza odbiór podpisem. Ale ja siê nie podpisywa³em! Czy to znaczy, ¿e mogê przyj±æ, ¿e Siódemka oszukuje twierdz±c ¿e przesy³ka jest "Odebrana przez adresata"?

Data: 2015-03-31 12:09:39
Autor: RadoslawF
Dnia Mon, 30 Mar 2015 16:09:20 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

[...]

sprzedawcÄ™?

[...]

Masz 7 dni od chwili odbioru przesyłki na złożenie roszczeń z tytułu
ubytku
lub uszkodzenia przesyłki. (źródło: Regulamin Świadczenia Usług Siódemka)
Umieszczenie telefonu na liście przewozowym nie gwarantuje, że kurier
będzie się kontaktował przed dostawą. Po prostu nie ma takiego obowiązku.
Nie wszystkie firmy kurierskie to mają, ale np w DHL można wykupić usługę
poinformowania odbiorcy przed doręczeniem.

OK, dzięki za odpowiedź. Ja się tylko zastanawiam, jakim prawem kurier
zostawia przesyłkę u osoby trzeciej? Bo w adresie jest numer budynku
łamane przez numer pokoju. Więc portiernia na pewno nie jest właściwym
punktem docelowym.

A kurier ma obowiązek ustalać czy portier pracującym w budynku
do jakiego jest adresowana przesyłka pracuje w tej czy może
jednak innej firmie ?

Co więcej, w Regulaminie Siódemki pisze, że odbiorca potwierdza odbiór
podpisem. Ale ja się nie podpisywałem! Czy to znaczy, że mogę przyjąć,
że Siódemka oszukuje twierdząc że przesyłka jest "Odebrana przez adresata"?

Portier podpisał.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-02 02:33:14
Autor: re
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera

Użytkownik "RadoslawF"

[...]

-- -
Jeśli chce doręczyć to jak inaczej miałby to zrobić ? A to nie jest tylko kwestia przesyłek wartościowych tylko np ... urząd miejski doręcza listy polecone za pomocą swojego kuriera, ale kurier taki tuman jest, że daje sąsiadowi, a sąsiad taki tuman, że daje najemcy mieszkania, a list jest do właściciela.

A wie chociaż co ?

Data: 2015-04-02 14:30:46
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-02 o 02:33, re pisze:

[...]

Wie. Przyjęcie paczki adresowanej do kogoś w budynku gdzie pracuje
i odbiory takich przesyÅ‚ek ma w obowiÄ…zkach.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-03-30 21:02:41
Autor: Robert Tomasik
W dniu 30-03-15 o 17:06, Kapibara pisze:

[...]

Ale on przesy³ki nie odebra³, wiêc kiedy ów termin siê koñczy? Moim zdaniem ta przesy³ka zosta³a zagubiona.

Data: 2015-03-30 18:21:24
Autor: Mateusz Papiernik
On 2015-03-30 16:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
Sprawa wyglÄ…da tak:

[...]

A paczka adresowana na firmÄ™, czy na prywatne nazwisko?

W regulaminie majÄ…:

#v+
§5.3. Zasadą jest doręczenie Przesyłki do rąk własnych Odbiorcy. W
przypadku gdy Odbiorca jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej Przesyłkę pozostawia się za pokwitowaniem
w kancelarii, recepcji lub też w miejscu pełniącym podobną funkcję.
#v-

To, że niezawsze biuro jest wynajmowane przez osobę prawną to jedno -
ale akurat w biurowcach z portiernią każdy jeden kurier z jakim
pracowaliśmy regularnie zostawiał paczki u portiera w przypadku
niezastania nikogo we właściwym biurze.

W naszym przypadku, jako, że biuro wynajmuje spółka z o.o., było to
absolutnie zgodne z regulaminem tych przewoźników.

M.

Data: 2015-03-30 18:32:34
Autor: Tomasz Wójtowicz
On 2015-03-30 16:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
Sprawa wyglÄ…da tak:

[...]

No właśnie przesyłka jest na moje nazwisko.

Korespondencję na firmę odbieram z portierni, ale chodzi o to, że to jest przedmiot cenny, więc podałem adres na siebie, żeby otrzymać do rąk własnych.

Data: 2015-03-31 12:12:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-30 o 18:32, Tomasz Wójtowicz pisze:

[...]

To trzeba było podać adres domowy i uprzedzić rodzinę aby nie
odbierała. Ewentualnie uprzedzić portiera aby nie odbierał tej
konkretnej przesyłki.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-31 14:03:18
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-03-31 o 12:12, RadoslawF pisze:

To trzeba było podać adres domowy i uprzedzić rodzinę aby nie
odbierała. Ewentualnie uprzedzić portiera aby nie odbierał tej
konkretnej przesyłki.

