Przetwornica - jaka moc max?

Data: 2016-11-20 23:00:59
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Ile wat przetwornice mogę maks podłączyć w samochodzie aby działające urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?
Oczywiście pytam przy założeniu ze urzadzenie bedzie pobierało tyle ile przetwornica da.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2016-11-21 07:39:07
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Alternatory (jak nowe) mają chyba coś koło 150A. Wyłączasz wszystko co niepotrzebne i zostaje ci pewnie ze 120. 12*14=1680;) Tyle teoria, bo przecież podłaczysz go do gniazda zapalniczki a tam bezpiecznik pewnie 30A = 30*14=420. W praktyce pewnie największe przetwornice na gniazdo zapalniczki mają 350W a i to bałbym się przez gniazdo puścić na dłuzszy okres.

Data: 2016-11-21 10:13:42
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

przecież podłaczysz go do gniazda zapalniczki a tam bezpiecznik pewnie
30A = 30*14=420. W praktyce pewnie największe przetwornice na gniazdo
zapalniczki mają 350W a i to bałbym się przez gniazdo puścić na dłuzszy

10A - nie spotkalem większego

Data: 2016-11-21 12:41:39
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 10:13, sirapacz pisze:

[...]

No to wychodzi 100W w praktyce.

Chyba że weźmie jakąś magiczną przetwornicę co się ją bezpośrednio do klem podłącza, to wtedy można teoretycznie do póltora kilowata zaszaleć - oczywiście pod warunkiem, że nie podczas normalnej jazdy, a po prostu chcesz spawarkę podłączyć, żeby progi sobie pospawać a fniazdka nie ma;)

W czasie normalnej jazdy to raczej niewiele, bo przecież księgowy nie wsadził przewymiarowanego alternatora:P

Myślę, że dobrze by było, jakby wątkotwórca napisał co konkretnie chce zrobić.

Shrek

Data: 2016-11-21 12:57:41
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0umhi$tso$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Przy tych 200A alternatorach to i w czasie normalnej jazdy.
A dodatkowe 200-500A mozna z akumulatora pociagnac, wiec przez krotki okres mamy pare kW do dyspozycji.

J.

Data: 2016-11-21 13:15:42
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 12:57, J.F. pisze:

[...]

Jak napisałem - zależy co on chce tym robić, bo jak widzisz odpowiedzi różnią się od kilkudziesięciu wat, to kilku kilowatów;)

Data: 2016-11-21 16:00:29
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

10A - nie spotkalem większego

No to wychodzi 100W w praktyce.

140W.

Data: 2016-11-21 16:47:24
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 16:00, sirapacz pisze:

10A - nie spotkalem większego

No to wychodzi 100W w praktyce.

140W.

Teoretycznie 140, w praktyce 100. Raz, że chciałbyś mieć zapas na bezpieczniku, dwa że przy 10A to już ci trochę napięce spadnie, trzy że przetwoprnica nie ma 100% sprawności, cztery że procent składany z 1-3 i wyjdzie 100;)

Shrek

Data: 2016-11-21 17:37:34
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Teoretycznie 140, w praktyce 100. Raz, że chciałbyś mieć zapas na
W praktyce 145 w porywach do 150 - zależy jaka tolerancja bezpiecznika. Chwilowo możesz szarpnąć i 170W

bezpieczniku, dwa że przy 10A to już ci trochę napięce spadnie, trzy że
przetwoprnica nie ma 100% sprawności, cztery że procent składany z 1-3 i
wyjdzie 100;)

sprawność przetwornicy nie ma znaczenia - moc pobieraną liczysz ze wszystkimi stratami. Każda przetwornica będzie miała inną sprawność. Licz po prostu maksymalny pobór prądu z gniazdka. Jako ciekawostkę powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis max 150W i bezpiecznik 10A :)

Shrek

Data: 2016-11-21 18:05:15
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 17:37, sirapacz pisze:

Teoretycznie 140, w praktyce 100. Raz, że chciałbyś mieć zapas na
W praktyce 145 w porywach do 150 - zależy jaka tolerancja bezpiecznika.
Chwilowo możesz szarpnąć i 170W

Chwilowo to możesz i kilowat - zależy jak któtko - nie o to pytał wątkotwórca zapewne;)

[...]

Wydaje mi się, że wątkotwórcy chodziło o to jakie urządzenie może podłączyć do przetwornicy, więc jak najbardziej ma znaczenie.

Każda przetwornica będzie miała inną sprawność.
Licz po prostu maksymalny pobór prądu z gniazdka.

Nie - liczy się co możesz normalnie do tej przetwornicy podłączyć - nie na pół sekundy nie na 10 a normalnie. I normalnie to wyjdzie tak, że halogen 100 podłączysz, a 150 prawdopodobnie po paru minutach wywali bezpiecznik.

Jako ciekawostkę
powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis
max 150W i bezpiecznik 10A :)

No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

Shrek

Data: 2016-11-21 19:00:57
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jako ciekawostkę
powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis
max 150W i bezpiecznik 10A :)

No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

Nie, nie, nie.
Działać to ma tylko jak ato włączone.
Podłączenie bezpośrednio do aku, dodatkowy bezpiecznik, zadne podłączanie do zapalniczek.

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2016-11-21 20:34:16
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 20:00, Budzik pisze:

[...]

No to prosta sprawa - patrzysz jaki masz alternator (ile amper) mnożysz razy 14 dla bezpieczeństwa bierzesz jakieś 3/4 z tego.

Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90% czyli max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem jeździsz, więc sprawdź co masz za alternator

Shrek

Data: 2016-11-22 03:00:46
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

Rozumiem, dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2016-11-22 08:57:44
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Czyli typowo 150*14*,75=1687,5. Sprawnośc przetwotnicy jakieś 90% czyli
max jakieś 1500. Ja bym przyjął 1200W. Ale ty chyba busem jeździsz, więc
sprawdź co masz za alternator

pamiętaj jeszcze, że masz 2 rodzaje przetwotnic - takie tanie co walą prostokątem ale nie nadają się do odbiorników indukcyjnych jak silniki a szczególnie transformatory (tam masz małe straty na przetwornicy ale duże za nią) i z sinusoidą, ale ta znowu ma gorszą sprawność ale za to odbiorniki indukcyjne działają dobrze.

Budzik najpierw powinien napisać co właściwie chce zasilać:) bo jak piecyk na pace ;) to wystarczy zwykła przetwornica

Data: 2016-11-22 09:23:14
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 08:57, sirapacz pisze:

[...]

Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki impulsowe, to nie powinno być problemu. Ale już lodówka - to nie wiem, trzebaby pomyśleć.

Shrek

Data: 2016-11-22 10:37:08
Autor: Zgr
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-22 o 09:23, Shrek pisze:
[...]

Impulsowe - niekoniecznie wszystkie.
Lat temu kilka przy instalacjach sieci WiFi w magazynach logistycznych instalowałem u kilku klientów m.in. "wózki" z terminalami i drukarkami etykiet, do znakowania palet i miejsc magazynowych.

Zalecenia były proste: klient miał kupić wskazane przetwornice, do tego akumulatory trakcyjne i wózek, my dostarczaliśmy infrastrukturę WiFi (np. solidne Access Switche Motoroli) oraz resztę, typu terminale, drukarki.
Ale jak to zwykle bywa, niektórzy klienci chcieli przyoszczędzić. Kupowali sterty Access Switchy po $8000, ale żałowali 200zł. na przetwornice, wstawiając "prostokątne". Przez co niektóre z tych przetwornic potrafiły się "zatykać" albo "zatykały" filtry wejściowe w zasilaczach innych urządzeń. W najgorszym przypadku paliły zasilacze od drukarek lub innego sprzętu. Takich przypadków było kilkadziesiąt.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-22 11:40:51
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Zgr"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2016-11-22 o 09:23, Shrek pisze:
Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą
prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki

Ogolnie dosc dobrze - wiele transformatorow z UPS bylo zasilanych i dzialaly.
Ba, w samym UPS transformator ... no ale on projektowany na prostokat.

impulsowe, to nie powinno być problemu. Ale już lodówka - to nie wiem,
trzebaby pomyśleć.
Impulsowe - niekoniecznie wszystkie.

Impulsowe wieksze od paru lat obowiazuje PFC, czyli maja z sieci brac prad sinusoidalny.

A jak na zasilaniu pojawi sie prostokatne napiecie, to roznie moze wyjsc.

Tym niemniej wiele sprzetow z UPS-ami dziala, a nie wszystkie sa "true sinus".

J.

Data: 2016-11-24 22:56:11
Autor: Adam
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-22 o 11:40, J.F. pisze:
[...]

Niektóre zasilacze są "za dobrze" zaprojektowane. Prostokąt traktują jako zakłócenie i albo go usilnie próbują przefiltrować, albo nie startują.

Znam sporo przypadków, że UPS-y "nie widzą" napięcia podawanego z tanich agregatów - chociaż w niektórych przypadkach, jak np. Aresy Fideltronika znaczenie ma nie prostokąt, tylko odchył od 50Hz.

Lepsze listwy filtrujące, np. Lestar LFT 2005 czy  Acar 504 mają w instrukcji napisane, aby ich nie podłączać do UPSA na wyjście.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-22 11:11:16
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Też racja - aczkolwiek akurat transformatory chyba dobrze znoszą
prostokąt (choć głowy nie dam). Tak czy inaczej jak jakieś odbiorniki

bardzo zle znoszą bo zamiast energia iść w uzwojenie wtórne, gotuje uzwojenie pierwotne i zwyczajnie się przepala.

Data: 2016-11-22 11:38:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello sirapacz,

Tuesday, November 22, 2016, 11:11:16 AM, you wrote:

[...]

Ależ bzdury :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-22 12:33:04
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

[...]

Sprawdziłem to dobitnie paląc pierwotne w kilku zasilaczach transformatorowych podczas zasilania w samochodzie. chyba ze masz inne wyjaśnienie?

Data: 2016-11-22 13:14:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello sirapacz,

Tuesday, November 22, 2016, 12:33:04 PM, you wrote:

[...]

Używam UPSów ćwierć wieku, sam zawodowo zajmuję się zasilaniem - nie
spotkałem spalonego transformatora sieciowego z powodu zasilania go
UPSem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-22 13:22:10
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Używam UPSów ćwierć wieku, sam zawodowo zajmuję się zasilaniem - nie
spotkałem spalonego transformatora sieciowego z powodu zasilania go
UPSem.

ale z jakim przebiegiem? prostokąt? ja spotkałem - małe co prawda bo z zasilaczy wtyczkowych ale są i to nie jeden jako przypadek a kilka sztuk. Pytanie jeszcze ile czasu zasilasz - bo jak ups to zazwyczaj masz 10-30 minut podtrzymania i po baterii. Ja natomiast podłączałem na godziny.

Data: 2016-11-23 15:04:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello sirapacz,

Tuesday, November 22, 2016, 1:22:10 PM, you wrote:

[...]

Mam UPSy z zewnętrznymi akumulatorami - za długie wyłączenia mam
tutaj. Mam też urządzenia z klasycznymi zasilaczami wtyczkowymi -
coraz mniej, ale nadal są. Nic się nie spaliło. Nawet w czasach, gdy
przy UPSie miałem akumulator 72Ah i 3 godziny nie stanowiło problemu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-23 16:07:48
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Mam UPSy z zewnętrznymi akumulatorami - za długie wyłączenia mam
tutaj. Mam też urządzenia z klasycznymi zasilaczami wtyczkowymi -

jako klasyczne masz na myśli takie z transformatorem czy ogólnie wtyczkowe? Bo impulsowych to ani ziębi ani grzeje.

coraz mniej, ale nadal są. Nic się nie spaliło. Nawet w czasach, gdy
przy UPSie miałem akumulator 72Ah i 3 godziny nie stanowiło problemu.

Nie wyjaśnię czemu tobie się nic nie działo a u mnie poleciało kilka sztuk - nie badałem oscylkiem wyjścia tej przetwornicy. Zjarała się wieki temu, ale biorąc pod uwagę przetwornice jakie sprawdzałem to wszystkie dają zwykły prostokąt.

Data: 2016-11-23 16:31:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello sirapacz,

Wednesday, November 23, 2016, 4:07:48 PM, you wrote:

[...]

Czy Ty próbujesz uczyć mnie mojego zawodu?

[...]

A powinny ,,modyfikowaną sinusoidę" co fizycznie oznacza prostokąt o
wypełnieniu rzędu 2 x 25-30% - chodzi o to, żeby zarówno napięcie
szczytowe jak i skuteczne były zbliżone do tego, co jest w gniazdku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-23 16:32:15
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Czy Ty próbujesz uczyć mnie mojego zawodu?

ani myślę :)

[...]

coś takiego to w upsach widzialem ale wypelnienie pływało AFAIR w zależności od obciążenia

Data: 2016-11-24 23:03:42
Autor: Adam
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

Romanie, z całym szacunkiem dla Ciebie, ale może istotnie nie spotkałeś się z przypadkiem spalenia.

Ja spotkałem. Mało kto z młodszych ludzi tu zagląda, więc może nie będzie problemem że napiszę gdzie: magazyny w Jarostach. Popalili kilkadziesiąt zasilaczy, zanim zmądrzeli i wymienili przetwornice z badziewia z prostokątem (nawet nie aproksymacją sinusoidy) na lepsze. Problem zniknął natychmiast.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-25 10:36:35
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

kilkadziesiąt zasilaczy, zanim zmądrzeli i wymienili przetwornice z
badziewia z prostokątem (nawet nie aproksymacją sinusoidy) na lepsze.
Problem zniknął natychmiast.

nie zwariowałem, nie zwariowałem ;)

Data: 2016-11-22 18:39:47
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 11:11, sirapacz pisze:

[...]

Nie wydaje mnie się, a już na pewno to co piszesz nie jest powodem (co najwyżej opisaiem skutków). Ale to OT się robi.

Shrek

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Budzik najpierw powinien napisać co właściwie chce zasilać:) bo jak piecyk na pace ;) to wystarczy zwykła przetwornica

Przykładowo coś takiego.

http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/akcesoria-
zimowe/podgrzewacze-samochodowe/grzejnik-samochodowy-619604/

http://tiny.pl/gcltf

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2016-11-22 18:41:46
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 13:00, Budzik pisze:

Przykładowo coś takiego.

http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/akcesoria-
zimowe/podgrzewacze-samochodowe/grzejnik-samochodowy-619604/

http://tiny.pl/gcltf

Czyli farelkę;) W sumie nie wiem, jak z silnikiem w niej - może nie tolerować prostokąta, choć z drugiej strony skoro dedykowana do samochodu, to raczej nikt się tam idalnej sinusoidy nie spodziewał.

Shrek

Data: 2016-11-23 09:46:25
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-22 o 18:41, Shrek pisze:
skoro dedykowana do
samochodu, to raczej nikt się tam idalnej sinusoidy nie spodziewał.

naiwny:)
na lampach led  ABLITE (taki chińczyk sprzedawany przez hurtownię komputerową Yamo) masz napisane, że lampy Ablite nie są przeznaczone do pracy 24h/d  :)

Data: 2016-11-22 10:45:48
Autor: Zgr
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-21 o 20:34, Shrek pisze:
[...]

Trochę się obracam w środowisku 4x4.
Niektórzy mają mocne przetwornice.
Nie pamiętam w tej chwili konkretnego filmu, jest gdzieś na http://mudmania4x4.com.pl/
Spokojnie używa się przetwornicy 2,5kW. Bilans jest lekko ujemny przy maksymalnym obciążeniu (np. czajnik lub prysznic), ale wystarczy chwilę podładować silnikiem i nie ma problemu.
Zresztą niektórzy używają izolatorów lub separatorów akumulatorów, wtedy jeden z akumulatorów zawsze pozostaje naładowany.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-22 10:49:47
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 10:45, Zgr pisze:

[...]

No jak pokombinujesz, to rzeczywiście 2,5 kW pociągniesz chwilami. Ale tek bez kombinowania, to właśnie jakieś 1,5 kW powinno się dać.

Shrek

Data: 2016-11-22 08:53:47
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Jako ciekawostkę
powiem, że w moim doblasie na gniazdku do osprzętu dodatkowego mam napis
max 150W i bezpiecznik 10A :)

No to podłącz, zostaw na noc i zobacz czy rano działa.

bedzie dzialac:) po wylaczeniu stacyjki zasilanie od tego gniazda jest odcinane:)

Data: 2016-11-22 09:31:05
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 08:53, sirapacz pisze:

[...]

Zakładałe, że zostawisz kluczyki. Ale w sumie i tak by działało (chyba). Bezpieczniki wywalają przy prądzie nieco większym od znamoimowego. Przynajmniej te "klasyczne". Samochodowe pewnie też. Choć jest to zapas, który nie powinien byc z premedytacją wykorzystywany przez użytkownika;)

Data: 2016-12-04 23:46:02
Autor: jerzu.xyz
Przetwornica - jaka moc max?
On Mon, 21 Nov 2016 16:00:29 +0100, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

10A - nie spotkalem większego

No to wychodzi 100W w praktyce.

140W.

W moich dwóch autach jest napisane "max 120W" ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-11-21 16:50:00
Autor: re
Przetwornica - jaka moc max?

Użytkownik "Shrek"

W czasie normalnej jazdy to raczej niewiele, bo przecież księgowy nie
wsadził przewymiarowanego alternatora:P

Myślę, że dobrze by było, jakby wątkotwórca napisał co konkretnie chce
zrobić.
-- -
Iveco caravaning :-)

Data: 2016-11-21 19:00:59
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Podłączenie bezpośrednio pod aku, bezpiecznik taki jak bedzie potrzebny.

[...]

Dogrzewanie paki w mrozy.
Nic wielkiego, ale mam do wyboru nagrzewnice o mocy 1000W i 2kW.

Rozumiem, ze 1kW bedzie ok, 2kW juz bedzie dawała ujemny bilans pradowy ale przy założeniu ze to bedzie działało maks 5% czasu jazdy to tez da rade.
Dobrze mysle?

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2016-11-21 20:32:29
Autor: PiteR
Przetwornica - jaka moc max?
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

tzn chcesz przetwornicę 12v na 230v i nagrzewnicę na 230v?
To straty będą. Lepiej grzać bezpośrednio z 12v

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Data: 2016-11-22 03:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

[...]

Tak to wymysliłem, bo na 12v nic sensownego nie znalazłem.
Tylko jakieś popierdółki do ogrzewania przedniej szyby w zimie co maja po 150W.
A na 1000 czy 2000W wybór większy.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2016-11-22 01:26:24
Autor: Zenek Kapelinder
Przetwornica - jaka moc max?
Osobowa nyska miala nagrzewnice na plyn z ukladu chlodzenia. Moc praktycznie nie limitowana w stosunku do elektrycznej, nie powodowala wiekszego zuzycia paliwa. Jak trzeba przeprowadzic przewody z pradem to mozna i przeprowadzic weze do wody.

Data: 2016-11-22 11:17:11
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

ale nyska byla na silnik benzynowy i to w dodatku dosc spory. a on lata dieslem a jak wiemy diesle mają dość spore problemy z utrzymaniem temperatury samych siebie a co dopiero drugiej chłodnicy na pace:) nie mniej jednak to byłoby całkiem sensowne rozwiązanie jakby zaworami zmienić obieg z chłodnicy z przodu na tą na pace - do tego wentylator z termostatem i voila

Data: 2016-11-22 03:34:55
Autor: Zenek Kapelinder
Przetwornica - jaka moc max?
Jaki mocny i duzy silnik pojemnosc 2,1 litra moc dolnozaworowego 50 koni gornozaworowego 70 koni. Na dodatek nie bylo wynalazku ze maly obieg i duzy. Wszystkiego w nysie mozna bylo sie czepic ale nie tego ze zima w niej zimno bylo. Mam mastera, starego z silnikiem wolnossacym 2,5 litra. Grzeje sie szybciej niz niejeden osobowy.

Data: 2016-11-22 13:23:45
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

2.1 litra w benzynowym to mało?:P I to jeszcze z takimi stratami? Ile benzyny żarło na setkę? 15l?

Data: 2016-11-22 13:34:20
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o11dgu$vet$2@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Malo. W USA to bylby malolitrazowy :-)

I to jeszcze z takimi stratami? Ile benzyny żarło na setkę? 15l?

Gdzies tyle.
Ale oprocz tego, ze to stary, nieoszczedny, silnik, to mozliwe ze o niskim sprezaniu na niebieska benzyne niskooktanowa (czyli dodatkowa strata na sprawnosci), nyska to nie osobowe auto - choc masa pustej chyba podobna do wspolczesnych osobowek, a opory powietrza kto wie czy nie mniejsze - bo wolniej jezdzila.

Najoszczedniejsze silniki na swiecie to jednak wielkie okretowe diesle - o pojemosciach liczonych juz w tysiacach litrow.
A moc wcale nie taka znow duza, bo niskoobrotowe.

J.

Data: 2016-12-04 23:52:39
Autor: jerzu.xyz
Przetwornica - jaka moc max?
On Tue, 22 Nov 2016 03:34:55 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> wrote:

Mam mastera, starego z silnikiem wolnossacym 2,5 litra. Grzeje sie szybciej niz niejeden osobowy.

Też takim jeździłem, fak że nagrzewał się szybko. Ale z dCi już tak
fajnie nie jest.

Data: 2016-12-04 15:28:08
Autor: Zenek Kapelinder
Przetwornica - jaka moc max?
To trzeba kupic takiego jak ja mam. Ma jeszcze ta zalete ze w zasadzie jedyna elektronika jaka w nim jest to radio.

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

Na zime zakładam na przód osłone zimową i problemy z dogrzewaniem nie wystepuja :) --
Pozdrawia... Budzik

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
Wiem, wiem, w jednym aucie tak mam i załuje ze w drugim nie zrobiłem od razu własnie takiej instalacji.
A teraz sie zastanawiam w która strone rzezbic :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2016-11-22 13:38:44
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6C87A9A4B941budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Jesli chodzi o grzanie, to nic silnika nie przebije.
A pardon - przebije go piecyk na paliwo.

Wiec taki prysznic to sie nie ma co zastanawiac.

Natomiast trzeba przyznac, ze elektryczny czajnik 2kW szybko grzeje wode.

J.

Data: 2016-11-22 06:19:21
Autor: PiteR
Przetwornica - jaka moc max?
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

ale w sumie straty w ciepło z tym, że awaryjność przetwornicy trzeba brać pod uwagę jako strata po kieszeni.

Masz już na oku jakąś dużą przetwornicę?

A może farelek od TIRa na 24v 4kW tylko że drogie są trochę :/

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

No pewnie. Ale maja dwa lata gwarancji :)

Masz już na oku jakąś dużą przetwornicę?

Jeszcze nie. Cos tam patrzyłem na allegro. Coś jest.

A może farelek od TIRa na 24v 4kW tylko że drogie są trochę :/

Podchodzac w ten sposób to bym po prostu webasto założył i juz. I kto wie - moze tak się skonczy. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2016-11-22 09:05:47
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

tzn chcesz przetwornicę 12v na 230v i nagrzewnicę na 230v?
To straty będą. Lepiej grzać bezpośrednio z 12v

1kW z 12V to masz 70A przy 14,4V to masz przewody 16mm^2 ciągnięte przez cały samochód lub co gorsza pod samochodem. To ja już wolałbym konwersję na 230V i przetwornicę pod maską.

Data: 2016-11-22 09:09:12
Autor: PiteR
Przetwornica - jaka moc max?
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

[...]

W Ducato mk3 akumulator jest pod nogami kierowcy. Do paki jest 2m przewodu. Może być tylko jeden przewód. Drugi od karoserii.

Mam w osobówkach 2 x 16mm2 po 3m do kabiny. Jakoś żyję.

To ja już wolałbym konwersję na 230V i przetwornicę pod maską.

A ja nie. Pod maską panuje wilgoć lub gorąco. Zje tanią przetwornicę. Przetwornicy na taką moc ciągłą na razie chyba Budzik nie zaproponował. Imho zamiast się grzać będzie naprawiał/wymieniał co rusz przetwornice.

Data: 2016-11-22 10:17:05
Autor: Shrek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22.11.2016 o 10:09, PiteR pisze:

[...]

Też raczej kierowałbym się w stronę czegoś na 12V. Rozwiązaniem może być włożenie powiedzmy 4 grzałek po 250W i zasilanie tego każde osobnym przewodem. Wyjdzie jakieś 18A, więc pewnie można by to zasilać przewodami 2,5mm2 (muszę sprawdzić), albo dla pewności 4mm2. Tragedii nie będzie.

O ile są takie grzałki po 250W. Prościej i prawodpodobnie taniej, bo przetwornica 1kW, ciut lepsza od najtańszej chońskiej też za darmo nie będzie i bardziej bym się obawiał jej pożaru pod maską niż tych przewodów 4mm2.

Shrek

Data: 2016-11-22 10:49:40
Autor: Zgr
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-22 o 10:09, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

[...]

Przy takim prądzie daj kabel powrotny, bo za chwilę elektroliza zeżre Ci karoserię.
Albo będziesz grzał karoserią ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-22 18:47:47
Autor: PiteR
Przetwornica - jaka moc max?
na  ** p.m.s **  Zgr pisze tak:

[...]

W ducato 2015 nie ma kabla powrotnego masy do silnika.
Jest na budę i z budy na silnik. W passacie B5 też tak jest.

Data: 2016-11-22 20:29:06
Autor: Adam
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-22 o 19:47, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Zgr pisze tak:

[...]

A co w tym Ducati czy Passacie drze w trybie ciągłym ze 150A prądu?

Przy okazji:
Już niejednokrotnie spotykałem sytuację w starych autach, że ktoś mówił, iż ma problem z rozrusznikiem, bo słabo kręci.
Dodanie kabla masowego (np. "plecionki" od PF126p) nagle "naprawiało" rozrusznik.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-11-22 22:50:47
Autor: PiteR
Przetwornica - jaka moc max?

na  ** p.m.s **  Zgr pisze tak:

[...]

radio

[...]

Dobrze że moj 19 letni passat o tym nie wie.

Data: 2016-11-23 08:57:48
Autor: Adam
Przetwornica - jaka moc max?

na  ** p.m.s **  Zgr pisze tak:

[...]

Radio?
Ciągnie 150A???

Chyba, że startujesz w jakichś zawodach Car Audio.

[...]

Gdybym był złośliwy, to bym powiedział, że oprócz ducato i i passata widziałem jeszcze sporo innych aut ;)

Przypadkiem szczególnym, ale najlepiej zapamiętanym, był Citroen XM, który to zaraz po ukończeniu gwarancji zaczął żyć "własnym życiem". Przez kilka tygodni odwiedził sporo serwisów, kosztowało to sporo kasy. Nic nie pomogło. Przypadek chciał, że rozmawiając z kolegą (na zupełnie inny temat) zobaczyłem plamę na chłodnicy jego autka - efekt małej nieszczelności i przyczynę wszystkich kłopotów. Płyn zalał i spowodował korozję  złączki ważnej wiązki elektrycznej, znajdującej się pod chłodnicą w tym właśnie miejscu. Wystarczyło na naprawę kilka minut.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-04 23:50:51
Autor: jerzu.xyz
Przetwornica - jaka moc max?
On Mon, 21 Nov 2016 19:00:59 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Dogrzewanie paki w mrozy.

Blaszak? Bez izolacji? Słabo to widzę.
Chyba że to inna konfiguracja auta.

Data: 2016-11-21 18:03:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 10:13 sirapacz <newsy@sircomp.pl> pisze:

[...]

U mnie są dwa gniazda - jedno ma 15A drugie 30A (citroen).

TG

Data: 2016-11-22 09:07:39
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

10A - nie spotkalem większego

U mnie są dwa gniazda - jedno ma 15A drugie 30A (citroen).

a to gniazdo ma osobny bezpiecznik czy coś jeszcze na nim wisi?
30A to troche dużo

Data: 2016-11-22 18:22:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 09:07 sirapacz <newsy@sircomp.pl> pisze:

10A - nie spotkalem większego

U mnie są dwa gniazda - jedno ma 15A drugie 30A (citroen).

a to gniazdo ma osobny bezpiecznik czy coś jeszcze na nim wisi?
30A to troche dużo

Osobny, oba są na oddzielnych bezpiecznikach.

TG

Data: 2016-11-21 08:17:47
Autor: masti
Przetwornica - jaka moc max?
Budzik wrote:

Ile wat przetwornice mogę maks podłączyć w samochodzie aby działające urządzenie nie rozładowywało akumulatora przy włączonym samochodzie?

tyle ile masz zapasu mocy w alternatorze

Data: 2016-11-21 08:31:00
Autor: Lewis
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-21 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Ostatnio mierzyłem ile bierze poczciwe 1.9TDI w A4B7. Chwilę po odpaleniu 100-120A Jak już naładuje aku zgasi świece, zostanie tylko podstawowa elektronika typu światła, nawiew, radio ciągnie 40-50A wduszenie hamulca, długie światła, ogrzewanie tylnej szyby i od razu robi się 80-90A.
Tak więc szału nie ma jeśli chodzi o zapas.

Lewis

Data: 2016-11-21 09:05:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello Lewis,

Monday, November 21, 2016, 8:31:00 AM, you wrote:

[...]

Co Ty masz za radio, że ciągnie 600-700W? --
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-21 09:41:15
Autor: re
Przetwornica - jaka moc max?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

[...]

To było wyliczenie

Data: 2016-11-21 10:36:01
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:246765818.20161121090553@pik-net.pl.invalid...
Hello Lewis,
[...]

Dobre radio ! :-)

J.

Data: 2016-11-21 16:01:04
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Co Ty masz za radio, że ciągnie 600-700W?

Dobre radio ! :-)

Wolna Europa - nadaje na zachód :)

Data: 2016-11-22 00:09:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello J.F.,

Monday, November 21, 2016, 10:36:01 AM, you wrote:

[...]

Raczej farelkę...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-21 15:39:12
Autor: Jacek
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 21.11.2016 o 09:05, RoMan Mandziejewicz pisze:

radio ciągnie 40-50A
Gratuluję radia!
Jacek

Data: 2016-11-21 18:50:28
Autor: Lewis
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-21 o 15:39, Jacek pisze:
W dniu 21.11.2016 o 09:05, RoMan Mandziejewicz pisze:

radio ciągnie 40-50A
Gratuluję radia!
Jacek

Ehh blać, weź nie postaw przecinka, myślnika czy wykrzyknika to wytną z kontekstu i będą się dopierdalać, jak jehowcy :)

Lewis

Data: 2016-11-22 00:11:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello Jacek,

W dniu 21.11.2016 o 09:05, RoMan Mandziejewicz pisze:
radio ciągnie 40-50A
Gratuluję radia!

Dlaczego mi przypisujesz te słowa?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-21 10:38:48
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0u7rn$1k5$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Stale na hamulcu nie jezdzisz, wiec ten zapas moze byc z akumulatora.

Na dlugich tez stale nie jezdzisz, no ale powinien potrafic pojechac po pustyni cala noc.

No ale zima moze sie zdarzyc, ze szyba i dmuchawa chodza caly okres jazdy.

J.

Data: 2016-11-21 11:07:44
Autor: Lewis
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 2016-11-21 o 10:38, J.F. pisze:
[...]

Oczywiście że to nie jest stały pobór, ale jazda w mieście potrafi mocno zaskoczyć, niska prędkość obrotowa, dupogrzej, nawiew, grzane szyby i lusterka, może ASB gdzie hamulec świeci dość często a i skrzynia swoje bierze.

Więc naprawdę więcej niż te 30-40A bym nie ryzykował bo może się okazać że bilans wyjdzie ujemny...

Lewis

Data: 2016-11-21 18:45:53
Autor: Przyjazny
Przetwornica - jaka moc max?
On 2016-11-21 09:38, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No ale zima moze sie zdarzyc, ze szyba i dmuchawa chodza caly okres jazdy.

OIDP w większości samochodów ogrzewanie tylnej szyby nie jest obliczone
na pracę ciągłą. W lepszych, jak Polonez Truck Roy, nawet jest automat
który wyłącza a w instrukcji wzmianka ile czasu można używać i ile potem
zrobić przerwy.

Data: 2016-11-24 21:41:11
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Przyjazny"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0vfd1$tai$1@mx1.internetia.pl...
On 2016-11-21 09:38, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale z praktyki - pare minut musi chodzic, zanim odmrozi.
A po paru minutach,  to mozna na miejsce dojechac i silnik zgasic. I ujemny bilans zostanie.

Nawet jak ktos dluzej jedzie ... to niech policzy ile w korkach i na swiatlach stoi, a wtedy silnik ma male obroty, a alternator ma tylko ulamek swojej pelnej wydajnosci.

J.

Data: 2016-11-21 18:07:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 00:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

W jednym aucie mam przetwornicę z napisem 1000W, w drugim trochę mniejszą.
Jeszcze nigdy nie zdarzyło się aby zabrakło prądu przy włączonym silniku.
Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy, dwie lodówki i  duperele typu tablet czy telefon.

TG

Data: 2016-11-22 09:09:22
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy, dwie lodówki i
duperele typu tablet czy telefon.
raptem 200-300W :)

Data: 2016-11-21 19:32:30
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yrafghwyg01fvf@l-089.harvard.local...
W jednym aucie mam przetwornicę z napisem 1000W, w drugim trochę mniejszą.
Jeszcze nigdy nie zdarzyło się aby zabrakło prądu przy włączonym silniku.
Czasami zdarza się, że przetwornica zasila 2 laptopy,

Laptop moze i 150W brac ... ale wtedy goraco sie robi.
Czesto mu ~50W wystarczy.

dwie lodówki i

Taka domowa lodowka ma 100-150W agregat. Ktory w dodatku pracuje polowe czasu.
A w samochodzie masz raczej mniejsze.

duperele typu tablet czy telefon.

O duperelach nie warto wspominac.

W sumie - powatpiewam czy choc 300W bierzesz.

J.

Data: 2016-11-21 20:24:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 19:32 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Laptop moze i 150W brac ... ale wtedy goraco sie robi.
Czesto mu ~50W wystarczy.

Taka domowa lodowka ma 100-150W agregat. Ktory w dodatku pracuje polowe  czasu.
A w samochodzie masz raczej mniejsze.

Jedna lodówka 60, druga 50W.

W sumie - powatpiewam czy choc 300W bierzesz.

Nie chciało mi się z tego doktoryzować - nie wiem ile bierze.
Bezpiecznik 30A wystarcza.

TG

Data: 2016-11-21 21:26:38
Autor: masti
Przetwornica - jaka moc max?
J.F. wrote:

[...]

Laptop moze i 150W brac

ile? chyba dwutonowy

Data: 2016-11-21 22:42:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 22:26 masti <gone@to.hell> pisze:

Laptop moze i 150W brac

ile? chyba dwutonowy

150W brał mi kiedyś IBM G40 czy jakoś tak (nie chce mi się szukać).
Dla współczesnego wystarczy 50-70W. Oryginalny zasilacz 90W rzadko już  kiedy występuje, nie widziałem takiego w nowym sprzęcie od 2-3 lat. W  starszych 3-5 letnich 90W to był standard.
TG

Data: 2016-11-21 21:51:44
Autor: masti
Przetwornica - jaka moc max?
Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

po pierwsze zasilacz 90W to max a nie pobór.
Żaden tyle nie brał.

Data: 2016-11-21 22:58:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 22:51 masti <gone@to.hell> pisze:

[...]

A pobór przez chwilę (bateria od 0%, ładowanie i minecraft :-)) nie może  być większy od Pmax?

Masz rację, ale było blisko :-)

http://allegro.pl/oryginal-ibm-16v-7-5a-g40-g41-gw-fv-i5324145749.html

I tak niezły kloc.

TG

Data: 2016-11-22 11:24:03
Autor: masti
Przetwornica - jaka moc max?
Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

ale odrózniasz max zasilacza od max poboru przez kompa?
bo porządne zasilacze są przewymiarowane

Data: 2016-11-22 18:21:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 12:24 masti <gone@to.hell> pisze:

[...]

50W przewymiarowania wystarczy?

http://www.plbateria.pl/zasilacz-do-laptopa-a200a00al-hw01-19.5v-10.3a-200w-hp-charger-p-122824.html

Zaraz mi napiszesz, że to moc max a laptop tak naprawdę bierze 147,8W
Mam asa w rękawie na taką okoliczność :-)

TG

Data: 2016-11-21 23:04:21
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
[...]

Jednak są 150W i większe. Nigdy nie mów nigdy :-)

http://allegro.pl/markowy-zasilacz-asus-g750js-g70sg-g750jx-180w-i6614082008.html

TG

Data: 2016-11-22 09:12:09
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Jednak są 150W i większe. Nigdy nie mów nigdy :-)

są, ale to moc max ile musi umieć dostarczyć. lapek który ma zasilacz 150 będzie w normalnych warunkach brał z 50 a te z obecnie sprzedawanych nawet rzędu 30W... Reszta prądu idzie na ladowanie czy chwilowe skoki poboru gdy CPU i GPU jadą na 100% obciążenia - a to zawsze chwilowo tylko jest

Data: 2016-11-22 18:31:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 09:12 sirapacz <newsy@sircomp.pl> pisze:

[...]

Jasna sprawa, ale: jak producent daje zasilacz do laptopa o Pmax  200W to  ile wg Ciebie ten lapek zużywa na swoje potrzeby a ile to zapas?
Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę  potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-) - przecież to się kupy nie trzyma.
J.F napisał, że lapek to i 150W może brać (pewnie mu się tak napisało :-)  ) ale jak widać spokojnie można udowodnić tę tezę:-) - 200W to nie koniec  wyścigu zbrojeń :-)

TG

Data: 2016-11-22 18:46:01
Autor: Cavallino
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu 22-11-2016 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę
potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-)

Sprawdzałeś?
Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

Data: 2016-11-22 18:53:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 18:46 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę
potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-)

Sprawdzałeś?
Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

Nie sprawdzałem, w połowę mocy jeszcze uwierzę. 30/150W to byłoby zwykłe  marnotrawstwo.

TG

Data: 2016-11-23 09:44:39
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Nie sprawdzałem, w połowę mocy jeszcze uwierzę. 30/150W to byłoby zwykłe
marnotrawstwo.

ale zrozum, że jak laptop nie pociągnie tych 150W to i zasilacz tyle z sieci nie weźmie (pomijam straty). A może musieć mieć taki zapas mocy by chwilowe zapotrzebowanie pokryć. W standby musi mieć pewnie z 5W brać na podtrzymanie RAMu i podtrzymanie akumulatora po naładowaniu.

Data: 2016-11-23 18:25:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 09:44 sirapacz <newsy@sircomp.pl> pisze:

[...]

Wszystko jasne, ja piszę o tym, że żaden konstruktor nie robi zasilacza  150W do laptopa, który podczas normalnej pracy pobiera 30W. Laptop to nie  serwerownia gdzie możesz mieć pik związany z przyrostem ruchu.
Idąc dalej - skoro są laptopy z zasilaczami 200W i więcej to znaczy, że są  tam potrzebne, ale na pewno nie po to aby pokryć zapotrzebowanie w  przypadku chwilowego wzrostu wydajności. Analizując wyniki googla  wychodzi, że takie wielkie zasilacze mają laptopy z procesorami P4  (pierwsze wersje), które pobierały 60-70W z marginalnym zarządzaniem  energią. Dokładając do takiego grata grafikę, dyski (dwa), napęd CD,  peryferia, 17 calową matrycę (były HP z 21") robi nam się ponad 150W przy  normalnym użytkowaniu.

TG

Data: 2016-11-23 18:52:10
Autor: masti
Przetwornica - jaka moc max?
Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

jest dokładnie przeciwnie. skoki poboru mocy są dużo częstsze niż w
serwerach

Data: 2016-11-23 20:19:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 19:52 masti <gone@to.hell> pisze:

jest dokładnie przeciwnie. skoki poboru mocy są dużo częstsze niż w
serwerach

Nie masz racji, nie są częstsze i nie są większe.
Sam procek w laptopie to nie wszystko, dużo bierze matryca i peryferia i  to w trybie ciągłym, zależnym od schematu zasilania.
W  serwerze możesz mieć 4 x E7-8891V4 o TDP 165W każdy. Możesz mieć na  nich skok z 4x25W na 4x165W + skok na ramie + skok na np. 24 dyskach :-)
W laptopie skok o 50-60% to już jest dużo.

TG

Data: 2016-11-23 18:56:38
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yrd5djtcg01fvf@l-089.harvard.local...
Wszystko jasne, ja piszę o tym, że żaden konstruktor nie robi zasilacza  150W do laptopa, który podczas normalnej pracy pobiera 30W. Laptop to nie  serwerownia gdzie możesz mieć pik związany z przyrostem ruchu.

Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle pobierac.

Ale tak zazwyczaj, to ma byc oszczedny i chodzic pare godzin na baterii np 50Wh ...

Idąc dalej - skoro są laptopy z zasilaczami 200W i więcej to znaczy, że są  tam potrzebne, ale na pewno nie po to aby pokryć zapotrzebowanie w  przypadku chwilowego wzrostu wydajności.

Wlasnie dlatego.
Poloz sobie  na kolanach dwie zarowki 75W, to zrozumiesz :-)

Analizując wyniki googla  wychodzi, że takie wielkie zasilacze mają laptopy z procesorami P4  (pierwsze wersje), które pobierały 60-70W z marginalnym zarządzaniem

Nie tylko. Wez Dell z i5, a i tak ma 180W zasilacz.

energią. Dokładając do takiego grata grafikę, dyski (dwa), napęd CD, peryferia, 17 calową matrycę (były HP z 21") robi nam się ponad 150W przy  normalnym użytkowaniu.

Jakim normalnym ? Normalnie grasz ambitna gre i jednoczesnie wypalasz plyty ?

Normalnie to laptop czeka az myszka ruszysz czy klawisz nacisniesz.
Dysk owszem sie kreci, ekran swieci, karta graficzne dane do matrycy dostarcza.
A zasilacz ledwo cieply.

W samochodzie, jak sie skupiasz na ogladaniu DVD, to juz tak rozowo nie jest.

No ale jak sie rozpedzisz, obciazysz wszystko, to i te 180W bedzie potrzebne.

J.

Data: 2016-11-23 19:18:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
  W dniu .11.2016 o 18:56 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle pobierac.

A jak ma zasilacz 250W?

[...]

Z wykształcenia jestem elektronikiem, rozumiem wszystko :-)
Pisałem już przed chwilą po co te laptopy miały takie wielkie zasilacze.
Tam nie ma skoku poboru prądu przy max obciążeniu procka o 100% - jest  wzrost o 30% :-)
Zobacz sobie ile pobierały pierwsze P4 w wersji mobilnej.

Analizując wyniki googla  wychodzi, że takie wielkie zasilacze mają  laptopy z procesorami P4  (pierwsze wersje), które pobierały 60-70W z  marginalnym zarządzaniem

Nie tylko. Wez Dell z i5, a i tak ma 180W zasilacz.

Bo ma pewnie wielką i jasną matrycę i i5 jest poprzedniej generacji -  ciągnie stały spory prąd.
Ja mam 13" della z i7, 16GB RAM, 1GB SSD z 45W fabrycznym zasilaczem.
Zasilacz wystarcza do naładowania akumulatora od zera w czasie chodzącego  w tle przeliczania pliku video i wyświetlania filmu w 4K.

Rozumiem, że wg Ciebie normalne by było jakby producent do tego laptopa  przewidział 180W zasilacz tak na wszelki wypadek :-)

TG

Data: 2016-11-23 21:07:28
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yrd7tldrg01fvf@l-089.harvard.local...
W dniu .11.2016 o 18:56 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Odwrotnie. Skoro laptop ma 150W zasilacz - to owszem, moze tyle pobierac.
A jak ma zasilacz 250W?

To tym bardziej.

Powazne wyzwanie i bez powodu takiego by nie dawali.

Ale to moc maksymalna, nie przecietna.

[...]

To chyba watomierz potrafisz podlaczyc,

Pisałem już przed chwilą po co te laptopy miały takie wielkie zasilacze.
Tam nie ma skoku poboru prądu przy max obciążeniu procka o 100% - jest  wzrost o 30% :-)

To sobie poloz dwie zarowki po 50W, bedzie 30% mniej :-)

[...]

Ma,

ciągnie stały spory prąd.

Nie ciagnie, bo jak sie go nie obciaza, to tylko nieznacznie podgrzewa atmosfere i kolana.

[...]

Jesli maksymalny pobor mocy moze wyniesc 160W - to jak najbardziej tak.
Zapuscisz gre, dociazysz procesor, druga karte graficzna, uruchomisz nagrywarke, albo model moze byc tez ze zwyklym HDD - i bedzie moc potrzebna.

Choc HDD ma raczej dosc staly pobor pradu - dopoki go system nie uspi oczywiscie  ..

J.

Data: 2016-11-23 22:07:50
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 21:07 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Jak procesor jest prądożerny to i reszta ciągnie sporo, masz stały spory  pobór i pewien wzrost przy max obciążeniu. Nikt przy laptopach nie daje  zasilacza z zapasem 50%. Jak max ma wynieść 70W to zazwyczaj masz zasilacz  70W. W droższym segmencie dostaniesz wypas w postaci zasilacza 90W.

Dałem Ci konkretny przykład - nowy dell xps, zasilacz 45W.
Procesor Core i7 6560U -15W TDP, SSD 1TB - 5W, 16GB RAM 3-5W, matryca -  kolejne 5W.
Lekko licząc mamy 30W. Do zasilenia są jeszcze USB3.0, wifi, BT,  klawiatura, wentylatory, kamera no i ładowanie. A producent wstawia  zasilacz na styk:-) w laptopie za ponad 8k.

Podsumowując - jak zasilacz ma 200W to całość przy trybie oszczędnym  bierze ponad setkę.

TG

Data: 2016-11-24 11:01:29
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?
wziąłem swój miernik kwh z pomiarem przesunięcia i wyszło mi tak:
-w miare nowe lenovo z tych najtańszych
-praca jałowa 8-10W (!) z matrycą i włączonym dyskiem
-jałowa+ ładowanie baterii (prawie pełnej) +5W
-praca pod furtestem (do wygrzewania grafiki pełnym obciążeniem) +5W.
W żadnym wypadku nie pobrał mi więcej niż ok 20W (z gniazdka) - zasilacz 2.25A/19,5V= ok 44W

-kilkuletnie sony vaio z core 2 duo i dyskiem konwencjonalnym i troche lepszą grafiką
-jałowa z ładowaniem aku 60W
-samo ładowanie (z pustej baterii) z wyłączonym lapem 22W
-pod obciążeniem furtestem + ładowanie 80W zasilacz 19,5V 4,74A ok 92W

Data: 2016-11-24 19:25:18
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yrefncjkg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Nikt, to do laptopa nie daje pradozernego procesora.

Daje "oszczedny" ... ale ze klient chce tez "wydajny komputer", to ten procesor jak sie go wykorzysta, to swoje potrafi wziac.
Ale potrafi sie tez ograniczyc.

Dałem Ci konkretny przykład - nowy dell xps, zasilacz 45W.

No to i ja Ci dam konkretny - Dell Vostro. nie calkiem stary, i7, zasilacz 90W.
aktualny pobor - 25W.
Ekran swieci, dysk sie kreci - normalna praca.
Odlaczylem drugi monitor - spadlo nawet do 23W.

Wlaczylem film z HDD - 28W.

No to otworzymy pare stron z onetu, tvn, gazety, dwa filmy z youtube, wiatrak wszedl na wyzszy poziom ... 60W.
No to wlacze jeszcze skanowanie antywirusem ... 60-65W. Powietrze leci gorace. a procesor na razie na 86%.

No to dobije jeszcze jakas gierka ... glupia sprawa, 55W.
Chyba gierka dobila antywirusa, bo procek 90%, a dysk 30% obciazenia.

I gorace powietrze leci z komputera ...

Inny Dell, starszy Precision na i5, wlaczamy, czekamy az sie uspokoi - 22W mocy.
Kilkadziesiat procesow ... procesora nie obciaza.

A zasilacz w tym modelu - 180W. Ale ten Dell glupi.

Podsumowując - jak zasilacz ma 200W to całość przy trybie oszczędnym bierze ponad setkę.

Taa, szczegolnie te 22/180W ...

J.

Data: 2016-11-24 20:40:57
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 19:25 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ciekawa sytuacja - bronię Twojej tezy w której stwierdziłeś: "laptop może  brać ze 150W"
Ty podważasz moją linię obrony, dając pomiary z dwóch laptopów :-)

Odpowiednio dobranymi linkami z gugla można wykazać wszystko - w miedzy  czasie znalazłem układy graficznie dla graczy, które w wersji mobilnej  mają TDP na poziomie 240W. Teza o 150W jest niezagrożona.
Zdecyduj się tylko jakie jest Twoje zdanie na temat poboru prądu przez  laptop.

TG

Data: 2016-11-24 21:37:20
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yrf6ajehg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

-jak laptop ma zasilacz 180W, to nie bez powodu i te 150W moze czasem brac, tylko trzeba go dociazyc
-ten sam laptop jak widac moze brac i 25W w czasie malo obciazajacej pracy. I smiem twierdzic, ze zazwyczaj bierze 30-50W, bo 150W to juz dobrze parzy.
-ze roznie biora, to slychac, bo wiekszosc ma dynamiczne sterowanie wiatrakiem - jak bierze wiecej pradu, to wiatrak mocniej halasuje.

-jak piszesz, ze w samochodzie masz przetwornice 1000W ktora zasila dwa laptopy ...
  -no coz, jak to takie dwa malenstwa z zasilaczami po 45W, to bardziej niz 90W nie obciazaja tej przetwornicy.
  -jak wieksze, ale na nich np dzieciaki filmy ogladaja - to na moj gust razem nie biora wiecej niz 100W razem.

  I "pradu nie zabraklo" niczego nie dowodzi - ciagle w zakresie mozliwosci 10A bezpiecznika zapalniczki.

No ale jak ktos podlaczy dwa takie "laptopy dla graczy" i naprawde zacznie na nich grac, to nie moge wykluczyc poboru pradu na poziomie 300, 400 czy 500W przez oba naraz. I wtedy zobaczymy czy pradu starczy :-)

Tylko wkrotce bedzie mial oparzenie ud :-)

http://deser.gazeta.pl/deser/1,97052,8472535,Trzymasz_laptopa_na_kolanach__Mozesz_skonczyc_jak.html
http://f.kafeteria.pl/temat/f1/poparzenie-od-laptopa-pomocy-od-tygodnia-mam-slad-p_5239182

Przy czym .. na moj gust, to do tego nie potrzeba az 150W.

J.

Data: 2016-11-24 22:17:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 21:37 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Wszystko ok, tyle że ja napisałem, że mam bezpiecznik 30A/12V i przy  zasilaniu z przetwornicy 2 laptopów i innych dupereli nigdy go nie  przepaliło.
Ty napisałeś, że laptop może brać 150W.
Moje pierwsze wrażenie - niemożliwe. Po 2 min przeglądaniu gugla wychodzi,  że jak najbardziej możliwe i 150W to połowa "możliwości" laptopów. W  między czasie kilku dyskutantów zaczęło mi udowadniać, że nie wiem co to  moc max zasilacza i w ogóle nie wiem o czym piszę.
Po dalszych 3 min przeszukiwania gugla twierdzę w dalszym ciągu, że laptop  może brać 150W i co gorsza jestem skłonny zaakceptować, że może brać i  300W. Nie mój, nie Twój, ale są markowe laptopy, które mogą pobierać z  zasilania 300W. Teza "laptop może brać 150W" jest jak najbardziej  prawdziwa i łatwa do udowodnienia. Tylko to miałem zamiar udowodnić pisząc  w tym wątku.
Nie wiem ile moja przetwornica z napisem 1000W (zawsze dodaję z napisem bo  zwyczajnie te 1000W mi się nie dodaje) może dać Pmax.
Mi wystarcza.

TG

Data: 2016-11-25 00:45:21
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:17:47 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Ale takich laptopow 45W ? :-)

Ty napisałeś, że laptop może brać 150W.
Moje pierwsze wrażenie - niemożliwe. Po 2 min przeglądaniu gugla wychodzi,  że jak najbardziej możliwe i 150W to połowa "możliwości" laptopów. W

Nawiasem mowiac - Dell kiedys mi napisal, ze zasilacz za slaby.
Byl przylaczony do 6A/120W, a ten model przypisany ma 9A/180W.
Oczywiscie dzialal w najlepsze ... ale tez nie byl w pelni obiazony.
Delle maja zasilacze z sygnalizacja, komputer wie na co bedzie stac
między czasie kilku dyskutantów zaczęło mi udowadniać, że nie wiem co to  moc max zasilacza i w ogóle nie wiem o czym piszę.

No bo tak to wygladalo, ze nie wiesz :-)

[...]

Ale czy bral, o to jest pytanie.

Nie wiem ile moja przetwornica z napisem 1000W (zawsze dodaję z napisem bo  zwyczajnie te 1000W mi się nie dodaje) może dać Pmax.

Mozliwe, ze ma moc spora, nawet i te 1000W. Ale do takiej mocy kabli odpowiednich potrzebuje.

Mi wystarcza.

Na dwa laptopy po 45W to sie nie ma co dziwic :-)

J.

Data: 2016-11-25 07:17:00
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przetwornica - jaka moc max?
W dniu .11.2016 o 00:45 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ale takich laptopow 45W ? :-)

Nie, 45W ma mój.
Podałem go jako przykład lapka z procesorem i7 i małym poborem prądu.
Jak prowadzę to go nie używam. Dzieciaki mają: jakiś acer z biedronki i  lenovo pięcioletnie. Zasilacze w nich standardowe - 70,92W.

TG

Data: 2016-11-23 15:06:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello Cavallino,

Tuesday, November 22, 2016, 6:46:01 PM, you wrote:

Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę
potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-)
Sprawdzałeś?
Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

Sprawdzałeś miernikiem mocy czynnej czy woltomierzem i amperomierzem?
Jeśli to drugie, to mierzyłeś moc pozorną a ponieważ zasilacze
pobierają prąd mocno zniekształcony, to nie wiadomo co mierzyłeś :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-23 16:09:06
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Sprawdzałeś miernikiem mocy czynnej czy woltomierzem i amperomierzem?
Jeśli to drugie, to mierzyłeś moc pozorną a ponieważ zasilacze
pobierają prąd mocno zniekształcony, to nie wiadomo co mierzyłeś :(

poświęcę się i sprawdzę mu ile moje lenovo żre (takie tanie, energooszczędne) - mam miernik z pomiarem cosfi :)

Data: 2016-11-23 16:32:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Przetwornica - jaka moc max?
Hello sirapacz,

Wednesday, November 23, 2016, 4:09:06 PM, you wrote:

[...]

Pomiar przesunięcia fazowego nic nie daje przy przebiegach
odkształconych. Potrzeba dobrego miernika mocy czynnej

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-11-23 17:00:21
Autor: J.F.
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1916007092.20161123163240@pik-net.pl.invalid...
Hello sirapacz,
[...]

Czasem nie trzeba zadnego miernika - slychac ze wentylator kreci sie na wysokich obrotach i czuc ze wieje goracym powietrzem, a przy mniej ambitnych stronach/programach wystarczy znacznie slabsze chlodzenie.

J.

Data: 2016-11-23 17:40:55
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?

Pomiar przesunięcia fazowego nic nie daje przy przebiegach
odkształconych. Potrzeba dobrego miernika mocy czynnej

miernik mocy czynnej - tani, nie dobry :)
poza tym mierzyc bede ile bierze z normalnej sieci energetycznej a nie z przetwornicy:)

Data: 2016-11-22 01:43:08
Autor: Zenek Kapelinder
Przetwornica - jaka moc max?
zdajesz sobie sprawe ze kilowatogodzina w pradzie zrobiona w samochodzie kosztuje z 6zlotych? Nocnej taryfy nie ma.

Data: 2016-11-22 11:19:31
Autor: sirapacz
Przetwornica - jaka moc max?
zdajesz sobie sprawe ze kilowatogodzina w pradzie zrobiona w samochodzie kosztuje z 6zlotych? Nocnej taryfy nie ma.

ale z kablem do gniazdka nie będzie przecież jeździł:) a może po prostu zaadoptować webasto z jakiegoś rozbitka?

Data: 2016-11-22 03:38:14
Autor: Zenek Kapelinder
Przetwornica - jaka moc max?
po co jak z silnika ciepla odpadowego jest do oporu? Na dodatek jak to cieplo wykorzystac to sie za nie nie placi.

Data: 2016-11-22 12:00:47
Autor: Budzik
Przetwornica - jaka moc max?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

a może po prostu zaadoptować webasto z jakiegoś rozbitka?

Cos czuje ze tak sie skonczy.
Albo tak jak proponował Zenek czyli podłączenie do instalacji wodnej.

Kupic nie kupic - podotykac warto :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Przetwornica - jaka moc max?