Przodem do Pana (tylem do wiernych)

Data: 2009-07-05 21:37:50
Autor: abc
Przodem do Pana (tylem do wiernych)
Kaplica Paulińska w pałacu apostolskim na Watykanie ponownie stała się
miejscem kultu. Z okazji ukończenia prac restauratorskich Benedykt XVI
przewodniczył w niej 4 lipca nieszporom. Cappella Paolina, sąsiadująca z
Kaplicą Sykstyńską, jest miejscem modlitwy Papieża i jego współpracowników,
zwłaszcza adoracji eucharystycznej.

Więcej
http://sanctus.pl/index.php?module=aktualnosci&grupa=&podgrupa=&strona=1&id=1234&kategoria=3

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-05 21:44:15
Autor: ypsilanti

"abc" <oppa12@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h2qvih$7co$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić
katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

   serce roscie paczac na te czasy...

   ar

Data: 2009-07-05 21:51:18
Autor: abc
Przodem do Pana (tylem do wiernych)
  serce roscie paczac na te czasy...

Nasz papież robi to to z niemiecką, systematyczną i benedyktyńską
cierpliwością.  Langsam, langsam aber sicher.  :-)

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-05 21:58:18
Autor: abc
Przodem do Pana (tylem do wiernych)
Ani na Wschodzie, ani na Zachodzie, nigdy nie było w Kościele celebracji "versus populum" (przodem do ludu), natomiast zawsze istniało zwrócenie się podczas modlitwy na wschód, "ad Dominum" (ku Panu).

Korzenie pomysłu postawienia naprzeciw siebie kapłana i wiernych znajdziemy w opinii Marcina Lutra, który w książeczce "Msza niemiecka i porządek nabożeństwa" (Deutsche Messe und Ordnung des Gottesdienstes) z 1526 r. w rozdziale: "Niedziela dla świeckich" tak pisał:

"Pozostawmy jeszcze szaty liturgiczne, ołtarz, świeczniki, aż do czasu, gdy spodoba się nam je zmienić. Jeżeli ktoś chce w tym inaczej sobie poczynać, niechże i tak będzie. Ale we właściwej Mszy dla dobrych chrześcijan, ołtarz nie mógłby pozostać takim, jakim jest teraz, a kapłan winien by być ciągle zwrócony ku ludowi..."

Wstawienie protestanckich stołów przed ołtarze główne w katolickich kościołach jest dziełem heretyków, spadkobierców Lutra. Czekamy więc teraz na Kontrreformację.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-05 15:33:50
Autor: Marek
On 5 Lip, 21:58, "abc" <opp...@wp.pl> wrote:
[...]

Kiedys, jadac przez Szwarzwald napotalem taki drogowskaz: Brama do
Nieba:

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/hqwVSDqN3zRO4GuPYP8sfg?feat=directlink

Dziwne, bo w tym Szwarzwaldzie , katolikow jest raczej mniej, niz
protestantow...a moze wlasnie to sprzyja tym tendencjom ???

Data: 2009-07-06 04:52:01
Autor: Marek
On 6 Lip, 00:42, "ypsilanti" <a_...@poczta.onet.pl> wrote:
"Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> schrieb im Newsbeitragnews:d1453f94-3d9d-473f-9134-c0b5c89305cec1g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

Dziwne, bo w tym Szwarzwaldzie , katolikow jest raczej mniej, niz
protestantow...a moze wlasnie to sprzyja tym tendencjom ???

rem- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Co bylo ?
Katolikow "bylo" mniej ?
To co ?  Jest teraz wiecej ? Wg .Ciebie ?

Data: 2009-07-05 22:02:03
Autor: ypsilanti

"abc" <oppa12@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h2r18b$iu2$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

   y abrahama a santa clara

   ar

Data: 2009-07-06 15:00:03
Autor: zbig
Przodem do Pana (tylem do wiernych)
A gdzie Pan ma przód? Tam gdzie stoi lub wisi jego figura z drzewa?
Wasza wiara - sympatycy bractwa - to czyste bałwochwalstwo.