Przewo??enie nart w Austrii

Data: 2014-02-12 13:56:20
Autor: Jacek
Przewo??enie nart w Austrii
Czytałem, że w Austrii mają specyficzne przepisy odnośnie przewozu nart samochodem. Czy ktoś mi może wyjaśnić:
1. zabronione jest przewożenie nart w kabinie samochodu, ALE w aucie jest specjalny tunel do przewozu. Co w tej sytuacji? Wolno, czy nie?
2. podobno na dachu wolno przewozić narty tylko w boxie a takowego nie posiadam. Mam za to pokrowiec.
Napisałbym do austriackiego PZMotu, ale niemiecki znam w stopniu takim, jak nasi eurodeputowani, czyli guten Morgen, auf Wiedersehen.
Jacek

Data: 2014-02-12 05:07:56
Autor: szymon.czarkowski
Przewo?enie nart w Austrii
Czy dozwolone jest przewo¿enie nart wewn±trz pojazdu, je¶li umieszczone s± w specjalnej torbie? Torba w³o¿ona jest w otwór w oparciu i jest przypiêta do mocowania pasów bezpieczeñstwa.

Data: 2014-02-12 14:15:05
Autor: Myjk
Przewo??enie nart w Austrii
Wed, 12 Feb 2014 13:56:20 +0100, Jacek
Czytałem, że w Austrii mają specyficzne przepisy odnośnie przewozu nart samochodem.

Gdzie to wyczytałeś?

Czy ktoś mi może wyjaśnić:
1. zabronione jest przewożenie nart w kabinie samochodu, ALE w aucie jest specjalny tunel do przewozu. Co w tej sytuacji? Wolno, czy nie?

Wolno nawet bez tunelu, czyli bagażnik-siedzenia. Sprzęt musi być tylko
zabezpieczony przed ruchem tak, aby nie  jeździÅ‚ po aucie w czasie
hamowania i nie stwarzał zagrożenia dla kierowcy/pasażerów w czasie ew.
wypadku.

2. podobno na dachu wolno przewozić narty tylko w boxie a takowego nie posiadam. Mam za to pokrowiec.

Wolno, mają być jednak przewożone tak, aby nie wystawać poza obrys
samochodu i też muszą być dobrze zamocowane.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-12 05:21:37
Autor: szymon.czarkowski
Przewo?enie nart w Austrii
Transport na dachu: do transportu nart/snowboardu samochodem polecane s± g³ównie specjalne baga¿niki lub tzw. boxy baga¿owe na dach. Oczywi¶cie tego typu mocowanie nart musi byæ dostosowane do marki naszego pojazdu, tak by nie przekracza³o maksymalnego dozwolonego obci±¿enia dachu. Sprzêt narciarski i snowboardowy mo¿na te¿ zamocowaæ z ty³u pojazdu/przyczepy, w specjalnie przeznaczonym do tego baga¿niku (w taki sposób, ja przewozimy rowery). Przepisy nie nakazuj± przewo¿enia sprzêtu w pokrowcach, jednak zaleca siê przewoziæ je zabezpieczone w³a¶nie w ten sposób. Wa¿ne: sprzêt narciarski/snowboardowy nie mo¿e wystawaæ poza obrys samochodu i koniecznie musi byæ porz±dnie umocowany. Zalecamy tak¿e, aby upewniæ siê czy ubezpieczenie, jakie posiadamy, pokryje szkody ewentualnego wypadku. Transport wewn±trz samochodu: chc±c przewoziæ narty/deskê snowboardow± wewn±trz pojazdy musimy zadbaæ o to, by sprzêt nie stwarza³ zagro¿enia dla wszystkich pasa¿erów. Nie mo¿e wiêc wystawaæ przez szyby, powinien byæ dobrze umocowany, tak by nie przesuwa³ siê w razie hamowania.
(pzmtravel.pl)

Data: 2014-02-12 14:52:45
Autor: Jacek
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 2014-02-12 14:15, Myjk pisze:
Gdzie to wyczytałeś?
tu:
http://www.skiforum.pl/topic/33032-austria-przewozenie-nart-cos-nowego/

[...]
Problem w tym, że narty 195 cm nie zmieszczą mi się w przestrzeni bagażnik-siedzenia. Jest opcja złożenia 1/3 tylnej kanapy i wtedy na skos wejdą.
Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik
Jacek

Data: 2014-02-12 06:11:07
Autor: szymon.czarkowski
Przewo?enie nart w Austrii
W dniu ¶roda, 12 lutego 2014 14:52:45 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:
Jako¶ nie u¶miecha mi siê 1650 E mandacik
Jacek

Mo¿esz wypo¿yczyæ box.

Data: 2014-02-12 15:08:54
Autor: Dawid
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 2014-02-12 14:52, Jacek pisze:

Problem w tym, że narty 195 cm nie zmieszczą mi się w przestrzeni
bagażnik-siedzenia. Jest opcja złożenia 1/3 tylnej kanapy i wtedy na
skos wejdÄ….
Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik
Jacek

Wypożycz narty na miejscu i z głowy problem.

Data: 2014-02-12 15:23:53
Autor: Jacek
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 2014-02-12 15:08, Dawid pisze:
Wypożycz narty na miejscu i z głowy problem.
Kiepski pomysł ze względu na cenę i praktycznie brak w ofercie wypożyczalni nart skiturowych.
Jacek

Data: 2014-02-12 15:29:59
Autor: Myjk
Przewo??enie nart w Austrii
Wed, 12 Feb 2014 14:52:45 +0100, Jacek
Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik

To wypożycz sobie BOX za 200 zł/tydzień i będzie z głowy.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-02-12 15:57:48
Autor: Czesław Wiśniak
Przewo??enie nart w Austrii
[...]

To jakies kompletne bzdury. Nastepna sprawa to kto teraz jezdzi na nartach 195cm, chcesz bic rekordy predkosci ?:)

Data: 2014-02-12 16:01:02
Autor: Czesław Wiśniak
Przewo??enie nart w Austrii
 a sorry to tury, ale tez jakies dlugie. Masz 2m wzrostu ?

Data: 2014-02-12 19:48:23
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 12.02.2014 o 15:57 Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> pisze:

To jakies kompletne bzdury. Nastepna sprawa to kto teraz jezdzi na  nartach 195cm, chcesz bic rekordy predkosci ?:)

Ja pierdzielÄ™ co za ludzie, czÅ‚owiek zadaje konkretne pytanie a w zamian  otrzymuje takie uwagi.
Co Ci kolego do tego na jakich On nartach jeździ? - może lubi na 2.5m w  pedalskie różowe kwiatki?
Ma taką ochotę - to jeździ na takich o długości 195cm.
Nie masz nic mÄ…drego do powiedzenia w temacie wÄ…tku - czytaj i ucz siÄ™ od  mÄ…drzejszych od siebie.

TG

Data: 2014-02-12 20:29:30
Autor: Czesław Wiśniak
Przewo??enie nart w Austrii

Ja pierdzielę co za ludzie, człowiek zadaje konkretne pytanie a w zamian
[...]

A chuj co do tego jaki on ma stosunek do moich uwag.
Miales ostatnio jakies zle doswiadczenia i sie polamales na nartach ?
Nie masz nic madrego do powiedzenia w temacie watku to wypierdalaj !

Data: 2014-02-12 21:25:48
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 12.02.2014 o 20:29 Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> pisze:

A chuj co do tego jaki on ma stosunek do moich uwag.

No faktycznie, nic tu po mnie.

TG

Data: 2014-02-12 21:33:11
Autor: Czesław Wiśniak
Przewo??enie nart w Austrii
No faktycznie, nic tu po mnie.

Czy moja uwaga byla niestosowna to ja moge uslyszec jedynie od watkotworcy, bo ty nie byles adresatem to primo, a secundo napisalem, ze ten pseudoaustriacki przepis to bzdura.
Powinienes to zrozumiec.

Data: 2014-02-12 20:40:10
Autor: Tomasz Stiller
Przewo?enie nart w Austrii
On Wed, 12 Feb 2014 14:52:45 +0100, Jacek wrote:

Jakoś nie uśmiecha mi się 1650 E mandacik Jacek

No i niech mi ktoś powie, że wysokość mandatów nie wpływa na ilość popełnianych wykroczeń ;)

Tomek

Data: 2014-02-12 14:36:40
Autor: AL
Przewo??enie nart w Austrii
On 2014-02-12 13:56, Jacek wrote:
[...]

na dachu mozesz przewozic jak chcesz (w pokrowcu, bez). Inna sprawa, ze wowczas masz zawsze cos uzyfione - albo narty albo pokrowiec :)
Najlepiej oczywiscie w boxie.

W srodku mozesz narty przewozic, ale nie moga byc luzem wrzucone.
Musza byc w pokrowcu (czyli ogolnie w razie wypadku narty noe moga sie przemieszczac po kabinie).
Jesli masz specjalny rekaw w oparciu na dlugie przedmioty (w tym narty) to jak najbardziej mozesz z niego skorzystac - po to jest ten rekaw.
Policja austriacka, jesli mialbys kontrole, przyczepi sie tylko do nart jesli beda lezec w srodku niczym nie zabezpieczone (luzem - paski spinajace dwie narty sie nie licza, wiec tylko pokrowiec Cie ratuje).

Data: 2014-02-12 20:05:17
Autor: Pszemol
Przewo??enie nart w Austrii
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:ldftd8$fel$1dont-email.me...
Policja austriacka, jesli mialbys kontrole, przyczepi sie tylko do nart jesli beda lezec w srodku niczym nie zabezpieczone (luzem - paski spinajace dwie narty sie nie licza, wiec tylko pokrowiec Cie ratuje).

W razie wypadku czołowego, gdy takie narty siłą bezwładności
przelecÄ… przez przedniÄ… szybÄ™ robiÄ…c w niej dziurÄ™...
Co miałoby dać włożenie ich do szmacianego pokrowca to nie wiem :-)

Data: 2014-02-13 03:31:34
Autor: AL
Przewo??enie nart w Austrii
On 2014-02-13 03:05, Pszemol wrote:
[...]

zabezpieczone przed przemieszczaniem sie - mozesz pasami

Data: 2014-02-12 21:32:17
Autor: Pszemol
Przewo??enie nart w Austrii
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:ldhaq6$n5l$1dont-email.me...
On 2014-02-13 03:05, Pszemol wrote:
[...]

Jakimi pasami? Tymi dla ludzi? Jak taki pokrowiec pasami unieruchomisz?

Data: 2014-02-12 23:49:48
Autor: szymon.czarkowski
Przewo?enie nart w Austrii
W dniu czwartek, 13 lutego 2014 04:32:17 UTC+1 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

Jakimi pasami? Tymi dla ludzi? Jak taki pokrowiec pasami unieruchomisz?

Ja kupi³em za 100z³ nowy, dedykowany do auta pokrowiec wyposa¿ony w krótki pas z klamr± identyczn± jak w pasach bezpieczeñstwa. Pas zaciska siê na pokrowcu i wpina do mocowania pasa bezpieczeñstwa. Przegl±dnij oferty na all...

ps.
"Dedykowanie" polega na umieszczeniu pasa w odpowiednim miejscu. Do mniejszych aut pas jest mniej wiêcej na ¶rodku pokrowca, do wiêkszych w 1/3 d³ugo¶ci.

Data: 2014-02-13 00:38:40
Autor: WS
Przewo?enie nart w Austrii
W dniu czwartek, 13 lutego 2014 04:32:17 UTC+1 u¿ytkownik Pszemol napisa³:

Jakimi pasami? Tymi dla ludzi? Jak taki pokrowiec pasami unieruchomisz?

Ja tak zawsze narty woze... Narty + kije w pokrowiec (najtanszy Decathlonowy Que...), to w dedykowana dziura w oparciu, nastepnie srodkowy pas zapinam tak, zeby pozioma czesc pasa przechodzila przed wiazaniem nart. Przy jezdzie nic sie nie rusza, w razie "W" narty chcac poleciec do proodu powinny zablokowac pas bezwladnosciowy - nie testowalem ;)
W poprzednim samochodzie mialem w srodku zwykly -biodrowy, bez napinacza, to okrecalem nim  narty + podlokietnik i zapinalem, chyba ze wolny byl ktorys z bocznych (3 osoby max), to bocznym 3 punktowym z napinaczem ...

WS

Data: 2014-02-18 18:28:32
Autor: LEPEK
Przewo??enie nart w Austrii
W dniu 2014-02-12 14:36, AL pisze:

na dachu mozesz przewozic jak chcesz (w pokrowcu, bez). Inna sprawa, ze
wowczas masz zawsze cos uzyfione - albo narty albo pokrowiec :)

Ja na czas dojazdu i powrotu owijam na długości wiązań folią stretch.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm