Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)

Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)

Data: 2009-12-11 23:38:50
Autor: XXX
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez  gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.

Data: 2009-12-11 23:42:36
Autor: Grejon
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
XXX pisze:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez  gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.

Tak.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-12-11 23:47:07
Autor: Maverick
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Grejon pisze:
XXX pisze:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez  gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.

Tak.

.... O ile sprzeglo dobrze dziala :D w koncu taka jego rola.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2009-12-11 23:46:38
Autor: Yogi\(n\)
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Użytkownik "XXX" <tomcioo2005@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hfuhlr$lop$1inews.gazeta.pl...
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez  gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.
No a obroty czego pokazuje Ci obrotomierz? Silnika czy kół? Silnika oczywi¶cie. W nowszych samochodach ten spadek jest wolniejszy, bo elektronika chce ułatwiać zmianę biegu, co znaczy że obroty silnika powinny jako tako pasować do obrotów wału w skrzyni, (a te zależ± od prędko¶ci samochodu) żeby nie przenosić za dużego obci±żenia wynikaj±cego z różnicy tychże. W starszych autach takiego mechanizmu nie ma (np. tych z link± gazu, nie z potencjometrem w pedale) - dlatego niektórzy jeżdż± z nog± na gazie, tak, żeby obroty silnika przybliżyć do obrotów skrzyni. Ale je¶li takiego mechanizmu nie ma, a kierowca nie przygazuje po wysprzęgleniu, to silnik będzie pracował z prędko¶ci± biegu jałowego.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-12 00:28:06
Autor: to
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
XXX wrote:

Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadają do obrotów biegu jałowego mimo że auto
ma jeszacze duża prędkośc.

Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie do zera bez wysprzęglenia, drugiego niepokoi, że po wysprzegleniu obroty spadają...

--
cokolwiek

Data: 2009-12-12 01:34:05
Autor: Tomasz Pyra
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :)
to pisze:
XXX wrote:

Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadają do obrotów biegu jałowego mimo że auto
ma jeszacze duża prędkośc.

Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie do zera bez wysprzęglenia, drugiego niepokoi, że po wysprzegleniu obroty spadają...

To ten sam :)

Data: 2009-12-12 00:44:07
Autor: to
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Tomasz Pyra wrote:

Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie
do zera bez wysprzęglenia, drugiego niepokoi, że po wysprzegleniu
obroty spadajÄ…...

To ten sam :)

O, faktycznie... ;)

--
cokolwiek

Data: 2009-12-12 05:45:03
Autor: Seba
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Dnia 12 Dec 2009 01:28:06 +0100, to napisał(a):

Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto
ma jeszacze duża prędko¶c.

Coraz lepiej, jeden się dziwi, że silnik mu się dławi jak hamuje prawie do zera bez wysprzęglenia, drugiego niepokoi, że po wysprzegleniu obroty spadaj±...

Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-12 09:04:32
Autor: MarcinJM
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)


Data: 2009-12-12 09:28:11
Autor: Grejon
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)


Data: 2009-12-12 15:23:42
Autor: radekp@konto.pl
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a):

> Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)

Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy.

Data: 2009-12-12 15:33:41
Autor: Maverick
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a):

Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)
Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy.


No wlasnie - dlaczego tak nienaturalnie swiszczy przy cofaniu? ;)

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2009-12-12 16:05:54
Autor: marjan
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Maverick pisze:
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a):

Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)
Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy.


No wlasnie - dlaczego tak nienaturalnie swiszczy przy cofaniu? ;)

Nie wiem czy pisałe¶ to na żarty, czy serio, ale sam się chętnie dowiem, bo przyznam szczerze, że nie mam pojęcia :)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-12-12 16:11:01
Autor: MarcinJM
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
marjan pisze:
Maverick pisze:
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a):

Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)
Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy.


No wlasnie - dlaczego tak nienaturalnie swiszczy przy cofaniu? ;)

Nie wiem czy pisałe¶ to na żarty, czy serio, ale sam się chętnie dowiem, bo przyznam szczerze, że nie mam pojęcia :)

Bo rewers jest przewaznie na prostych zebach z pasowaniem luznym, tak, aby wsteczny wrzucic zazebiajac fizycznie kola zebate.
kola "do przodu" sa skosne z dokladniejszym pasowaniem, stale zazebione.
Kaszel zdaje sie tak mial rozniez "jedynke" rozwiazana.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-12-12 16:15:05
Autor: marjan
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
MarcinJM pisze:
marjan pisze:
Maverick pisze:
radekp@konto.pl pisze:
Sat, 12 Dec 2009 09:04:32 +0100, w <hfviqi$ef7$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a):

Tak jak Tomek napisał - kolega ten sam, więc luzik ;-)
Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Będzie pytał dlaczego auto tak nienaturalnie ¶wiszczy.


No wlasnie - dlaczego tak nienaturalnie swiszczy przy cofaniu? ;)

Nie wiem czy pisałe¶ to na żarty, czy serio, ale sam się chętnie dowiem, bo przyznam szczerze, że nie mam pojęcia :)

Bo rewers jest przewaznie na prostych zebach z pasowaniem luznym, tak, aby wsteczny wrzucic zazebiajac fizycznie kola zebate.
kola "do przodu" sa skosne z dokladniejszym pasowaniem, stale zazebione.
Kaszel zdaje sie tak mial rozniez "jedynke" rozwiazana.


Rozumiem, że może to mieć zwi±zek z brakiem synchronizacji Rakiety, a w malcach i jedynki?


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-12-12 16:38:04
Autor: MarcinJM
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
marjan pisze:
Rozumiem, że może to mieć zwi±zek z brakiem synchronizacji Rakiety, a w malcach i jedynki?

