Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC

Data: 2017-05-15 16:50:12
Autor: Tomasz Stiller
Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC
On Mon, 15 May 2017 07:51:15 -0700, Lisciasty wrote:

Czy ktoś może doświadczył kontroli tzw. krokodyli i ważenia
pojazdu/przyczepki? Zastanawiam się czy jak przyczepka o DMC 750kg
będzie miała 800kg, to jest to bardzo źle, czy raczej mieści się w
jakiejś tolerancji? DMC samochód + przyczepka to 3,5 tony, a sam
samochód ma około 1,5T.

DMC holownika 1,5T a DMC przyczepy 2T? To raczej nie bardzo. Przyczepa nie może być cięższa od holującego ją samochodu.

Tomek

Data: 2017-05-15 10:15:52
Autor: Lisciasty
W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 18:53:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
DMC holownika 1,5T a DMC przyczepy 2T? To raczej nie bardzo. Przyczepa nie może być cięższa od holującego ją samochodu.

Albo krzywo napisałem albo nie zrozumiałeś :> DMC przyczepy to 750kg,
sama przyczepa waży 250 kg. Pakuję tam 550kg, więc całość waży 800kg,
czyli 50kg więcej niż powinna. O samochodzie pisałem w kontekście,
że nie waży np. 2,5 tony i razem z przyczepką mieści się spokojnie w 3,5T.

L.

Data: 2017-05-15 19:28:12
Autor: 007
Lisciasty w <news:23f1f722-8ed9-413a-a32a-4df6958a3f9fgooglegroups.com>:

W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 18:53:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
DMC holownika 1,5T a DMC przyczepy 2T? To raczej nie bardzo. Przyczepa nie może być cięższa od holującego ją samochodu.

Albo krzywo napisałem

Trochę tak, ale dało się zrozumieć czytając całość a nie słowo po słowie...

albo nie zrozumiałeś

Zrozumiał, ale podejrzewam, że skandynawskie wychowanie, więc odpowiedział
na dowolnie wybrane pytanie -- jeżeli chcesz to zrobię listę tych co
rozumieją, ale udają, czyli trolli

Jesteś na 1 miejscu w moim rankingu [1]
Ale Stifler/Stiller nie odstaje, i jest na zasłużonym 2 miejscu.

--
'Tom N'

Data: 2017-05-16 04:55:15
Autor: Tomasz Stiller
On Mon, 15 May 2017 10:15:52 -0700, Lisciasty wrote:

[...]

W takim razie raczej nie bedzięsz miał problemów. Choć wszystko zależy niestety od osoby na którą trafisz, może Ci kazać przeładować ten nadmiar a może machnać ręką. Bądź przygotowany na tą pierwszą ewentualność i nie będzie problemów :)

Tak swoją droga, sprawdź jeszcze czy możesz tych samochodem holować przyczepkę lekka (bez hamulca) o takim DMC. Przy DMC samochodu na poziomie 1,5T raczej nie powinno być problemów, ale różne kwiatki wyłażą. Afair to jest pole o.2, nie pomyl o.1

Tomek

Data: 2017-05-16 12:36:52
Autor: t-1
W dniu 2017-05-16 o 06:55, Tomasz Stiller pisze:
[...]

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Samochodem klasy kompakt to raczej żadnym przyczepy 750 formalnie się nie pociągnie.
Wiec pytanie dodatkowe czy można ciągnąć pustą?

Data: 2017-05-16 20:51:56
Autor: jerzu.xyz
On Tue, 16 May 2017 12:36:52 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Samochodem klasy kompakt to raczej żadnym przyczepy 750 formalnie się nie pociągnie.

Maluchem się n126 ciągało :)
W Focusie niewiele brakuje - 695 kg bez hamulca. Auris kombi - OIDP 385 kg :))

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-05-17 19:22:04
Autor: 007
jerzu.xyz@irc.pl w <news:kfimhc946fecpusb1khvepcdtntflvutnl4ax.com>:

[...]

Po raz kolejny napiszę -- słabe w krzyżu te nowe jeździdła są :O

--
'Tom N'

Data: 2017-05-18 22:01:34
Autor: t-1
W dniu 2017-05-17 o 19:22, 007 pisze:

Po raz kolejny napiszę -- słabe w krzyżu te nowe jeździdła są :O

Nie to co maluch.
https://www.youtube.com/watch?v=q0HeV1zHYhc

Data: 2017-05-26 11:24:46
Autor: T.
W dniu 2017-05-18 o 22:01, t-1 pisze:
W dniu 2017-05-17 o 19:22, 007 pisze:

Po raz kolejny napiszę -- słabe w krzyżu te nowe jeździdła są :O

Nie to co maluch.
https://www.youtube.com/watch?v=q0HeV1zHYhc

Wbrew pozorom taki zestaw łatwo pociągnąć, tylko trzeba wiedzieć jak ruszyć. To podobnie jak lokomotywa, która na mizernym haku ciągnie 3 tys. ton. :-)
T.

Data: 2017-05-16 19:48:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:23f1f722-8ed9-413a-a32a-4df6958a3f9f@googlegroups.com...
[...]

Ale DMC samochodu sie liczy. Zestaw przekroczy 3.5t, i mamy was (winietka, tachograf i CHWCJ)

Co prawda osobowki raczej liczone na ~500kg ladunku (z ludzmi), wiec raczej mala szansa ... ale sprawdzic DR warto.

J.

Data: 2017-05-16 11:34:29
Autor: Lisciasty
W dniu wtorek, 16 maja 2017 19:49:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Co prawda osobowki raczej liczone na ~500kg ladunku (z ludzmi), wiec
raczej mala szansa ... ale sprawdzic DR warto.

Sprawdziłem...
DMC pojazdu 2260kg
DMC zespołu pojazdów 3560kg

ALE

max. masa przyczepki bez hamulca 450kg. Więc jestem w d. bo jak wezmę 800kg
to będzie przekroczone prawie 2x :/
Trza szukać przyczepki z hamulcem, taka z hamulcem może mieć max 1300kg.
Jeździdło to verso 2,2. Dlaczego tylko 450kg? To jakaś popelina...

L.

Data: 2017-05-16 21:37:59
Autor: Tomasz Stiller
On Tue, 16 May 2017 11:34:29 -0700, Lisciasty wrote:

[...]

Zakładam, że masz tylko prawko B? Jeśli tak, to jest niestety niemały problem. Otóż bez zbędnych ceregieli możesz jechać holownikiem 3,5T + przyczepka lekką czyli taką do 750kg bez hamulca.

W Twoim przypadku lekkiej nie możesz, bo... zabrania tego homologacja pojazdu. Natomiast jeśli podepniesz przyczepkę "nie lekką" 1300kg z hamulcem to wyłazisz po za ramy tego czym możesz powozić na B o całe 60kg. W ustawie jest niestety zapis o 3,5T - nie o 3,56T :(

Jest do tego mała furteczka, możesz zdać sam egzamin jak na B+E, co da Ci wpis B96 do prawa jazdy. Co z kolei pozwoli Ci powozić zestawem 4,25T czyli holownikiem maks 3,5T z przyczepką lekką albo czymkolwiek z przyczepką nie lekką do wspomniach 4,25T DMC zestawu. Ogólnie same problemy.

Tomek

Data: 2017-05-17 00:33:08
Autor: J.F.
Dnia Tue, 16 May 2017 21:37:59 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
[...]

Pewnie jakies kwestie stabilnosci, bo skutecznosc hamulcow przy dmc
wlasnej 2260 to powinna wystarczyc na wiecej.

[...]

Dlaczego zabrania ? O ile rozumiem moze ciagnac przyczepe bardzo lekka (na dwa czy 3
kursy), albo przyczepe lekka z hamulcem najazdowym.

Natomiast jeśli podepniesz przyczepkę "nie lekką" 1300kg z hamulcem to wyłazisz po za ramy tego czym możesz powozić na B o całe 60kg. W ustawie jest niestety zapis o 3,5T - nie o 3,56T :(

Ale moze podpiac przyczepe o DMC 1200kg, a nawet 1240 kg :-)

[...]

Jestes pewien ?
6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy lekkiej,

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego
dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba,
która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem
do prawa jazdy.

I badz tu madry, o jaki egzamin i wpis chodzi ... domyslam sie, ze +E.
Ale majac B+E teoretycznie mozna ciagnac pojazd 3.5t z przyczepa 3.5t
Ogólnie same problemy.

A to dopiero poczatek problemow, bo dochodzi pare kolejnych ustaw.

J.

Data: 2017-05-17 04:55:59
Autor: WS
On Wednesday, May 17, 2017 at 12:33:24 AM UTC+2, J.F. wrote:

[...]

raczej o "96"
http://www.word.waw.pl/egzaminy/kategorie-prawa-jazdy/kat-b-96

Data: 2017-05-17 16:37:30
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 17 May 2017 00:33:08 +0200, J.F. wrote:
Pewnie jakies kwestie stabilnosci, bo skutecznosc hamulcow przy dmc
wlasnej 2260 to powinna wystarczyc na wiecej.

Powinna, ale dlaczego producent nie zezwala tego się raczej nie dowiemy :)

przyczepka lekką czyli taką do 750kg bez hamulca.

W Twoim przypadku lekkiej nie możesz, bo... zabrania tego homologacja
pojazdu.

Dlaczego zabrania ?

Zabrania lekkiej >450kg, a kolega chciał lekką 750kg dodatkowo lekko przeciążoną.
ustawie jest niestety zapis o 3,5T - nie o 3,56T :(

Ale moze podpiac przyczepe o DMC 1200kg, a nawet 1240 kg :-)

Pewnie. Tylko trzeba taką znaleźć.
Co z kolei pozwoli Ci powozić zestawem
4,25T czyli holownikiem maks 3,5T z przyczepką lekką albo czymkolwiek z
przyczepką nie lekką do wspomniach 4,25T DMC zestawu.

Jestes pewien ?

Tak, przerabiałem to kiedyś w praktyce aż mi się odechciało.

I badz tu madry, o jaki egzamin i wpis chodzi ... domyslam sie, ze +E.
Ale majac B+E teoretycznie mozna ciagnac pojazd 3.5t z przyczepa 3.5t

Egzamin jak na B+E a wpis B96. Oczywiście można też iść na pełne B+E, czli kurs + egzamin co da możliwości DMC zestawu do 7T.

Tomek

Data: 2017-05-17 04:52:52
Autor: WS
On Tuesday, May 16, 2017 at 11:41:22 PM UTC+2, Tomasz Stiller wrote:

Zakładam, że masz tylko prawko B? Jeśli tak, to jest niestety niemały problem. Otóż bez zbędnych ceregieli możesz jechać holownikiem 3,5T + przyczepka lekką czyli taką do 750kg bez hamulca.

A skad to "bez hamulca"? W PoRD jest tylko do 750kg

BTW ostatnio wozilem meble itp. na wies i po analizie pozyczenia przyczepek w koncu wybralem takie cos: http://www.kangoor.pl/furgony-megamax i 2 kursy w dzien zaliczylem... najmniej roboty, z przyczepka lekka to bym pewnie caly weekend jezdzil, jeden kurs to ~200km, wiec  troche drozej niz bym na pozyczenie przyczepy + dodatkowe paliwo wydal...

Data: 2017-05-17 21:39:52
Autor: J.F.
Dnia Wed, 17 May 2017 04:52:52 -0700 (PDT), WS napisał(a):
[...]

Ale jakbys do tego podpial przyczepke, to by 1 kurs wystarczyl :-)

Pomijam kwestie DMC, bo rzeczywistej to pewnie 3.5t nie przekroczyles,
ale DMC sie liczy.

J.

Data: 2017-05-17 12:52:29
Autor: WS
On Wednesday, May 17, 2017 at 9:40:02 PM UTC+2, J.F. wrote:
> [...]
> bym na pozyczenie przyczepy + dodatkowe paliwo wydal...

Ale jakbys do tego podpial przyczepke, to by 1 kurs wystarczyl :-)

nie bylo haka ;)

a... i w moim poprzednim tekscie jest skrot   myslowy ;)  na wies mam 100x2 , musialbym 3-4 razy jechac z mala przyczepka (szczerze mowiac zdziwila mnie troche ladownosc tego busa, z zewnatrz nie wygladalo ile tam wlazi) , tak to pojechalem raz z wszystkim, drugi kurs to byl w inne miejsce, juz po krk, czyli odlegosc nie miala tu znaczenia

Data: 2017-05-17 10:18:32
Autor: Zenek Kapelinder
Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC
Jak chcesz sie piwa napic to browar kupujesz?

Data: 2017-05-25 21:28:10
Autor: Przyjazny
On 2017-05-16 21:37, Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org> wrote:
[...]

+ taki zestaw potrzebuje już viatolla :-(

Data: 2017-05-17 09:32:48
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 16 May 2017 11:34:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]

ALE

max. masa przyczepki bez hamulca 450kg. Więc jestem w d. bo jak wezmę 800kg

Tu jeszcze pamiętaj że 800kg bez hamulca na haku w osobówce powoduje że
taki zestaw będzie beznadziejnie hamował.

Ważył pewnie Ci tego nikt nie będzie, a nawet jeśli, to żeby to jakoś się
prowadziło należy tak rozłożyć ładunek żeby mieć minimum 100kg nacisku w
dół na haku, co oznacza że pomimo że masa przyczepy będzie 800kg, to nacisk
jej osi na ziemię będzie 700kg, a 100kg będzie obciążało hak samochodu.

Trza szukać przyczepki z hamulcem, taka z hamulcem może mieć max 1300kg.

1240kg dokładnie, jeśli chcesz się zmieścić w kat B.
To jest tak naprawdę dla Ciebie najważniejszy parametr, bo oznacza jazdę
bez uprawnień i dużo gorsze konsekwencje niż za jakieś niewielkie
przeładowanie.
W razie jakiejkolwiek szkody spowodowanych jadąc bez uprawnień,
ubezpieczycielowi przysługuje wtedy regres ubezpieczeniowy bez żadnej
dyskusji że to było parę kilogramów DMC, a przyczepa była pusta czy coś.

Jeździdło to verso 2,2. Dlaczego tylko 450kg? To jakaś popelina...

Pzy awaryjnym hamowaniu 750kg przyczepa może naciskać na hak nawet z siłą
750kG. A ta dopuszczalna masa w nowych autach musi uwzględniać sterowność zestawu
przy hamowaniu, a z tym może być ciężko w osobówce z ciężką, niehamowaną
przyczepą.
Gdybyś się zdecydował tak jechać, to musisz pamiętać że z załadowaną
przyczepą będzie chciało Cię złożyć przy hamowaniu.

Dlatego kiedyś auta miały 750kg DMC przyczepy bez hamulców, a teraz mają
zazwyczaj mniej.

Data: 2017-05-17 01:15:47
Autor: Lisciasty
W dniu środa, 17 maja 2017 09:33:29 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Gdybyś się zdecydował tak jechać, to musisz pamiętać że z załadowaną
przyczepą będzie chciało Cię złożyć przy hamowaniu.

Ee już mi się odechciało w tej konfiguracji, nie miałem pojęcia że to takie
mecyje z tym są. Poszukam większej przyczepy albo jakiegoś busa,
trasa ma być 380km na pusto i potem z powrotem to samo z ładunkiem,
nie mam zamiaru pocić się przy każdym hamowaniu czy patrolu policmajstrów ;)

L.

Data: 2017-05-17 21:45:38
Autor: J.F.
Dnia Wed, 17 May 2017 01:15:47 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
[...]

Tak chyba bedzie najlepiej, bo z przyczepa jak nie masz doswiadczenia,
to sie niepewnie jedzie, a busikiem mozna pomykac.

Tym niemniej po przelozeniu 100kg do bagaznika powinno byc juz zgodnie
z prawem, a i bezpieczniej.

J.

Data: 2017-05-18 00:53:11
Autor: Lisciasty
W dniu środa, 17 maja 2017 21:46:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Tym niemniej po przelozeniu 100kg do bagaznika powinno byc juz zgodnie
z prawem, a i bezpieczniej.

Zgodnie z prawem co do przyczepki, ale osobówka ma max 450kg dla przyczepy bez hamulca, w tym jest większy problem.

L.

Data: 2017-05-18 05:21:25
Autor: WS
On Thursday, May 18, 2017 at 9:53:13 AM UTC+2, Lisciasty wrote:

Zgodnie z prawem co do przyczepki, ale osobówka ma max 450kg dla przyczepy bez hamulca, w tym jest większy problem.

Pytalem juz skad ten wymog braku hamulca w lekkiej, zero odpowiedzi...

np. tu http://www.kam-przyczepki.pl/wypozyczalnia/jednoosiowe-lekkie/ jest do wypozyczenia za 50PLN/dobe "Przyczepa HAMOWANA jednoosiowa dmc 750 kg"

Data: 2017-05-18 08:57:01
Autor: Lisciasty
W dniu czwartek, 18 maja 2017 14:21:27 UTC+2 użytkownik WS napisał:
Pytalem juz skad ten wymog braku hamulca w lekkiej, zero odpowiedzi...

Wymogu nie ma, pro prostu mam taką, a konkretnie ojciec ma :>

np. tu http://www.kam-przyczepki.pl/wypozyczalnia/jednoosiowe-lekkie/ jest do wypozyczenia za 50PLN/dobe "Przyczepa HAMOWANA jednoosiowa dmc 750 kg"

Taa już szukam właśnie czegoś z hamulcem do wypożyczenia.

L.

Data: 2017-05-18 12:08:54
Autor: WS
On Thursday, May 18, 2017 at 5:57:04 PM UTC+2, Lisciasty wrote:
W dniu czwartek, 18 maja 2017 14:21:27 UTC+2 użytkownik WS napisał:
> Pytalem juz skad ten wymog braku hamulca w lekkiej, zero odpowiedzi...

Wymogu nie ma, pro prostu mam taką, a konkretnie ojciec ma :>

ale Tomasz S. napisal, ze musi byc bez hamulca, wiec zastanawiam sie, czy znow gdzies jakiegos przepisu/rozporzadzenia/normy nie ukryli... ;)

Data: 2017-05-18 12:12:58
Autor: Lisciasty
W dniu czwartek, 18 maja 2017 21:08:56 UTC+2 użytkownik WS napisał:
ale Tomasz S. napisal, ze musi byc bez hamulca, wiec zastanawiam sie,
czy znow gdzies jakiegos przepisu/rozporzadzenia/normy nie ukryli... ;)

Ah bo myślałem że to do mnie, że uparłem się koniecznie jechać przyczepką
bez hamulca ;)

Sprawdziłem jeszcze parametry RAV4 znajomego:

o.1 800kg
o.2 750kg

podczas gdy moje verso:

o.1 1300kg
o.2 450kg

gdzie tu q. sens i logika?

L.

Data: 2017-05-19 19:27:56
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 18 May 2017 12:08:54 -0700, WS wrote:

ale Tomasz S. napisal, ze musi byc bez hamulca, wiec zastanawiam sie,
czy znow gdzies jakiegos przepisu/rozporzadzenia/normy nie ukryli...

Chyba się nie zrozumieliśmy - albo ja coś średnio napisałem :)

Gwoli wyjaśnienia ustawa traktuje przyczepkę bez hamulca jako "lekką" ograniczając jednocześnie jej masę do max 750kg. Niezależnie od tego, producent samochodu może w homologacji ograniczyć DMC przyczepki bez hamulca poniżej tych 750kg. Co zresztą wystąpiło u twórcy wątku. W ustawie nie ma zapisu, że nie można budować przyczepek z DMC do 750kg jako takie z hamulcem najazdowym - te są po prostu droższe. Oczywiśćie można, ale wtedy ograniczenia jej DMC dla danego samochodu określa inne pole DR.

Tomek

Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC