Przetarte siodło - co z tym zrobić?

Data: 2010-06-22 21:24:20
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Witam!

Kolejne już moje siodło traci swą nowość na skutek wytarcia obicia w części dziobowej. Wygląda to tak:

http://img63.imageshack.us/img63/9922/dsc01501m.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/907/dsc01502u.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/4279/dsc01503u.jpg

Oczywiście zniszczenia są obustronne - od spodni (zazwyczaj jeżdżę w bojówkach) zdziera się poszycie, od uszkodzonego siodła robi się dziura w spodniach.
Co z tym zrobić? Jak ratować siodło (i gacie ;)? Stratę poprzednich w innych rowerach jakoś przeżyłem, bo były tanie i, co najważniejsze, nie tak wygodne jak ten model San Marco. Ten pasuje najbardziej, więc wolałbym reanimację. Jakieś pomysły?

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-06-22 12:35:39
Autor: tahoe_sasquatch
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
On 22 Cze, 12:24, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

Co z tym zrobi ? Jak ratowa siod o (i gacie ;)? Strat poprzednich w
innych rowerach jako prze y em, bo by y tanie i, co najwa niejsze, nie
tak wygodne jak ten model San Marco. Ten pasuje najbardziej, wi c
wola bym reanimacj . Jakie pomys y?

Tasma "elektryczna" czarna. Prawie nie bedzie widac. Pozniej to raczej
nowe siodelko...

yeti

Data: 2010-06-22 21:44:01
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Dnia 22 cze 2010 w liście
[news:655a6eff-004a-4064-9ccb-7f2bf3ec2999y4g2000yqy.googlegroups.co
wrote:
[...]

Przerabiałem. Niestety roluje się i klei do wszystkiego. Trochę lepiej było ze zwykłą taśmą szarą do pakowania, ale na tej z kolei dupsko się ślizga (zwłaszcza w lajkrze ;)

Pozniej to raczej nowe siodelko...

Jak znam życie, to znowu trafię na niewygodne...

Data: 2010-06-23 08:51:53
Autor: BoDro
Rafał Wawrzycki pisze:

Przerabiałem. Niestety roluje się i klei do wszystkiego. Trochę lepiej było ze zwykłą taśmą szarą do pakowania, ale na tej z kolei dupsko się ślizga (zwłaszcza w lajkrze ;)

mój sposób na pękające poszycie:
-siatkowa taśma do łączenia płyt G-K
-klej do butów
-taśma izolacyjna PCV

Przyklejam odpowiedni kawałek siatki na pęknięcie. Choć taka siatka
jest pokryta warstewką kleju, dodatkowo używam kleju do butów.
Siatka dobrze układa się na powierzchniach kulistych i nieźle
pracuje na powierzchniach elastycznych. Po wyschnięciu przycinam
paseczki taśmy PCV o odpowiedniej długości ("z natury" wąska taśma PCV
- ja używa 2cm - jest oczywiście lepsza niż np. jeden duży kawałek folii,
bo lepiej się układa i ugina). Obowiązkowo usuwam benzyną oryginalny klej,
bo - jak zauważyłeś - jest to totalny syf - i przyklejam owe paski klejem
do butów.

http://img411.imageshack.us/img411/8496/siodelko1.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/1228/siodelko2.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/6874/siodelko3.jpg

nie wiem, czy ta metoda będzie skuteczna w przypadku "dzioba", ale można   przetestować. W każdym razie od zeszłego sezonu uklepuję obydwa siodełka (to drugie jest dużo bardziej miękkie) po naprawie i jak na razie "łaty" nie odłażą...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-06-23 11:06:40
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tym zrobić?

Całkiem ciekawy pomysł. Dzięki!

Data: 2010-06-22 21:53:51
Autor: PeJot
Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

Czasem w SRach bywają pokrowce, ale nie te żelowe grubości poduszki ale cienkie, na gumce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-22 22:00:08
Autor: Krzysztof Olszak
Rafał Wawrzycki pisze:

Oczywiście zniszczenia są obustronne - od spodni (zazwyczaj jeżdżę w bojówkach) zdziera się poszycie, od uszkodzonego siodła robi się dziura w spodniach.
Co z tym zrobić? Jak ratować siodło (i gacie ;)?

Gacie jest duzo latwiej. Bojowki, tu akurat BDU ratowalem podmieniajac na nowa cala czesc materialu wzamacniajaca w tych spodniach okolice krocza. A nowa czesc materialu pochodzila ze zuzytych identycznych portek.

Stratę poprzednich w innych rowerach jakoś przeżyłem, bo były tanie i, co najważniejsze, nie tak wygodne jak ten model San Marco. Ten pasuje najbardziej, więc wolałbym reanimację. Jakieś pomysły?

Chyba jedyne co mi przychodzi do glowy to cos w rodzaju pokrowca. Tylko musialby byc z czegos mocnego i odpornego na przetarcie.
Cos takiego mozna nawet kupic, z tym ze produkowane jest pod katem tych, ktorym na siodelku jest za twardo.

Krzysztof

Data: 2010-06-23 11:04:40
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Dnia 22 cze 2010 w liście [news:hvr4oc$4hm$1inews.gazeta.pl]
Krzysztof Olszak [oelka_AAA@koelj.pl] napisał(a):
[...]

Też tak zrobiłem. Ale teraz się wycwaniłem i mam kilkanaście obciętych nogawek po obcinanych spodniach BDU wysępionych z jednego sklepu z militariami ;)

[...]

Obawiam się, że wtedy jazda już nie będzie aż tak wygodna.

Data: 2010-06-22 22:07:19
Autor: subcom
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Ten pasuje najbardziej, więc wolałbym reanimację. Jakieś pomysły?

silvertape (ta ni to szara, ni to srebrna taśma naprawcza do wszystkiego - ja zakleiłem dziurę w siodełku żelowym i jest OK

subcom

Data: 2010-06-22 23:49:30
Autor: Yogi\(n\)
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:Xns9D9FD9BFE7806rwawrzyckiwppl127.0.0.1...
Witam!

http://www.allegro.pl/item1080587013_pokrowiec_ochraniacz_na_siodlo_selle_italia.html

Znajomy naprawiał kiedyś siodełko (kupione za parę stówek) w ten sposób, że najpierw je zacerował, jakąś super mocną nicią (dratwą), a potem tę dratwę pomalował, czy też nasączył czarnym mazidłem, które po wyschnięciu stawało się gumowate i elastyczne (nie wiem, co to było). Wyglądało tak sobie, ale swoją funkcję spełniło.

--
Yogi(n)

Data: 2010-06-23 00:07:50
Autor: mmateusz
Przetarte siodło - co z tymzrobić?
Kolejne już moje siodło traci swą nowość na skutek wytarcia obicia w części dziobowej. Wygląda to tak:

ja tam wierzę w  potęgę srebrnej taśmy klejącej :)
może nie będzie estetycznie, ale na pewno trwale.
jak na księżycu dawała rade:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duct_tape_apollo17.jpg
to tutaj tez da ;)

a jak Ci się chce bawić to:
http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/2664/Domowy.recycling./#8211.regeneracja.siodla/

ja mialem tak regenerowane siodlo, ale przez tapicera/kusnierza, wiec koles sie
znal na rzeczy.
--
mk

Data: 2010-06-23 08:02:57
Autor: bans
W dniu 2010-06-23 00:07, mmateusz@poczta.onet.pl pisze:

ja tam wierzę w  potęgę srebrnej taśmy klejącej :)
może nie będzie estetycznie, ale na pewno trwale.
jak na księżycu dawała rade:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duct_tape_apollo17.jpg

Stara zasada Amerykańskich Mechaników: jak coś ma się ruszać, a się nie rusza - użyj WD40. Jeśli coś ma się nie ruszać, a się rusza - użyj DuctTape ;)

I można zakładników kneblować ;)

--
bans

Data: 2010-06-23 11:01:32
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tymzrobić?
Dnia 23 cze 2010 w liście
[news:60b5.00000ffe.4c213436newsgate.onet.pl] [mmateusz@poczta.onet.pl] napisał(a):
ja tam wierzę w  potęgę srebrnej taśmy klejącej :)
może nie będzie estetycznie, ale na pewno trwale.

Pewnie tak się skończy właśnie.
jak na księżycu dawała rade:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duct_tape_apollo17.jpg
to tutaj tez da ;)

Panie, toż to w studiu w Holyłód kręcone ;)

O! Może się pobawię. Dzięki!

Data: 2010-06-23 11:04:48
Autor: bans
W dniu 2010-06-23 11:01, Rafał Wawrzycki pisze:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duct_tape_apollo17.jpg
to tutaj tez da ;)

Panie, toż to w studiu w Holyłód kręcone ;)

To z tej samej sesji:
http://demotywatory.pl/1389003/Ciecie

;)

--
bans

Data: 2010-07-02 22:53:55
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

A musi być wygodne? Dupa się przyzwyczai. :) Kup najtańsze Ritchey Comp
(stosunkowo lekkie za tę cenę), zerwij obicie i nic Ci nie będzie tarło o
spodnie.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-07-06 10:21:03
Autor: Rafał Wawrzycki
Przetarte siodło - co z tym zrobić?
Dnia 02 lip 2010 w liście [news:3802g7-d82.ln1kosmosik.net] Konrad
Kosmowski [konrad@kosmosik.net] napisał(a):
A musi być wygodne? Dupa się przyzwyczai. :)

Właśnie w tym problem, że ona wybredna jest i nie bardzo chce zazwyczaj
:)

Kup najtańsze Ritchey  Comp (stosunkowo lekkie za tę cenę),

Nawet niegłupie.

zerwij obicie i nic Ci nie
będzie tarło o spodnie.

;)