Data: 2014-09-05 05:03:56 | |
Autor: pk | |
Prz�d na Ty� | |
W dniu czwartek, 4 września 2014 20:10:44 UTC+2 użytkownik sebolwg napisał:
Witam.Karkas opony ma konstrukcję kierunkową uwzględniającą fakt że tylna opona głównie napędza a przednia głównie hamuje, a jeśli jeszcze bieżnik ma również charakterystykę kierunkową to założenie przodu na tył skutkuje albo przeciążeniem karkasu (jeśli założysz zgodnie z kierunkiem rotacji) albo złym odprowadzaniem wody (jeśli założysz odwrotnie). Poza tym węższy profil przodu da Ci co najmniej szybsze skręcanie całego motocykla ale niewykluczone że da Ci też brak stabilności, a kładzenie moto w zakręty może stać się wydarzeniem samym w sobie. Jeśli weźmiesz udział w zdarzeniu drogowym i na oponie będzie front tyre only to znaczy że jechałeś nie sprawnym motocyklem co może skutkować prawnie i sporo kosztować na koniec. Producenci generalnie zabraniają takich praktyk. KJ |
|