Naprawdę chce ci się strzępić paluchy do takich bezproduktywnych uwag? To jest p.s.prawo a nie pogaduchy na Onecie.

Rozumiem, że jakbyś był adwokatem, do którego przyszedł klient, który potrącił człowieka po pijaku, to twoja fachowość wyczerpałaby się w jakże użytecznej uwadze "Trzeba było nie pić".

Data: 2015-03-31 19:43:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-03-31 o 14:03, Tomasz Wójtowicz pisze:

[...]

Skoro tobie chce się zadawać takie bezproduktywne pytania to
ja nie poskÄ…piÄ™ czasu na swoje uwagi.

Rozumiem, że jakbyś był adwokatem, do którego przyszedł klient, który
potrącił człowieka po pijaku, to twoja fachowość wyczerpałaby się w
jakże użytecznej uwadze "Trzeba było nie pić".

Przy poradzie za pieniądze powiedział bym coś lepszego.
Ale ty tego nie bierzesz pod uwagę tylko sępisz na darmochę.
To może jednak idź do adwokata, nie będziesz miał problemu
z uwagami takimi jak moje.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-02 02:36:14
Autor: re
[...]

Dla kogo lepszego ? Lepszego merytorycznie czy bardziej głupiego ?

Data: 2015-04-02 14:31:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-02 o 02:36, re pisze:

[...]

Lepszego dla płacącego.

pozdrawiam

Data: 2015-03-31 07:28:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.03.2015 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
Kurier zamiast skontaktować się ze mną i umówić na termin odbioru,
zostawił przesyłkę u portiera.

No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Marek Wałkuski pisze, że w USA to normalne, że kurier wrzuci ci paczkę na schodach domu i leżą sobie np. 3 dni, jak pojechałeś na łykend.

Data: 2015-03-31 07:33:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 07:28, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten
deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają
i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Zleceniobiorcy kurierki bardzo dobrze zarabiają. Chałupy mogą sobie
postawić. Kiepsko zarabiają murzyni do zapierdalania. Taki jeden z
drugim kupuje kilka samochodów, podpisuje umowy z taką "Siódemką" i
bierze murzyna do tyrania, gdzie od świtu do nocy (dosłownie) jeżdżą z
paczkami za jakieś 2-3 tys. A z różnicy pomiędzy zapłatą od Siódemki a
zapłatą dla murzyna (razy tyle, ile jest rejonów do zrobienia i
murzynów, którzy to robią) jest właśnie ta chałupa.

(nie ganię, tylko opisuję rzeczywistość).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 08:09:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 07:33, Liwiusz pisze:
[...]

Zleceniobiorcy kurierki bardzo dobrze zarabiajÄ….

Mówisz, że babom więcej płacą? Czy sugerujesz, że mają inne profity od klientów? Nie analizowałem tego płciami. Tak czy siak, rzadko kobiety widuję, głównie faceci.

[...]

Po pierwsze, trochę w to nie wierzę, bo paczki są tak tanie, że nie bardzo jest z czego płacić.

Po drugie, to ktoÅ› te samochody musi kupić, a to też trzeba mieć. Kolega ostatnio dostaÅ‚ zamówienie na komputery za  pół miliona i wcale mu nie zazdroszczÄ™, bo ja bym nie mógÅ‚ w ogóle go zrealizować, bo i za co... Ja dostaÅ‚em zamówienie na kompy za 50 tysiÄ™cy i też nie realizowaÅ‚em tego sam, tylko jako murzyn.

Data: 2015-03-31 08:18:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 08:09, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

Po pierwsze, trochę w to nie wierzę, bo paczki są tak tanie, że nie
bardzo jest z czego płacić.

No wiesz, aby ze swojej niewiedzy robić argument w dyskusji, to trochę
dziwne ;)

Po drugie, to ktoś te samochody musi kupić, a to też trzeba mieć. Kolega

No tak. Ale jak będziesz kiedyś w Polsce, to się przypatrz się jakie
rzęchy jeżdżą na kurierce (hint: nie chodzi o seks z kobietą).

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:11:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:
[...]

A co tu ogarniać? Piszesz o kurierkach, że bardzo dobrze zarabiają, w odpowiedzi na to, że ja pisałem o kurierach marnie zarabiających.

Data: 2015-03-31 09:15:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:
Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

Sprawdziłem w słowniku, bo może coś mi się pokręciło i wyszło:

http://sjp.pwn.pl/sjp/kurierka;2565271.html

kurierka
1. «kobieta kurier»
2. daw. «dyliżans pocztowy»

Znaczenie 2 jakoś zupełnie mi nie pasuje do do sytuacji, więc może to jednak nie ja nie ogarniam języka.

