Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. z ł

Data: 2016-01-14 19:33:18
Autor: Tomasz Chmielewski
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. z ł
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste/news/przez-podatek-bankowy-mieszkanie-drozsze-o-20-tys-zl,2250406,4141

Już co najmniej dziewięć banków podniosło marże kredytów
hipotecznych tłumacząc to planowanym podatkiem bankowym. Dla
klientów oznacza to przeciętnie ratę wyższą o 4-5 proc., co
przez 25 lat spłacania kredytu na 300 tys. zł daje odsetki
wyższe o 20 tys. zł.

Wśród instytucji, które zdecydowały się na taki krok są m.in.
Alior Bank, Deutsche Bank, Getin Noble Bank, mBank i Raiffeisen.

No cuda jakieś, PiS naopowiadał, że wszelkie zło w Polsce to wina złych zachodnich banków, że koszt podatku bankowego nie zostanie przeniesiony na klientów - a tu wśród banków, które podniosły marże są m.in. kontrolowany przez polski Skarb Państwa (!) Alior Bank oraz będący w prywatnych rękach polski Getin Bank.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-14 03:40:46
Autor: Kris
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 11:33:25 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Chmielewski napisa³:

No cuda jakie¶, PiS naopowiada³, ¿e wszelkie z³o w Polsce to wina z³ych zachodnich banków, ¿e koszt podatku bankowego nie zostanie przeniesiony na klientów - a tu w¶ród banków, które podnios³y mar¿e s± m.in. kontrolowany przez polski Skarb Pañstwa (!) Alior Bank oraz bêd±cy w prywatnych rêkach polski Getin Bank.
Tak my¶lê ¿e i tak by podnios³y mar¿e biorac pod uwagê rekordowo niskie stopy procentowe. A teraz maj± fajne uzasadnienie. Niew musz± jaki¶ innych uzasadnieñ marketingowo tworzyæ.
Wzrost op³±t za us³ugi bankowe oraz mar¿ by³ do przewidzenia jeszcze przed tym jak o podatku zaczêto gadaæ.
Systematycznie zreszt± banki wprowadza³y/podnosi³y op³aty za karty/konta, zmniejsza³y bonusy itp.
To by³o nieuniknione a teraz fajny pretekst maj±

Data: 2016-01-14 12:55:30
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f3bfd639-aa60-4da2-9f27-4e772a13d07b@googlegroups.com...
[...]

Ano - tak bylo, tendencje do podnoszenia byly widoczne od dawna.

Tylko to ciagle ma drugi koniec - klienci moga wybrac tanszy bank lub z drogich produktow nie korzystac, w d* majac marketingowe preteksty.

J.

Data: 2016-01-14 06:05:24
Autor: Kris
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 12:55:51 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
Tylko to ciagle ma drugi koniec - klienci moga wybrac >tanszy bank lub z drogich produktow nie korzystac, w d* majac >marketingowe preteksty.
Od strony klientów pójdzie to w tym kierunku ¿e zaczn± zamykaæ produkty z których nie korzystaj± Do tej pory ludziska mieli po kilka kart, konta w kilku bankach itp. bo nic to nie kosztowa³o. Teraz trochê zaczn± tego typu produkty porz±dkowaæ. Kto ma kartê kredytowa a nie ma ¶rodków na jej sp³atê i zamkniêcie ten ja dalej bêdzie mia³ ew do konkurencji przeniesie. To samo z kredytami gotówkowymi i hipotecznymi. Gotówkowych nie bardzo przenosiæ bêd± bo przy dzisiejszych konstrukcjach typu niskie oprocentowanie wysoka prowizja nie bardzo to siê op³aca. Z hipotekami podobnie.
Niepotrzebne konta, niewykorzystane karty zostan± zamkniête za te u¿ywane bêdzie siê p³aciæ no chyba ¿e za aktywne korzystanie z produktu bank zwolni z op³aty.
Taka normalno¶æ wg mnie nastanie.
Ja od kilkunastu ju¿ lat mam ror +debetówkê w jednym miejscu(bie¿±ce zakupy, p[aliwo ¿ywno¶æ, sklepy stacjonarne), za te produkty p³acê w niektórych miesi±cach jak limitu nie wyrobiê kilkana¶cie z³ i mi to pasujê. Nie op³aca mi siê przenosiæ obs³ugi finansowej w inne miejsce ¿eby równowarto¶æ flaszki wina miesiêcznie zaoszczêdziæ.
Nigdy nie bra³em kart, nie otwiera³em konta itp. tylko dlatego bo pendriva czy innego tableta mog³em dostaæ.
Mam jeszcze konto w mbanku do obs³ugi p³atno¶ci internetowych i op³acam tam wszelkie rachunki za media+ podatki. Póki co od lat nic mnie ono nie kosztowa³o to niech jest. Jest tam pe³na historia moich p³atno¶ci, nie musze szukaæ z jakiego banku zleci³em przelew rok temu jak jaki¶ dostawca mediów stwierdzi ¿e jak±¶ fakturê im nie op³aci³em
Ostatnio musia³em urzêdowi gminy udowadniaæ ¿e w 2012 zap³aci³em 7z³ podatku od nieruchomo¶ci za drogê dojazdow± do mojej posesji. Dwie minuty i stosowne potwierdzenie w mbanku znalaz³em, wydrukowa³em i wys³a³em. I chocia¿by dlatego jak mbank jakie¶ akceptowalne przez mnie op³aty wprowadzi to u nich zostanê.

Data: 2016-01-14 15:34:21
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:469787e4-cdb0-4942-91eb-bd1d3a2d9045@googlegroups.com...
Od strony klientów pójdzie to w tym kierunku ¿e zaczn± zamykaæ produkty z których nie korzystaj± [...]

Oczywiscie

[...]

A mnie by wk*.  2 zl miesiecznie - ok, moze byc, choc rozejrzalbym sie za zero czy za 1 zl.
5 zl jak nie wyrobie - OK. Ale 15 - o, zlodzieje :-)

ok, o gustach nie dyskutujemy :-)

Nigdy nie bra³em kart, nie otwiera³em konta itp. tylko dlatego bo pendriva czy innego tableta mog³em dostaæ.

Jak daja ... ale po prawdzie, to tych tabletow wcale nie dawali, platne ratalnie, chyba, ze jakas lepsza promocje pamietacie.
Tym niemniej mozna bylo troche zarobic w niektorych bankach.

[...]

Jest to jakis argument, ale bank moze byc dowolny.
Przy czym dostawcy ... czesto maja rozliczenia "ciagle" na sub/koncie, jak placisz sam czy zleceniem stalym, to nie chce ci sie nr faktury wpisywac. A potem nie wiadomo za ktora zaplaciles, za ktora konkretnie nie.
PZ rozwiazuje problem ... ale bedzie pierwsze do oplaty :-)

Poza tym PZ tez moze byc niezrealizowane, wiec do tego samego sie sprowadza - trzeba wiedziec gdzie spojrzec na fakture zeby zaleglosci zobaczyc :-)
P.S. Ostatnio popatrzylem na netiowska, i nie znalazlem stanu konta ....

[...]

akceptowalne.
A czesc klientow jednak pomysli, ze akceptowalne, ale w innym banku jednak taniej.

Tak czy inaczej - podwyzki coraz czesciej spotykane i IMO taki bedzie standard w najblizszych latach - cos tam bedziemy za te konta placic.

J.

Data: 2016-01-14 07:00:22
Autor: Kris
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 15:34:30 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
5 zl jak nie wyrobie - OK. Ale 15 - o, zlodzieje :-)
Bêdzie czas przywykn±æ do takich op³at;)
ok, o gustach nie dyskutujemy :-)
Ano;)

Tym niemniej mozna bylo troche zarobic w niektorych >bankach
Lat kilka czytnik Kindle kto¶ tam dawa³ i ¿ona temat dr±¿y³a. Trzeba by³o ile¶ tam t± karta wydaæ , pó¼niej na czas j± zamkn±æ bo po roku jakie¶ op³aty itp.
Du¿o zachodu
Jest to jakis argument, ale bank moze byc dowolny
Dla mnie wa¿ne ¿e ci±¶gle ten sam. Gdybym co pó³ roku bank zmienia³ to móg³bym nie pamiêtaæ z którego konta p³aci³em za wode w 2014r.
Zreszt± pewnie po zamkniêciu konta tracê dostêp do jego historii.

A potem nie wiadomo za ktora zaplaciles, za ktora >konkretnie nie.
To fakt. Ale po datach i kwotach mo¿na zawsze co¶ tam ustaliæ
PZ rozwiazuje problem ... ale bedzie pierwsze do >oplaty :-)
Leniwy jestem, kiedy¶ gdzie¶ tam chcia³em PZ zrobiæ ale papierowe kwity kazali wype³niaæ i listem wysy³aæ. Nie chcia³o mi siê.
akceptowalne.
A czesc klientow jednak pomysli, ze akceptowalne, >ale w innym banku  jednak taniej.
Kwestia ile taniej. Dla 10z³ nie ka¿demu bêdzie siê chcia³o kombinacje z przeniesieniem konta robiæ
Ale to indywidualne decyzje
Tak czy inaczej - podwyzki coraz czesciej spotykane >i IMO taki bedzie standard w najblizszych latach - cos tam bedziemy za >te konta placic.

I tego raczej bym z podatkiem nie wi±za³. Banki dosta³y w prezencie fajny argument to i nie musza pisaæ marketingowych uzasadnieñ "dla Pañstwa dobra..."
Zreszt± ja mam takl ze jak czego¶ potrzebujê to albo sam robiê albo jak nie da raduy to zlecam us³ugê. Zlecam, kto¶ robi, ja p³acê.
Bank mi pewne us³ugi ¶wiadczy i normalne jest dla mnie ¿e za to p³aciæ trzeba. Móg³bym oczywi¶cie lataæ po sklepach z portfelem pe³nym gotówki, rachunki za pr±d p³aciæ w ZE(chyba ju¿ siê nie da bo u nas kasy polikwidowali) za gaz w PGNiG(tez u nas kasê zlikwidowali) itp.- leniwy jestem nie chce mi siê wiec wp³acam kasê bankowi on mi udostêpnia narzêdzia dziêki którym wygodnie dysponujê moj± kas±.
I za to p³ace. ¯ycie

Data: 2016-01-14 16:45:56
Autor: J.F.
[...]

Troche watpie. Mysle, ze raczej wprowadza jakies stale oplaty.
No chyba, ze sie uzbiera - za konto 2 zl, za karte 3 zl, za bankomaty 5zl, za przelewy 2 zl..

[...]

Nie musi byc Kindle - temat wisienek popularny.

Jest to jakis argument, ale bank moze byc dowolny
Dla mnie wa¿ne ¿e ci±¶gle ten sam. Gdybym co pó³ roku bank zmienia³ to móg³bym nie pamiêtaæ z którego konta p³aci³em za wode w 2014r.

Jesli wszystko w jednym, to w miare latwe do zapamietania.

Zreszt± pewnie po zamkniêciu konta tracê dostêp do jego historii.
Przed odejsciem zrzut historii do Excela ..

A potem nie wiadomo za ktora zaplaciles, za ktora >konkretnie nie.
To fakt. Ale po datach i kwotach mo¿na zawsze co¶ tam ustaliæ

O ile zmienne.

PZ rozwiazuje problem ... ale bedzie pierwsze do >oplaty :-)
Leniwy jestem, kiedy¶ gdzie¶ tam chcia³em PZ zrobiæ ale papierowe kwity kazali wype³niaæ i listem wysy³aæ. Nie chcia³o mi siê.
Mowisz ze lepiej wypelniac przelewy co miesiac niz pojsc na poczte ? :-)
Mnie odstrecza te 2zl ktore chca w mbanku, taki g* klient jestem :-)
Moglbym w innym, ale teraz niepewny rynek, nie wiadomo ktore konto bedzie likwidowane, nie oplaca sie na poczte chodzic  :-)
Zreszta coraz mniej takich zmiennych rachunkow.

[...]

IMO - bardziej istotne, ze teraz wszystkie dostaly ten argument, to moga masowo wprowadzic.
I juz nie bedzie argumentu "ale w innym banku za darmo".

[...]