Tak. Brak synchronizacji oznacza, ze przesuwamy fizycznie jedno z kol zebatych, a synchronizacja polega na "przypieciu" danego kola (stale zazebionego ze swoim drugim kolem) do walka. Sluzy do tego tzw. przesuwka, ktora napiera na synchronizator, ktory jest sprzeglem skosnym mokrym. Synchronizator wyhamowuje interesujace nas kolo zebate do predkosci przesuwki (synchronizacja predkosci) po czym mozna bez zgrzytu zapiac odpowiedni bieg.
Niesynchronizowanego biegu w zasadzie nie da sie wlaczyc bez zgrzytu (da sie, jesli wiemy przy jakich predkosciac auta i obrotow silnika nastepuje synchronizacja predkosci obrotowych, wtedy nawet we wspolczesnej skrzyni mozna zmianiac bieg bez sprzegla). Tak samo slaby synchronizator nie jest w stanie przyhamowac odpowiednio szybko kola i albo silowo wepnie sie bieg ze zgrzytem (ale to nie zgrzytaja zeby na kolach tylko zeby zapinajace), albo trzeba podczas przelaczania biegu dluzej poczekac az sie predkosci wyrownaja (wcisniete sprzeglo, wajha od biegow napiera na bieg, po 1-2 sek. da sie bieg zapiac).

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-12-12 16:50:52
Autor: MarcinJM
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)

http://www.allegro.pl/item846555665.html
To jest bieg wsteczny


http://www.allegro.pl/item816781509.html
A tu normalny, synchronizowane kolo. te sabki mniejsze to sa zeby za ktore zapina sie przesuwka. Jesli bieg wyskakuje, to znaczy, ze te zabki sa w bardzo kiepskim stanie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-12-12 19:27:30
Autor: Artur Czeczko
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
MarcinJM pisze:

Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wył±czyć silnik i uruchomić
go w przeciwnym kierunku?

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-12-12 19:35:34
Autor: Mumin
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Artur Czeczko pisze:


Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wył±czyć silnik i uruchomić
go w przeciwnym kierunku?



Tak.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-12-12 19:37:52
Autor: to
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Artur Czeczko wrote:

Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wyłączyć silnik i uruchomić go
w przeciwnym kierunku?

Tak, albo założyć koła odwrotnie.

--
cokolwiek

Data: 2009-12-12 21:30:42
Autor: Artur Czeczko
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :)
to pisze:
Artur Czeczko wrote:

Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wyłączyć silnik i uruchomić go
w przeciwnym kierunku?

Tak, albo założyć koła odwrotnie.

O, bardzo praktyczne, bo wtedy będą skręcały te koła co trzeba!

:-)

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-12-13 22:10:37
Autor: Tomasz Pyra
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Artur Czeczko pisze:
MarcinJM pisze:

Ciekawe co bedzie jak odkryje, ze auto potrafi do tylu jechac...

Jeżeli chcę jechać do tyłu, to powinienem wył±czyć silnik i uruchomić
go w przeciwnym kierunku?

W dwusuwach praktykowane.
Chociaż nie wiem czy w jako¶ szerzej w motoryzacji, ale np. często na okrętach gdzie dzięki temu nie trzeba stosować przekładni do "wstecznego".

Data: 2009-12-13 22:52:27
Autor: Adam Płaszczyca
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:10:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

W dwusuwach praktykowane.
Chociaż nie wiem czy w jako¶ szerzej w motoryzacji, ale np. często na okrętach gdzie dzięki temu nie trzeba stosować przekładni do "wstecznego".

Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko
dwusuwowe.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-12-30 17:20:22
Autor: Artur Czeczko
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Adam Płaszczyca pisze:

Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko
dwusuwowe.

Kiedy¶ słyszałem (aczkolwiek nie wiem, czy to nie legenda), że silniki
motocyklowe czasem potrafi± złapać lewe obroty. Czy to możliwe?

Pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-12-30 18:20:36
Autor: Bydlę
PrzewraĹĽliwienie na punkcie obrotĂłw :)
On 2009-12-30 17:20:22 +0100, Artur Czeczko <a.czeczko@wyciepaj.student.uw.edu.pl> said:

Adam Płaszczyca pisze:

Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko
dwusuwowe.

Kiedy¶ słyszałem (aczkolwiek nie wiem, czy to nie legenda), że silniki
motocyklowe czasem potrafi± złapać lewe obroty. Czy to możliwe?

Tak, wsk, simsony, ogary...
To się dało  - najlepiej przy Ľle ustwionym zapłonie - odpalić na opak. :-)



--
Bydlę

Data: 2009-12-31 16:59:26
Autor: Adam Płaszczyca
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
Dnia Wed, 30 Dec 2009 17:20:22 +0100, Artur Czeczko napisał(a):

Tyle, że to chodziło o dwusuwowe silniki diesla. Zreszt± nie tylko
dwusuwowe.

Kiedy¶ słyszałem (aczkolwiek nie wiem, czy to nie legenda), że silniki
motocyklowe czasem potrafi± złapać lewe obroty. Czy to możliwe?

Możliwe, rozrz±d tłokiem, niezależny od kierunku obrotów wału. Oczywi¶cie
silników diesla dwusuwowych to nie dotyczy ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-12-12 21:22:19
Autor: V-Tec
Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)
XXX pisze:
Czy to normalne zjawisko że jadać rozpedzony wciskajaćc sprzegło bez  gazu obroty momentalnie spadaj± do obrotów biegu jałowego mimo że auto ma jeszacze duża prędko¶c.

Nie zapomnij zatankować, jak zapali się pomarańczowa dioda na wskaĽniku paliwa. ;)


--
POzdr,
W.

Przewrażliwienie na punkcie obrotów :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona