Data: 2016-07-31 08:10:07 | |
Autor: Piotr Ratyñski | |
Przewóz rowerów, a opór powietrza | |
W dniu sobota, 30 lipca 2016 17:01:41 UTC+2 u¿ytkownik TheGhost napisa³:
Mam nastêpuj±ce pytanko. Chodzi mi o przewóz rowerów na baga¿niku dachowym i kwestie zwi±zane z oporem powietrza. [...] Rower na dachu wie¼æ musisz, jak mniemam i jest to raczej przejazd jednorazowy, dlatego moim zdaniem zbytnio kombinowaæ nie ma co, kosmetyczne zabiegi typu zdejmowanie lampek,na pewno zmniejsz± zu¿ycie paliwa, ale niezbyt znacz±co. Natomiast gdyby takie rajdy mia³y wystêpowaæ czê¶ciej, to warto siê zastanowiæ nad jakim¶ opakowaniem rowerów, które zmniejszy³oby opory aerodynamiczne. Jakby to mia³o wygl±daæ w praktyce nie mam pojêcia, ale w Niemczech widzia³em przewo¿one rowery w taki sposób na szybkich samochodach. -- Piotr Ratyñski |
|
Data: 2016-07-31 19:14:58 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Przewóz rowerów, a opór powietrza | |
Warto zdj±æ, co siê da - rozbite muszki oklejaj± wszystkie elementy i trudno pó¼niej domyæ, bywa te¿ b³oto z poprzedzaj±cych aut.
6 tys. km przy zwiêkszeniu zu¿ycia o 2 l/100 km daje dodatkowe 120 l paliwa, czyli 500-600 z³ extra. -- -- - zabiegi typu zdejmowanie lampek, na pewno zmniejsz± zu¿ycie paliwa, ale niezbyt znacz±co. |
|