Przewoz roweru samolotem

Data: 2009-02-27 03:44:44
Autor: ml
Przewoz roweru samolotem
Witam,

Musze przygotowac rower do przewozu samolotem, mam pudlo
kartonowe, ale musze go czesciowo porozkrecac aby do niego upchnac.
Prosze o rade, w ktorym miejscu lepiej rozkrecic pedaly,
w miejscu zielonej strzalki czy czerwonej:
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower03-197135.html

Kilka innych ujec:
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower00-197129.html
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower01-197133.html
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower02-197134.html
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower04-197136.html
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-rower10-197138.html

Nie mam o takich manewrach rozkrecania pojecia wiec prosze o wszelkie
wskazowki,
jak np precyzyjne nazwy i wielkosci kluczy ktore bede potrzebowal,
jesli ktos jest w stanie to ocenic ogladajac foty.

Pzdr

Data: 2009-02-27 06:06:44
Autor: Jacek
Przewoz roweru samolotem
On Feb 27, 12:44 pm, ml <k...@zcentrum.pl> wrote:
[...]

Odkrec same pedaly. Standardowy karton pomiesci rower bez koniecznosci
rozkrecania korb.
Dodatkowe rady: w pudle poprzyklejaj wszystko do roweru - to na
wypadek gdy pudlo zostanie rozerwane,
nie pogubia sie luzno latajace czesci.

--
http://miniurl.pl/pics

Data: 2009-02-27 06:24:20
Autor: Szprota aka Stefandora
Przewoz roweru samolotem
[...]

Zielonej.

Do porad Jacka dodałabym jeszcze, żeby owinąć czymś (szmatą, folią
bąbelkową) bardziej delikatne części, np. klamkomanetki, hak i
przerzutkę tylną, itp. Na Krecie widziałam, jak mój rower latał, a nie
miał skrzydeł i nie był w samolocie :)

Pzdr,
Dorota

Data: 2009-02-27 08:56:41
Autor: ml
Przewoz roweru samolotem
Dzieki

Data: 2009-02-27 23:51:05
Autor: Marcin
Przewoz roweru samolotem

Użytkownik "Szprota aka Stefandora" <stefandora@gmail.com> napisał w wiadomości news:421cd41f-3ab6-4744-bec2-00018cf98559b16g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

To ja dodam jeszcze, żebyś pamiętał o tym, że lewy pedał ma lewy gwint :)

Do ściągnięcia korby (czerwona strzałka) w 95% przypadków potrzebny jest specjalny ściągacz, odkręcenie pedału też może nie być czynnością prostą - czasami są dobite na amen :) Ustalenie właściwego kierunku kręcenia bardzo wtedy pomaga :)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-02-27 18:16:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Przewoz roweru samolotem
Dnia 27.02.2009 12:44 użytkownik ml napisał :
[...]

Do odkręcenia pedałów potrzebny jest klucz płaski 15 (czasem imbus 6 albo 8). Odkręć też tylną przerzutkę, a mostek poluzuj i przekręć o 90 stopni, tak, by kierownica była równolegle do osi roweru. Wszelkie części luzem umocuj porządnie, tak by były nieruchomo. Części, które mogą o siebie lub o karton uderzać lub ocierać zabezpiecz przekładając czymś lub owijając. Upuść nieco powietrza z opon i amortyzatorów.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-27 22:08:51
Autor: granat
Przewoz roweru samolotem
ml pisze:

Nie mam o takich manewrach rozkrecania pojecia wiec prosze o wszelkie
wskazowki,

wnioskujac po pytaniu...
lepiej sam sie za to nie bierz.

granat

Data: 2009-02-28 00:49:51
Autor: Rafał Wawrzycki
Przewoz roweru samolotem
Dnia 27 lut 2009 w liście [news:49A85693.5030904gazeta.pl] granat
[granat_99@gazeta.pl] napisał(a):
wnioskujac po pytaniu...
lepiej sam sie za to nie bierz.

Ale wiesz, jak się sam nie weźmie kiedyś, to się nie nauczy.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-28 01:42:26
Autor: Joseph
Przewoz roweru samolotem
On 27 Lut, 12:44, ml <k...@zcentrum.pl> wrote:
Witam,

Musze przygotowac rower do przewozu samolotem, mam pudlo

A jaki przewoźnik ?

Data: 2009-02-28 18:34:55
Autor: Adrian S.
Przewoz roweru samolotem
ml wrote:

Witam,

Musze przygotowac rower do przewozu samolotem

Ja przewoziłem dwa rowery Norwegian Airways, przygotowałem kupę folii
bąbelkowej (w Supermercato kupuje się na metry). Na lotnisku się okazało,
że któreś dwa pedały się nie chcą odkręcić, więc do tego właśnie roweru
przyłożyłem z jednej strony przednie koło, z drugiej strony poszedł
extrawheel. Powietrze spuściłem, również z Bombera. Każdy rower owinąłem
folią i taśmą do opakowań zabezpieczyłem. Problemów nie było.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-01 00:26:59
Autor: Joseph
Przewoz roweru samolotem
On 28 Lut, 18:34, "Adrian S." <adliszewS...@NIEacid.ch.pw.edu.pl>
wrote:

Ja przewoziłem dwa rowery Norwegian Airways.

Trzeba było nic nie ruszać - najbardziej cywilizowane linie, rowery
przewozi się 'jak stoją' (podobno mają wręcz jakieś stojaki w luku
bagażowym).
Powyższe oczywiście o ile przewoziłeś go jako rower (300NOK), a nie
normalny bagaż (60NOK).

Data: 2009-03-01 19:41:00
Autor: Adrian S.
Przewoz roweru samolotem

wrote:

[...]

 zapłaciliśmy jakieś 180zł za dwa rowery czy jakoś tak.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-03-02 01:53:05
Autor: ml
Przewoz roweru samolotem
: ) Dzieki!
Wzialem zapas czasu z tymi pytaniami, w razie co zdaze do serwisu.

Linia ktora bede przewozil to Ryanair.

Przewoz roweru samolotem