Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018

Data: 2015-10-29 05:14:58
Autor: Kris
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19103953,dumpingowa-cena-za-dostarczanie-sadowych-przesylek.html?disableRedirects=true

Najdziwniejsza sprawa:
Poczta Polska oferowała s±dom obsługę korespondencji o warto¶ci 580 mln zł bez VAT na dwa lata (w 2013 roku), a teraz zaoferowała obsługę na 3 lata za około 240 mln zł bez VAT
"podobna sytuacja miała miejsce w niedawno tocz±cym się przetargu na obsługę korespondencji administracji skarbowej, w którym Poczta Polska zaoferowała cenę netto 83,3 mln zł, podczas gdy dotychczas ¶wiadczyła tę sam± usługę za ok. 267 mln zł, czyli trzykrotnie drożej."

Data: 2015-10-29 13:16:07
Autor: Liwiusz
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
W dniu 2015-10-29 o 13:14, Kris pisze:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19103953,dumpingowa-cena-za-dostarczanie-sadowych-przesylek.html?disableRedirects=true

Najdziwniejsza sprawa:
Poczta Polska oferowała sądom obsługę korespondencji o wartości 580 mln zł bez VAT na dwa lata (w 2013 roku), a teraz zaoferowała obsługę na 3 lata za około 240 mln zł bez VAT
"podobna sytuacja miała miejsce w niedawno toczącym się przetargu na obsługę korespondencji administracji skarbowej, w którym Poczta Polska zaoferowała cenę netto 83,3 mln zł, podczas gdy dotychczas świadczyła tę samą usługę za ok. 267 mln zł, czyli trzykrotnie drożej."

Co w tym dziwnego?

--
Liwiusz

Data: 2015-10-29 05:35:22
Autor: Kris
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
W dniu czwartek, 29 paĽdziernika 2015 13:16:13 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Co w tym dziwnego?
Trochę mnie dziwi że w latach 2014-2015 oferowała cenę ok 280mln rocznie a teraz zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami zjechali?
Albo cena dumpingowa.

Data: 2015-10-29 13:39:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-29 o 13:35, Kris pisze:
W dniu czwartek, 29 października 2015 13:16:13 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Co w tym dziwnego?
Trochę mnie dziwi że w latach 2014-2015 oferowała cenę ok 280mln rocznie a teraz zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami zjechali?
Albo cena dumpingowa.

Cena nie jest dumpingowa, to wcześniejsza cena była zawyżona. Bo poczta
miała monopol na przesyłki sądowe. Najpierw de iure. A potem de facto -
a jak nieoczekiwanie przetarg wygrała PGP (co się nikomu nie mieściło w
głowie, bo przetarg był ustawiany pod Pocztę Polską), no to niestety nie
dało się dłużej - trzeba teraz zdjąć gacie i zejść z ceny.
I bardzo dobrze.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-29 16:10:59
Autor: Sonn
W dniu 2015-10-29 o 13:39, Liwiusz pisze:
[...]

Jeśli nadal jedynym kryterium ma być cena, to dziękuję. Nie dalej jak kilka dni temu została mi InPostem zwrócona przesyłka skierowana do jednego z dużych banków z adnotacją "adresata nie zastano". Jak rozumiem cała obsada BZ WBK udała się na piwo zabierając ze sobą przy okazji budynek centrali.

I taka gówniana instytucja zajmuje się doręczaniem pism sądowych. Po prostu bez komentarza.

--
Sonn

Data: 2015-10-29 10:36:20
Autor: Kris
W dniu czwartek, 29 paĽdziernika 2015 16:10:07 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:

> Cena nie jest dumpingowa, to wcze¶niejsza cena była zawyżona. Bo poczta
> miała monopol na przesyłki s±dowe. Najpierw de iure. A potem de facto -
> a jak nieoczekiwanie przetarg wygrała PGP (co się nikomu nie mie¶ciło w
> głowie, bo przetarg był ustawiany pod Pocztę Polsk±), no to niestety nie
> dało się dłużej - trzeba teraz zdj±ć gacie i zej¶ć z ceny.
> I bardzo dobrze.

Je¶li nadal jedynym kryterium ma być cena, to dziękuję. Nie dalej jak kilka dni temu została mi InPostem zwrócona przesyłka skierowana do jednego z dużych banków z adnotacj± "adresata nie zastano". Jak rozumiem cała obsada BZ WBK udała się na piwo zabieraj±c ze sob± przy okazji budynek centrali.
Na pewno "adresata nie zastano"? Bo InPost raczej takich adnotacji nie robi tylko pisz± "avizowano dnia..." Poprzez InPost nadawałe¶ na pewno?

Data: 2015-10-29 20:29:29
Autor: Sonn
W dniu 2015-10-29 o 18:36, Kris pisze:
[...]

Podaję się przyczynę niedoręczenia oraz adnotacje o awizowaniu przesyłki. Obok "adresata nie zastano" jest oczywi¶cie adontacja o dwukrotnym awizowaniu

--
Sonn

Data: 2015-10-29 16:53:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-29 o 16:10, Sonn pisze:
W dniu 2015-10-29 o 13:39, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-10-29 o 13:35, Kris pisze:
W dniu czwartek, 29 paĹşdziernika 2015 13:16:13 UTC+1 uĹĽytkownik
Liwiusz napisał:
[...]

Nie nadal, bo nigdy cena nie była jedynym kryterium. Istotnym kryterium
na przykład było posiadanie odpowiedniej ilości punktów odbioru.

Nie dalej jak
kilka dni temu została mi InPostem zwrócona przesyłka skierowana do
jednego z duĹĽych bankĂłw z adnotacjÄ… "adresata nie zastano". Jak rozumiem
cała obsada BZ WBK udała się na piwo zabierając ze sobą przy okazji
budynek centrali.

I taka gówniana instytucja zajmuje się doręczaniem pism sądowych. Po
prostu bez komentarza.

Na podstawie jednostkowego przypadku wnioskĂłw nie wyciÄ…gaj. Sam znam
przypadki "nieistniejÄ…cych adresĂłw" u Poczty Polskiej, gdzie adresy jak
najbardziej istniały.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-29 20:00:36
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29-10-15 o 16:53, Liwiusz pisze:

Nie nadal, bo nigdy cena nie była jedynym kryterium. Istotnym kryterium
na przykład było posiadanie odpowiedniej ilości punktów odbioru.

Tylko nikomu nie przyszło do głowy, że to będą fryzjerzy, kioskarze i
[...]

Bo moim zdaniem błędem była próba przekształcenia Urzędu Pocztowego w firmę, a reszta stanowi skutek.

Data: 2015-10-29 22:55:46
Autor: Liwiusz
[...]

firmÄ™, a reszta stanowi skutek.

Czemu błędem? To jest tylko naleciałość starego systemu. Jako dziecko,
jeszcze w latach '90, byłem w Szwecji i wówczas dziwiłem się, pracując w
sklepie spożywczym, że tam ludzie przychodzą odbierać paczki. Teraz, po
latach, już mnie nie dziwi, że paczki można odbierać w sklepie, bo czemu
nie?

No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w ogóle
nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi. Ale skoro
przetarg jest, to nic dziwnego, że może wygrać ktoś inny niż PP.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-30 01:40:21
Autor: witek
Liwiusz wrote:
tylko niech doręczają woźni sądowi

i tak właśnie powinno sie stać.
Sądy powinny utworzyć własną pocztę sądową do tego typu przesyłek na terenie kraju.

Data: 2015-10-29 23:58:01
Autor: Kris
W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 07:40:23 UTC+1 użytkownik witek napisał:
Liwiusz wrote:
> tylko niech doręczaj± woĽni s±dowi

i tak wła¶nie powinno sie stać.
S±dy powinny utworzyć własn± pocztę s±dow± do tego typu przesyłek na terenie kraju.

A komornicy i prokuratury?

Data: 2015-10-30 00:39:45
Autor: nkab
Liwiusz wrote:
> tylko niech doręczaj± woĽni s±dowi

i tak wła¶nie powinno sie stać.
S±dy powinny utworzyć własn± pocztę s±dow± do tego typu przesyłek na terenie kraju.

Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.

Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu o¶rodkowi
władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
korespondencji organów państwa z obywatelami. We wioskach za¶
i dla ludzi niedołężnych zobowi±zanie o¶rodka władzy do dostarczenia
pisma na papierze poprzez rodzinę zobowi±zan± do opieki nad niedołężnym
obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć swojego etatowego gońca.

No ale jak się my¶li o pomnikach, zmianach nazw ulic a nie o państwie
to nowa władza zaczyna od robienia problemów a nie ich rozwi±zywania.

Andrzej.

Data: 2015-10-30 01:15:09
Autor: Kris
W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 08:39:47 UTC+1 użytkownik nk...@toya.net.pl napisał:
Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu o¶rodkowi
władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
korespondencji organów państwa z obywatelami.
I już widzę jak moja babcia, moi rodzice czy nawet moja siostra koresponduje emailowo z s±dami.

Tak na szybko licz±c to z 3/4 członków mojej rodziny nie korzysta z poczty elektronicznej

Data: 2015-10-30 01:30:40
Autor: nkab
W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 09:15:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Tak na szybko licz±c to z 3/4 członków mojej rodziny nie korzysta z poczty elektronicznej

Dlatego można ich nazwać ludĽmi niedołężnymi.
Twoje 3/4 rodziny powinny mieć możliwo¶ć nauczyć się odbierać
emaile, za¶ babcia powinna mieć rodzinnego opiekuna i to on
miałby obowi±zek korespondowania i nie tylko.

Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadaj±ce XXI wiekowi.

Emaile można byłoby odbierać nie tylko w telefonie, w domu ale również
w szkole, przedszkolu, urzędzie, amdnistracji, hotelu itp. przynajmniej
raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowi±zek każdego obywatela.
My¶lę, że s± możliwe rozwi±zania powiadomień o przysłanych emailach
na okre¶lone urz±dzenie.

Cały czas mówię o koncie dla korespondencji państwowej
w sensie adresu emailowego zarejestrowanego w o¶rodku władzy (mie¶cie).
Czyli może to być onet, gmail, skrzynka dostawcy internetowego itp.

Andrzej.

Data: 2015-10-30 09:53:09
Autor: Trefni¶
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
W dniu .10.2015 o 09:30 <nkab@toya.net.pl> pisze:

(...)
Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadaj±ce XXI wiekowi.
(...)

Andrzej, ale Ty jeste¶ niedołężny jeszcze bardziej, niż Twoja babcia!
Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_  - email to dla dinozaurów siedz±cych na NNTP. Też upo¶ledzeni!

Ech...

--
Trefni¶

Data: 2015-10-30 03:32:11
Autor: nkab
W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 09:53:12 UTC+1 użytkownik Trefni¶ napisał:
> [...]

Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_  - email to dla dinozaurów siedz±cych na NNTP. Też upo¶ledzeni!

Mówisz o transporcie osób w XXI wieku, a ja tylko o korespondencji
elektronicznej zastępuj±cej papierow± i co najważniejsze realizowaln±
od zaraz, uzasadnion± organizacyjnie i ekonomicznie.

Andrzej.

Data: 2015-10-30 12:08:55
Autor: Trefni¶
W dniu .10.2015 o 11:32 <nkab@toya.net.pl> pisze:

> [...]

elektronicznej zastępuj±cej papierow± i co najważniejsze realizowaln±
od zaraz, uzasadnion± organizacyjnie i ekonomicznie.

Osób???
:O
Przecież cały w±tek jest o dostarczaniu _korespondencji_ nie doczytałe¶?
Poza tym drony z definicji s± bezzałogowe i pozbawione możliwo¶ci  zabierania pasażerów (spojrzyj nawet najprostszych Ľródeł jak wiki).

Przy takiej logice my¶lenia nie dziwi, że wyci±gasz jakie¶ dinozaury w  formie e-mail...
W XXI wieku to zniedołężnienie (Andrzej sam wybrał tak± retorykę).

--
Trefni¶

Data: 2015-11-05 02:02:24
Autor: nkab
W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 12:08:59 UTC+1 użytkownik Trefni¶ napisał:

[...]

Dopiero teraz trafiłem na ten post.

Pogadamy za 100 lat.
50 lat temu na lampowym czarno-białym tv ogl±dałem "Space 1999"
gdzie mieli takie co¶ co nazywa się teraz smartfon.

Jak teraz można transportować kamerę to za 100 lat można i ludzi
i nadal będzie to bezzałogowy, bo załoga to pilot i stewardessa.

Ja wybiegam w przyszło¶ć, która zmieni wpisy w Wikipedii.

Andrzej.

Data: 2015-11-05 12:10:16
Autor: Trefni¶
W dniu .11.2015 o 11:02 <nkab@toya.net.pl> pisze:

[...]

No to wszystko jasssssne...
Mentalnie w czasach Kobry i telewizji z Rubina, to czemu się dziwić, że  e-mail to dla Ciebie szczyt technologiczny XXI wieku.

Poza tym w dzisiejszych czasach raczej jest trend do wymy¶lania nowych  okre¶leń/akronimów, aniżeli do rozszerzaj±cego łamania istniej±cych.

Zreszt± kwestia dronów już dawno przestała być stricte technologiczna, a  stała się pojęciem prawnym. Język prawniczy i  definicje prawne _bardzo_  mocno opieraj± się "nowinkom".
Vide paremie.

--
Trefni¶

Data: 2015-10-30 04:49:03
Autor: Kris
[...]

Ale to znowu nielubiany InPost
http://www.swiatdronow.pl/inpost-uzyje-dronow-przesylania-paczek

Data: 2015-10-31 09:40:31
Autor: ±ćęłń󶼿
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Bzdura.
Korespondencję wszystkim bez wyj±tku obywatelom powinni dostarczać strażnicy, razem z porannym ¶niadaniem do celi.

-- -- -
Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_ email to dla dinozaurów siedz±cych na NNTP.

Data: 2015-10-30 17:07:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, nkab@toya.net.pl wrote:

W dniu pi±tek, 30 paĽdziernika 2015 09:15:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Tak na szybko licz±c to z 3/4 członków mojej rodziny nie korzysta z poczty elektronicznej

  Uczciwie powiedziawszy, po czę¶ci przyczynia się do tego:
- to że nie daje im to bezpo¶redniej korzy¶ci
- to że nie wiedz±, że mog± mieć potencjalne korzy¶ci
  z takiego korzystania

  A na deser dochodzi oczywiscie pytanie o "infrastrukturę" - czy
maj± komputery pozwalaj±ce na wygodn± obsługę owej poczty.
  Bo jakby np. mi kto¶ zaproponował obsługę poczty na smartfonie,
to bym się zastanawiał, czy mu chodzi o sprowokowanie mnie do
użycia słów powszechnie uznawanych za obelżywe czy o co innego...

Dlatego można ich nazwać ludĽmi niedołężnymi.

  LudĽmi niedołężnymi nazwać trzeba by tych, którzy tak± pocztę
obsłuż±, ale bez ¶wiadomo¶ci ryzyk. "Nie wiedz± co czyni±".
  Mało - nawet i tych ¶wiadomych dochodzi ryzyko popełnienia
błędu czy poddania się manipulacji.
  Po tej stronie niedołęstwa wcale nie s± ci, którzy wiedz±
że nie umiej±.

Twoje 3/4 rodziny powinny mieć możliwo¶ć nauczyć się odbierać
emaile, za¶ babcia powinna mieć rodzinnego opiekuna i to on
miałby obowi±zek korespondowania i nie tylko.

  W ten sposób stałaby się ubezwłasnowolniona, de facto.
  Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>

Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadaj±ce XXI wiekowi.

  Mowa o korespondencji urzędowej, poci±gaj±cej za sob±, jak
to się okre¶la, "skutki prawne".

  Jak wprowadzisz taki przymys dla ludzi *nieprzygotowanych*,
to hieny przerzuc± się z "telefonów na wnuczka" na podpisywanie
maili na swoj± szkodę.

  Powszechny DOSTĘP do takiej komunikacji (możliwo¶ć od strony
obywatela) tak, na to jest czas dzi¶.
  Na powszechny OBOWIˇZEK przyjdzie czas, kiedy starcami będzie
pokolenie które od dziecka WIE, że nieostrożne obchodzenie
się z tak± technologi± może bole¶nie kopn±ć w tyłek.

raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowi±zek każdego obywatela.

  Mhm.
  Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.

Cały czas mówię o koncie dla korespondencji państwowej

  Cały czas.

  A mi się zdaje, że CAŁY CZAS nie mamy ŻADNEGO prawnego mechanizmu,
który działaj±c za pomoc± powszechnie dostępnych i powszechnie
znanych ¶rodków pozwoliłby skutecznie zastosować "ochronę prawn±"
dla paru całkiem ważnych spraw, jak choćby:
- trófazowe prymitywne potwierdzenie czynno¶ci notarialnych
  rejestrowanych w księgach wieczystych (i tym samym legalizację
  braku odpowiedzialnosci urzędów za wielokrotn± sprzedaż
  tej samej nieruchomo¶ci)
- braku "adresu rejestrowego" z możliwo¶ci± ustanowienia
  pełnomocnika, co wykluczałoby zarówno uzyskanie prawomocnego
  wyroku na podstawie li tylko wiedzy że obywatel się
  przeprowadził :> jak i kiwanie wszystkich przez obywatela
  który ma "adres zameldowania" od dawna nie zaktualizowany
-...jeszcze co¶ się znajdzie, ale nie pamiętam.

  I jak widać, wcale problem nie leży w technologii, która
to w przypadku *przymusu* odbioru korespondencji elektronicznej
*faktycznie* stanowiłaby zagrożenie dla przynajmniej
niektórych (z obywateli).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-30 19:08:33
Autor: re
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

[...]

-- -
WeĽ Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej wydano korespondencję ? Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru Inpost i nie tylko on.

  Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>
-- -
Tak samo jak przy procesie odbiorca przeciwko Inpost. Awiza nie dotr± i co ?

Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadaj±ce XXI wiekowi.

  Mowa o korespondencji urzędowej, poci±gaj±cej za sob±, jak
to się okre¶la, "skutki prawne". ...
-- -
W sumie ... jakie skutki ? Korespondencja urzędowa zasadniczo żadnych skutków nie niesie. Jest z reguły tylko sposobem informowania i tu jest co najwyżej kwestia możliwo¶ci zapoznania się a to już chyba nieuprawnione domniemanie s±du, że uznaje doręczenia zastępcze jak w istocie babcia (czy nie-babcia) mogła nie zapoznać się. A normalnie s± udziały w rozprawach (czy do babci s±d przyjeżdża) i zapoznawanie z aktami sprawy (czyli za babcię i tak musi pełnomocnik)

raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowi±zek każdego obywatela.

  Mhm.
  Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.
-- -
Ale to ... elektroniczne potwierdzenia przeczytania też s±.

Data: 2015-10-30 23:06:51
Autor: Liwiusz
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
W dniu 2015-10-30 o 19:08, re pisze:
Weź Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej
wydano korespondencjÄ™ ? Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru
Inpost i nie tylko on.

Normalnie, w czym problem? Chyba że babcia niepiśmienna, no to klops.
Dawniej dla takich nie umiejących pisać był notariusz, ale obecnie
notariusz się kojarzy raczej z innej wagi czynnościami.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-31 01:12:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

WeĽ Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej wydano
korespondencję ?

  Ewentualne wady istniej±cych przypadków nie mog± prowadzić
do wniosku, że należy zaproponować rozwi±zanie ktore (dla
przyjętych kryteriów) ma być GORSZE.

Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru Inpost i nie tylko on.

  A podstawę prawn± ma?
  Tak, wiem, starodawny spór o "czytelny podpis" :>
  Niemniej, jaki¶ tam poziom czytelno¶ci babcia osi±gn±ć pewnie
potrafi - i co najwyżej będzie spór o to, czy to jest
"napisane przez ni± imię i nazwisko" czy podpis.
  Ale "test inpostu" przejdzie ;)

[...]

  I klops.
  Przyznaję, w tym przypadku SZYFROWANY przekaz elektroniczny
ma przewagę. Pod warunkiek użycia zakapitalikowanego słowa.

[...]

  Upływ terminów.
  To potrafi być "zabijaj±ce".

[...]

  Moja wina - zapomniałem postawić pułapkę w postaci pytania,
co proponujesz dla obywateli którzy nie stosuj± się do obowi±zku
odbierania tychże e-maili.

  Co proponujesz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-31 09:41:47
Autor: ±ćęłń󶼿
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Przeciętny człowiek nie odsieje korespondencji urzędowej od spamu.

-- -- -
 LudĽmi niedołężnymi nazwać trzeba by tych, którzy tak± pocztę obsłuż±, ale bez ¶wiadomo¶ci ryzyk.

Data: 2015-10-31 10:02:12
Autor: Robert Tomasik
W dniu 31-10-15 o 09:41,  ����󶼿 pisze:
Przeciętny człowiek nie odsieje korespondencji urzędowej od spamu.

Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze korespondencja urzędowa nadchodzi z domen "gov", a to już powinno wystarczyć do utworzenia odpowiedniego filtra. A jeśli takie rozwiązanie uważasz za niewystarczające, to można spokojnie wprowadzić obowiązane stosowania odpowiedniego "taga" w temacie. Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis karny chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank i wiele innych.

Data: 2015-10-31 10:15:16
Autor: Liwiusz
[...]

Się spamerzy przejmą, lol. Za mało macie tam roboty w tej policji, że
wam się chce jakichś syberyjskich spamerów ścigać?

--
Liwiusz

Data: 2015-10-31 11:23:14
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
W dniu 31-10-15 o 09:41,  ����󶼿 pisze:
Przeciętny człowiek nie odsieje korespondencji urzędowej od spamu.

Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze korespondencja urzędowa nadchodzi z
domen "gov",

cha cha.
Wyslac ci zaproszenie do pałacu prezydenckiego z domeny prezydent.pl?
Jakby byĹ‚o tak Ĺ‚atwo to banki nie miaĹ‚by poroblemu z wykradaniem hasel. A jednak majÄ…. I to nie  w przypadku osob starszych o mĹ‚odych ludzi.

Mialem znajomego, gościu niezwykle inteligentny. Konstruktor.
W wieku 70 lat poporsił mnie o przeglądanie jego korespondencji bo nie był w stanie rozróznić co jest reklamą o co rzeczywiscie istotnym pismem.
A mało to już było afer z podrobionymi pismami?
W Polsce o tyle lepiej, ze papierowego spamu jest duzo mniej.

[...]

Robert. WeĹş nie poruszaj tematĂłw na ktĂłrych siÄ™ nie znasz.

Data: 2015-10-31 18:06:58
Autor: re
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018

UĹĽytkownik "witek"

[...]

Z domeny może się nie udać bo:
"
nslookup
prezydent.pl    text =

        "v=spf1 ip4:195.205.14.0/24 mx ptr -all"
"

Co oczywiście nie przeszkadza dokonać takich manipulacji, że nie zostanie to wykryte. Zresztą w ogóle nie w tym problem, te dwa "kanały" są równie dobrze przechwytywalne. Powiedziałbym, że sms'y nawet bardziej bo każde g... ludzie instalują na telefonach, które to właśnie może robić. A mnie chodzi głównie o to, że nie po to zakładałem profil zaufany by teraz telefonu używać. To było o potwierdzaniu emailowym, które bez problemu otrzymywałem ale jakoś nie otrzymywałem emailem powiadomień o nowym dokumencie.

