Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..

Data: 2011-07-14 21:12:53
Autor: KrisB
Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..
Była taka afera, że w jednej z placówej franczyzowych przy zakładaniu lokat podsuwali klientom zamiast oryginalnej umowy lokaty, umowę "zmodyfikowan±" w której główn± różnic± był innym nr konta oszusta. Działało to na zasadzie "Niech pan tu podpisze" i klient podpisywał w zaufaniu że w banku oszustów nie ma.

Na co mam zwrócić uwagę przy zakładaniu lokat żeby moje pieni±dze trafiły gdzie trzeba czyli do centrali banki ? Mogę sprawdzić dane adresowe w umowie, piecz±tki itd. ale sk±d mam wiedziec czy nr konta banku jest prawidłowy ??

Krzy¶

Data: 2011-07-14 20:17:31
Autor:
KrisB <a@b.pl> napisał(a):
Była taka afera, że w jednej z placówej franczyzowych przy zakładaniu lokat pod
suwali klientom zamiast oryginalnej umowy lokaty, umowę "zmodyfikowan±" w której główn± różnic± był innym nr konta oszusta.

Jeżeli mówimy o tym samym to to było zupełnie inaczej. Zamiast umowy z bankiem
była umowa pożyczki prywatnej osobie z dużym procentem. Tyle, że nic nie było
podsuwane, a ludzie po prostu nie chcieli mieć 7% na lokacie bankowej tylko
14% na lokacie spod stołu i podpisywali co chcieli.

Data: 2011-07-14 22:23:10
Autor: KrisB
Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..
Użytkownik <kredycik-i-wio@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivnisr$d01$1inews.gazeta.pl...
KrisB <a@b.pl> napisał(a):

[...]

No co¶ w sprawie dla reportera mówili ale nie podali tam w sumie szczegółów jak te umowy wygl±dały- ale dobrze sprawdzić NRB, czyli 8 cyfr unikalnych dla banku licz±c od trzeciej, je¶li dobrze to zrozumiałem.

Data: 2011-07-14 22:26:00
Autor: Titus Atomicus
Przy zakładaniu lokaty podsuwali k lientom zły nr konta..
In article <ivnisr$d01$1@inews.gazeta.pl>,
 " " <kredycik-i-wio@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

KrisB <a@b.pl> napisał(a): > Była taka afera, że w jednej z placówej franczyzowych przy zakładaniu lokat > pod
> suwali klientom zamiast oryginalnej umowy lokaty, > umowę "zmodyfikowan±" w której główn± różnic± był innym nr konta oszusta. Jeżeli mówimy o tym samym to to było zupełnie inaczej. Zamiast umowy z bankiem
była umowa pożyczki prywatnej osobie z dużym procentem. Tyle, że nic nie było
podsuwane, a ludzie po prostu nie chcieli mieć 7% na lokacie bankowej tylko
14% na lokacie spod stołu i podpisywali co chcieli.

Ja mialem prawie dokladnie to samo przy zakladaniu lokaty OpenFinance. Chyba jakies 50 tys to bylo.
Pan mi wydrukowal jakis numer konta na jaki mialem wplacic pieniedze za polisolokate. Numer konta nie byl bezposrednio zwiazany z OF. Potem ze dwa miesiace czekalem na 'certfikat' (wciaz nie byli w stanie wydac) i wciaz sie zatanawialem czy nie padlem ofiara oszustwa.
Od tej pory trzymam sie z daleka od OF.

TA

Data: 2011-07-14 21:30:23
Autor: Bogdan B.
Przy zakładaniu lokaty podsuwali klien tom zły nr konta..
W dniu 2011-07-14 21:12, KrisB pisze:

Na co mam zwrócić uwagę przy zakładaniu lokat żeby moje pieniądze
trafiły gdzie trzeba czyli do centrali banki ? Mogę sprawdzić dane
adresowe w umowie, pieczÄ…tki itd. ale skÄ…d mam wiedziec czy nr konta
banku jest prawidłowy ??

Uruchomić dostęp internetowy, przelać na konto złotówkę, przelać
z powrotem, sprawdzić dane posiadacza widoczne w właściwościach.

Data: 2011-07-14 21:36:20
Autor: gm
Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..
W dniu 2011-07-14 21:12, KrisB pisze:
ale sk±d mam wiedziec czy nr konta
banku jest prawidłowy ??

Pierwszym co można sprawdzić to to czy NRB jest z tego banku, z którym podpisujesz umowę. Można NRB wkleić w różnego rodzaju sprawdzacze dostępne w internecie.

Ale najpewniejszym jest kontakt tel. z central± banku.

Pozdr
gm

Przy zakładaniu lokaty podsuwali klientom zły nr konta..