Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?

Data: 2016-09-25 09:00:11
Autor: Budzik
Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
Użytkownik tintin nospam@oniet.com ...

Gdzie spalę więcej? jadąc do celu przez miasto odcinek 23km czy wykorzystując obwodnicę gdzie 4/5 odległości z tych 37 km to jazda obwodnicą z prędkością powiedzmy 100/h

mały samochód benzynowy

Zalezy jakie miasto, ile swiateł, czy zakorkowane etc.

Data: 2016-09-25 12:52:59
Autor: Cavallino
W dniu 25-09-2016 o 11:00, Budzik pisze:
[...]

Brzmi jakby chciał przejechać przez Poznań.
Ja wybrałbym obwodnicę, mimo że spaliłbym więcej, bo moje auto na trasie przy 120 km/h pali tyle co w mieście.
Ale wygoda ma swoją cenę - jak jest ekspresówka, to z niej korzystam.

Data: 2016-09-25 12:00:30
Autor: Budzik
Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Jeżeli to ma być jednorazowy przejazd to ewentualna róznica w spalaniu jest pomijalna i niech jedzie obwodnicą.
Jeżeli to ma być badanie na optymalizację codziennego przejazdu to trzeba zrobić tak:
- przejechac przez miasto i zanotowac srednie spalanie z tego odcinka
- przjechac obwodnica i zanotowaćsrednie spalanie
- obliczyc koszt paliwa.
- uwzględnic koszt róznicy czasu po jakims swoim koszcie czasu
:)

Czesto jezdze ok 14.00 z Gadek do Rokietnicy - przez obwodnice ok 40min, przez miasto 1,2h. Oczywiście jezdze obwodnica bo nawet jak oszczedze litr paliwa to strata 40 minut kosztuje duzo duzo wiecej.

Data: 2016-09-26 13:51:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA68E8B787DD25budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A ja sie czasem zastanawiam. Paliwa wiecej, czasu wiecej - czy jest sens wygodnie ekspresowka ?

Albo np kilometrow wiecej, czasu tyle samo, paliwa ... kto wie ... powiedzmy, ze tyle samo.

[...]

23 km ... za male zuzycie na rzetelny pomiar.
Trzeba by z dwa tygodnie jezdzic, albo jakis zbiornik pomiarowy dolozyc.
Ewentualnie uwierzyc komputerowi...

- przjechac obwodnica i zanotowaćsrednie spalanie
- obliczyc koszt paliwa.

Opony, sprzeglo, amortyzatory ...

J.

Data: 2016-09-26 20:04:40
Autor: Cavallino
W dniu 25-09-2016 o 14:00, Budzik pisze:

Czesto jezdze ok 14.00 z Gadek do Rokietnicy - przez obwodnice ok 40min,
przez miasto 1,2h. Oczywiście jezdze obwodnica bo nawet jak oszczedze litr
paliwa to strata 40 minut kosztuje duzo duzo wiecej.

Dokładnie o takiej trasie myślałem, też ją zazwyczaj robię (choć najczęściej popołudniu lub w weekend)
No może z dwoma wariantami pobocznymi czyli do DK92, lub DK11 na Oborniki.

Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?