Data: 2015-03-31 09:18:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:15, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
czaisz znaczeń spoza słownika.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:23:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 09:18, Liwiusz pisze:
No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
czaisz znaczeń spoza słownika.

No jeżeli znaczenie jest spoza języka, to można je ,,czaić'' jeżeli jest używane w jakimś kręgu jako gwarowe, slangowe itp. Ja nie bardzo rozumiem co jeszcze może oznaczać kurierka, poza kobietą-kurierem (o dyliżansie dowiedziałem się patrząc w słownik). Może w twoim regionie tak nazywane są np. śliwki, ale skąd mam to wiedzieć? guglam i nic innego mi nie wychodzi... Może jednak tworzysz własny język?

Data: 2015-03-31 09:26:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Ojej, to siÄ™ spytaj swojego native spekaera z polskiego, to nie
pl.misc.polonia ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 09:40:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 09:26, Liwiusz pisze:
[...]

Nigdy jakoś nie szalałem za twoim podejściem do świata, ale wydawało mi się zawsze, że trzymasz poziom, ale zgimbaziałeś jednak.

Data: 2015-03-31 09:47:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 09:40, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

OK, niepotrzebne złośliwości.

Pracować w kurierce to pracować w branży kurierskiej.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 13:58:19
Autor: Kapibara
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 07:28:40 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

W dniu 30.03.2015 o 16:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
Kurier zamiast skontaktowaæ siê ze mn± i umówiæ na termin odbioru,
zostawi³ przesy³kê u portiera.

No a co ma biedak robiæ, jak ma p³acone 1z³ od paczki albo co¶ w ten deseñ? Kiedy¶ te¿ siê z³o¶ci³em na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiaj± i jak wygl±da ich praca, to zmieni³em zdanie.

Otó¿ to. Tacy kurierzy w Siódemce, czy innej taniej firmie kurierskiej,
maj± nawet 100 dorêczeñ dziennie. Przyjmuj±c 12h tryb pracy (samego
je¿dzenia, a przecie¿ rano te¿ z za³adunkiem im schodzi) to wychodzi ponad
8 dorêczeñ na godzinê. Jakby kurier chcia³ dzwoniæ przed ka¿d± dostaw± to
by mu po prostu czasu nie wystarczy³o.

Data: 2015-03-31 14:22:53
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 13:58, Kapibara pisze:

> [...]
8 dorêczeñ na godzinê. Jakby kurier chcia³ dzwoniæ przed ka¿d± dostaw± to

Z drugiej strony, bêd±c klientem skazanym na kuriera, jako¶ niewiele mi pomaga to ¿e on ma ¼le, kiedy dzwoni do mnie z pretensj± ¿e on pod drzwiami stoi a mnie w domu nie ma.

No nie ma, nie bêdê siedzia³ tydzieñ w domu bo zamówi³em co¶ w sklepie internetowym i którego¶ dnia o której¶ godzinie, miêdzy 8 a 14 zawita do mnie kurier i bêdzie poganiaæ bo mu siê ¶pieszy.

Jak tylko mogê, wybieram pocztê. Te¿ mo¿e cz³owieka szlag trafiæ jak ma do czynienia z t± instytucj±, ale w porównaniu z kurierami to miód malina i us³uga dopasowana idealnie do klienta.

p. m.

Data: 2015-03-31 14:34:30
Autor: Kapibara
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 14:22:53 +0200, m napisa³(a):

> [...]

Jak tylko mogê, wybieram pocztê. Te¿ mo¿e cz³owieka szlag trafiæ jak ma do czynienia z t± instytucj±, ale w porównaniu z kurierami to miód malina i us³uga dopasowana idealnie do klienta.

No zgadza siê. Trzeba na to spojrzeæ po prostu od tej strony, ¿e zakupy
internetowe nie s± odpowiednie dla wszystkich. :)

Data: 2015-03-31 14:55:16
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 14:34, Kapibara pisze:

[...]

Raczej to, ¿e oferta kurierska jest biedna. I nie odpowiada na zapotrzebowanie du¿ej czê¶ci spo³eczeñstwa.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 19:15:34
Autor: Kapibara
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 14:55:16 +0200, Tomasz Kaczanowski napisa³(a):

[...]

Jeste¶ pewny? A¿ z ciekawo¶ci sprawdzi³em ofertê kilku firm kurierskich.
Praktycznie ka¿da firma oferuje za dop³at± dostawê: "do godz.9", "do
godz.12". Co najmniej dwie firmy maj± w opcji "dostawê 17.00-19.00" a nawet
"19.00-22.00". Ale oczywi¶cie ka¿dy chcia³by szybko i najtaniej. Jak kto¶
nie jest w stanie odebraæ paczki w "standardowych godzinach" to wystarczy
poprosiæ sprzedawcê o dro¿sz± wysy³kê z dostaw± popo³udniow± czy wieczorn±.
Jedno woleæ, albo siê jest elastycznym, albo za wygodê siê p³aci.

Data: 2015-03-31 22:06:15
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 19:15, Kapibara pisze:
[...]

Super, ale nie ka¿dy sprzedawca ma tak± opcjê. To raz. Dwa - ¿e po co mam dop³acaæ ¿eby mieæ to co Poczta Polska - opcja zazwyczaj tañsza - ma w standardzie?

p. m.

Data: 2015-03-31 22:09:57
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 22:06, m pisze:
Dwa - ¿e po co mam dop³acaæ ¿eby mieæ to co Poczta Polska - opcja
zazwyczaj tañsza - ma w standardzie?

No bo to INNA us³uga. Korzystaj z PP. Te¿ tak robiê. Jak sprzedawca nie daje PP albo Paczkomatu, to go omijam szerokim ³ukiem.

Data: 2015-04-01 00:22:53
Autor: m
W dniu 31.03.2015 o 22:09, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
[...]

Nie zawsze mam mo¿liwo¶æ. Poza tym, zazwyczaj w domu jestem. Z wyj±tkiem nielicznych godzin  (bo nawet nie dni) kiedy mnie nie ma.

Tyle ¿e co to da, zamawiaj±c przez kuriera czêsto nie mam mo¿liwo¶ci dostosowaæ swoich planów wyj¶cia na miasto do czasu kiedy ten do mnie przyjedzie. Niektórzy kurierzy znowu dzwoni± dzieñ wcze¶niej i siê umawiaj± - i to siê chwali.

p. m.

Data: 2015-04-01 03:26:08
Autor: Kris
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
W dniu ¶roda, 1 kwietnia 2015 00:22:55 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
[...]
Dzieñ wcze¶niej do ciebie dzwoni±?
prawie 100% przesy³ek kurierskich dociera do mnie nastêpnego dnia po nadaniu wiêc kurier dorêczaj±cy dzieñ wcze¶niej nie ma szans dzwoniæ.
Ale zdecydowana wiêkszo¶æ kurierów dzwoni z rana podaj±c mniej wiêcej godzinê o której dorêcza. I czêsto zamiast do domu to proszê ich aby dowie¼li do pracy itp. Problemów nie ma. Czasami proszê aby zostawili u s±siada i tez tak robi±.
Kilkana¶cie przesy³ek miesiêcznie w ten sposób odbieram.
Co do poczty polskiej to kompletnie mi nie odpowiada. Jak paczka to paczkasz nie dzwoni jak kurierzy tylko je¶li nikogo w domu nie zastanie to zostawia awizo i musze dygaæ na pocztê. Z listami poleconymi podobnie, wiêc staram siê omijac PP i korzystaæ z us³ug kurierów. Ceny do¶æ porównywalne, przesy³ki kurierskie to koszt ok 16z³ za nawet do¶æ spore paczki(korzystam z sendit.pl)
Paczkomaty wygl±daj± na wygodn± opcje ale niestety u mnie nie ma.

Data: 2015-04-01 12:42:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-01 12:26, Kris pisze:
[...]

Ha zdarzy³o mi siê - zamówienie o 21, a o 9 rano nastêpnego dnia mia³em przesy³kê w rêce :) Tyle, ¿e to ma³e gabaryty, wiêc mog³em zamówiæ z dostaw± do pracy, rzeczy ciê¿sze lub niewygodne w transporcie wolê jednak by dowie¼li mi do domu.

Ale zdecydowana wiêkszo¶æ kurierów dzwoni z rana podaj±c mniej wiêcej
godzinê o której dorêcza. I czêsto zamiast do domu to proszê ich aby
dowie¼li do pracy itp. Problemów nie ma.

Pod warunkiem, ¿e to niewielka przesy³ka, która mogê w³o¿yæ do plecaka... Je¶li chodzi o dzwonienie, to wiêkszo¶æ dzwoni, gdy jest pod drzwiami i nikt nie otwiera....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-04-01 12:53:00
Autor: Liwiusz
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
W dniu 2015-04-01 o 12:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
Pod warunkiem, że to niewielka przesyłka, która mogę włożyć do
plecaka... Jeśli chodzi o dzwonienie, to większość dzwoni, gdy jest pod
drzwiami i nikt nie otwiera....

Bo przecież kurier to nie dostawca pizzy na zamówienie, jeździ
sukcesywnie soją trasą po rejonie i nie będzie pół godziny specjalnie
tracił, aby ci dostarczyć paczkę spoza swojej marszruty.
Więc to, że powiesz mu że będziesz o 12 w domu nie oznacza, że i on tam
wówczas będzie. Czasem można się jakoś dostosować, ale przecież nie zawsze.