Hehe, fajne to było :-)

Data: 2015-10-31 11:24:43
Autor: witek
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
ikarek wrote:
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:56348397$0$660$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 31-10-15 o 09:41,  ����󶼿 pisze:
[...]

IMO jeśli już, to lepsze byłyby tanie, indywidualne urządzenia
(takie "mocniejsze kalkulatory" za parÄ™ dolcĂłw) do odbierania
urzędowej poczty - odpowiednio oprogramowane, z jakimś
szczątkowym systemem operacyjnym, przypisane na stałe
do określonych, "rządowych" adresów IP, z możliwością
podłączenia ich do PC/MAC, w celu wygodniejszego czytania
poczty.

Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać bo pismo dostarczone do urządzenia uważa się za przeczytane.

Wysiadam z tego wĂłzka.

Data: 2015-10-31 18:15:38
Autor: ikarek
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać bo
pismo dostarczone do urzÄ…dzenia uwaĹĽa siÄ™ za przeczytane.

Wysiadam z tego wĂłzka.

Ja też :) To była tylko propozycja lepszego sposobu realizacji
kiepskiego pomysłu.

Takie coś widziałbym co najwyżej jako supelment: dodatkową
możliwość dowiadywania się o pismach, dla chętnych. Byłoby
miło (np. spokojniejsze wakacje), ale i tak budżet nie wyłoży
na to kasy.

Data: 2015-10-31 18:21:12
Autor: re
[...]

O k..., czego to ludzie nie wymyślą ?! Toć ePuap jest właśnie takim "urządzeniem" korzystającym z potwierdzonych klientów do którego właśnie przez internet można podłączyć się za pomocą przeglądarki.

Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać
bo pismo dostarczone do urzÄ…dzenia uwaĹĽa siÄ™ za przeczytane.

Wysiadam z tego wĂłzka.
-- -
Tak działa ePuap :-) Wystarczy zdecydować się, ale MZ jest to zasadniczo lepsze od dylania na pocztę ilekroć listonosz w godzinach naszej pracy nie zastanie nas albo lepsze od akceptowania jego wizyt. No i akurat nie z przesyłkami sądowymi, ale już z administracyjnymi tak. A ogólnie to ten ePuap dubluje funkcjonalność szyfrowanej poczty elektronicznej :-)

Data: 2015-11-02 09:27:54
Autor: ±ćęłń󶼿
Przetarg na korespondencję s±dow± 2016-2018
I to jest wła¶nie słabo¶ć podobnych systemów.
Już w obecnym na urlop nie można wyjechać (no chyba, że umiesz napisać kilkunastostronicowe zażalenie z kilkudziesięcioma zał±cznikami na kolanie w godzinę).
BTW własnie się dowiedziałem napyszcznie z ust samego Wysokiego S..., że nie wysłał mi aż do wrzesnia datowanej na lipiec odpowiedzi na majowy pozew, bo "s± wakacje przecież".
Co nie przeszkadzało temu samemu Wysokiemu S. ... w ¶rodku sierpnia wydać postanowienie oddalaj±ce wniosek o zabezpieczenie powództwa i poinformować o prawie do złożenia zażalenia w nieprzekraczalnym terminie 7 dni.

-- -- -
I potem codziennie sprawdzać bo pismo dostarczone do urz±dzenia uważa się za przeczytane.

Data: 2015-11-02 09:21:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Udowodnij.

-- -- -
korespondencja urzędowa nadchodzi z domen "gov",

Data: 2015-10-30 12:22:06
Autor: witek
nkab@toya.net.pl wrote:

Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.

Gdybym ja był...  to nakazałbym ....

za bardzo mi pachnie kaczyńskiem i komun± z jej centralnym rozdawnictwem.

Data: 2015-10-30 16:00:01
Autor: J.F.
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

To jest jakis pomysl, ale co jeszcze - komputer ? Tablet, smartfon ?
Szkolenia potrzebne ... razem tego budzet nie wytrzyma.
Dalej kwestia serwisu tych urzadzen. I obowiazku regularnego uzywania.

Na razie to jak widac Panstwa nie stac na e-podreczniki dla uczniow.
Woli doplacac do papierowych  :-)
Coc w calosci to moze nie jest az tak bardzo glupie :-)

[...]

To musisz najpierw te rodzine oficjalnie wyznaczyc.

Policja rozwiazala sprawe prosto - dzielnicowy rozniesie :-)

J.

Data: 2015-10-30 18:38:35
Autor: re
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018

Użytkownik

> [...]

obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć swojego etatowego gońca.
No tak, korespondencja elektroniczna powinna w miarę możliwo¶ci zastępować tradycyjn± i tak się składa, że o ile urzędy s± zobowi±zane do używania ePuap to s±dy wła¶nie nie i jest tak, że s±d jest skłonny nawet wysłać poczt± elektroniczn±, ale ePuapem nie chce. No i jest też tak, że ePuap przez "poszerzenie użyteczno¶ci i zapewnienie bezpieczeństwa" rozumie zast±pienie powiadomień emailowych powiadomieniami SMS co w istocie nic nie wnosi do bezpieczeństwa. Od nowego roku.

Data: 2015-10-31 00:48:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

No i jest też tak, że ePuap przez
"poszerzenie użyteczno¶ci i zapewnienie bezpieczeństwa" rozumie zast±pienie
powiadomień emailowych powiadomieniami SMS

  :O
  A już my¶lałem, że urzędnicy s± zdolni do zaskakiwania tylko
typowymi sztuczkami.

co w istocie nic nie wnosi do bezpieczeństwa.

  Nie wiem czemu różne instytucje i "instytucje" (np. banki) usiłuj±
budować przekonanie, jakoby SMS był "bezpiecznym kanałem".
  Na razie sparzyli się posiadacze smartfonów ("sprytnie", jak sama
nazwa wskazuje, odbieraj±cy SMSy potwierdzaj±ce transakcje na tym
samym sprzęcie na którym była otwarta "zabezpieczona" strona
z transakcj±).
  Kto następny? :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-02 04:01:06
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik re re@re.invalid ...

że o ile urzędy s± zobowi±zane do używania ePuap

Powaznie?
Bo ostatnio pytałem o to jeden z urzedów i nastapiło milczenie :)

Data: 2015-11-01 09:51:56
Autor: m4rkiz
<nkab@toya.net.pl> wrote in message news:71b5d2f3-25a5-4a8d-a942-6aa85db9ccf8googlegroups.com...
[...]

od strony technicznej jest to praktycznie nie do zrobienia
w tej dekadzie

a gdyby mialo byc zrobione dobrze (vide informtyzacja zusu i
inne cuda) to na bank bylo by drozsze niz obsluga poczty przez
poczte polska przez nastepne 10 lat

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-11-03 00:11:13
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 1 Nov 2015 09:51:56 +0100, m4rkiz napisał(a):

Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.
Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
korespondencji organów państwa z obywatelami.

od strony technicznej jest to praktycznie nie do zrobienia
w tej dekadzie

Technicznie jest do zrobienia bez problemu i w relatywnie krĂłtkim czasie,
wystarczy jakaś myśląca centrala i przygotowanie środowisk
wirtualizacyjnych w gminach wraz z podstawową obsługą w okienku. Problemem
jest cała reszta.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-11-17 18:52:07
Autor: m4rkiz
"Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:145h0h01a0ulo$.1bvtl7onsjjfk.dlg40tude.net...
[...]

inaczej - jest mozliwe wprowadzenie takiego rozwiazania na taka skale

ale nie jest mozliwe wprowadzenie tego rozwiazania, w naszym kraju

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-11-01 23:00:47
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik  nkab@toya.net.pl ...

> [...]

to nowa władza zaczyna od robienia problemów a nie ich rozwi±zywania.

To oczywi¶cie na razie tylko utopia.

Ale ciekawe byłoby gdyby była taka możliwo¶ć.
Zakładasz sobie taki epuap. Tam zaznaczasz, ze wszelka korespondencja z wszystkich urzedów ma przychodzić elektronicznie.
Do tego powiadomienie sms, powiazanie z mailem i voila.

Odci±zasz urz±d a sam konczysz z problemem niedoreczonej korespodencji etc.

Ach, rozmarzyłem się...

Data: 2015-11-02 00:11:43
Autor: Liwiusz
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
W dniu 2015-11-02 o 00:00, Budzik pisze:
To oczywiście na razie tylko utopia.

Jako opcja nie jest utopią. Utopią byłoby jako obowiązkowość. A raczej
nie utopiÄ…, tylko fikcjÄ….

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 00:52:09
Autor: nkab
W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 00:11:54 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2015-11-02 o 00:00, Budzik pisze:
> To oczywi¶cie na razie tylko utopia.

Jako opcja nie jest utopi±. Utopi± byłoby jako obowi±zkowo¶ć. A raczej
nie utopi±, tylko fikcj±.

-- Liwiusz

T± "obowi±zkowo¶ć" to miałem na my¶li "obowi±zek obywatelski"
taki jak "każdy powinien i¶ć na wybory" lub "katolik powinien
chodzić na niedzieln± mszę".

Co do spamu to emaile s± wysyłane z serwera na serwer i ten serwer
do spamowania a raczej fałszywek byłby raczej wykrywalny i s±dzony
jako poważne przestępstwo przeciwko państwu.

No ja daję raczej przykład czym powinna zajmować się władza,
nie pierdołami tylko realizacj± programu wyborczego i dbało¶ci±
o stan państwa.

Wczoraj przy kolacji p¶tykałem sobie pilotem tv i, chyba na Polsacie,
była dyskusja widzów z jakimi¶ profesorami, z której wynikało jedno,
że obecna władza nie zrealizuje obietnic (zauważcie, nie programu politycznego)
i nie będzie się różniła od PO. Jednocze¶nie bardzo martwiła ich niska
frekwencja, Wnioski z dyskusji udowodniły, że - WYBORY Sˇ ZUPEŁNIE
NIE POTRZBNE.

Fikcja wyborów - fikcyjne państwo - państwo, które można dymać.

Andrzej.

Data: 2015-11-02 13:08:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-02 o 09:52, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

Tą "obowiązkowość" to miałem na myśli "obowiązek obywatelski"
taki jak "każdy powinien iść na wybory" lub "katolik powinien
chodzić na niedzielną mszę".

No ale połowa katolików na mszę nie chodzi, a połowa wyborców na wybory.
ZresztÄ… samo wymaganie, aby wszyscy (chodzili na wybory/do
kościoła/odbierali maile) samo w sobie jest utopią. Może za 50 lat
będzie można stwierdzić inaczej.

Co do spamu to emaile są wysyłane z serwera na serwer i ten serwer
do spamowania a raczej fałszywek byłby raczej wykrywalny i sądzony
jako poważne przestępstwo przeciwko państwu.

Nie strasz, nie strasz, bo siÄ™ zesrasz ;) Po prostu spamy siÄ™ wyniosÄ… z
wysyłką poza PL.

No ja daję raczej przykład czym powinna zajmować się władza,
nie pierdołami tylko realizacją programu wyborczego i dbałością
o stan państwa.

Waadza nie powinna się porywać z motyką na słońce.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 16:20:43
Autor: J.F.
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Kare za nie pojscie na wybory miala bodajze Szwajcaria i Belgia.
A moze nadal maja.
Zaplacisz 500zl, to przestaniesz olewac :-)

Z kosciolem zajmie troche dluzej, ale jak PIS bedzie dobrze rzadzil, to i tego mozemy doczekac ... wczesniej niz za 50 lat :-)

[...]

To sie serwery zablokuje dla przesylek spoza PL, bo to do korespondencji urzedowej :-)

No ja daję raczej przykład czym powinna zajmować się władza,
nie pierdołami tylko realizacją programu wyborczego i dbałością
o stan państwa.
Waadza nie powinna się porywać z motyką na słońce.

W dzisiejszych czasach to moze wcale nie motyka.
Pytanie, co na to obywatele-wyborcy ...

J.

Data: 2015-11-02 04:01:06
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

To oczywi¶cie na razie tylko utopia.

Jako opcja nie jest utopi±. Utopi± byłoby jako obowi±zkowo¶ć. A raczej
nie utopi±, tylko fikcj±.

O tym własnie pisałem.

Obowi±zek - nie. Możliwo¶c - jak najbardziej.

Data: 2015-11-03 00:16:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 2 Nov 2015 04:01:06 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

To oczywiście na razie tylko utopia.

Jako opcja nie jest utopią. Utopią byłoby jako obowiązkowość. A raczej
nie utopiÄ…, tylko fikcjÄ….

O tym własnie pisałem.

Obowiązek - nie. Możliwośc - jak najbardziej.

Tylko jak to w praktyce zrealizować? Każdy urząd przed wysłaniem dowolnego
pisma musiałby najpierw sprawdzić, czy odbiorca chce otrzymywać je w
postaci elektronicznej? Po czym odbiorcę identyfikować (problem
nieaktualnych adresów, a nie wszędzie jest PESEL)? Czy tylko w odpowiedzi?
Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje pismo do GDDKiA
wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa polecone...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-11-03 17:00:39
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik Borys Pogoreło borys@pl.edu.leszno ...

To oczywi¶cie na razie tylko utopia.

Jako opcja nie jest utopi±. Utopi± byłoby jako obowi±zkowo¶ć. A
raczej nie utopi±, tylko fikcj±.

O tym własnie pisałem.

Obowi±zek - nie. Możliwo¶c - jak najbardziej.

Tylko jak to w praktyce zrealizować? Każdy urz±d przed wysłaniem
dowolnego pisma musiałby najpierw sprawdzić, czy odbiorca chce
otrzymywać je w postaci elektronicznej?
Po czym odbiorcę identyfikować
(problem nieaktualnych adresów, a nie wszędzie jest PESEL)?

To moze w koncu zacznijmy sie wszem i wobec posługiwac peselem...?
Juz nie raz okazało się ze jego brak moze miec przykre konsekwencje (patrz mylenie osób przez komorników i sady)

Czy tylko
w odpowiedzi?

Gdzie tylko sie da!

Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje
pismo do GDDKiA wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa
polecone...
Czego to dowodzi? Ze urzednik potrafi...?

Data: 2015-11-03 18:14:35
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 3 Nov 2015 17:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Musiałby być obowiązek podpisywania PESEL-em każdego pisma. Niby można, ale
łatwo się pomylić, są też osoby bez PESEL. Tak, szukam dziury w całym ;)

Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje
pismo do GDDKiA wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa
polecone...
Czego to dowodzi? Ze urzednik potrafi...?

Że świadomość jest marna. Choć jakby to było obowiązkowe, to musiałaby
szybko wzrosnąć.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-11-03 21:00:38
Autor: Budzik
[...]

Musiałby być obowi±zek podpisywania PESEL-em każdego pisma. Niby
można, ale łatwo się pomylić, s± też osoby bez PESEL. Tak, szukam
dziury w całym ;)
I niech bedzie tkai obowi±zek.
Pomylka - trudno - urzednik wyłapie zwłaszcza ze pesel ma pewnie jakas cyfre kontroln±.
Osoby bez peselu - to sobie urzednik znajdzie inaczej...

Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje
pismo do GDDKiA wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa
polecone...
Czego to dowodzi? Ze urzednik potrafi...?

Że ¶wiadomo¶ć jest marna. Choć jakby to było obowi±zkowe, to musiałaby
szybko wzrosn±ć.

Ano własnie

Data: 2015-11-04 22:51:26
Autor: Marsjanin
Dnia Tue, 03 Nov 2015 21:00:38 +0000, Budzik napisał(a):

Pomylka - trudno - urzednik wyłapie zwłaszcza ze pesel ma pewnie jakas
cyfre kontrolnÄ….

Ma, ale nie jest ona obligatoryjna. Żyją jeszcze osoby z nadanym numerem PESEL, w którym cyfrę kontrolną liczono na piechotę – i się pomylono. Taki numer PESEL jest nadal ważny.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-11-05 03:00:32
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
UĹĽytkownik Marsjanin mars@marsjanin.tk ...

[...]

Czuje sie wstrzasniety. I nie zmieszany...

Data: 2015-10-30 16:05:54
Autor: J.F.
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n0u4l7$6js$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Osobiscie bym wolal w sklepie czynnym 8-20 7 dni w tygodniu, niz na poczcie czynnej do 18, ktora jest dalej itp.

No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w ogóle
nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi.

A to osobna sprawa, ze skoro awizowanie wazne, to powinien urzednik sadowy, a nie nie wiadomo kto i z jakiej firmy.

Oczywiscie w praktyce to nie wiem jak by to mialo wygladac - nachodzi taki co godzine, czy awizem zapieczetowuje drzwi i trzeba sie pofatygowac po odbior do sadu ?

J.

Data: 2015-10-30 19:12:03
Autor: re
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018

UĹĽytkownik "J.F."

[...]

Znasz swojego woĹşnego ? :-)

Oczywiscie w praktyce to nie wiem jak by to mialo wygladac - nachodzi
taki co godzine,
-- -
Tak to wyglÄ…da :-)

czy awizem zapieczetowuje drzwi i trzeba sie
pofatygowac po odbior do sadu ?
-- -
Jeszcze tak nie wyglÄ…da :-)

Data: 2015-10-31 01:41:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

Użytkownik "J.F."

A to osobna sprawa, ze skoro awizowanie wazne, to powinien urzednik
sadowy, a nie nie wiadomo kto i z jakiej firmy.
-- -
Znasz swojego woĽnego ? :-)

  Nie musi znać - ale urzędnika łatwiej "wystawić" na stronie s±du
celem sprawdzenia danych.
  Może sprawdzić dzwoni±c do s±du.
  A jak, maj±c go¶cia pod drzwiami, sprawdzić czy jest on osob±
z *wła¶ciwego* warzywniaka? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-31 09:46:15
Autor: ±ćęłń󶼿
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
No własnie, ćwiczyli to i na moim grzbiecie.
Do tego mniej więcj co szóstego awiza brakowało (pierwszego lub drugiego), czyli ¶rednio o co trzydziestejszóstej przesyłce w ogóle mnie nie powiadomiono.
Reklamacje na Berdyczów.
Bezczelno¶ć, buta i argancja Poczty Polskiej sięgnęła bezczelno¶ci, buty i arogancji TPSA.

Niestety InPost nie wywi±zuje się z obowi±zków, u mnie nie dostarcza powtórnych awiz, no i dla wielu godziny otwarcia do 17-18 to za krótko po pracy.
A reklamacje na Bermudy.

-- -- -
 Sam znam przypadki "nieistniej±cych adresów" u Poczty Polskiej, gdzie adresy jak najbardziej istniały.

Data: 2015-11-03 06:50:13
Autor: Shrek
On 29.10.2015 22:55, Liwiusz wrote:

No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w ogóle
nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi. Ale skoro
przetarg jest, to nic dziwnego, że może wygrać ktoś inny niż PP.

Właśnie. Mi np wezwanie na świadka doręczył dzielnicowy. Znaczy doręczył to za dużo powiedziane, bo w standardzie InPostu - zostawił kartkę, że prosi o kontakt i powiedział, że ma przesyłkę z sądu. Może ją dostarczyć między 9 a 15. Więc się umówiliśmy, że odbiorę od dyżurnego z komisariatu.

Shrek.

Data: 2015-10-29 20:26:39
Autor: Sonn
Liwiusz napisał:
[...]

W pracy widujÄ™ codziennie przynajmniej kilka takich "jednostkowych przypadkĂłw"

--
Sonn

Data: 2015-10-29 16:38:26
Autor: J.F.
Przterg na korespondencjÄ™ sÄ…dowÄ… 2016-2018
UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n0t423$vo9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No i pytanie, czy zakres obu przetargow taki sam - te same ilosci, wielkosci, czy co tam jeszcze.

I bardzo dobrze.

Nie wiem czy dlatego, ale u mnie na osiedlu poczta przestala pracowac pol dnia dziennie, a i kolejki w miare male ... a jeszcze niedawno "musimy ciac koszty" ...

J.

Data: 2015-11-01 23:00:47
Autor: Budzik
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

konkurencja?

Data: 2015-11-30 04:49:31
Autor: Kris
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
InPost wygrywa;)

3 przesyłki wysłane do mnie w poniedziałek 23-go- dwie InPostem jedna Poczta Polsk±.
Inpost dostarczył dzisiaj, Poczta Polska wg ich strony ¶ledzenia przesyłek "Przekazanie przesyłki do doręczenia"
Jaki¶ korek na PP
Przesyłka kurierska Poczty Polskiej nadana do mnie w pi±tek ci±gle ma status "nadanie przesyłki"

Data: 2015-11-30 14:11:33
Autor: ±ćęłń󶼿
Przetarg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Do dużego miasta?
Do małych miast (np. powiatowych w mazowieckiem czy w kieleckiem) czas doręczeń i zwrotów przez InPost trzeba liczyć w tygodniach.

Data: 2015-11-30 06:09:19
Autor: Kris
Przetarg na korespondencję s±dow± 2016-2018
W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 14:11:34 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Do dużego miasta?
40tys
Do małych miast (np. powiatowych w mazowieckiem czy w kieleckiem) czas doręczeń i zwrotów przez InPost trzeba liczyć w tygodniach.
Polecony allegro i paczkomaty to zawsze się w obrębie tygodnia wyrabiaj±. Zwykły list "polecony" InPostem do Poznania wysłany adresat dostał po 8 dniach roboczych. Dr±żyłem temat i okazało się że w Poznaniu był po 2 dniach tylko zator w ich oddziale w Poznaniu był dwutygodniowy. Po telefonie dopiero dostarczyli. Na Allegro i paczkomaty chyba maja jakie¶ priorytety bo tam zatorów nie ma wg moich obserwacji

Data: 2015-12-01 12:32:03
Autor: J.F.
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8a813e4b-9a7d-4492-8c3b-3726f18a0728@googlegroups.com...
[...]

23-go wyslane ? Kosmos jakis.

W piatek rano kupuje cos na allegro od firmy, po poludniu przychodzi e-mail "sprzedawca nadal numer przesylki".
Wieczorem status w Inposcie ciagle "czeka na odbior od wysylajacego".
W sobote o 14-tej przychodzi sms  "paczka czeka na odbior w paczkomacie" ...

No ale moze po mieszkaniach to sie tym im doreczycielom biegac nie chce.

J.

Data: 2015-12-06 14:13:44
Autor: Marsjanin
Dnia Tue, 01 Dec 2015 12:32:03 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Potwierdzam. Przed południem 11 listopada (!) dostałem SMS, że paczka czeka w paczkomacie. Poprzedniego dnia nadawca umieścił ją w swoim.

Czyżby prezes InPostu sam rozwoził paczki w święta państwowe wolne od pracy?

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2015-12-06 17:24:50
Autor: ±ćęłń󶼿
Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018
Oni (kierowcy) chyba woż± w nocy, w sumie co się dziwić, mniejsze korki, a pewnie zarabi±ja "od sztuki".

-- -- -
Czyżby prezes InPostu sam rozwoził paczki w ¶więta państwowe wolne od pracy?

Przterg na korespondencję s±dow± 2016-2018