Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Przeszczepienie ABS do SV1000

Przeszczepienie ABS do SV1000

Data: 2012-03-20 23:35:47
Autor: AZ
Przeszczepienie ABS do SV1000
On 03/20/2012 08:12 PM, Piotr Klimek wrote:
Hej,
Dalem dupy i zaliczylem szlifowanie asfaltu (samochod zmienial pas tuz
przed moim przednim kolem, wiec nacisnalem z calej sily przedni hamulec i
sie wywrocilem. A kierowca samochodu po tym jak sie upewnil, ze wstalem o
wlasnych silach uciekl - wiec nici z ubezpieczenia). Pomimo trenowania
hamowania awaryjnego nadal w sytuacjach krytycznych zdaza mi sie scisnac
bezmyslnie klamke, najwyrazniej zbyt slabo ogarniam sprzet, zeby sie tego
nauczyc. W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepic
ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe
i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien.

Po drugie: znaleźć optymalne miejsce na centralkę co może okazać się najtrudniejsze bo ustrojstwo nie jest małe i trzeba jakoś przewody poprowadzić żeby nie miały kilometra.

Po trzecie: przewody - trza wymienić wszystkie i będzie to kosztowało sporo bo będzie ich więcej i dłuższe niż przy zwykłym układzie

No i ostatnie pewnie najtrudniejsze, dobrze to przetestować żeby później temu zaufać i być pewnym, że zadziała poprawnie kiedy trzeba będzie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-21 08:30:15
Autor: Kuczu
Przeszczepienie ABS do SV1000
W dniu 2012-03-20 23:35, AZ pisze:

Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko
bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo
pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien.

Uklad nie tylko wykrywa zablokowanie kola ale odnosi je takze do aktualnej predkosci. A dane z czujnika laduja wprost w glownym kompie i/lub zegarach.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-03-21 16:58:44
Autor: Piotr Klimek
Przeszczepienie ABS do SV1000
Dnia (Wed, 21 Mar 2012 08:30:15 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

Po pierwsze: tarczki + czujniki na oba koła, ABS sprawdza czy wszystko
bangla porównując odczyty z obu, no i tutaj może nastąpić problem bo
pewnie SV650 ma mniejszą oponę z tyłu ale nie jestem pewien.

Uklad nie tylko wykrywa zablokowanie kola ale odnosi je takze do aktualnej predkosci. A dane z czujnika laduja wprost w glownym kompie i/lub zegarach.

Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne.  --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-03-21 20:27:19
Autor: jeDrASS
Przeszczepienie ABS do SV1000
On 2012-03-21 17:58, Piotr Klimek wrote:

Dobra - juz mi przeszlo, to faktycznie nie jest trywialne.

swoją drogą ciekawy problem.. :-)
inżynierowie Ducata opowiadali, że w Streecie 848 nie ma ABSu bo moto nie było projektowane z.. czyli nie hop siup..
poczynając od kwesti czujników na kołach, poprzez kwestie ciśnień w układzie, kończąc na miejscu w moto.. może mając dostęp do sterowania tego czyli oprogramowania to pewnie dałoby się dopasować do maszyny, ale bez tego to raczej kuku ;-)

--
jeDrASS + naga włoszka

Przeszczepienie ABS do SV1000

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona