Przeszczepienie ABS do SV1000

Data: 2012-03-20 19:12:56
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Hej,
Dalem dupy i zaliczylem szlifowanie asfaltu (samochod zmienial pas tuz
przed moim przednim kolem, wiec nacisnalem z calej sily przedni hamulec i
sie wywrocilem. A kierowca samochodu po tym jak sie upewnil, ze wstalem o
wlasnych silach uciekl - wiec nici z ubezpieczenia). Pomimo trenowania hamowania awaryjnego nadal w sytuacjach krytycznych zdaza mi sie scisnac bezmyslnie klamke, najwyrazniej zbyt slabo ogarniam sprzet, zeby sie tego nauczyc. W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepic ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-03-20 20:22:11
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze:
[...]

Obojczyka nie złamałeś?
Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.

Data: 2012-03-20 19:28:36
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:22:11 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Obojczyka nie złamałeś?
Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

Nie, skonczylo sie na wybitym kciuku. Straty w sprzecie i ciuchach sa
dosc spore niestety. Ale grunt, ze udalo sie zakonczyc lot w jednym
kawalku.

Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.

Nie pamietam numerow. Wracalem z toru, gdzie przez 5 godzin katowalismy
PitBajki, myslami bylem juz pod prysznicem. Jechalem spokojnie lewym
pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta.
Automatycznie wcisnalem klamke do konca i polecialem na asfalt. Auto sie
zatrzymalo niedaleko ale w momencie gdy wstalem i zaczalem sciagac
motocykl na pobocze odjechalo. Numerow nie zapamietalem.

Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe.

Data: 2012-03-20 20:41:44
Autor: Marcin N
W dniu 2012-03-20 20:28, Piotr Klimek pisze:
[...]

Tak czy siak - zgłoś to na policję.
I zgłoś, że sprawca uciekł. Może go znajdą na jakimś monitoringu.

Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z ABSem.

Data: 2012-03-20 19:58:49
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:41:44 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe.

Tak czy siak - zgłoś to na policję.
I zgłoś, że sprawca uciekł. Może go znajdą na jakimś monitoringu.

Jakos nie chce mi sie wierzyc w metody rodem z CSI, komus by sie musialo
baaaardzo chciec.
Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z ABSem.

Nie mam aktualnie zadnego kandydata na kolejne moto zamiast SV, w nim
brakuje mi tylko ABSu :)

Data: 2012-03-20 20:53:37
Autor: Grzybol
Przeszczepienie ABS do SV1000
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmhmip.4g8.usenetpiko.homelinux.net...
Jechalem spokojnie lewym
pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta.

Czyli zasnąłeś? Bo nie bardzo rozumiem...

--
Grzybol

Data: 2012-03-20 19:55:11
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:53:37 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jechalem spokojnie lewym
pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta.

Czyli zasnąłeś? Bo nie bardzo rozumiem...

Niech bedzie, ze zasnalem.

Data: 2012-03-20 21:00:52
Autor: Grzybol
Przeszczepienie ABS do SV1000
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmho4l.4g8.usenetpiko.homelinux.net...
[...]

Spanie za kierownicą motocykla jest śmiertelne. Nie lekceważ tego:-) A tak na poważnie: po prostu dałeś dupy. Ale zawsze musi byc czyjas wina:-) Prawdziwy maczo sie nie przyznaje do bledow. Samochody nie zapierdalają aż tak, żeby pojawiać się znikąd. Chyba że porwali go kosmici i wypuscili akurat przed Tobą:-) Walnij się w klatę, przyznaj, że dałeś dupy i obiecaj że więcej tak nie zrobisz. Nauczka jak każda inna - ta o tyle idealna, że żyjesz i nie jeździsz na wózku. Spójrz na to w ten sposób a będziesz bardziej samokrytyczny a co za tym idzie, będziesz bezpieczniej jeździł, czego Tobie i tym co obok Ciebie życzę:-)

--
Grzybol

Data: 2012-03-20 20:04:18
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:00:52 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
[...]

Przeciez w pierwszej linijce swojego postu napisalem, ze dalem dupy.

[...]

Przeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnij sie w
klate i przyznaj ze czepiasz sie bez powodu :) --
Pozdrawiam

Data: 2012-03-20 21:05:21
Autor: Grzybol
Przeszczepienie ABS do SV1000
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmholo.4g8.usenetpiko.homelinux.net...
Przeczytaj najpierw post od ktorego zaczal sie watek. A teraz walnij sie w
klate i przyznaj ze czepiasz sie bez powodu :)

Sie nie czepiam, chce zeby Ci sie to utrwalilo... Dluzej bedziesz zyl w jednym kawalku:-)

--
Grzybol

Data: 2012-03-20 20:08:14
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:05:21 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
[...]

Przeciez wiem, ze to moja wina i wiem, ze nie da sie w 100% wyeliminowac
takich sytuacji. Na takie chwilowe zacmienia pomaga ABS, ktory nie mysli o
dupie maryny tylko nie dopuszcza do zablokowania kola.

Data: 2012-03-20 21:19:34
Autor: Grzybol
Przeszczepienie ABS do SV1000
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.jmhot3.4g8.usenetpiko.homelinux.net...
[...]

Najgorsze sa pierwsze jazdy po zimie. W zimie caly czas puszka, potem czlowiek nie moze sie przestawic na to zeby zmienic sie z ospalego miska w pantere:-) A na motongu zmysly trza miec nawet lepsze niz pantera.

--
Grzybol

Data: 2012-03-20 20:26:51
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:19:34 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
[...]

Znowu sie klania czytanie ze zrozumieniem :) Przez 5 godzin jezdzilem po
torze i jechalem do domu na autopilocie. Ale pewnie zaraz mi napiszesz, ze
na motocyklu nie nalezy byc zmeczonym i jezdzic na autopilocie. Co jest
racja, ale nijak sie ma do montazu ABSu w SV1000S :)

Data: 2012-03-21 07:48:48
Autor: Daniel Kowalski
Przeszczepienie ABS do SV1000
  Auto sie
zatrzymalo niedaleko ale w momencie gdy wstalem i zaczalem sciagac
motocykl na pobocze odjechalo. Numerow nie zapamietalem.

To mnie utwierdza w przekonaniu, że trzeba przez cały czas mieć włączoną kamerę i po skończonej jeździe spokojnie kasować kartę, o ile nic się nie stało.

Data: 2012-03-21 08:13:27
Autor: Arni
On 21.03.2012 07:48, Daniel Kowalski wrote:
[...]

kamera ma system kasowania najstarszych nagran. Nagrywa na okrągło.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2012-03-20 23:24:37
Autor: AZ
On 03/20/2012 08:22 PM, Marcin N wrote:

Obojczyka nie złamałeś?
Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

Bo szlifować cza umieć. U mnie każdy szlif kończy się na siniaku na biodrze i to wszystko.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-21 16:57:08
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 23:24:37 +0100) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Obojczyka nie złamałeś?
Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

Bo szlifować cza umieć. U mnie każdy szlif kończy się na siniaku na biodrze i to wszystko.

Zmien portki na takie, ktore maja tam protektor i bedziesz niesmiertelny
:)

Data: 2012-03-21 01:00:31
Autor: doktorski
W dniu wtorek, 20 marca 2012, 20:22:11 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.
Ale do czego mialby sie przyznac? Ze zmienil pas?
Z opisu wnioskuje, ze kontaktu miedzy pojazdami nie bylo. Ma sie przyznac do braku umiejetnosci hamowania motocyklisty?
Tak, jasne, mozna isc do sadu, ze to bylo zajechanie drogi. Powodzenia zycze.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-21 16:56:01
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Wed, 21 Mar 2012 01:00:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za doktorski
[...]

Nie zebym mial zamiar isc z tym do sadu, ale z czystej preclowej
ciekaowsci... Czyli lepiej nie heblowac i uderzyc w auto tak, zeby w
sadzie nie bylo problemow? :)

Data: 2012-03-22 08:57:10
Autor: ursynek
W dniu 2012-03-21 17:56, Piotr Klimek pisze:
Nie zebym mial zamiar isc z tym do sadu, ale z czystej preclowej
ciekaowsci... Czyli lepiej nie heblowac i uderzyc w auto tak, zeby w
sadzie nie bylo problemow? :)

A masz pewność że jak uderzysz to nie połamiesz sobie kulasów? O ewentualnym pęknięciu obojczyka/miednicy nie wspomnę.

:P

Data: 2012-03-20 20:34:22
Autor: Hinek
[...]

Pomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce
nie do zrobienia.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2012-03-20 19:44:08
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:34:22 +0100) ktos podajacy sie za Hinek
[...]

A moglbys z ciekawosci napisac dlaczego to takie skomplikowane? Wydawalo
mi sie, ze to kwestia czujnika na przednim kole, centralki sterujacej i
pompy. Jesli chcialbym przelozyc ABS z SV650SA do SV650S to tez byloby to takie
skomplikowane?

Data: 2012-03-20 21:43:37
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-20 20:44, Piotr Klimek pisze:

Jesli chcialbym przelozyc ABS z SV650SA do SV650S to tez byloby to takie
skomplikowane?

Pewnie nie gdyz prawdopodobnie modele z i bez ABS, z tego samego rocznika, maja te same instalacje elektryczne i wystarczy podpiac modul ABS i ewentualnie wymienic komputra. Ale tylko podejrzewam.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-20 20:53:05
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:43:37 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
[...]

Centralka od ABSu potrzebuje czegos ponad kabelkiem od zasilania i jednym
z czujnika na kole? Wydawalo mi sie, ze ABS musi byc a miare autonomicznym
ukladem, aby jego awaria nie skutkowala niczym innym poza brakiem ABSu.

Data: 2012-03-20 21:54:30
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-20 21:53, Piotr Klimek pisze:

[...]

Gdyby tak bylo to na Allegro bys mogl kupic caly zestaw za tysiac i miec z bani. Ale tak nie jest.

Data: 2012-03-20 21:04:18
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:54:30 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
[...]

W sumie racja, gdyby sie dalo to ktos by to sprzedawal...

Data: 2012-03-20 21:44:14
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-20 20:34, Hinek pisze:

Pomijając względy formalne (homologacja)

Homo co ? Chcesz homologowac uzywany motocykl ? Dobrze sie czujesz ?

Data: 2012-03-21 00:36:30
Autor: Jan
Przeszczepienie ABS do SV1000
On 20 Mar, 21:44, Kuczu <qczu...@gmail.com>

Homo co ? Chcesz homologowac
uzywany motocykl ? Dobrze sie czujesz ?

Dziekuje, czuje sie jak zwykle swietnie.
Gwarantuje, ze w razie czego ubezpieczyciel dojebie sie do takich
zmian.
Pytajacy chce przelozyc ABS z malego DLa do duzego. Powodzenia zycze.

--
Hinek

Data: 2012-03-21 10:31:49
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-21 08:36, Jan pisze:

Dziekuje, czuje sie jak zwykle swietnie.

ciesze sie

Gwarantuje, ze w razie czego ubezpieczyciel dojebie sie do takich
zmian.

Oczywiscie rzeczoznawca od razu zauwazy abs. Oni maja na to oko wyczulone

Pytajacy chce przelozyc ABS z malego DLa do duzego. Powodzenia zycze.

Ale ja tez twierdze ze sie nie da bez sporego doswiadczenia. Ale ze sie w ogole da to jestem pewien. Ludzie wkladaja do Malucha silnik V8 Chevroleta.

Data: 2012-03-20 23:26:31
Autor: AZ
On 03/20/2012 08:34 PM, Hinek wrote:

Pomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce
nie do zrobienia.

Bo ponieważ? Wszystko jest do zrobienia, kwestia chęci i postudiowania instalacji dawcy. Na przewody hamulcowe w oplocie też nie masz homologacji.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-23 15:35:50
Autor: Hinek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

Bo ponieważ? Wszystko jest do zrobienia, kwestia chęci i postudiowania instalacji dawcy.

Skąd weźmiesz oprogramowanie? Napiszesz je sam czy zamówisz?
Trzeba by zmienić oprogramowanie w kompie i sterowniku ABS.
Czy zamówisz specjalne układy - bo nie wiem czy wogóle da się
przeprogramować istniejący sterownik ABS-u. Myślisz że to
tylko kwestia dobrych chęci? Być może. Myślę że koszty nie
przekrocza kilkudziesięciu tysięcy euro.
Oczywiście można np. założyć do WSK-i ABS z Airbusa.
To tylko kwestia chęci i postudiowania instalacji dawcy.
Polak potrafi.
:)

--
Hinek

Data: 2012-03-20 21:11:52
Autor: duddits
Przeszczepienie ABS do SV1000
W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze:
Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe
i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

Mnie się wydaje, że zakończy się smutno, ale ja to laik jestem.

