Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...

Data: 2011-01-04 13:28:44
Autor: Jan Werbinski
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
....który nie wygląda najlepiej. Nie potwierdza hossy z ostatnich dwóch lat i zmierza do poziomu z początku 2009 roku. Skippy pewnie mógłby na nim parabolkę narysować.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-04 18:52:25
Autor: Loser
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Ciao

A co chcesz przez swoja wypowiedz przekazac??

I dlaczego akurat ten indeks i jak on sie ma i do czego??

"Umieram" z ciekawosci :-)

Pozdrowko

Loser

Data: 2011-01-04 20:28:43
Autor: Jan Werbinski
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Rozjeżdża się z indeksami.

Data: 2011-01-04 19:34:56
Autor: Loser
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Ciao

Bo ma do tego pelne prawo

A musi "sie zjezdzac"??

:-)

Data: 2011-01-04 20:41:20
Autor: marfi
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Użytkownik "Loser" <loser212@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvsp0$pnl$1inews.gazeta.pl...
Ciao

Bo ma do tego pelne prawo

A musi "sie zjezdzac"??

  Musi... dzisiaj było przyćmienie słońca :)

--
marfi

Data: 2011-01-04 20:31:12
Autor: Loser
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Ciao

Jak juz 2 krotnie pisalem w nawiazaniu do watku Geaorge'a to juz nie to co w latach 2002-lato 2008

Nie ma takich powiazan jak kiedys

I to ze BDI spadnie to nie oznacza niemal nic dla indeksow gieldowych, a zwalszcza nie jest juz zadnym istotnymwskaznikiem wyprzedazaajcym

JAk chcecie poszukajcie tamtych watkow

Pozdrowko

Loser

Data: 2011-01-04 22:40:13
Autor: george

"Loser" <loser212@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:ig002g$75i$1inews.gazeta.pl...
[...]

No cóż ja mam jednak odmienne zdanie :).
W średnim i długim terminie trudniej tym BDI manipulować w porównaniu z FED funds rate i S&P500.
No chyba że FED posunie sie do zamawianiu pustych frachtów aby "manage expectation"...

george

P.S. Niestety należy uwzględnic wrost mocy przewozowych po ostatnim boomie transportowym (średni czas życia statku towarowego to 25lat).

Data: 2011-01-04 22:20:06
Autor: Loser
Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
Ciao

George- nie mowie, ze calkiem Ale juz zdecydowanie nie tak

Szczegolnie z uwagi na Capesizy, ktorych coraz wiecej

A ze teraz akurat powoli sie zbliza Chinski Nowy Rok-
a Chinczycy swietuja niezle to normalne, ze w tym czasie spada, bo
teraz akurat statki mialyby podchodzic pod zaladunek a przychodzic wlasnie
na chinskie swieta

Taki drobiazg itp

Ale jak ktos lubi to niech oglada

Pozdrowko

Loser

PS dzis spadl o 80 punktow a Stany i inne za ceanami z grubsza na zero :-)

Data: 2011-01-05 09:16:10
Autor: george

"Loser" <loser212@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:ig06em$s12$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, no w taką korelację to ja również absolutnie nie wierzę.
Dziś BDI spada, to sie stany zwalą... :)

Patrzę na ten index i koreluje z rozbieganym wzrokiem Benka, ale to raczej trendy wielomiesięczne.

george

Data: 2011-01-05 09:54:20
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d2428cd$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

[...]

BDI nie ma znaczenia dla krótko czy średnioterminowców. Tutaj chodzi o długoterminowe trendy. I _moim_zdaniem_ po dwóch latach hossy powinien ją potwierdzić, a nie rysować odwrócony spodek.
Wyceny akcji (nawet realne) wróciły do cen sprzed paru lat, ale BDI wtedy był zdecydowanie wyżej. Wpisuje się to wszystko w mające wkrótce nadejść załamanie rynku.

Data: 2011-01-05 10:12:25
Autor: george

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4d2431d4$0$2446$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z tym załamaniem nie wiem, ale ogólnie się zgadzamy co do timingu obserwacji indeksu BDI i sygnałów które daje. Właśnie ta duża "dywergencja" daje do myślenia.
Pozdrawiam

george

Data: 2011-01-05 13:17:57
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4d2435fc$0$2455$65785112news.neostrada.pl...

[...]

krótka wprawka z BDI z trendów / dywergencji miesiecznych (forward)
http://www.zerohedge.com/article/empirial-observations-predictive-power-divergent-baltic-dry-index

george

Data: 2011-01-04 23:22:00
Autor: Delfino Delphis
Loser wrote:

I to ze BDI spadnie to nie oznacza niemal nic dla indeksow gieldowych, a
zwalszcza nie jest juz zadnym istotnymwskaznikiem wyprzedazaajcym

JAk chcecie poszukajcie tamtych watkow

Ja pamiętam pół roku temu, jak ktoś przytaczał tutaj ten indeks jako argument, za rychłą zwałką.