A obliczane optymalnej trasy komiwojażera to nie takie proste -
najlepsze algorytmy mogą sobie z tym nie radzić ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 15:08:03
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 12:26, Kris pisze:
[...]

Tak w³a¶nie.

prawie 100% przesy³ek kurierskich
dociera do mnie nastêpnego dnia po nadaniu wiêc kurier dorêczaj±cy
dzieñ wcze¶niej nie ma szans dzwoniæ.

Mi siê zdarzy³a mo¿e jedna taka przesy³ka w ¿yciu, a kupujê raz na kilka tygodni co¶ w sieci.

p. m.

Data: 2015-04-02 19:29:09
Autor: re
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera

U¿ytkownik "Kris"

[...]
To tym bardziej by¶ dyga³ tyle, ¿e o dowolnej godzinie.

Data: 2015-04-01 08:42:40
Autor: Kapibara
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 22:06:15 +0200, m napisa³(a):

[...]

Tê opcjê ma nie sprzedawca, a firma kurierska z której us³ug korzysta.
Wystarczy uzgodniæ przed zakupem, to sprzedawca powie ile trzeba dop³aciæ
za dostawê w niestandardowych godzinach.

Data: 2015-04-01 10:12:29
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 08:42, Kapibara pisze:

> [...]
Wystarczy uzgodniæ przed zakupem, to sprzedawca powie ile trzeba dop³aciæ
za dostawê w niestandardowych godzinach.

Mo¿e mam nadzwyczajne wymagania, ale lubiê kupiæ i mieæ problem z g³owy. A nie pisaæ do sprzedawcy, czekaæ na odpowied¼, której w ogólno¶ci w ogóle mogê nie dostaæ w rozs±dnym terminie bo np. pytania ze skrzynki kontaktowej trafiaj± do innego dzia³u ni¿ zamówienia. W ten sposób w skrajnych przypadkach zakup mo¿e siê przed³u¿yæ z 5 minut do tygodnia.

p. m.

Data: 2015-04-01 10:25:28
Autor: Liwiusz
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
W dniu 2015-04-01 o 10:12, m pisze:
Może mam nadzwyczajne wymagania, ale lubię kupić i mieć problem z głowy.

Zatem kupuj u sprzedawcy, który oferuje bezproblemowy rodzaj dostawy.
Wybieranie dostawy potencjalnie problemowej i oczekiwanie "problemu z
głowy" -- > coś tu nie działa na etapie planowania.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 15:06:07
Autor: m
W dniu 01.04.2015 o 10:25, Liwiusz pisze:
[...]

Bywa że nie ma takich, bo wszyscy wysyłają kurierem. I co im Pan zrobisz?

Więc z dwojga złego, użerania się z kurierem i kupowania tygodniami pierduły, wybieram użeranie się z kurierem. Co nie znaczy że kocham się z nimi użerać.

p. m.

Data: 2015-04-01 15:47:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 15:06, m pisze:
[...]

No nic. Chyba to oczywiste, że jeśli kupujemy jakieś trudno dostępne
dobro, to my siÄ™ dostosowujemy do sprzedawcy, a nie on do nas.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 09:00:47
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 19:15, Kapibara pisze:
[...]

Ciekawe rzeczy piszesz - mo¿esz podaæ firmy, które tak maj±? O ile w wielu ofertach jest dostarczenie do godziny 12, to wybór np po 17 z wiêkszo¶ci ofert znikn±³...

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-04-01 10:34:10
Autor: Kapibara
Przesy³ka kurierska zostawiona u portiera
Dnia Wed, 01 Apr 2015 09:00:47 +0200, Tomasz Kaczanowski napisa³(a):

W FedEX widzê takie opcje.

Data: 2015-04-01 11:12:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-01 10:34, Kapibara pisze:
[...]

z zastrze¿eniem:
Us³uga mo¿liwa po uzgodnieniu z lokalnym oddzia³em FedEx Express - tak wiêc nawet sprzedawca nie mo¿e takiej opcji do³±czyæ gdzie¶ w automacie. Wiesz jak z kurierem Heñkiem siê dogadasz, tez Ci dostarczy o umówionej porze, kwestia jest by by³a to us³uga automatyczna, a nie - jak dogadam siê to bêdzie, a jak nie, to nie...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 21:23:40
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 14:55, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Bo du¿a czê¶æ spo³eczeñstwa chcia³aby cenê 3,80, jak na poczcie i dostawê do domu wtedy, kiedy oni w³a¶nie chc±, mog± byæ... Z u¿yciem nie tylko godzin ró¿nych, ale i szklanej kuli do ich zgadywania.

Data: 2015-03-31 23:08:21
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31-03-15 o 21:23, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
[...]

zapotrzebowanie du¿ej czê¶ci spo³eczeñstwa.kogo w miejscu dorêczenia, ale to nie oznacza, ¿e

Bo du¿a czê¶æ spo³eczeñstwa chcia³aby cenê 3,80, jak na poczcie i
dostawê do domu wtedy, kiedy oni w³a¶nie chc±, mog± byæ... Z u¿yciem nie
tylko godzin ró¿nych, ale i szklanej kuli do ich zgadywania.

Nie popadajmy w skrajno¶ci. Oczywi¶cie mo¿liwe jest, ¿e kurier nie napotka nikogo w miejscu dorêczenia, ale to nie oznacza, ze ma rzecz porzuciæ czy oddaæ przypadkowej osobie. Zw³aszcza, gdy wykupiono us³ugê sprawdzenia zawarto¶ci przy kurierze. Zostawia awizo i tyle.

Data: 2015-03-31 21:22:38
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 14:22, m pisze:
Z drugiej strony, bêd±c klientem skazanym na kuriera, jako¶ niewiele mi
pomaga to ¿e on ma ¼le,

(To, ¿e on ma ¼le) jest klientem skazanym na kuriera?

[nie lubiê siê czepiaæ jêzyka, ale straszliwie nie cierpiê tego b³êdu, a jest coraz powszechniejszy :( ]

No nie ma, nie bêdê siedzia³ tydzieñ w domu bo zamówi³em co¶ w sklepie
internetowym i którego¶ dnia o której¶ godzinie, miêdzy 8 a 14 zawita do
mnie kurier i bêdzie poganiaæ bo mu siê ¶pieszy.

Dlatego generalnie do takich rzeczy s± inne us³ugi. Najwygodniejsza to Paczkomaty (choæ niestety maj± ¼le zrobiony system autoryzacji odbiorcy i informowania o dorêczeniach). Druga w kolejno¶ci to Paczka Do Odbioru Na Poczcie. Trzecia - Paczka dorêczana do domu.

Kurier ma sens, jak siê go zamawia do miejsca, gdzie kto¶ jest wiêkszo¶æ dnia. Np. do firmy, gdzie sekretarka siedzi do 16, a potem sprz±taczki jeszcze jakby co...

Jak tylko mogê, wybieram pocztê. Te¿ mo¿e cz³owieka szlag trafiæ jak ma
do czynienia z t± instytucj±,

A pacz, ja mam prawie same dobre do¶wiadczenia. Prawie, bo niestety ostatnio PP podupada i :

a) z 2 zmian + soboty zrobili mi 1 zmianê i ciê¿ej utrafiæ otwarte, dlatego wolê Paczkomaty

b) zatrudnili jak±¶ nadêt± prukwê jedn±, staram siê omijaæ, nieprzyjemna jest, a przez lata by³a inna za³oga, du¿o fajniejsza. Donosiciel do dzisiaj jest ca³kiem spoko, donosi nawet jak siê kto¶ pomyli w adresie i to permanentnie.

Za to moje przej¶cia z InPostem to dopiero jest Opowie¶æ Na D³ugie Zimowe Wieczory. Inpost zupe³nie zlewa detalicznego klienta.

ale w porównaniu z kurierami to miód
malina i us³uga dopasowana idealnie do klienta.

Ano.

Data: 2015-03-31 14:08:24
Autor: Tomasz Wójtowicz
[...]

A ja w zeszłym roku musiałem wziąć kredyt żeby zapłacić CIT. A zięć wspólnika ma raka trzustki. Wszyscy mają jakieś problemy, z którymi muszą sobie radzić. I radzić sobie tak, żeby nie być uciążliwi dla innych.

Marek Wałkuski pisze, że w USA to normalne, że kurier wrzuci ci paczkę
na schodach domu i leżą sobie np. 3 dni, jak pojechałeś na łykend.

W USA jest też normalne, że policjant strzela do bezbronnego czarnego chłopca. Więc pozostańmy lepiej przy normalności środkowoeuropejskiej.

Data: 2015-03-31 16:19:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-03-31, Tomasz Wójtowicz <spam@spammers.com> wrote:

[...]

W USA jest te¿ normalne, ¿e policjant strzela do bezbronnego czarnego ch³opca. Wiêc pozostañmy lepiej przy normalno¶ci ¶rodkowoeuropejskiej.

Nie, to nie jest normalne.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2015-03-31 17:12:14
Autor: Tomasz Wójtowicz
On 2015-03-31, Tomasz Wójtowicz <spam@spammers.com> wrote:

[...]

W USA jest te¿ normalne, ¿e policjant strzela do bezbronnego czarnego
ch³opca. Wiêc pozostañmy lepiej przy normalno¶ci ¶rodkowoeuropejskiej.

Nie, to nie jest normalne.

To by³ sarkazm.

Data: 2015-03-31 17:41:38
Autor: qwerty
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:551a3088$0$15673$65785112@news.neostrada.pl...
No a co ma biedak robić, jak ma płacone 1zł od paczki albo coś w ten deseń? Kiedyś też się złościłem na kurierów, ale jak wiem, jak zarabiają i jak wygląda ich praca, to zmieniłem zdanie.

Ktoś ich zmusza do pracy jako kurierzy? Broń przystawiał do skroni żony?

Data: 2015-03-31 17:51:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 17:41, qwerty pisze:
[...]

Jeden z głupszych argumentów, jakie słyszałem. Zwykle od osób mentalnie
nie zaznajomionych z życiem (gimbaza i te sprawy).

Już trochę lepszy byłby: kto zmusza tych marudzących klientów do
korzystania z kurierów za 1zł?

Masz to, za co płacisz. Ktoś zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 18:07:25
Autor: poreba
Przesyłka kurierska zostawiona u port iera
Dnia Tue, 31 Mar 2015 17:51:00 +0200, Liwiusz napisa³(a):

Kto¶ ich zmusza do pracy jako kurierzy? Broñ przystawia³ do skroni ¿ony?
Jeden z g³upszych argumentów, /.../ Masz to, za co p³acisz.
Kto¶ zmusza do wybierania przesy³ki kurierskiej?

Nie ¿ebym argument "wolny najmita" uwa¿a³ za sensowny, ale...

Przy us³ugach pocztowych (problem awizowy) nadawca p³aci za
dostarczenie listu poleconego na ul. D³ug± 15, gdzie Jan Nowak mieszka, a nie za dostarczenie pod ww. adres informacji, ¿e przesy³ka jest do odbioru 50 km dalej w placówce pocztowej.

Nieco podobnie z przesy³kami kurierskimi.
Nadawca p³aci za dostarczenie przesy³ki pod konkretny adres, nie do s±siada.
Problemy p³acowe/biznesowe dostarczycieli w tym kontek¶cie to nieistotna sprawa.

--
pozdro
poreba

Data: 2015-03-31 18:17:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-03-31 o 18:07, poreba pisze:
Dnia Tue, 31 Mar 2015 17:51:00 +0200, Liwiusz napisał(a):

Ktoś ich zmusza do pracy jako kurierzy? Broń przystawiał do skroni żony?
Jeden z głupszych argumentów, /.../ Masz to, za co płacisz.
Ktoś zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

Nie żebym argument "wolny najmita" uważał za sensowny, ale...

Przy usługach pocztowych (problem awizowy) nadawca płaci za
dostarczenie listu poleconego na ul. Długą 15, gdzie Jan Nowak mieszka, a nie za dostarczenie pod ww. adres informacji, że przesyłka jest do odbioru 50 km dalej w placówce pocztowej.

Nieco podobnie z przesyłkami kurierskimi.
Nadawca płaci za dostarczenie przesyłki pod konkretny adres, nie do sąsiada.
Problemy płacowe/biznesowe dostarczycieli w tym kontekście to nieistotna sprawa.

No tak jakby albo jedno albo drugie. Albo żądamy doręczenia do rąk
własnych, co zwykle kończy się awizem, bo rąk własnych na miejscu często
nie ma, albo żądamy szybkiego i skutecznego doręczenia, co w 99%
przypadków jest spełnione, nawet jeśli paczka ma dojść do sąsiada, czy
portiera. I wówczas logiczne jest, że kurier (jako ten, który ma
doręczyć następnego dnia choćby skały srały) ma priorytet doręczenia
paczki, a nie doręczenia awiza.

Po prostu jak komuś zależy na niestandardowych warunkach, to musi sobie
takie kupić, a nie liczyć na ich spełnienie w usłudze masowej.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-31 20:58:43
Autor: m4rkiz
"poreba" <dmicfg@polboks.pl> wrote in message news:1oi7bzqchekps$.14cqmhaz46o57.dlg40tude.net...
Nadawca p³aci za dostarczenie przesy³ki pod konkretny adres,
nie do s±siada.

mi tam z kontekstu wynikalo ze pod konkretnym adresem nikogo
nie bylo, wiec...

Problemy p³acowe/biznesowe dostarczycieli
w tym kontek¶cie to nieistotna sprawa.

jezeli wybiera sie najtansza usluge, bez doreczenia
do rak wlasnych (np. DPD) i wyboru godziny (chyba wszyscy)
to dostaje sie najtansza usluge w regulaminie ktorej
jest zapis ze paczka moze wyladawac w bezposredniej
okolicy punktu docelowego

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 21:15:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31-03-15 o 20:58, m4rkiz pisze:
[...]

A choæ z zatrzymaniem pojazdu przewo¿±cego paczki, czy w biegi i przez p³ot?

Data: 2015-04-01 08:48:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-03-31 20:58, m4rkiz pisze:

jezeli wybiera sie najtansza usluge, bez doreczenia
do rak wlasnych (np. DPD) i wyboru godziny (chyba wszyscy)

O - który¶ z kurierów powróci³ do tego? Bo wiem, ¿e u wielu poznika³y takie opcje...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-03-31 21:10:04
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 31.03.2015 o 18:07, poreba pisze:
Nadawca p³aci za dostarczenie przesy³ki pod konkretny adres,
nie do s±siada.

No ok, ale skoro nie zasta³ odbiorcy, to pozostaje awizo i gonienie odbiorcy 2 miasta dalej do Punktu Odbioru (mia³em tak z Dowozimy Paczki Dupiato (teraz zmienili nazwê chyba, ma³o zamawiam kurierami od czasu jak na Allegro s± Paczkomaty) albo pozostawienie paczki s±siadom. Ja tak lubiê, bo mam od razu i solidnie.

Data: 2015-03-31 18:24:04
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-03-31 o 17:51, Liwiusz pisze:
[...]

Nieprawda, to słuszny argument. Ja też mógłbym nie prowadzić przedsiębiorstwa tylko rozwozić paczki za 1zł/szt. i narzekać, jakie to życie jest okrutne dla mnie.

Ale wolałem pójść trudniejszą drogą i zarabiam lepiej niż kurier, ale kłopoty zawodowe są znacznie poważniejsze niż wyciągnij komórkę i zadzwoń do adresata. Dlatego właśnie się wkurwiam, że życiowa niedojda pracująca jako kurier nie może nawet tak banalnej sprawy załatwić porządnie.

Aha, przypomniało mi się właśnie, jak kiedyś przyszła do mnie paczka kiedy byłem tydzień na wyjeździe i kurier przez telefon domagał się, żebym się pojawił po odbiór. Ja powiedziałem, że nie ma mnie i niech zostawi w siedzibie swojej firmy, to odbiorę jak przyjadę. A on na to, że nie, bo on MUSI mi ją dostarczyć, więc ja MAM być. Chyba jednak zarabiają lepiej niż 1zł/paczkę bo inaczej by się chyba tak bezczelnie nie rzucał.

Data: 2015-03-31 21:05:25
Autor: m4rkiz
"Tomasz Wójtowicz" <spam@spammers.com> wrote in message news:mfehn2$v0f$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

masz gdzies zapisane ze powinien dzwonic czy tak poprostu "placisz (20 pln)
i wymagasz" a jezeli nie posiadaja sluzbowych komorek do kontaktu z klientami
to tym gorzej dla nich?

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-31 21:14:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.03.2015 o 18:24, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dlatego właśnie się wkurwiam, że życiowa niedojda pracująca jako kurier
nie może nawet tak banalnej sprawy załatwić porządnie.

No widzisz, a taki amerykanin uśmiechnie się i powie O! Paczka przyszła. Komu zdrowiej psychicznie, chyba nie muszę wyjaśniać.

Wstał Tomasz rano, przeciągnął się i krzyknął ,,jaki piękny dzień'', a echo odpowiedziało z przyzwyczajenia ,,mać, mać, mać''

Data: 2015-03-31 22:16:18
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-03-31 o 21:14, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Taaaaak. Kiedyś Przemku miałeś na tyle trafny dowcip, że czasami trafiałeś na prhn. A teraz ... zieeeeew.

Data: 2015-03-31 22:32:53
Autor: qwerty
Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mfefpe$8b3$1@node1.news.atman.pl...
Jeden z głupszych argumentów, jakie słyszałem. Zwykle od osób mentalnie
nie zaznajomionych z życiem (gimbaza i te sprawy).

Jak chodziłem do szkoły to nie było słowa gimbaza. To raczej twoje pokolenie.

Już trochę lepszy byłby: kto zmusza tych marudzących klientów do
korzystania z kurierów za 1zł?

Znajdź mi kuriera za 1 zł/

Masz to, za co płacisz. Ktoś zmusza do wybierania przesyłki kurierskiej?

Akurat przesyłki kurierskie są droższe od PP.
Podam przypadek z ubiegłego roku. Wysyłałem ważne dokumenty z firmy do firmy. W danych odbiorcy wpisałem imię i nazwisko, adres oraz nazwę firmy. Debil z pocztexu (przesyłka wyniosła ponad 30 zł za kopertę A4), że to firma i próbował dostarczyć po godz. 19. Firma odbiorcza z powodu braku dokumentów powinna zapłacić karę. Nie wiem jak sprawa się potoczyła (kurier dostarczył po 4 dniach).

Przesyłka kurierska zostawiona u portier a