Wracając do kolizji dobrze żeś cały, ale powiedz nie było opcji żeby zamiast dusić hebel do końca zwiać gdzieś na bok czy po prostu nie zostało już więcej czasu na żadną inną myśl/reakcję?

Pytam, bo jak i pewnie wielu z nas, sam byłem, powiedzmy, w podobnych opałach i zawsze uciekałem gdzieś między auta. Zawsze to miejsce gdzieś tam było, a jak się lata motórem to zwykle tych "szczelin" się wypatruje :)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-20 20:24:02
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:11:52 +0100) ktos podajacy sie za duddits
[...]

Po fakcie mozemy sobie milion sposobow na wyjscie z opresji wymyslic.
Pewnie sie dalo tego uniknac, mnie sie nie udalo po prostu tym razem.

Data: 2012-03-20 21:39:36
Autor: duddits
W dniu 2012-03-20 21:24, Piotr Klimek pisze:
Po fakcie mozemy sobie milion sposobow na wyjscie z opresji wymyslic.
Pewnie sie dalo tego uniknac, mnie sie nie udalo po prostu tym razem.

Nie no oczywiście, że to już teraz tylko teoretyka stosowana :), ale od czego jest to 'forum'?
Pisałem o pewnym nawyku, który zdaje się działać w takich przypadkach lepiej niż awaryjne hamowanie - obojętne jakim systemem. Czyli najpierw gdzieś próbować uskoczyć, a dopiero potem ew. hamować, ale oczywiście masz rację. Po herbacie.

Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem z zatrzymaniem się przed zderzakiem. Za to bardzo się przydaje na mokrym, już sprawdzałem :)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-03-20 20:51:00
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Tue, 20 Mar 2012 21:39:36 +0100) ktos podajacy sie za duddits
[...]

A jak ten nawyk wycwiczyc? :) Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam
okazje. Staram sie podnosic swoje umiejetnosci jezdzac po torze tak czesto
jak tylko sie da, bylem na kursach bezpiecznej jazdy. Jakies tam
opanowanie sprzetu na asfalcie powieksza rowniez jazda endurakiem. Ale czasami po
prostu sie zagapisz, zamyslisz albo w jakikolwiek inny sposob dasz dupy i
juz jest po plackach. I wtedy wlasnie fajnie jest miec elektonicznego
aniola stroza w postaci ABSu, ktory nie dopusci do zablokowania kola.

Mialem pare gleb na asfalcie i wiekszosc z nich wynikala z zablokowanego
przedniego kola.

Skoro miałeś tak mało czasu na reakcję - myślę, że i ABS miałby problem z zatrzymaniem się przed zderzakiem. Za to bardzo się przydaje na mokrym, już sprawdzałem :)

Mysle, ze spokojnie mozna bylo wyhamowac na granicy poslizgu - po prostu
spanikowalem i scisnalem klamke do konca.

Data: 2012-03-20 22:01:27
Autor: duddits
[...]

No ja też ćwiczę, ale kładziono mi też do głowy, żeby najpierw spróbować gdzieś uciec jeśli tylko jest taka możliwość. To wydaje się skuteczniejsze - o ile oczywiście jest miejsce i czas. No dobra, miejsce - bo czasu to zwykle nie ma w takiej sytuacji :)
Jakoś tak zwykle mam, że próbuję najpierw gdzieś uskoczyć, ale może po prostu nigdy nie byłem na tyle blisko przeszkody co Ty.

Mialem pare gleb na asfalcie i wiekszosc z nich wynikala z zablokowanego
przedniego kola.

No ja miałem jedną, na mokrym. Zablokowany przód. Generalnie jak się zblokuje to raczej się z tego nie wychodzi.

[...]

No możliwe, ale to musiało być ciutkę więcej miejsca niż to wynikało z Twojego pierwszego posta, dlatego sobie teoretyzowałem, że może lepiej byłoby zwiać gdzieś między auta i tam spokojniej wyhamować :)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 09:19:14
Autor: duddits
On 20.03.2012 21:51, Piotr Klimek wrote:
A jak ten nawyk wycwiczyc?:)  Awaryjne hamowanie cwicze gdy tylko mam
okazje.

A bo mi się przypomniało. Ja na kursie tak to ćwiczyłem, oczywiście prędkość można dostosować do własnych umiejętności:

http://www.youtube.com/watch?v=H6HN7m7xcs0

U nas dodatkowo instruktor pokazywał każdorazowo, z której strony przeszkodę objechać, tak że do końca nie byłeś pewien, w którą stronę będziesz skręcał.

Polecam to ćwiczenie. Z tego co wiem w Szwecji jest to punkt obowiązkowy na egzaminie.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 08:37:48
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 09:19:14 +0200) ktos podajacy sie za duddits
[...]

Robie to cwiczenie w miare regularnie co nie zmienia faktu, ze w sytuacji kryzysowej
i tak scisnalem klamke do konca :)

Data: 2012-04-02 10:38:48
Autor: AZ
On 04/02/2012 10:37 AM, Piotr Klimek wrote:

Robie to cwiczenie w miare regularnie co nie zmienia faktu, ze w sytuacji kryzysowej
i tak scisnalem klamke do konca :)

To znaczy, żę trza psychikę poćwiczyć w kierunku nie panikowania i trzeźwej oceny sytuacji ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 10:22:40
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 10:38:48 +0200) ktos podajacy sie za AZ
[...]

Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS :)

Data: 2012-04-02 12:26:36
Autor: duddits
On 02.04.2012 12:22, Piotr Klimek wrote:
Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS

Ano. Pomoże Ci ominąć przeszkodę ze ściśniętym na maksa hamulcem :)

Nie wiem ile procent to będzie do tej skuteczności, ale może jedno klejenie owiewek mniej ... ;)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 11:09:40
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Mon, 02 Apr 2012 12:26:36 +0200) ktos podajacy sie za duddits
wyklawiaturowal co nastepuje:

Trudno osiągnać 100% skutecznośc, raz się nie uda i trzeba owiewki kleić. Wolalbym ABS

Ano. Pomoże Ci ominąć przeszkodę ze ściśniętym na maksa hamulcem :)

Wydaje mi sie, że istotniejszą funkcją jest niedopuszczenie do gleby
spowodowanej zablokowanym kołem.

Data: 2012-04-02 13:10:49
Autor: duddits
On 02.04.2012 13:09, Piotr Klimek wrote:
Wydaje mi sie, że istotniejszą funkcją jest niedopuszczenie do gleby
spowodowanej zablokowanym kołem.

To pewnie też, tylko na niewiele się to przyda w sytuacji kiedy walniesz w przeszkodę, bo będzie za mało miejsca by skutecznie wyhamować.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 11:16:53
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
AZ napisał(a):
To znaczy, żę trza psychikę poćwiczyć w kierunku nie panikowania i trzeźwej oceny sytuacji ;-)

Wystaczy jezdzic na bani, wtedy sie nie panikuje.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-03-20 23:35:47
Autor: AZ
On 03/20/2012 08:12 PM, Piotr Klimek wrote:
[...]

Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien.

Po drugie: znaleźć optymalne miejsce na centralkę co może okazać się najtrudniejsze bo ustrojstwo nie jest małe i trzeba jakoś przewody poprowadzić żeby nie miały kilometra.

Po trzecie: przewody - trza wymienić wszystkie i będzie to kosztowało sporo bo będzie ich więcej i dłuższe niż przy zwykłym układzie

No i ostatnie pewnie najtrudniejsze, dobrze to przetestować żeby później temu zaufać i być pewnym, że zadziała poprawnie kiedy trzeba będzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-21 08:30:15
Autor: Kuczu
W dniu 2012-03-20 23:35, AZ pisze:

Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko
bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo
pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien.

Uklad nie tylko wykrywa zablokowanie kola ale odnosi je takze do aktualnej predkosci. A dane z czujnika laduja wprost w glownym kompie i/lub zegarach.

Data: 2012-03-21 16:58:44
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Wed, 21 Mar 2012 08:30:15 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
[...]

Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne.  --

Data: 2012-03-21 20:27:19
Autor: jeDrASS
On 2012-03-21 17:58, Piotr Klimek wrote:

Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne.

swoją drogą ciekawy problem.. :-)
inżynierowie Ducata opowiadali, że w Streecie 848 nie ma ABSu bo moto nie było projektowane z.. czyli nie hop siup..
poczynając od kwesti czujników na kołach, poprzez kwestie ciśnień w układzie, kończąc na miejscu w moto.. może mając dostęp do sterowania tego czyli oprogramowania to pewnie dałoby się dopasować do maszyny, ale bez tego to raczej kuku ;-)

--
jeDrASS + naga włoszka

Przeszczepienie ABS do SV1000