Data: 2011-01-05 00:05:12
Autor: skippy
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:ig06i8$opm$1news.onet.pl...
Loser wrote:

[...]

he:) no i co?:)

to że ktoś przytaczał swoją interpretację czegoś i się walnął,  to znaczy że inna interpretacja tego czegoś tylko z ww. powodu jest do bani?

w ten sposób to... sam wiesz:)

abstrahuję od BDI oraz od innych opinii o BDI w tym swoich, chodzi mi tylko o metodologię i logikę ogólnie

Data: 2011-01-05 02:43:05
Autor: Delfino Delphis
skippy wrote:

abstrahuję od BDI oraz od innych opinii o BDI w tym swoich, chodzi mi
tylko o metodologię i logikę ogólnie

Mnie giełda nauczyła jednego - nie ufaj nikomu :)

Data: 2011-01-05 06:36:49
Autor: skippy

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:ig0ib8$qju$1news.onet.pl...
skippy wrote:

abstrahuję od BDI oraz od innych opinii o BDI w tym swoich, chodzi mi
tylko o metodologię i logikę ogólnie

Mnie giełda nauczyła jednego - nie ufaj nikomu :)

Kółko Sympatyków Darvasa:)))
Olać wszystko co pochodzi z zewnątrz własnej traderki: infa, prognozy, rekomendacje, porady itp.

Brakuje nam jeszcze pełnej konsekwencji w postaci całkowitego odcięcia się od szumu:)

Data: 2011-01-05 20:41:59
Autor: Delfino Delphis
skippy wrote:

[...]

Eee tam. Ja czytam różnych ludzi, ale fakt faktem, sprawdzalność prognoz to loteria. Zresztą inwestowanie to nie jest przecież prognozowanie, bardziej reagowanie na to, co się dzieje.

Data: 2011-01-05 23:32:41
Autor: skippy
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:ig2hi9$2j7$1news.onet.pl...
skippy wrote:

[...]

"bardziej" pełna zgoda, nawet naj- i to jest podstawa wszystkiego.

Oczywiście nie chodzi mi o bieżącą reakcję w postaci coraz większego uśredniania w dół jakiegoś klopiącego banana.
;)))

Co do meritum: przykładowo skoro grasz na wybicie (chyba to lubisz), to w odpowiednim momencie zwiększysz TP i zawęzisz stopa.
Jeśli psychicznie spodziewasz się wybicia z formacji, to nie jest to prognoza???

Trochę upraszczam, ale mówimy o ogólnej idei.

Poza tym reakcja reakcją ale jak długo nie zapuścisz robota = świadoma interpretacja ergo prognozowanie na podstawie doświadczenia życiowego (prawie jak sędzia, ale bez wykonywalnych wyroków).

Czyli nie należy mylić reagowania na bieżąco z błędami algorytmu pozbawionego emocji.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-04 22:36:27
Autor: skippy

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d231290$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
...który nie wygląda najlepiej. Nie potwierdza hossy z ostatnich dwóch lat i zmierza do poziomu z początku 2009 roku. Skippy pewnie mógłby na nim parabolkę narysować.

Z innej beczki niż przedpiścy powiem, że już się ich tyle narysowałem, iż chwa'tit.
Jak komuś to coś dało i zarobił, to fajnie.
Jak nie - no to po 4 latach juz nic więcej nie zrobię w tym zakresie:)

Co do samego BDI to ja nie bardzo widzę sensowne (grywalne) korelacje.

Data: 2011-01-05 22:21:32
Autor: Loser
Baltic Dry Indeks...a reszta swiata
Ciao

Nawet ciekawy link z tego ZeroHedge.

Co jednak dodatkowo istotne to ze z uwagi na ogolne swietowanie male byly aktywnosci na rynku frachtowym,a  brokerzy skacowani.

Wazniejsze jest to, ze wg wstepnych info cena rudy zel z Brazylii rosnie o 8,8% w I kwartale 2011, a cena wegla energetycznego gwaltownie wzrosla zwlaszcz atego z Indonezji.

Na razie jednak BDI zanotowal kolejna zwale o 5%, co nie przeszkodzilo nastepnie amerykanskim indeksom ladnie piac sie do gory.

Z ta dostawa tonazu a malym zlomowaniem(poprawne politycznie- recycling :-) ) to jest glowny czynnik, bo popyt rosnie, no i to jest odzwierciedlone w indeksach gieldowych.

Te zalamanie rownowagia zatem i zachwianie korelacji z indeksami gieldowymi nastapilo od poczatku lata 2008, a pozniejszy kryzys tylko to potegowal

Podpowiem jeszcze tylko ze futuresy na frachty pokazuja 2011 troche lepiej, niz obecne wskazania BDI i subindeksow

Pozdrowko

Loser

--

Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...