Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)

Data: 2011-08-25 21:42:26
Autor: Roger(OS)
Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)
Witam;
Tak sobie czytam i czytam grupe no i natrafilem na podobny problem do
mojego.
Probowalem kontaktowac sie z TPsa, ale nikt nic nie wie- poniewaz
swiatlowod jest juz kilka dobrych lat w ziemi... Mojej ziemi !

Okolo 5-6lat temu (nie moge sprecyzowac dokladnie poniewaz dzialka jest
niezamieszkala i odwiedzam ja raz na rok badz rzedziej) TPsa zakopala
doslownie przez sam srodek ogrodka swiatlowod + do tego studzienka betonowa
(rowniez na srodku ogrodka) wystajaca nad ziemie okolo 60cm i srednicy
okolo 60-70cm. Chcialem sie dowiedziec, kto dal na to zgode, ale nikt nic
nie wie - samowolka...

Zostawil bym sprawe w spokoju, gdyz nie kozystam teraz z domu tam
znajdujacego sie, ale zachowanie TPsa w stosunku do mnie jest bulwersujace-
w innym domu zglaszalem wielokrotnie uszkodzona linie telefoniczna,
problemy z internetem, telefonem, trzaski, zasniedziale styki na kablach
itd itd - olali mnie, mowiac ze nie maja czasu i wszystko jest poprawnie
(pomimo, ze dzwoniac do BOK w ogole mnie nie rozumieli, ani ja ich) wiec
teraz ja szukam jakiegos kruczka, ktory pozwoli mi na wydarcie od nich
chocby miesiecznej oplaty abonamentowej telefon+internet (za wydzwonione
impulsy juz sam bede placil)  :-)

Jak to rozegrac, by dostac jakies zadoscuczynienie od tej krwiozerczej
korporacji?

Roger(OS)

Data: 2011-08-26 16:14:33
Autor: leon
Dnia 25-08-2011 o 21:42:26 Roger(OS) <szukajcie@znajdziecie.pl> napisał(a):

[...]

[...]
Jak to rozegrac, by dostac jakies zadoscuczynienie od tej krwiozerczej
korporacji?

Na pocztek wejsc na sieciowe Ksiegi Wieczyste i sprawdzic czy przypadkiem  kabel nie jest
wpisany do KW. Pozniej na uoewnic sie iz faktycznie nie ma jakiejs zgody..
Jak nie ma to poleconym za potwierdzenim odbioru wezwac do zakonczenia
bewzumownego korzystania z nieruchomosci oraz wyznaczyc termin na  usuniecie. Dodac iz
w przypadku nieusuniecia wynajmnie sie firme, ktora kabel usunie na ich  koszt co wiaze sie
rozniez z jego uszkodzeniem.
Podac kontakt i czekac.

leon
--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-08-26 16:45:18
Autor: emeryt
Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)
Dodac iz
w przypadku nieusuniecia wynajmnie sie firme, ktora kabel usunie na ich koszt co wiaze sie
rozniez z jego uszkodzeniem.

1) zakładając, że ktoś kiedyś wyraził zgodę na ten kabel, to w przypadku
uszkodzenia przez właściciela działki - powiedzmy jakiś wykop, kto pokrywa
koszty. Rozumiem, że własciciel działki, czy może to zależy od umowy?

2)zakładając, że kabel został położony bezprawnie, czyli oficjalnie
właściciel działki nic o nim nie wie. Czy może pewnego pięknego dnia przyjść
z łopatą i wykopać sobie ten kabel, samodzielnie rozwalić studzienkę betonową,
bez uprzedzania operatora? On się nie zna cóż to w ziemi leży, czego tam być
nie powinno.

3)zakładając, że kabel został połozony bezprawnie, czy właściciel działki
może bez uprzedzania operatora wynająć firmę, usunąc kabel i wysłac faktury?
Przez słowo może, rozumiem, że prawnie obciązy kosztami operatora, bo wysłać
bezkarnie może zapewne każde pismo w którym nie ma zawartych obelg :-).

pzdr
E.

Data: 2011-08-26 21:02:19
Autor: leon
Dnia 26-08-2011 o 16:45:18 emeryt <emeryt_emerytowany@op.pl> napisał(a):

[...]

wlasciciel dzialki pod warunkiem iz kabel polozony zgodnie z mapka

[...]

Jezeli jest od lat i studzienka tez to trudno sie wymigac niewiedza

[...]

Najpierw musi wezwac do zaprzestania bezumownego korzystania

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-08-27 08:14:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Aug 2011, Roger(OS) wrote:

[...]

  Hm... tak wg gołej litery przepisu, właśnie postawienie owych
studzienek i słupków kieruje w stronę przypilnowania
zasiedzenia:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 292
  Służebnoœć gruntowa może być nabyta przez zasiedzenie tylko w wypadku,
gdy polega na korzystaniu z trwałego i widocznego urzšdzenia.
  Przepisy o nabyciu własnoœci nieruchomoœci przez zasiedzenie
  stosuje się odpowiednio.
-- -

  Ale to oczywiście czasy 20/30 lat, nie 5 :)

pzdr, Gotfryd

Przewod/swiatlowod TPsa przez prywatna dzialke :-)