Kasa chyba obowiazkowa, ale moze byc jedna na cala Polske :-)

leniwy jestem nie chce mi siê wiec wp³acam kasê bankowi on mi udostêpnia narzêdzia dziêki którym wygodnie dysponujê moj± kas±.
I za to p³ace. ¯ycie

No, jeszcze mozna przestac placic, a na telefony odpowiadac "a karta sie u was da ?" :-)
Czy "nie macie kasy, to przyslijcie inkasenta" :-)

J.

Data: 2016-01-15 08:11:22
Autor: WAM
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
On Thu, 14 Jan 2016 15:34:21 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Przy czym dostawcy ... czesto maja rozliczenia "ciagle" na sub/koncie, jak placisz sam czy zleceniem stalym, to nie chce ci sie nr faktury wpisywac. A potem nie wiadomo za ktora zaplaciles, za ktora konkretnie nie.
Wszyscy moi dostawcy udostêpniaj± podgl±d stanu rozliczeñ przez www.
Widzê na bie¿±co i nie muszê siê upewniaæ czym p³aci³em. Aczkolwiek z
przyzwyczajenia na kazdej papierowej FV (je¶li dostawca przysy³a)
wpisuje datê zap³aty i nazwê banku z którego to zrobi³em.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-01-15 09:23:37
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik "WAM"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:0p6h9b5ectlsuqh9ithi4djv6pm010c9df@4ax.com...
[...]

Sprawdzanie jest uciazliwe - wole jak informacja jest na fakturze.

No i jak sie dostawcy cos pop*, to sie dowiesz, ze jestes mu winien milion, a chocby i 1000.
Lepsza adnotacja w PDF, ze "stan rozliczen na koniec miesiaca = 0"

J.

Data: 2016-01-15 09:33:24
Autor: WAM
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
On Fri, 15 Jan 2016 09:23:37 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Wszyscy moi dostawcy udostêpniaj± podgl±d stanu rozliczeñ przez www.

Sprawdzanie jest uciazliwe - wole jak informacja jest na fakturze.
Kwestia przyzwyczajenia, 2-3 klikniêcia.

No i jak sie dostawcy cos pop*, to sie dowiesz, ze jestes mu winien milion, a chocby i 1000.
A jak mu siê cos pop* i Ci to napisze na FV?

WAM

Data: 2016-01-15 10:54:58
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik "WAM"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ckbh9b12f95ihsc8vpkl9jv6jvcane1g07@4ax.com...
On Fri, 15 Jan 2016 09:23:37 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wszyscy moi dostawcy udostêpniaj± podgl±d stanu rozliczeñ przez www.
Sprawdzanie jest uciazliwe - wole jak informacja jest na fakturze.
Kwestia przyzwyczajenia, 2-3 klikniêcia.

Automatyczne logowanie ? No, moze i dziala

No i jak sie dostawcy cos pop*, to sie dowiesz, ze jestes mu winien
milion, a chocby i 1000.
A jak mu siê cos pop* i Ci to napisze na FV?

To wyciagam poprzednia, a tam "saldo wynosi 0".

J.

Data: 2016-01-15 11:17:31
Autor: WAM
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
On Fri, 15 Jan 2016 10:54:58 +0100, "J.F."
[...]

A dostawca mówi ¿e poprzednia FV wydrukowa³a siê z b³êdem w pozycji
saldo i powinno byæ ju¿ wtedy -1000 i jeszcze poprzednio itd. Nie przemawia do mnie ten argument o tym ze sie mu cos pop* bo jesli
zamierza mnie oszukaæ to zrobiæ to mo¿e te¿ papierowo a je¶li pop* ma
byæ tylko b³êdem to sobie ten b³±d nied³ugo odkrêci a ja wiem ¿e saldo
wynosi³o 0 miesi±c temu.
 WAM

Data: 2016-01-15 11:53:59
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik "WAM"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kjhh9bp9mep2ioi4861tn3f1t9i3aj244b@4ax.com...
[...]

Owszem, moze i tak byc, ale to mu jednak troche utrudnia :-)

[...]

Ty wiesz, a w jego systemie widnieje niedoplata :-)
Jak nie ma stanu po kazdej operacji, to i dojsc trudno skad sie bierze, chyba ze np zapamietal saldo na poczatku roku.

Ogolnie przy polskich przepisach najbezpieczniej jest jednak wpisac za ktora fakture sie konkretnie placi.
Podejrzewam ze miliony to olewaja, sam olewam  i nic zlego sie nie dzieje, ale lepiej potem nie byc wsrod tych "jeden na milion", gdy system zawodzi :-)

J.

Data: 2016-01-14 13:03:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"Kris" f3bfd639-aa60-4da2-9f27-4e772a13d07b@googlegroups.com

: zmniejsza³y bonusy itp.

Citi za kredytówkê 400 pln. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-09 08:47:10
Autor: Kris
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 12:40:49 UTC+1 u¿ytkownik Kris napisa³:

http://biznes.pl/magazyny/finanse/pietraszkiewicz-podwyzki-w-bankach-byly-uzasadnione/x4nvww

Data: 2016-01-14 12:18:14
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n77thf$6q0$1@gioia.aioe.org...
[...]

Po pierwsze - trzeba poczekac na reakcje rynku, bo nie trzeba brac kredytu w w/w bankach.

Po drugie - 20 tys, a trojka dzieci przyniesie 200 tys.
Nic, tylko brac kredyt, robic dzieci i zarabiac.

Ale najpierw poczekajmy na zatwierdzenie tych 500zl :-)

J.

Data: 2016-01-14 13:18:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"J.F." 569783fc$0$658$65785112@news.neostrada.pl

Po drugie - 20 tys, a trojka dzieci przyniesie 200 tys.

Nie 200, ale 216.

500 miesiêcznie
6k rocznie
6*18=108
108k na dziecko
216 na trójkê

Z czwórki mo¿na mieæ jedno mieszkanie.
   108*3=324

Jedno mieszkanie z czwórki, jedno oddaæ w spadku
a dwoje pozosta³ych dzieci ,,o¿eñiæ'' z mieszkaniami.
Czyli po³owie dzieci dajemy mieszkania a po³owa
dzieci ma dostaæ mieszkania od ma³¿onków.

