Przeszczep GMowskiego V8 do omegi

Data: 2009-05-28 06:52:37
Autor: GumoL
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
Witajcie,

Z okazji pojawienia się wątków na temat różnych mutacji tych samych w sumie aut na kilku rynkach, zacząłem się zastanawiać na możliwością (nie sensem) przekładki jakiegoś motoru V8 pochodzenia GM do opla omegi. Na przykład jakiś mocny w miarę silnik z australijskiego holdena - czy z takim przeszczepem to już duża rzeźba, czy pochodzenie z tego samego koncernu nieco upraszcza sprawę. W kwestii przekładki - cały układ napędowy łącznie z przeniesieniem napędu i układem hamulcowym. GumoL

Data: 2009-05-28 01:25:14
Autor: Mariusz_M
On 28 Maj, 08:52, "GumoL" <dgumowsk.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

A nie lepiej kupić tanie fabryczne auto z silnikiem V8 ? Popatrz na
lexusa LS400/GS400/GS430 90 -> ceny od 20tys a po pierwsze bezawaryjne
auto a V-ka jedna z najmniej paliwożernych, do tego komfort i cisza
jakiej nie znajdziesz w innych autach. Dobrze utrzymany lex nie ma
szans na rdzę nawet przy 15letniej budzie..

Pozdrawiam
Mariusz Maniek
Lexus LS400

Data: 2009-05-28 08:47:16
Autor: GumoL
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi

A nie lepiej kupi=E6 tanie fabryczne auto z silnikiem V8 ? Popatrz na
lexusa LS400/GS400/GS430 90 ->

No właśnie bardziej zainteresował mnie ten swap, bo omega jak to omega - zwykły, spokojny samochód, popularny, bo w miarę tani, jak na swoją wielkość i komfort. A tu niespodzianka - depczesz gaz, i bulgot V8, a przy tym niezłe odejście. Są to rozważania czysto teoretyczne.

GumoL

Data: 2009-05-28 10:49:13
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "GumoL" <dgumowsk.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvlj2k$fs8$1inews.gazeta.pl...

[...]

    Ta omega jest ciakawa, ale cena juz niebardzo.
http://tnij.org/dg6o

PZDr
Adam

Data: 2009-05-28 09:01:04
Autor: Massai
Adam Szewczak wrote:

> [...]
> na swoją  wielkość i komfort. A tu niespodzianka - depczesz gaz, i
> bulgot V8, a przy tym  niezłe odejście. Są to rozważania czysto

Ktoś się chyba ze świnią na mózgi pozamieniał...
50 tysięcy euro za tylko i aż osiemnastoletni samochód?
Tylko - jakby to był zabytek z 1961, to jeszcze.
On jest tylko przestarzały...

A "aż" - jako nowy pewnie kosztował znacznie mniej.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-05-28 14:08:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
Massai wydusił z siebie te słowy:

[...]

Po pierwsze cena z kosmosu. Lotus Omege mozna kupić za 20tys EU a ma 370KM i biturbo (3,6 litra) jest rarytasem, wyprodukowano 1000sztuk, przyspieszenie do 100 poniżej 6 sek.
To co tu mamy .. to nie 3,0 tylko 4,0 - silnik dłubany przez fabrycznego tunera Opla. Do tej pory myslalem, ze tylko Irmsher zrobił czterolitrówke (272KM) ... ale widze, ze manzel też.
Ogolnie Omege 4,0 z silnikiem zrobionym przez Irmshera mozna kupić za 10-15tys EU... a 47tys .. to koniec swiata :D

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-28 09:03:09
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "GumoL" <dgumowsk.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvlcbk$bek$1inews.gazeta.pl...
[...]

    Zabawa dla chcacego.
Instalacja elektryczna, komputer sterujacy itp.

Ja jestem na etapie wkladania silnika od Subaru do VW.
Generalnie w miedzyczasie wyszla lipa bo kupilem jakis silnik EJ22 z dziwnego okresu produkcyjnego i ni cholery nie ma do niego rozpisanych wiazek.
Ale to kolega MarcinJM prowadzi to moze sie wiecej wypowie.

PZDr
Adam

Data: 2009-05-28 12:41:07
Autor: CeSaR
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi

Ja jestem na etapie wkladania silnika od Subaru do VW.

Do Ogórka? Pamiętasz takiego gościa z Lublina chyba - on zapakował to do Garbusa z niezłym efektem.

pzdr

Data: 2009-05-28 15:32:49
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:gvlpnr$kjh$1news.onet.pl...

Ja jestem na etapie wkladania silnika od Subaru do VW.

Do Ogórka? Pamiętasz takiego gościa z Lublina chyba - on zapakował to do Garbusa z niezłym efektem.

pzdr

    Akurat do kwadrata silnik wchodzi zamiast 2.1. Nie bylo sensu remontowac.

PZDr
Adam

Data: 2009-05-28 19:16:39
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik CeSaR napisał:

Ja jestem na etapie wkladania silnika od Subaru do VW.

Do Ogórka? Pamiętasz takiego gościa z Lublina chyba - on zapakował to do Garbusa z niezłym efektem.

pzdr

Nie kumam po kiego kombinować z Subaru, jak można bez większego rzeźbienia - czytaj wchodzi na garbową skrzynię bez żadnych przeróbek 2,1 115KM z Transportera kanciatego ;)

Tylko trzeba wiedzieć co się kupuje - nie tak jak jakiś gościu który sprzedawał na Alledrogo Garbusa z silnikiem wodnym od transportera właśnie kanciatego ... mechanik który mu to wkładał wmówił mu że wsadził mu silnik o mocy 85KM, a załadował tam silnik na zwykłym Pierburgu 2E3 o mocy 60KM :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-05-28 20:37:52
Autor: Robert Rędziak
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
On Thu, 28 May 2009 19:16:39 +0200, Czarek Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote:

Nie kumam po kiego kombinować z Subaru, jak można bez większego rzeźbienia - czytaj wchodzi na garbową skrzynię bez żadnych przeróbek 2,1 115KM z Transportera kanciatego ;)

 Nie kumam rzeźbienia z silnikiem Subaru czy T4, skoro z T1 można
 wycisnąć naprawdę sporo...

właśnie kanciatego ... mechanik który mu to wkładał wmówił mu że wsadził mu silnik o mocy 85KM, a załadował tam silnik na zwykłym Pierburgu 2E3 o mocy 60KM :)

 ...a już napewno sporo więcej niż te marne 85KM (nawet w Polsce
 jeżdżą Garby z mocami około 150KM).

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-05-29 09:28:49
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrnh1tth0.rua.rekinlazarus.wkurw.org...
[...]

    Napisalem przecie ze do kwadrata idzie silnik a nie do ogora ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-05-29 09:31:35
Autor: Robert Rędziak
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
On Fri, 29 May 2009 09:28:49 +0200, Adam Szewczak
<horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote:

Nie kumam rzeźbienia z silnikiem Subaru czy T4, skoro z T1 można
wycisnąć naprawdę sporo...

    Napisalem przecie ze do kwadrata idzie silnik a nie do ogora ;P

 A ja w kontekście ogólnym, a nie tego konkretnego swapu. :)
 Garbaty albo ogór z silnikiem od Subaraka jakoś mnie razi.

Data: 2009-05-30 20:52:34
Autor: CeSaR
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
A ja w kontekście ogólnym, a nie tego konkretnego swapu. :)
Garbaty albo ogór z silnikiem od Subaraka jakoś mnie razi.

To zależy od sposobu przeszczepu. Jak z klasą to jestem za. Subaru to przynajmniej boxer i benzyna.
Natomiast wszczepianie 1.6 D bo to też od VW - profanacja.

Data: 2009-06-01 08:37:29
Autor: Czarek Daniluk
CeSaR pisze:
[...]

Boxer i benzyna można powalczyć z Alfami :)
Boxer i diesel można powalczyć z Subaru, tylko nie wiem czy kalkuluje się taka walka :D

Pozdrawiam !!

Data: 2009-05-31 20:32:19
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Robert Rędziak napisał:

 ...a już napewno sporo więcej niż te marne 85KM (nawet w Polsce
 jeżdżą Garby z mocami około 150KM).

 r.

85KM to bez rzeźbienia masz wkładając do garbusa silnik na wtrysku od 412 ;) ale znaleźć taki silnik w tej chwili to nie lada problem ... a jeszcze żeby miał sprawną instalację wtryskową to pewnie w ogóle rarytas ...

I pozostaje aircooled i boxer i silnik VW :D

Pozdrawiam !!

Data: 2009-05-28 09:13:17
Autor: Darek.
[...]

Jesli silnik sie zmiesci to nie ma problemu z przekladka, instalacja, komputer - to wszystko jest do zrobienia.
Ale uklad napedowy? Watpie czy to jest do zrobienia - za duza ingerencja w nadwozie...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-05-28 10:10:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
GumoL wydusił z siebie te słowy:

[...]

Nie .. Holden niczego nie upraszcza. Czy to będzie V8 z Audi, czy z Omegopodobnych ... roboty jest tyle samo - czyli od cholery. Nie znaczy to jednak, ze nie jest to do zrobienia.

Data: 2009-05-28 10:32:15
Autor: Robert Rędziak
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
On Thu, 28 May 2009 10:10:24 +0200, Kuba (aka cita)
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

Nie .. Holden niczego nie upraszcza. Czy to będzie V8 z Audi, czy z Omegopodobnych ... roboty jest tyle samo - czyli od cholery. Nie znaczy to jednak, ze nie jest to do zrobienia.

 Jak nie upraszcza? Jeśli weźmiesz napędz z Holdena VT Commodore,
 to jest szansa że sporo roboty mechanicznej odejdzie (np
 dzierganie łap pod silnik, skrzynię, kombinowanie czy w ogóle
 wejdzie, kombinowanie z płytą między silnik a skrzynię, albo z
 przerabianiem wału, albo z dobieraniem dyfra, który to
 wytrzyma), pozostanie elektryczna (ale też może być tak, że
 łatwiej będzie te wiązki ożenić ze sobą niż z całkowicie z
 całkowicie obcych aut).

Data: 2009-05-28 14:04:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
Robert Rędziak wydusił z siebie te słowy:

<yes.or.no@wp.pl> wrote:

[...]

mylisz sie - wszytsko jest inne

albo z
przerabianiem wału, albo z dobieraniem dyfra, który to
wytrzyma),

jak założysz od holdena to wytrzyma .. ale nie jest plug&play

 pozostanie elektryczna (ale też może być tak, że
łatwiej będzie te wiązki ożenić ze sobą niż z całkowicie z
całkowicie obcych aut).

To są całkowicie inne auta.
Już nawet cartera różni sie troche (zwlaszcza elektrycznie, bo mechanika faktycznie prawie ta sama)
- a to przecież dokladnie ten sam samochód.

Data: 2009-05-28 11:13:49
Autor: Mario
GumoL pisze:
[...]

A może lepiej silnik ze skrzynią? Skrzynia w Omedze wytrzyma?
Nie znam się na Omedze ale czy tam jest miejsce?

Tanie V8 można wyrwać takie jak w Fbody z lat 80/90. 5.0 albo lepiej 5.7.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 10:39:18
Autor: Robert Rędziak
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
On Thu, 28 May 2009 11:13:49 +0200, Mario <camaro94@spam.onet.pl>
wrote:

Tanie V8 można wyrwać takie jak w Fbody z lat 80/90. 5.0 albo lepiej 5.7.

 Ale po co, skoro za kilka k$ można kupić cały napęd wraz z
 przyległościami z Pontiaca GTO?

Data: 2009-05-29 10:43:36
Autor: Mario
wrote:

Tanie V8 można wyrwać takie jak w Fbody z lat 80/90. 5.0 albo lepiej 5.7.

 Ale po co, skoro za kilka k$ można kupić cały napęd wraz z
 przyległościami z Pontiaca GTO?

 r.
No tak ale LS2 (6.0) z GTO jednak kosztuje "ciut" więcej niż zwykłe L98 albo nawet LT1.
Pytanie do pomysłodawcy, jakie ma fundusze. :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2009-05-28 14:09:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
Przeszczep GMowskiego V8 do omegi
Mario wydusił z siebie te słowy:

A może lepiej silnik ze skrzynią? Skrzynia w Omedze wytrzyma?
Nie znam się na Omedze ale czy tam jest miejsce?

jest miejsce. nie ma go jakoś mega dużo .. ale fabrycznie byly tam montowane 5,7V8 ... choć nie weszły do produkcji seryjnej - ze względu na przeglrzewanie sie silnika.