Przewóz rowerów, a opór powietrza

Data: 2016-07-31 08:10:07
Autor: Piotr Ratyñski
Przewóz rowerów, a opór powietrza
W dniu sobota, 30 lipca 2016 17:01:41 UTC+2 u¿ytkownik TheGhost napisa³:

Mam nastêpuj±ce pytanko. Chodzi mi o przewóz rowerów na baga¿niku dachowym i kwestie zwi±zane z oporem powietrza. [...]

Rower na dachu wie¼æ musisz, jak mniemam i jest to raczej przejazd
jednorazowy, dlatego moim zdaniem zbytnio kombinowaæ nie ma co,
kosmetyczne zabiegi typu zdejmowanie lampek,na pewno zmniejsz± zu¿ycie
paliwa, ale niezbyt znacz±co. Natomiast gdyby takie rajdy mia³y
wystêpowaæ czê¶ciej, to warto siê zastanowiæ nad jakim¶ opakowaniem
rowerów, które zmniejszy³oby opory aerodynamiczne. Jakby to mia³o
wygl±daæ w praktyce nie mam pojêcia, ale w Niemczech widzia³em
przewo¿one rowery w taki sposób na szybkich samochodach.

--
Piotr Ratyñski

Data: 2016-07-31 19:14:58
Autor: ąćęłńóśźż
Przewóz rowerów, a opór powietrza
Warto zdj±æ, co siê da - rozbite muszki oklejaj± wszystkie elementy i trudno pó¼niej domyæ, bywa te¿ b³oto z poprzedzaj±cych aut.
6 tys. km przy zwiêkszeniu zu¿ycia o 2 l/100 km daje dodatkowe 120 l paliwa, czyli 500-600 z³ extra.

-- -- -