I ju¿. :) Problem mieszkaniowy -- rozwi±zany.
Mo¿na daæ Wojnarowi czy Rudziñskiemu prezent, aby mieæ glejt
niepe³nosprawno¶ci (powiedzmy -- z powdou rozdwajania siê
koñcówek w³osów) i mamy nie jedno mieszkanie z czwórki,
ale skromniejsze mieszkanie z jednego dzieciaka:
   1.2*12*18=259,2

Nic, tylko brac kredyt, robic dzieci i zarabiac.

(; Chêtn± do wspó³pracy w robieniu dzieci zatrudniê. ;)

(; Dam pracê dzieciorobowi. ;)

[proponujê opodatkowanie dzieci b±d¼ dzieciorobienia -- bêd±
nowe ¼ród³a pieniêdzy; do tego warto podnie¶æ kary za cokolwiek
i inwestowaæ w cokolwiek, jak choæby w zielon± falê, która de
facto jest fal± czerwon±]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-18 20:00:59
Autor: Budzik
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ...

[...]

Moze byc jeszcze lepiej - za³ózmy ze zarabiamy poni¿ej progu i mamy p³acone za kazde dziecko!

Ale jest jedno malutkie ale (ma³y druczek tzw...) - kto da gwarancjê, ¿e zrobiê 4 a oni za 4 lata powiedz± ze juz wiecej nie p³aca?
Jest jakas gwarancj± na 500 do osi±gniecia pelnoletnosci?

Data: 2016-01-19 08:02:58
Autor: ±æê³ñ󶼿
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
Nie, ale bêdzie ciekawa kampania wyborcza ;-)

-- -- -
Jest jakas gwarancj± na 500 do osi±gniecia pelnoletnosci?

Data: 2016-01-19 17:00:29
Autor: Budzik
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...

Nie, ale bêdzie ciekawa kampania wyborcza ;-)

optymista ;-P

Data: 2016-01-20 16:41:45
Autor: Zenek
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA594B34B3DE9Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...

Nie, ale bêdzie ciekawa kampania wyborcza ;-)

optymista ;-P

Z tego co mi wiadomo na dzisiaj nie ma ustawy o podatku bankowym, a banki
 ju¿ w grudniu podwy¿szy³y niektóre op³aty. Oczywi¶ciw nie wszystkie.
Z tego mo¿na wnioskowaæ, ¿e i bez tego podatku i tak by podwy¿sza³y wiele op³at.

Zenek -- -
Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2016-01-20 17:00:41
Autor: Budzik
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
U¿ytkownik Zenek zenon_z@wp.pl ...

[...]

To jest uwaga w odpowiedzi na mój zart?
Hmm...

Ale odpowiadaj±c: a jak wyobrazasz sobie podniesienie kosztu kredytu juz po wejsciu w zycie ustawy?
Jednostronna renegocjacja warunków umowy?

Data: 2016-01-21 02:09:51
Autor: Tomasz Chmielewski
On 01/21/2016 12:41 AM, Zenek wrote:
[...]

To chyba nie tak.

W znakomitej większości przypadków banki nie mogą zmienić marży do już _istniejących_ kredytów.

Tak więc po wejściu podatku bankowego zostaną z umowami kredytowymi, na których w teorii mogą być stratne (a przynajmniej nie zarobią na tych umowach kredytowych przez kolejne kilka-naście lat tyle, ile zakładały, że zarobią).

Więc taka podwyżka opłat z wyprzedzeniem ma jak najbardziej uzasadnienie ekonomiczne i nie przesądza tego, czy podwyższyłyby opłaty bez podatku.

Jak siÄ™ mylÄ™, niech ktoÅ› mnie poprawi :)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-20 18:40:48
Autor: Kamil Joñca
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.example.com> writes:
 [...]

To chyba nie tak.

W znakomitej wiêkszo¶ci przypadków banki nie mog± zmieniæ mar¿y do ju¿
_istniej±cych_ kredytów.

Ja tak co¶ czujê przez skórê, ¿e banki dla istniejacych kredytów:
1) bêd± drobiazgowo sprawdzaæ warunki promocyjnego cross-sellu
2) zaczn± siê przygl±daæ czy na pewno kredytobiorcy "informuj± bank o
istotnej zmianie sytuacji finansowej", i jak nie to "wypowiadamy kredyt
czy zgadza siê pan na wy¿sz± mar¿ê?"

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"I got a question for ya.  Ya got a minute?"

Data: 2016-01-26 16:49:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"Budzik" XnsA593CC3E73F5Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Ale jest jedno malutkie ale (ma³y druczek tzw...) - kto da gwarancjê, ¿e
zrobiê 4 a oni za 4 lata powiedz± ze juz wiecej nie p³aca?
Jest jakas gwarancj± na 500 do osi±gniecia pelnoletnosci?

¯adnej. Za to jest gwarancja niep³acenia, gdy zabraknie chêtnych do pracy. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-26 17:00:28
Autor: Budzik
[...]

hihihihi
Tak to juz jest - jak górnik czy policjant ma obiecana wczesniejsza emeryturkê, to jest to prawo nabyte, jak dziecko ma dostawac 500 do 18 roku  zycia to jest to chwilowy kaprys.

Enuelu - mam nadzieje, ze wiesz, i¿ jednak odrobinê ironizowa³em...?

Data: 2016-01-26 21:24:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"Budzik" XnsA59BB679B8Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

[...]

