Data: 2016-07-30 17:04:01 | |
Autor: TheGhost | |
Przewóz rowerów, a opór powietrza | |
Witam!
Mam następujące pytanko. Chodzi mi o przewóz rowerów na bagażniku dachowym i kwestie związane z oporem powietrza. Ogólnie na krótszych trasach (powiedzmy do 100 km) nie było z tym większego problemu, natomiast jestem przed dłuższą trasą i zastanawiam się, czy przy silniku 1.2 + załądowanym rożnego rodzaju betami bagazniku moja woza da radę. W związku z powyższym mam pytanko o optymalizację i wasze doświadczenia z przewozem rowerów w celu optymalizacji zużycia paliwa. Wiadomo, trzea zdemontowac wszystkie "duperele", które tworza opór powietrza (liczniki, bidony lampki). Zastanawiam się nad demontażem siodełek i wygięciem kierownicy wzdłuż samochodu. Będzie tioo miało jakieś znaczenie? Macie w tej kwestii jakieś doświadczenia? Przy okazji - czy z punktu widzenia przepisów ruchu drogowego ten temat też jest w jakiś sposób w kodeksie uwzględniony? Na co zrwrócić uwagę? Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2016-08-01 13:31:44 | |
Autor: cyklista | |
Przewóz rowerów, a opór powietrza | |
TheGhost pisze:
Witam! Zwrócić uwagę na wysokość pojazdu z bagażem, szczególnie jak będzie chciał wjechać gdzieś gdzie masz ograniczenie. Ładunek nie może wystawać poza obrys pojazdu (ale to się tych przede wszystkim tych co wożą rowery na tylnej klapie bądź haku). Oporem bym się nie przejmował (zdemontowanie dupereli jest wskazane żeby nie odleciały po drodze, obrócenie kierownicy pewnie coś da jak i zdjęcie np siodełka i błotników, ale to już twoja sprawa chęci i zaoszczędzenia 0,1-0,5 l/100), pewnie maksymalna prędkość spadnie ci z 160 na 140, ale nie sądzę żebyś z rowerami chciał tyle jechać (ja bym się pewnie bał 130 przekraczać bo nie wiem jak mocne są uchwyty i do jakiej maksymalnej prędkości przewidziane). |
|