Data: 2012-03-20 19:12:56 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Hej,
Dalem dupy i zaliczylem szlifowanie asfaltu (samochod zmienial pas tuz przed moim przednim kolem, wiec nacisnalem z calej sily przedni hamulec i sie wywrocilem. A kierowca samochodu po tym jak sie upewnil, ze wstalem o wlasnych silach uciekl - wiec nici z ubezpieczenia). Pomimo trenowania hamowania awaryjnego nadal w sytuacjach krytycznych zdaza mi sie scisnac bezmyslnie klamke, najwyrazniej zbyt slabo ogarniam sprzet, zeby sie tego nauczyc. W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepic ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe i takie druciarstwo zakonczy sie smutno? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 20:22:11 | |
Autor: Marcin N | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze:
Hej, Obojczyka nie złamałeś? Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie. Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak. |
|
Data: 2012-03-20 19:28:36 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:22:11 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje: Obojczyka nie złamałeś? Nie, skonczylo sie na wybitym kciuku. Straty w sprzecie i ciuchach sa dosc spore niestety. Ale grunt, ze udalo sie zakonczyc lot w jednym kawalku. Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak. Nie pamietam numerow. Wracalem z toru, gdzie przez 5 godzin katowalismy PitBajki, myslami bylem juz pod prysznicem. Jechalem spokojnie lewym pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta. Automatycznie wcisnalem klamke do konca i polecialem na asfalt. Auto sie zatrzymalo niedaleko ale w momencie gdy wstalem i zaczalem sciagac motocykl na pobocze odjechalo. Numerow nie zapamietalem. Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 20:41:44 | |
Autor: Marcin N | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 20:28, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:22:11 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N Tak czy siak - zgłoś to na policję. I zgłoś, że sprawca uciekł. Może go znajdą na jakimś monitoringu. Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z ABSem. |
|
Data: 2012-03-20 19:58:49 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:41:44 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje: Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe. Jakos nie chce mi sie wierzyc w metody rodem z CSI, komus by sie musialo baaaardzo chciec. Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z ABSem. Nie mam aktualnie zadnego kandydata na kolejne moto zamiast SV, w nim brakuje mi tylko ABSu :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 20:53:37 | |
Autor: Grzybol | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmhmip.4g8.usenetpiko.homelinux.net... Jechalem spokojnie lewym Czyli zasnąłeś? Bo nie bardzo rozumiem... -- Grzybol |
|
Data: 2012-03-20 19:55:11 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:53:37 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
wyklawiaturowal co nastepuje: Jechalem spokojnie lewym Niech bedzie, ze zasnalem. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:00:52 | |
Autor: Grzybol | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmho4l.4g8.usenetpiko.homelinux.net... Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:53:37 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol Spanie za kierownicą motocykla jest śmiertelne. Nie lekceważ tego:-) A tak na poważnie: po prostu dałeś dupy. Ale zawsze musi byc czyjas wina:-) Prawdziwy maczo sie nie przyznaje do bledow. Samochody nie zapierdalają aż tak, żeby pojawiać się znikąd. Chyba że porwali go kosmici i wypuscili akurat przed Tobą:-) Walnij się w klatę, przyznaj, że dałeś dupy i obiecaj że więcej tak nie zrobisz. Nauczka jak każda inna - ta o tyle idealna, że żyjesz i nie jeździsz na wózku. Spójrz na to w ten sposób a będziesz bardziej samokrytyczny a co za tym idzie, będziesz bezpieczniej jeździł, czego Tobie i tym co obok Ciebie życzę:-) -- Grzybol |
|
Data: 2012-03-20 20:04:18 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:00:52 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
wyklawiaturowal co nastepuje: wyklawiaturowal co nastepuje: Przeciez w pierwszej linijce swojego postu napisalem, ze dalem dupy. Prawdziwy maczo sie nie przyznaje do bledow. Samochody nie zapierdalają aż tak, żeby pojawiać się znikąd. Chyba że porwali go kosmici i wypuscili akurat przed Tobą:-) Walnij się w klatę, przyznaj, że dałeś dupy i obiecaj że więcej tak nie zrobisz. Nauczka jak każda inna - ta o tyle idealna, że żyjesz i nie jeździsz na wózku. Spójrz na to w ten sposób a będziesz bardziej samokrytyczny a co za tym idzie, będziesz bezpieczniej jeździł, czego Tobie i tym co obok Ciebie życzę:-) Przeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnij sie w klate i przyznaj ze czepiasz sie bez powodu :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:05:21 | |
Autor: Grzybol | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmholo.4g8.usenetpiko.homelinux.net... Przeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnij sie w Sie nie czepiam, chce zeby Ci sie to utrwalilo... Dluzej bedziesz zyl w jednym kawalku:-) -- Grzybol |
|
Data: 2012-03-20 20:08:14 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:05:21 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
wyklawiaturowal co nastepuje: Przeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnij sie w Przeciez wiem, ze to moja wina i wiem, ze nie da sie w 100% wyeliminowac takich sytuacji. Na takie chwilowe zacmienia pomaga ABS, ktory nie mysli o dupie maryny tylko nie dopuszcza do zablokowania kola. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:19:34 | |
Autor: Grzybol | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmhot3.4g8.usenetpiko.homelinux.net... Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:05:21 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol Najgorsze sa pierwsze jazdy po zimie. W zimie caly czas puszka, potem czlowiek nie moze sie przestawic na to zeby zmienic sie z ospalego miska w pantere:-) A na motongu zmysly trza miec nawet lepsze niz pantera. -- Grzybol |
|
Data: 2012-03-20 20:26:51 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:19:34 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
wyklawiaturowal co nastepuje: Przeciez wiem, ze to moja wina i wiem, ze nie da sie w 100% wyeliminowacPrzeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnijSie nie czepiam, chce zeby Ci sie to utrwalilo... Dluzej bedziesz zyl w Znowu sie klania czytanie ze zrozumieniem :) Przez 5 godzin jezdzilem po torze i jechalem do domu na autopilocie. Ale pewnie zaraz mi napiszesz, ze na motocyklu nie nalezy byc zmeczonym i jezdzic na autopilocie. Co jest racja, ale nijak sie ma do montazu ABSu w SV1000S :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-21 07:48:48 | |
Autor: Daniel Kowalski | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Auto sie
zatrzymalo niedaleko ale w momencie gdy wstalem i zaczalem sciagac To mnie utwierdza w przekonaniu, że trzeba przez cały czas mieć włączoną kamerę i po skończonej jeździe spokojnie kasować kartę, o ile nic się nie stało. |
|
Data: 2012-03-21 08:13:27 | |
Autor: Arni | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 21.03.2012 07:48, Daniel Kowalski wrote:
Auto sie kamera ma system kasowania najstarszych nagran. Nagrywa na okrągło. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat '99 Mazda 323F 2,0 DiTD |
|
Data: 2012-03-20 23:24:37 | |
Autor: AZ | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 03/20/2012 08:22 PM, Marcin N wrote:
Bo szlifować cza umieć. U mnie każdy szlif kończy się na siniaku na biodrze i to wszystko. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-21 16:57:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 23:24:37 +0100) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje: Obojczyka nie złamałeś?Bo szlifować cza umieć. U mnie każdy szlif kończy się na siniaku na biodrze i to wszystko. Zmien portki na takie, ktore maja tam protektor i bedziesz niesmiertelny :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-21 01:00:31 | |
Autor: doktorski | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu wtorek, 20 marca 2012, 20:22:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.Ale do czego mialby sie przyznac? Ze zmienil pas? Z opisu wnioskuje, ze kontaktu miedzy pojazdami nie bylo. Ma sie przyznac do braku umiejetnosci hamowania motocyklisty? Tak, jasne, mozna isc do sadu, ze to bylo zajechanie drogi. Powodzenia zycze. pzdr, dr 14/525/400 |
|
Data: 2012-03-21 11:32:53 | |
Autor: Marcin N | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-21 09:00, doktorski pisze:
W dniu wtorek, 20 marca 2012, 20:22:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał: Ale do czego mialby sie przyznac? Ze zmienil pas? Może i racja... |
|
Data: 2012-03-21 16:56:01 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Wed, 21 Mar 2012 01:00:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za doktorski
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu wtorek, 20 marca 2012, 20:22:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał: Nie zebym mial zamiar isc z tym do sadu, ale z czystej preclowej ciekaowsci... Czyli lepiej nie heblowac i uderzyc w auto tak, zeby w sadzie nie bylo problemow? :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-22 08:57:10 | |
Autor: ursynek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-21 17:56, Piotr Klimek pisze:
Nie zebym mial zamiar isc z tym do sadu, ale z czystej preclowej A masz pewność że jak uderzysz to nie połamiesz sobie kulasów? O ewentualnym pęknięciu obojczyka/miednicy nie wspomnę. :P |
|
Data: 2012-03-20 20:34:22 | |
Autor: Hinek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał
Pomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce nie do zrobienia. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2012-03-20 19:44:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:34:22 +0100) ktos podajacy sie za Hinek
wyklawiaturowal co nastepuje: W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepicPomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce A moglbys z ciekawosci napisac dlaczego to takie skomplikowane? Wydawalo mi sie, ze to kwestia czujnika na przednim kole, centralki sterujacej i pompy. Jesli chcialbym przelozyc ABS z SV650SA do SV650S to tez byloby to takie skomplikowane? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:43:37 | |
Autor: Kuczu | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 20:44, Piotr Klimek pisze:
Jesli chcialbym przelozyc ABS z SV650SA do SV650S to tez byloby to takie Pewnie nie gdyz prawdopodobnie modele z i bez ABS, z tego samego rocznika, maja te same instalacje elektryczne i wystarczy podpiac modul ABS i ewentualnie wymienic komputra. Ale tylko podejrzewam. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-20 20:53:05 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:43:37 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2012-03-20 20:44, Piotr Klimek pisze: Centralka od ABSu potrzebuje czegos ponad kabelkiem od zasilania i jednym z czujnika na kole? Wydawalo mi sie, ze ABS musi byc a miare autonomicznym ukladem, aby jego awaria nie skutkowala niczym innym poza brakiem ABSu. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:54:30 | |
Autor: Kuczu | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 21:53, Piotr Klimek pisze:
Centralka od ABSu potrzebuje czegos ponad kabelkiem od zasilania i jednym Gdyby tak bylo to na Allegro bys mogl kupic caly zestaw za tysiac i miec z bani. Ale tak nie jest. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-20 21:04:18 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:54:30 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: Centralka od ABSu potrzebuje czegos ponad kabelkiem od zasilania i jednym W sumie racja, gdyby sie dalo to ktos by to sprzedawal... -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:44:14 | |
Autor: Kuczu | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 20:34, Hinek pisze:
PomijajÄ c wzglÄdy formalne (homologacja) Homo co ? Chcesz homologowac uzywany motocykl ? Dobrze sie czujesz ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-21 00:36:30 | |
Autor: Jan | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 20 Mar, 21:44, Kuczu <qczu...@gmail.com>
Dziekuje, czuje sie jak zwykle swietnie. Gwarantuje, ze w razie czego ubezpieczyciel dojebie sie do takich zmian. Pytajacy chce przelozyc ABS z malego DLa do duzego. Powodzenia zycze. -- Hinek |
|
Data: 2012-03-21 10:31:49 | |
Autor: Kuczu | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-21 08:36, Jan pisze:
Dziekuje, czuje sie jak zwykle swietnie. ciesze sie Gwarantuje, ze w razie czego ubezpieczyciel dojebie sie do takich Oczywiscie rzeczoznawca od razu zauwazy abs. Oni maja na to oko wyczulone Pytajacy chce przelozyc ABS z malego DLa do duzego. Powodzenia zycze. Ale ja tez twierdze ze sie nie da bez sporego doswiadczenia. Ale ze sie w ogole da to jestem pewien. Ludzie wkladaja do Malucha silnik V8 Chevroleta. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-20 23:26:31 | |
Autor: AZ | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 03/20/2012 08:34 PM, Hinek wrote:
Bo ponieważ? Wszystko jest do zrobienia, kwestia chęci i postudiowania instalacji dawcy. Na przewody hamulcowe w oplocie też nie masz homologacji. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-23 15:35:50 | |
Autor: Hinek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał
Skąd weźmiesz oprogramowanie? Napiszesz je sam czy zamówisz? Trzeba by zmienić oprogramowanie w kompie i sterowniku ABS. Czy zamówisz specjalne układy - bo nie wiem czy wogóle da się przeprogramować istniejący sterownik ABS-u. Myślisz że to tylko kwestia dobrych chęci? Być może. Myślę że koszty nie przekrocza kilkudziesięciu tysięcy euro. Oczywiście można np. założyć do WSK-i ABS z Airbusa. To tylko kwestia chęci i postudiowania instalacji dawcy. Polak potrafi. :) -- Hinek |
|
Data: 2012-03-20 21:11:52 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze:
Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe Mnie siÄ wydaje, Ĺźe zakoĹczy siÄ smutno, ale ja to laik jestem. WracajÄ c do kolizji dobrze ĹźeĹ caĹy, ale powiedz nie byĹo opcji Ĺźeby zamiast dusiÄ hebel do koĹca zwiaÄ gdzieĹ na bok czy po prostu nie zostaĹo juĹź wiÄcej czasu na ĹźadnÄ innÄ myĹl/reakcjÄ? Pytam, bo jak i pewnie wielu z nas, sam byĹem, powiedzmy, w podobnych opaĹach i zawsze uciekaĹem gdzieĹ miÄdzy auta. Zawsze to miejsce gdzieĹ tam byĹo, a jak siÄ lata motĂłrem to zwykle tych "szczelin" siÄ wypatruje :) -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-03-20 20:24:02 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:11:52 +0100) ktos podajacy sie za duddits
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze: Po fakcie mozemy sobie milion sposobow na wyjscie z opresji wymyslic. Pewnie sie dalo tego uniknac, mnie sie nie udalo po prostu tym razem. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 21:39:36 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 21:24, Piotr Klimek pisze:
Po fakcie mozemy sobie milion sposobow na wyjscie z opresji wymyslic. Nie no oczywiście, że to już teraz tylko teoretyka stosowana :), ale od czego jest to 'forum'? Pisałem o pewnym nawyku, który zdaje się działać w takich przypadkach lepiej niż awaryjne hamowanie - obojętne jakim systemem. Czyli najpierw gdzieś próbować uskoczyć, a dopiero potem ew. hamować, ale oczywiście masz rację. Po herbacie. Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem z zatrzymaniem się przed zderzakiem. Za to bardzo się przydaje na mokrym, już sprawdzałem :) -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-03-20 20:51:00 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:39:36 +0100) ktos podajacy sie za duddits
wyklawiaturowal co nastepuje: Po fakcie mozemy sobie milion sposobow na wyjscie z opresji wymyslic. A jak ten nawyk wycwiczyc? :) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam okazje. Staram sie podnosic swoje umiejetnosci jezdzac po torze tak czesto jak tylko sie da, bylem na kursach bezpiecznej jazdy. Jakies tam opanowanie sprzetu na asfalcie powieksza rowniez jazda endurakiem. Ale czasami po prostu sie zagapisz, zamyslisz albo w jakikolwiek inny sposob dasz dupy i juz jest po plackach. I wtedy wlasnie fajnie jest miec elektonicznego aniola stroza w postaci ABSu, ktory nie dopusci do zablokowania kola. Mialem pare gleb na asfalcie i wiekszosc z nich wynikala z zablokowanego przedniego kola. Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem z zatrzymaniem się przed zderzakiem. Za to bardzo się przydaje na mokrym, już sprawdzałem :) Mysle, ze spokojnie mozna bylo wyhamowac na granicy poslizgu - po prostu spanikowalem i scisnalem klamke do konca. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-20 22:01:27 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
A jak ten nawyk wycwiczyc? :) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam No ja też ćwiczę, ale kładziono mi też do głowy, żeby najpierw spróbować gdzieś uciec jeśli tylko jest taka możliwość. To wydaje się skuteczniejsze - o ile oczywiście jest miejsce i czas. No dobra, miejsce - bo czasu to zwykle nie ma w takiej sytuacji :) Jakoś tak zwykle mam, że próbuję najpierw gdzieś uskoczyć, ale może po prostu nigdy nie byłem na tyle blisko przeszkody co Ty. Mialem pare gleb na asfalcie i wiekszosc z nich wynikala z zablokowanego No ja miałem jedną, na mokrym. Zablokowany przód. Generalnie jak się zblokuje to raczej się z tego nie wychodzi. Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem No możliwe, ale to musiało być ciutkę więcej miejsca niż to wynikało z Twojego pierwszego posta, dlatego sobie teoretyzowałem, że może lepiej byłoby zwiać gdzieś między auta i tam spokojniej wyhamować :) -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-04-02 09:19:14 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 20.03.2012 21:51, Piotr Klimek wrote:
A jak ten nawyk wycwiczyc?:) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam A bo mi się przypomniało. Ja na kursie tak to ćwiczyłem, oczywiście prędkość można dostosować do własnych umiejętności: http://www.youtube.com/watch?v=H6HN7m7xcs0 U nas dodatkowo instruktor pokazywał każdorazowo, z której strony przeszkodę objechać, tak że do końca nie byłeś pewien, w którą stronę będziesz skręcał. Polecam to ćwiczenie. Z tego co wiem w Szwecji jest to punkt obowiązkowy na egzaminie. -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-04-02 08:37:48 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 09:19:14 +0200) ktos podajacy sie za duddits
wyklawiaturowal co nastepuje: A jak ten nawyk wycwiczyc?:) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam Robie to cwiczenie w miare regularnie co nie zmienia faktu, ze w sytuacji kryzysowej i tak scisnalem klamke do konca :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-04-02 10:38:48 | |
Autor: AZ | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 04/02/2012 10:37 AM, Piotr Klimek wrote:
To znaczy, żę trza psychikę poćwiczyć w kierunku nie panikowania i trzeźwej oceny sytuacji ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-02 10:22:40 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 10:38:48 +0200) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje: Robie to cwiczenie w miare regularnie co nie zmienia faktu, ze w sytuacji kryzysowejTo znaczy, żę trza psychikę poćwiczyć w kierunku nie panikowania i trzeźwej oceny sytuacji ;-) Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-04-02 12:26:36 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 02.04.2012 12:22, Piotr Klimek wrote:
Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS Ano. Pomoże Ci ominąć przeszkodę ze ściśniętym na maksa hamulcem :) Nie wiem ile procent to będzie do tej skuteczności, ale może jedno klejenie owiewek mniej ... ;) -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-04-02 11:09:40 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 12:26:36 +0200) ktos podajacy sie za duddits
wyklawiaturowal co nastepuje: Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS Wydaje mi sie, że istotniejszą funkcją jest niedopuszczenie do gleby spowodowanej zablokowanym kołem. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-04-02 13:10:49 | |
Autor: duddits | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 02.04.2012 13:09, Piotr Klimek wrote:
Wydaje mi sie, że istotniejszą funkcją jest niedopuszczenie do gleby To pewnie też, tylko na niewiele się to przyda w sytuacji kiedy walniesz w przeszkodę, bo będzie za mało miejsca by skutecznie wyhamować. -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2012-04-02 11:16:53 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
AZ napisał(a):
To znaczy, żę trza psychikę poćwiczyć w kierunku nie panikowania i trzeźwej oceny sytuacji ;-) Wystaczy jezdzic na bani, wtedy sie nie panikuje. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke |
|
Data: 2012-03-20 23:35:47 | |
Autor: AZ | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 03/20/2012 08:12 PM, Piotr Klimek wrote:
Hej,Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien. Po drugie: znaleźć optymalne miejsce na centralkę co może okazać się najtrudniejsze bo ustrojstwo nie jest małe i trzeba jakoś przewody poprowadzić żeby nie miały kilometra. Po trzecie: przewody - trza wymienić wszystkie i będzie to kosztowało sporo bo będzie ich więcej i dłuższe niż przy zwykłym układzie No i ostatnie pewnie najtrudniejsze, dobrze to przetestować żeby później temu zaufać i być pewnym, że zadziała poprawnie kiedy trzeba będzie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-21 08:30:15 | |
Autor: Kuczu | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
W dniu 2012-03-20 23:35, AZ pisze:
Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko Uklad nie tylko wykrywa zablokowanie kola ale odnosi je takze do aktualnej predkosci. A dane z czujnika laduja wprost w glownym kompie i/lub zegarach. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-03-21 16:58:44 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
Dnia (Wed, 21 Mar 2012 08:30:15 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje: Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-03-21 20:27:19 | |
Autor: jeDrASS | |
Przeszczepienie ABS do SV1000 | |
On 2012-03-21 17:58, Piotr Klimek wrote:
Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne. swoją drogą ciekawy problem.. :-) inżynierowie Ducata opowiadali, że w Streecie 848 nie ma ABSu bo moto nie było projektowane z.. czyli nie hop siup.. poczynając od kwesti czujników na kołach, poprzez kwestie ciśnień w układzie, kończąc na miejscu w moto.. może mając dostęp do sterowania tego czyli oprogramowania to pewnie dałoby się dopasować do maszyny, ale bez tego to raczej kuku ;-) -- jeDrASS + naga włoszka |
|