Budziku -- Ty nawet pisaæ nie umiesz. [i (jak ka¿dy prawnik?) masz kuku na muniu]
Nawet jeszcze nie ma stosownych praw a Ty ju¿ piszesz o ,,prawie nabytym''. Nie
martw siê -- sêdziowie w Bia³ymstoku nie odró¿niaj± my¶lnika (separatora) od
dywizu (³±cznika) i minusa od plusa. :)

() Nie ma jeszcze prawa (Tusk radzi³ sobie bez prawa -- choæby z powodzianami
   i pogorzelcami czy poszkodowanymi w efekcie wichur i gradobiæ) ale PiS
   raczej idzie inn± drog±.
() W Niemczech jest kara (ponoæ 5 tysiêcy euro lub 120 dni aresztu) za
   nieprzychylno¶æ wobec ,,uchod¼ców'', którzy stanowi± zagro¿enie nie
   tylko dla ¿ydów, ale tak¿e dla wszystkich, tak¿e dla siebie. Byæ mo¿e,
   zanim dorosn± do pe³noletno¶ci dzieci, które w³a¶nie teraz rodz± siê,
   bêdzie konflikt zbrojny na miarê II wojny ¶wiatowej.
() Polscy bolszewicy nie odpuszcz±. Wprawdzie stracili koryto w Polsce
   a Putin oficjalnie narzeka na Lenina (oskar¿aj±c Lenina o zniszczenie
   Rosji) ale nadal s± bardzo silni i wiedz±, co jest ich ,,¿yciowym
   zadanie''.
() ,,Prawo'' zbudowane metodami bezprawnymi nie jest prawem (jak ma³¿eñstwo
   zawarte z naruszeniem prawa nie jest ma³¿eñstwem) wiêc gdyby PiS straci³by
   w³adzê (poprzednim razem straci³ do¶æ nietypowo) bolszewicy uchyliliby to
   ,,prawo'' bezproblemowo. A d±¿yæ do likwidacji tego prawa musz± w imiê
   ,,¶wiêtego'' nakaz Wissarionowicza.

Stan, w którym ¿yjemy, nazywaæ mo¿na bez obaw wojn±. Znam bolszewików
polskich, którzy nie kryj± siê ze swymi pogl±dami -- mo¿na rozdeptywaæ
przeciwników (Polaków i rzymskich katolików) a mo¿na prowadziæ do wojny
,,usprawiedliwiaj±cej'' czystki etniczne i ludobójstwo... Ale typowa
wojna jest kosztowna -- wraz z lud¼mi tracony jest dobytek. Co najmniej
od czasu ,,manewru spod Wieprza'' panuje wojna kultur -- celem tej wojny
jest niszczenie polskiej kultury, polskiego dziedzictwa narodowego.

Tak wygl±da sprawa polska.

Bardzo podobnie wygl±da sprawa ¿ydowska. Nie bez powodu Angela sprowadza
imigrantów z Afryki i z Syrii, choæ Europa Zachodnia (g³ównie Niemcy)
sprzeciwia³y siê sprowadzeniu repatriantów z Kazachstanu do RP.

Nie jest wa¿ne, czy Angela Merkel rzeczywi¶cie jest córk± Adolfa Hitlera
(moim zdaniem naprawdê mo¿e ni± byæ) ale jest wa¿ne, ¿e jej dzia³ania
maj± na celu (niestety!) wojnê przeciwko ¿ydom.

A je¶li nadal kto¶ uwa¿a mnie (i podobnych do mnie) za ¶wira (i ¶wirów)
wyja¶niê, ¿e ju¿ obecnie z Francji masowo uciekaj± ¿ydzi.

-=-

PiS to s³aba ekipa. Zamiast wyja¶niæ Europie:

 - nasze dzia³ania nie s± sprzeczne z prawem, ale s±
   nieprzychylne tym, którzy w³a¶nie stracili w³adzê;

   czy my mamy kierowaæ siê dobrem naszych przeciwników,
   czy naszym dobrem?!

   mamy byæ ¶wirami czy zdrowymi na umy¶le?

 - starania naszych przeciwników politycznych s± sprzeczne
   z prawem, gdy¿ nie mo¿na ju¿ dorzuciæ kolejnych sêdziów
   TK (zabrania tego w³a¶nie konstytucja RP)

 - zgodnie z prawem prezydent zwleka³ z przyjêciem ¶lubowania

 - zgodnie z prawem parlament wybra³ nowych sêdziów TK

 - zgodnie z prawem prezydent przyj±³ ¶lubowanie od nowych sêdziów TK

 - dopiero po fakcie (po przyjêciu ¶lubowania od sêdziów TK wybranych
   przez PiS) TK rozpatrzy³ sprawê wyboru sêdziów PO, przez co jego
   wyrok nie mia³ ju¿ ¿adnej warto¶ci

b³±ka siê, t³umaczy, wyja¶nia, u¶miecha, przymila jak kot, prosz±c
cz³owieka o g³askanie, stara siê jako¶ przymiliæ Niemcom i innym...

Bolszewicy w Polsce s± bogaci -- ich dzieci przetrwaj± bez dokarmiania,
dlatego Petru, PO i inni bolszewicy raz potomkowie bolszewików tak
mocno zabiegaj± o niewprowadzenie owego programu a PiS d±¿y do
wprowadzenia... To walka o biologiczne wyniszczenie (b±d¼ ocalenie)
Polaków.

-=-

Prawo nabyte? :) Ponoæ Brytyjczycy uznali, ¿e na drogach umieszcz±
tabliczki mówi±ce o tym, ¿e droga jest prywatn± w³asno¶ci±, przez
co Hitlerowcy nie bêd± mogli po tych drogach poruszaæ siê. ;)

Gdyby¶ zna³ prawo naprawdê (a nie tak, jak ,,znasz'') wiedzia³by¶,
¿e ¯ADNE umowy tak naprawdê nie s± trwa³e i ka¿d± umowê (czy obietnicê)
mo¿na renegocjowaæ -- zw³aszcza wtedy, gdy zmieni± siê warunki zbyt mocno.

Nawet nie trzeba du¿ego konfliktu ,,miêdzynarodowego'' (czytaj -- > konfliktu
z udzia³em ¿ydów) aby umowy (czy obietnice) zosta³y odsuniête w niebyt...

-=-

Budzik> Enuelu - mam nadzieje, ze wiesz, i¿ jednak odrobinê ironizowa³em...?

Najpierw naucz siê poprawnego pisania -- pó¼niej zajmij siê ,,prawem''.
Eneuel, nie Enuel.

Ja na Ciebie raczej ;) pracowaæ nie bêdê. Bolszewiccy zbrodniarze
mog± mnie zabiæ, ale bez krêgos³upa pracowaæ nie bêdê. :) Na moje
szczê¶cie bolszewicy przegrywaj± na ka¿dej linii.

Je¶li tacy jak Ty chcieli, abym na nich pracowa³ -- mogli ze mn± pracowaæ
wtedy, gdy by³em dostatecznie zdrowy. :) Wtedy jednak by³em dla takich jak
Ty -- zbyt bogaty. Tacy jak Ty uznali, ¿e nie warto zarabiaæ a¿ tak du¿o,
jak ja chcê zarabiaæ. Choæ mia³em dobre intencje -- nie znalaz³em ,,uznania''.

Dzi¶ tacy jak Ty -- mog± co najwy¿ej poklikaæ w banery z moich stron. ;)
Serdecznie ;) zapraszam i obiecuj± uczciwe rozliczanie siê. :)

Zielonymi kursorami zamierzam wskazywaæ te reklamy -- czy linki w ogóle,
za które zap³acê a czerwonymi -- te, za które nie umiem zap³aciæ
z przyczyn ode mnie niezale¿nych. (; ¯yczê powodzenia i szczê¶cia. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-26 22:00:47
Autor: Budzik
[...]

Nie ma praw ale zapowiedzi juz sa.
Nie s³ysza³em nic o tym, zeby PiS zapowiedzia³ iz 500z³ bedzie do 18 roku zycia dziecka zagwarantowane. Weisz cos na ten temat?

[...]

To rozmawiamy o praktyce czy o teorii?
Bo praktyka niestety jest taka, ze bzdurne czy nie - nabyte to nikt nie rusza.
I dlatego to ja musze pracowaæ na emeryturki policjantów wyliczane wed³ug skandalicznego wzoru czy emeryturki pracowników kopalni ktorzy pod ziemiê nigdy nie zagl±dneli, albo zagl±dneli raz w zyciu, tylko po to zeby miec status do³owego.

Budzik> Enuelu - mam nadzieje, ze wiesz, i¿ jednak odrobinê
ironizowa³em...? Najpierw naucz siê poprawnego pisania -- pó¼niej zajmij siê
,,prawem''. Eneuel, nie Enuel.

Za literówkê przepraszam, niemniej ton wytkniecia tego b³edu... cóz... Zenada...

Ja na Ciebie raczej ;) pracowaæ nie bêdê.

A ktos Cie o to prosi?
Nie jestes czasem zbyt przewrazliwiony na swoim punkcie?
Po raz tysieczny piszesz, jak to masz ciezko...
Jedynak?

Data: 2016-01-27 14:38:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"Budzik" XnsA59BE97473C0Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Tak to juz jest - jak górnik czy policjant ma obiecana wczesniejsza
emeryturkê, to jest to prawo nabyte, jak dziecko ma dostawac 500 do
18 roku zycia to jest to chwilowy kaprys.

Nie ma praw ale zapowiedzi juz sa.

Czyli wg Ciebie 'zapowied¼' podlega pod mechanizm 'prawa nabytego'?
Mo¿e ju¿ warto sk³adaæ pozwy do s±du? ;) RGiertych zapowiada³ tak±
w³a¶nie akcjê. (jest/pojawi³a_siê zapowied¼ -- funkcjonuje prawo!)

Ten program zak³ada, i¿ obecnie objête nim zostan± dzieci w wieku do
lat 18, ale nie ma na razie mowy o tym, jak owo prawo ma wygl±daæ.
Z tego, ¿e dzisiejsze siedemnastolatki maj± braæ 500 pln, nie wynika,
¿e tak ma byæ i za sto, czy tysi±c lat.

Zadaniem programu jest zwiêkszenie populacji (tutaj jest to dobre
s³owo, bo populacja nierozerwalnie ³±czy siê z rozmna¿aniem) wiêc
niejako z za³o¿enia programu wynika, ¿e po osi±gniêciu ;) stosownego
pu³apu (powiedzmy piêædziesiêciu milionów Polaków) program zostanie
zakoñczony czy choæby zawieszony.

Program niesie ze sob± wiele niebezpieczeñstw. Wiele osób wybierze po
prostu zawód dziecioroba. Podatków bezpo¶rednich z tego nie ma a dzieci
objête tym programem nie zechc± p³aciæ podatków. Nawet je¶li zechcia³yby,
co jest nieprawdopodobne -- nie bêd± samodzielne, przez co nie bêd± mia³y
zdolno¶ci p³acenia podatków bezpo¶rednich. Bêd± jednak je¼dzi³y samochodami,
wiêc zap³ac± akcyzê paliwow± itp. podatki; bêd± jad³y, wiêc zap³ac± VAT...
Bêd± nakrêca³y koniunkturê i bêd± po¶rednio zwiêksza³y PKB.

Twoje s³owa wykazuj±, do czego zmierzasz. :) Reprezentujesz w³a¶nie
dzieciorobów, którzy chêtnie zabior± siê za robienie dzieci, o ile
kto¶ im zagwarantuje p³acenie do ,,koñca'', jakim jest próg 18 lat.
Mechanizm prawa nabytego istnieje w³a¶nie w tym celu, aby ludzie
mogli ¿yæ ¶wiadomie i aby mogli racjonalnie planowaæ swoj± przysz³o¶æ.

Dzieciorób zak³adaæ mo¿e taki scenariusz:

   przez najbli¿sze 40 lat bêd± p³odzi³ dzieci, zatem przez niemal 60 lat
   bêdê otrzymywa³ 500 na ile¶ dzieci, pomijaj±c najbli¿sze miesi±ce ;)

Nawet po 20 latach nie mo¿na by by³o tak po prostu zaprzestaæ p³acenia,
gdy¿ w³a¶nie dzisiejsze nastolatki mog± zarzuciæ:

   nie zdecydowa³bym siê na takie ¿ycie, pe³ne po¶wiêceñ, ;) gdybym wiedzia³,
   ¿e za 30 lat program zniknie; nic poza robieniem dzieci nie umiem i nie
   nauczê siê, gdy¿ jestem ju¿ za stary na przekwalifikowanie zawodowe

W razie czego ;) -- uliczne zgromadzenia narodowe (czyli demonstracje uliczne),
marsze obywatelskie, protesty spo³eczne, skargi do UE itp. pewne jak w banku!!!

Nie s³ysza³em nic o tym, zeby PiS zapowiedzia³ iz 500z³ bedzie do 18 roku
zycia dziecka zagwarantowane. Weisz cos na ten temat?

