PrzewĂłd do oprawy 500W

Data: 2011-12-17 23:03:53
Autor: zlotowinfo
PrzewĂłd do oprawy 500W
Użytkownik "forum" <forum_4@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcds7j$amn$1inews.gazeta.pl...
Potrzebuję oświetlić sobie "tu i tam"  koło domu.
Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś uziemienie?

I=P/U=500/230=2,18A
http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.htm
z tego wynika, Ĺźe wystarczy 0,5mm2 wystarczy

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-12-18 11:00:29
Autor: Pooh
Przewód do oprawy 500W
Dnia Sat, 17 Dec 2011 23:03:53 +0100, zlotowinfo napisał(a):
z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy
Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.

0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? -- -- -- -- -- -- -- -> http://zwijaj.pl/

Data: 2011-12-18 18:36:20
Autor: zlotowinfo
Przewód do oprawy 500W
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:3vae04baexu1.dlgpooh.priv.pl...
[...]

przekazałem ci tylko informacje z podanej strony

chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-12-18 22:00:59
Autor: Pooh
Przewód do oprawy 500W
Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:36:20 +0100, zlotowinfo napisał(a):
chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268
Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie wykonana
instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie zastosowano
zabezpieczenie?
Odważnie... :->

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-12-19 08:31:10
Autor: zlotowinfo
Przewód do oprawy 500W
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:1mvgjvl8lmeso$.dlgpooh.priv.pl...
[...]

jedna lampa max. 500W
tu i tam koło domu, czyli zazwyczaj na kilka minut,
goło leżący przewód, więc może nie tyle przekrój
ile dodatkowa powłoka odporna na uszkodzenia mechaniczne
no fakt grubszy przewód to trochę grubsza powłoka

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-12-20 04:43:01
Autor: Marek Dyjor
Przewód do oprawy 500W
Pooh wrote:
[...]

podobnie jak ta firma co dawe zaświadczenia o prawidłowym wykonaniu instalacji zocznie...

Data: 2011-12-20 19:25:42
Autor: c_apitan
Przewód do oprawy 500W

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:jcl8ag$k5l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Skoro większość uczonych już się wypowiedziała to i ja coś dodam.
Poniższy link pozwoli wybrać odpowiedzni rodzaj:

http://www.bankkabli.pl/kable/kable-energetyczne-ziemne

niezawodne i na krety odporne !

Pozdr
c_apitan

Data: 2011-12-18 18:41:37
Autor: zlotowinfo
Przewód do oprawy 500W
[...]

nie napisałeś że chcesz duże prądy z niskim napięciem
wówczas proponowany przewód faktycznie nie wystarczy

500W przy 12V to 42A, wtedy bardziej
liczy się przekrój a nie izolacja

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2011-12-19 02:36:46
Autor: Dawid
Przewód do oprawy 500W
W dniu 2011-12-18 18:41, zlotowinfo pisze:
[...]

Co za czary uprawiacie?
W poście są wszystkie dane, a wasze rozprawy naukowe są do bani.
W zupełności wystarczy 1mm, 1.5 będzie z zapasem.
Uziemienie jeżeli lampa metalowa, lampa w całości z tworzywa bez uziemienia.
Wszystko.

Data: 2011-12-19 22:21:39
Autor: Pooh
Przewód do oprawy 500W
Dnia Mon, 19 Dec 2011 02:36:46 +0100, Dawid napisał(a):
W poście są wszystkie dane
To powiedz czy przewód w ścianie i na niej lampa, czy przy ścieżce a wtedy
przewieszka czy kabel ziemny?
No i skoro "tu i tam" to ile tych lamp?
A ile żył? No nie wiadomo jaka oprawa...
A jakie zabezpieczenie? Bo jak bezpiecznik 16A to trzeba by ze 2,5 przewód
puścić.

Data: 2011-12-20 06:00:14
Autor: wolim
Przewód do oprawy 500W
W dniu 2011-12-19 22:21, Pooh pisze:
[...]

A od kiedy to grubość przewodu dobiera się do bezpiecznika, a nie odwrotnie?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2011-12-20 07:26:27
Autor: Pooh
Przewód do oprawy 500W
Dnia Tue, 20 Dec 2011 06:00:14 +0100, wolim napisał(a):
A od kiedy to grubość przewodu dobiera się do bezpiecznika, a nie odwrotnie?
Jak bezpiecznik już jest i coś do niego jest podłączone to ciężko go
dopasowywać.
Pytający o wielkość zabezpieczenia nie zapytał (więc albo się tym nie
przejmuje albo zabezpieczenie już jest).

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-12-20 08:42:56
Autor: wolim
Przewód do oprawy 500W
W dniu 2011-12-20 07:26, Pooh pisze:
[...]

W takim razie jak podłączasz przedłużacz do gniazdka, to też dobierasz jego przekrój do bezpiecznika?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2012-01-09 17:17:17
Autor: uzytkownik
PrzewĂłd do oprawy 500W
W dniu 2011-12-17 23:03, zlotowinfo pisze

I=P/U=500/230=2,18A
http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.htm
z tego wynika, Ĺźe wystarczy 0,5mm2 wystarczy

Skoro tak ładnie liczysz to policz jeszcze drugie kryterium czyli ochronę przeciwporażeniową i wtedy będziesz miał wszystkie informacje co do doboru przekroju.

PrzewĂłd do oprawy 500W