Przewozenie psa

Data: 2011-03-14 16:18:45
Autor: RadekNet
Przewozenie psa
Jakie sa w Europie przepisy dotyczace przewozu psow?

Jade Sharanem zaladowanym "po sufit" przez Niemcy i najbardziej by mi pasowalo miec psa na przednim siedzeniu. Pies nigdy nie jezdzil w szelkach. Jak na to patrza Niemcy?

Pozdr,
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 17:10:20
Autor: Gabriel'wilk'
Przewozenie psa
W dniu 2011-03-14 16:18, RadekNet pisze:
Jakie sa w Europie przepisy dotyczace przewozu psow?
Nie wiem jak w UE, ale w PL kolega zapłacił za psa leżącego na tylnej półce auta podczas rutynowej kontroli (miał pecha). Pies musi być przypięty pasem za szelki lub przewożony w odpowiednim kontenerku/klatce. Ja wożę psa w bagażniku kombi ale pies zawsze jest w szelkach tych zwykłych do smyczy (nie tych specjalnych do przewozu psa) i przymocowany jest specjalnym pasem do uchwytu w bagażniku. Nie dość, że zarówno nam jak i psu podróż przebiega wygodnie i bezpiecznie to jeszcze zgodnie z przepisami. A masz paszport dla psa? Jeśli nie masz paszportu dla pasa a co za tym idzie chipa lub tatuażu to dupa, możesz mieć problem jak ktoś sprawdzi przy rutynowej kontroli. Więc podsumowując - paszport, wymagane sczepienia, książeczka psa + szelki z pasem

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-14 17:50:16
Autor: RadekNet
Przewozenie psa
W dniu 14.03.2011 17:10, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

Na polce rozumiem, ze nie wolno wiezc, bo w razie wypadku kasuje glowy pasazerow. Ale przedni fotel? Tzn pewnie masz racje i musze to jakos obmyslec. Mam dla psa szelki, na ktorych biega z rowerem, wiec zostaje sposob ich zamocowania w samochodzie tak, zeby mi te 20 godzin nie zeswirowal. Normalnie jezdzi w bagazniku, ale tym  razem bagaznik i caly tyl bedzie zajety przez bagaze.

Swoja droga, w Irlandii mialem juz kilka wyrywkowych kontroli i nigdy nie bylo problemu z psem luzem w aucie.

> A masz paszport dla psa?

Elementarne ;) I 6-miesieczna kwarantanne, bo wracamy potem z psem na Wyspy.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 20:21:16
Autor: Gabriel'wilk'
Przewozenie psa
W dniu 2011-03-14 17:50, RadekNet pisze:
[...]

Ja mam dokładnie taki pas: http://www.krakvet.pl/ferplast-bezpieczenstwa-samochodu-p-8763.html a psa zapina do szelek od smyczy albo na tylnym siedzeniu gdy bagażnik jest zawalony albo do uchwytu w bagażniku oczywiście roletę ma zdjętą :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-14 22:05:06
Autor: RadekNet
Przewozenie psa
W dniu 14.03.2011 20:21, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

Hmm... moj piesa jest dosc ruchliwy, zaplata mi sie w taka smycz. Idealem bylby mechanizm taki jak do normalnych pasow :) Jak nie dostane to smycz bede musial zamocowac np. do zaglowka lub gornego punktu mocowania pasa, zeby mu zapewnic troche swobody.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-16 23:49:21
Autor: Adam P³aszczyca
Przewozenie psa
Dnia Mon, 14 Mar 2011 17:10:20 +0100, Gabriel'wilk' napisa³(a):

Nie wiem jak w UE, ale w PL kolega zap³aci³ za psa le¿±cego na tylnej pó³ce auta podczas rutynowej kontroli (mia³ pecha). Pies musi byæ przypiêty pasem za szelki lub przewo¿ony w odpowiednim kontenerku/klatce. Ja wo¿ê psa w baga¿niku kombi ale pies zawsze jest w

Musi? Przepis dawaj. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2011-03-14 19:35:38
Autor: andrzej
Przewozenie psa

http://moto.gratka.pl/tresc/12465164.html?ko=1299593214e07ff503db5018ceae8c86

--
andrzej

Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-03-14 20:23:01
Autor: Gabriel'wilk'
Przewozenie psa
W dniu 2011-03-14 19:35, andrzej pisze:

Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości

najbardziej by mi pasowalo miec psa na przednim siedzeniu.

http://moto.gratka.pl/tresc/12465164.html?ko=1299593214e07ff503db5018ceae8c86
A co to ogłoszenie ma do psa? :-)

   Oskar Wilde

Data: 2011-03-15 19:51:10
Autor: KM
Przewozenie psa

"Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> wrote in message news:illpvc$fo0$2news.onet.pl...
[...]

Moze to, ze "kawałek deski pogryzionej przez psa"... ;)

Pozdrawiam
KM

Data: 2011-03-15 19:58:31
Autor: e^x/dx
Przewozenie psa
My¶lê, ¿e bez problemu. Moja ¿ona kupi³a kiedy¶
atestowany "kojec" do przewo¿enia psa. Wygl±da
to jak taki du¿y "ceratowy" koc z uchwytami
i zaczepami. Ta p³achta jest na tyle du¿a, ¿e mo¿na
zabezpieczyæ tyln± kanapê. Ma w odpowiednich miejscach
otwory na pasy i zaczepy. W komplecie by³y tak¿e szelki
ze specjalnymi uchwytami do przymocowania do pasów
od foteli. Przydaje siê bardzo, bo pies nie brudzi
tapicerki i jest dobrze "unieruchomiony". Pozdrawiam,
e^x/dx

--

Przewozenie psa