Nie wiem wiele o tym, co s³ysza³e¶.
(bezproblemowo zak³adam, ¿e piszesz 'wiesz', choæ wychodzi Ci 'weisz';
ale czym innym jest literówka tutaj, a czym innym literówka w imieniu)

Znam natomiast zapowiedzi ;) mówi±ce o 18 roku ¿ycia jako progu
programowym. Byæ mo¿e nawet takie wie¶ci us³ysza³em (za spraw± TV)
z ust samej premier BSzyd³o.

Za literówkê przepraszam, niemniej ton wytkniecia tego b³edu... cóz...
Zenada...

¯enuj±ca jest Twoja nieumiejêtno¶æ pisania, czy raczej -- przepisywania.
Napisa³e¶ mniej ni¿ piêædziesi±t s³ów, a jednak niepoprawnie.

Ja na Ciebie raczej ;) pracowaæ nie bêdê.

A ktos Cie o to prosi?
Nie jestes czasem zbyt przewrazliwiony na swoim punkcie?

Czasami zapewne tak. I czasami, i miejscowo. Mam nadwra¿liwe lewe uchu. ;)

Po raz tysieczny piszesz, jak to masz ciezko...

Piszê tysiêczny raz o tym, jak mam ciê¿ko z ¿ebrakami miaucz±cymi
o moj± pomoc? Nie liczy³em, ale wierzê Ci na s³owo. [by³em pewny,
¿e mam za sob± wiele tysiêcy takich skarg...]

Jedynak?

Podpis udekorowa³e¶ pytajnikiem?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-27 17:00:33
Autor: Budzik
[...]

Ca³e wynurzenia s± zupe³nie niepotrzebne, o czepianiu sie literówek nie wspominaj±c.
Skoro nie odczyta³es, ze mój pierwszy post by³ zartobliwy i z tego wyci±gasz wnioski a propos mojej osoby to proponuje pukn±æ siê w czo³o.

PLONK na jakis czas.

No chyba, ze czujesz jeszcze potrzebê odpisaæ popisuj±c siê po raz kolejny jak±s przypad³o¶cia ktora mêczy twój organizm...

Data: 2016-01-27 04:34:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³

"Eneuel Leszek Ciszewski" n88km4$da1$1@node2.news.atman.pl

Gdyby¶ zna³ prawo naprawdê (a nie tak, jak ,,znasz'') wiedzia³by¶,
¿e ¯ADNE umowy tak naprawdê nie s± trwa³e i ka¿d± umowê (czy obietnicê)
mo¿na renegocjowaæ -- zw³aszcza wtedy, gdy zmieni± siê warunki zbyt mocno.

Nie szukaj±c daleko -- wiek emerytalny.

Ogólnie -- ¿adne ludzkie prawo nie mo¿e nakazaæ czynienia cudów.
Przyk³adowo -- s±d nie mo¿e nakazaæ zwrócenia bibliotece ksi±¿ki
zjedzonej przez szczury.

Z pustego i Salomon nie naleje, wiêc w razie padu gospodarczego
,,500 na dziecko'' mo¿e pa¶æ bez ³amania prawa.

Na razie jeszcze nie ma tych 500 na dziecko. Nawet nie ma jasno¶ci
co do kszta³tu tego prawa. Jedni chc± daæ gotówk±, inni -- cwanymi
bonami. Zwolennicy gotówki twierdz±, ¿e: ,,rodzice wiedz± lepiej
ni¿ urzêdnicy, czego potrzebuj± dzieci'', co zwolennicy bonów
kwituj± jako¶ tak -- ,,je¶li rodzice s± a¿ tak m±drzy, dlaczego
tej m±dro¶ci nie wykorzystuj± do zarabiania pieniêdzy?''...

18 lat do du¿o. Czy przez te lata niezmienne bêd± progi
kwotowe (choæby 800 pln na domownika oraz samo 500 pln
na dziecko) i prawa (choæby o niepe³nosprawno¶ci dzieci)
towarzysz±ce temu programowi?...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-22 00:16:36
Autor: ±æê³ñ󶼿
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
Nigdy nie zrobisz, bo takiej durnej nie znajdziesz.

-- -- -
kto da gwarancjê, ¿e zrobiê 4

Data: 2016-01-14 12:20:27
Autor: Jacek Maciejewski
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. z ł
Dnia Thu, 14 Jan 2016 19:33:18 +0900, Tomasz Chmielewski napisa³(a):

 a tu w¶ród banków, które podnios³y mar¿e s± m.in. kontrolowany przez polski Skarb Pañstwa

No to juz wiesz który dyrektor wyleci z hukiem :)
--
Jacek
-Co robi Jaros³aw jak ma ochotê popieprzyæ?

Data: 2016-01-14 12:32:28
Autor: Pete
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 ty s. zł
Dnia Thu, 14 Jan 2016 19:33:18 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

  a tu wÅ›ród banków, które podniosÅ‚y marże sÄ… m.in.
kontrolowany przez polski Skarb Państwa

No to juz wiesz który dyrektor wyleci z hukiem :)

Akcjonariat Alior:
PZU S.A. - 20%

Akcjonariat PZU S.A.:
Skarb Państwa - 34,5%

W jaki sposób SP ma kontrolować Aliora? 7% udziałów?

--
Pete

Data: 2016-01-14 12:52:17
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
Użytkownik "Pete"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n7810s$v7v$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie 7%, a 20%.

Slyszales o pakiecie kontrolnym ?
Te 34% moga byc wystarczajace, aby wyznaczac zarzad PZU. Zreszta czytam, ze na NWZ SP ma 61.5% glosow.

Zarzad PZU wyznacza przedstawicieli do Aliora, i tu znow 20% moze sie okazac wystarczajace.
Trzech innych duzych udzialowcow ma razem 17%, a drobni udzialowcy nie przyjda, albo sie nie skonsolidowali wczesniej i nie maja przedstawiciela w zarzadzie czy RN.
I dyrektor/prezes leci.

J.

Data: 2016-01-14 13:51:26
Autor: Pete
W dniu 2016-01-14 o 12:52, J.F. pisze:
[...]

jednak 7%

Slyszales o pakiecie kontrolnym ?

Te 34% moga byc wystarczajace, aby wyznaczac zarzad PZU. Zreszta czytam,
ze na NWZ SP ma 61.5% glosow.

Udział na WZA: 34,44%

Zarzad PZU wyznacza przedstawicieli do Aliora, i tu znow 20% moze sie
okazac wystarczajace.

W zarządzie jest 1 (słownie jedna) osoba pochodząca z PZU. W radzie nadzorczej - 2

Trzech innych duzych udzialowcow ma razem 17%, a drobni udzialowcy nie
przyjda, albo sie nie skonsolidowali wczesniej i nie maja
przedstawiciela w zarzadzie czy RN.
I dyrektor/prezes leci.

Życie nie jest takie proste.
Jakoś na ostatnim walnym, było reprezentowane prawie 57% akcjonariuszy. 20% PZU to za mało, by w pojedynkę przeforsować zmiany w zarządzie.

--
Pete

Data: 2016-01-14 14:45:49
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
Użytkownik "Pete"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n785kv$1p4$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie, tego sie tak wprost nie mnozy.

Slyszales o pakiecie kontrolnym ?
Te 34% moga byc wystarczajace, aby wyznaczac zarzad PZU. Zreszta czytam,
ze na NWZ SP ma 61.5% glosow.
Udział na WZA: 34,44%

https://www.pzu.pl/grupa-pzu/pzu-sa
w aktualnosciach "wykaz akcjonariuszy posiadajacych ..." -Raport biezacy 3/2016

https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=3e383582-1da7-48e3-b309-111335de017f&groupId=10172
I tam pada tez 61%. Nie wnikam z czego.

Efekt - na razie wymiana RN, wkrotce prezesa
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19440071,pzu-ma-juz-nowa-rade-nadzorcza-wymiana-7-z-9-osob.html

Jak chcesz to przeanalizuj te osoby - sprawiaja profesjonalne wrazenie, i wcale nie napisane, ze z PIS :-)

Zarzad PZU wyznacza przedstawicieli do Aliora, i tu znow 20% moze sie
okazac wystarczajace.
W zarządzie jest 1 (słownie jedna) osoba pochodząca z PZU. W radzie nadzorczej - 2

a kojarzysz kto zglosil pozostale ?

[...]

20% z PZU, 17% z innych, to nam brakuje tylko 20%.  Niby troche malo, ale ta drobnica prawdopodobnie rozbita.
Czesc poprze zmiany, czesc nie.
No coz, jak przedstawiciel PZU zacznie "bank nie dziala zgodnie z polityka rzadu", to moze reszta pomysli "a g* nas to obchodzi", ale jak zacznie od "chcialem przedstawic kandydata na nowego, lepszego prezesa" ...

J.

--
Pete

Data: 2016-01-14 22:13:59
Autor: Tomasz Chmielewski
On 01/14/2016 09:51 PM, Pete wrote:

[...]

PZU przejmuje Aliora w trzech etapach; teraz jest posiadaczem 20% akcji; chyba w lutym ich udział ma wzrosnąć do 25% (i ma de facto pakiet kontrolny).

Swoją drogą, jak przystało na firmę państwową, zrobili interes życia - PZU płaciło 89,25 zł za akcję Aliora; w dniu dzisiejszym ta sama akcja kosztuje 58 zł...

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-14 14:45:52
Autor: J.F.
[...]

Nie tylko panstwowa - ktos przeciez te akcje caly czas kupowal.
A one lecialy. No coz - gielda.

Zreszta kurs gieldowy nie taki znow istotny - dzis 58, a za rok moze byc 85.
Bank zysk ma, dywidende wyplaci,

J.

Data: 2016-01-29 08:42:02
Autor: Kris
Przez podatek bankowy mieszkanie dro¿sze o 20 tys. z³
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 12:20:28 UTC+1 u¿ytkownik Jacek Maciejewski napisa³:
Dnia Thu, 14 Jan 2016 19:33:18 +0900, Tomasz Chmielewski napisa³(a):

>  a tu w¶ród banków, które podnios³y mar¿e s± m.in. > kontrolowany przez polski Skarb Pañstwa

No to juz wiesz który dyrektor wyleci z hukiem :)
http://biznes.pl/magazyny/finanse/pko-bp-podnosi-oplaty-reakcja-ministra-skarbu/6r7sxw
"PKO BP zapowiedzia³o na pocz±tku tygodnia podwy¿kê op³at dla klientów. Zareagowa³ na to minister skarbu Dawid Jackiewicz. "W najbli¿szym czasie odbêdzie siê Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKO BP, nast±pi± zmiany w radzie nadzorczej banku" - zapowiedzia³."

Data: 2016-01-30 09:45:03
Autor: Pete
W dniu 2016-01-29 o 17:42, Kris pisze:
W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 12:20:28 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
[...]

"PKO BP zapowiedziało na początku tygodnia podwyżkę opłat dla klientów. Zareagował na to minister skarbu Dawid Jackiewicz. "W najbliższym czasie odbędzie się Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKO BP, nastąpią zmiany w radzie nadzorczej banku" - zapowiedział."

RN to nie prezes ani dyrektor.
Takie tam wymachiwanie szabelkÄ….

Po drugie, PISSS wymienia RN we wszystkim gdzie może, więc to tylko dodatkowy pretekst.

--
Pete

Data: 2016-02-01 12:24:22
Autor: J.F.
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
Użytkownik "Pete"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n8ht6g$9nd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A kto wybiera prezesa ?
Zreszta RN chyba moze dac prezesowi ostrzezenie, ze jego polityka jej sie nie podoba :-)

Po drugie, PISSS wymienia RN we wszystkim gdzie może, więc to tylko dodatkowy pretekst.

Szczegolnie, ze im wiekszy zysk PKO osiagnie, tym wiekszy podatek od zysku zaplaci, i oczywiscie ten nowy bankowy tez :-)

J.

Data: 2016-02-22 00:15:08
Autor: ąćęłńóśźż
Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
Marcinkiewiczowi pracę (m.in. jako kandydatowi na prezesa PKO BP SA) wybierał cały naród.

-- -- -
A kto wybiera prezesa?

Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. z ł