Data: 2009-12-11 23:38:50 | |
Autor: XXX | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.
|
|
Data: 2009-12-11 23:42:36 | |
Autor: Grejon | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
XXX pisze:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c. Tak. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-12-11 23:47:07 | |
Autor: Maverick | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Grejon pisze:
XXX pisze:.... O ile sprzeglo dobrze dziala :D w koncu taka jego rola. -- Filcowisko http://daffodilum.blogspot.com/ |
|
Data: 2009-12-11 23:46:38 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Użytkownik "XXX" <tomcioo2005@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hfuhlr$lop$1inews.gazeta.pl...
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.No a obroty czego pokazuje Ci obrotomierz? Silnika czy kół? Silnika oczywi¶cie. W nowszych samochodach ten spadek jest wolniejszy, bo elektronika chce ułatwiać zmianę biegu, co znaczy że obroty silnika powinny jako tako pasować do obrotów wału w skrzyni, (a te zależ± od prędko¶ci samochodu) żeby nie przenosić za dużego obci±żenia wynikaj±cego z różnicy tychże. W starszych autach takiego mechanizmu nie ma (np. tych z link± gazu, nie z potencjometrem w pedale) - dlatego niektórzy jeżdż± z nog± na gazie, tak, żeby obroty silnika przybliżyć do obrotów skrzyni. Ale je¶li takiego mechanizmu nie ma, a kierowca nie przygazuje po wysprzęgleniu, to silnik będzie pracował z prędko¶ci± biegu jałowego. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-12 00:28:06 | |
Autor: to | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
XXX wrote:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadają do obrotów biegu jałowego mimo że auto Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie do zera bez wysprzęglenia, drugiego niepokoi, że po wysprzegleniu obroty spadają... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-12 01:34:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :) | |
to pisze:
XXX wrote: To ten sam :) |
|
Data: 2009-12-12 00:44:07 | |
Autor: to | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Tomasz Pyra wrote:
Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie O, faktycznie... ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-12 05:45:03 | |
Autor: Seba | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Dnia 12 Dec 2009 01:28:06 +0100, to napisał(a):
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-) -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2009-12-12 09:04:32 | |
Autor: MarcinJM | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
|
|
Data: 2009-12-12 09:28:11 | |
Autor: Grejon | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
|
|
Data: 2009-12-12 15:23:42 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a): > Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-) Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy. |
|
Data: 2009-12-12 15:33:41 | |
Autor: Maverick | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM No wlasnie - dlaczego tak nienaturalnie swiszczy przy cofaniu? ;) -- Filcowisko http://daffodilum.blogspot.com/ |
|
Data: 2009-12-12 16:05:54 | |
Autor: marjan | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Maverick pisze:
radekp@konto.pl pisze: Nie wiem czy pisałe¶ to na żarty, czy serio, ale sam się chętnie dowiem, bo przyznam szczerze, że nie mam pojęcia :) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-12-12 16:11:01 | |
Autor: MarcinJM | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
marjan pisze:
Maverick pisze: Bo rewers jest przewaznie na prostych zebach z pasowaniem luznym, tak, aby wsteczny wrzucic zazebiajac fizycznie kola zebate. kola "do przodu" sa skosne z dokladniejszym pasowaniem, stale zazebione. Kaszel zdaje sie tak mial rozniez "jedynke" rozwiazana. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-12 16:15:05 | |
Autor: marjan | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
MarcinJM pisze:
marjan pisze: Rozumiem, że może to mieć zwi±zek z brakiem synchronizacji Rakiety, a w malcach i jedynki? -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2009-12-12 16:38:04 | |
Autor: MarcinJM | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
marjan pisze:
Rozumiem, że może to mieć zwi±zek z brakiem synchronizacji Rakiety, a w malcach i jedynki? Tak. Brak synchronizacji oznacza, ze przesuwamy fizycznie jedno z kol zebatych, a synchronizacja polega na "przypieciu" danego kola (stale zazebionego ze swoim drugim kolem) do walka. Sluzy do tego tzw. przesuwka, ktora napiera na synchronizator, ktory jest sprzeglem skosnym mokrym. Synchronizator wyhamowuje interesujace nas kolo zebate do predkosci przesuwki (synchronizacja predkosci) po czym mozna bez zgrzytu zapiac odpowiedni bieg. Niesynchronizowanego biegu w zasadzie nie da sie wlaczyc bez zgrzytu (da sie, jesli wiemy przy jakich predkosciac auta i obrotow silnika nastepuje synchronizacja predkosci obrotowych, wtedy nawet we wspolczesnej skrzyni mozna zmianiac bieg bez sprzegla). Tak samo slaby synchronizator nie jest w stanie przyhamowac odpowiednio szybko kola i albo silowo wepnie sie bieg ze zgrzytem (ale to nie zgrzytaja zeby na kolach tylko zeby zapinajace), albo trzeba podczas przelaczania biegu dluzej poczekac az sie predkosci wyrownaja (wcisniete sprzeglo, wajha od biegow napiera na bieg, po 1-2 sek. da sie bieg zapiac). -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-12 16:50:52 | |
Autor: MarcinJM | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
http://www.allegro.pl/item846555665.html To jest bieg wsteczny http://www.allegro.pl/item816781509.html A tu normalny, synchronizowane kolo. te sabki mniejsze to sa zeby za ktore zapina sie przesuwka. Jesli bieg wyskakuje, to znaczy, ze te zabki sa w bardzo kiepskim stanie. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-12-12 19:27:30 | |
Autor: Artur Czeczko | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
MarcinJM pisze:
Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wył±czyć silnik i uruchomić go w przeciwnym kierunku? Pozdrawiam, Artur |
|
Data: 2009-12-12 19:35:34 | |
Autor: Mumin | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Artur Czeczko pisze:
Tak. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2009-12-12 19:37:52 | |
Autor: to | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Artur Czeczko wrote:
Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wyłączyć silnik i uruchomić go Tak, albo założyć koła odwrotnie. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-12 21:30:42 | |
Autor: Artur Czeczko | |
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :) | |
to pisze:
Artur Czeczko wrote: O, bardzo praktyczne, bo wtedy będą skręcały te koła co trzeba! :-) Pozdrawiam, Artur |
|
Data: 2009-12-13 22:10:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Artur Czeczko pisze:
MarcinJM pisze: W dwusuwach praktykowane. Chociaż nie wiem czy w jako¶ szerzej w motoryzacji, ale np. często na okrętach gdzie dzięki temu nie trzeba stosować przekładni do "wstecznego". |
|
Data: 2009-12-13 22:52:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:10:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dwusuwach praktykowane. Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko dwusuwowe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-12-30 17:20:22 | |
Autor: Artur Czeczko | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Adam Płaszczyca pisze:
Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko Kiedy¶ słyszałem (aczkolwiek nie wiem, czy to nie legenda), że silniki motocyklowe czasem potrafi± złapać lewe obroty. Czy to możliwe? Pozdrawiam, Artur |
|
Data: 2009-12-30 18:20:36 | |
Autor: Bydlę | |
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :) | |
On 2009-12-30 17:20:22 +0100, Artur Czeczko <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> said:
Adam Płaszczyca pisze: Tak, wsk, simsony, ogary... To się dało - najlepiej przy Ľle ustwionym zapłonie - odpalić na opak. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2009-12-31 16:59:26 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
Dnia Wed, 30 Dec 2009 17:20:22 +0100, Artur Czeczko napisał(a):
Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko Możliwe, rozrz±d tłokiem, niezależny od kierunku obrotów wału. Oczywi¶cie silników diesla dwusuwowych to nie dotyczy ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-12-12 21:22:19 | |
Autor: V-Tec | |
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :) | |
XXX pisze:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c. Nie zapomnij zatankować, jak zapali się pomarańczowa dioda na wskaĽniku paliwa. ;) -- POzdr, W. |