Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

Data: 2011-07-16 11:21:38
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Witam,
byłem z wizyt± u lekarza (państwowo - NFZ), który to zlecił mi badania. Wyniki były przekazywane bezpo¶rednio do przychodni. Jednak tutaj zaczynaj± się schody. W recepcji nie chca wydać mi wyników, twierdz±ć, że będ± u lekarza przy następnej wizycie. Ja natomiast chciałbym teraz pój¶ć z tymi wynikami prywatnie, ponieważ terminy z NFZ s± takie, że leczenie będzie trwać bardzo długo.
W internecie znalazłem sporo informacji, że wyniki należ± do mnie, lub też jest obowi±zek ich udostępnienia dla mnie. Jednak nikt nie powołuje się na żadne przepisy, a przecież nie będę w przychodni argumentować "bo tak jest i proszę mi wydać". Zna kto¶ stosown± argumentację?

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-16 08:30:30
Autor: witek
On 7/16/2011 4:21 AM, Marian PaĽdzioch wrote:
[...]

ale gdzie sa te wyniki? w laboratorium, czy u lekarza?
jak tylko dotra do lekarza przychodni musi ci dac ich kopie, za opłat± ksero. Zadzwonisz do NFZ to sie dowiesz.
Co do laboratorium, to nie jestem przekonany, nie ty zlecales badania i nie ty dostaniesz wyniki.

Data: 2011-07-16 17:24:18
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:ivs41u$cdl$4inews.gazeta.pl...
[...]

Może nieprecyzyjnie się wyja¶niłem. Wyniki s± w przychodni. Poczytałem na stronie NFZu prawa pacjenta i wynika chyba z tego, że po prostu na nie mam sie powoływać? Nie znajdę konkretnego paragrafu w polskim prawie? Czy sa jakie¶ podstawy, żeby ta opłata za ksero była racjonalna, a nie szalenie wysoka ;)?

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-16 20:05:23
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Marian PaĽdzioch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivrl72$lvb$1news.dialog.net.pl...
[...]

Wyników jako papierka maj± prawo Ci nie wydać. Maj± prawo, bo za nie zapłaciła ta przychodnia. Natomiast jest sposób na obej¶cie tego. Masz prawo wgl±du do swojej dokumentacji medycznej. Sfotografuj choćby telefonem wyniki albo po prostu je odpisz na kartkę.

Data: 2011-07-16 20:15:11
Autor: Veronika
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivska3$gcr$1inews.gazeta.pl...

Przychodnia zapłaciła?
A z czego niby?
Chyba z kieszeni pacjenta?

Data: 2011-07-16 20:22:05
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e21d539$0$2504$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W cenie procedury realizowanej przez przychodnię jest wykonanie badań lekarskich koniecznych do jej przeprowadzenia. To badanie zrefunduje NFZ, ale pł±ci za nie przychodnia i przez 5 lat musi przechowywać na wypadek ewentualnej kontroli wynik. NFZ nie refunduje zlecanych badań przychodniom, które je faktycznie robi±.

Data: 2011-07-16 20:28:14
Autor: Veronika
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivsku0$i23$1inews.gazeta.pl...

A NFZtowi pieni±dze z nieba spadaj±?

Data: 2011-07-16 14:08:36
Autor: witek
On 7/16/2011 1:28 PM, Veronika wrote:

A NFZtowi pieni±dze z nieba spadaj±?

ale to nie sa juz twoje pieniadze wiec co sie do cudzego wpieprzasz.

Data: 2011-07-16 20:49:10
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e21d88a$0$2484$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Pewnie, że  nie, ale co to ma do rzeczy? Id±c tym tokiem rozumowania, to możesz podoej¶ć do policjanta i zaż±dać, by Ci dał czapkę, bo z podatków kupiona, a przecież Ty płacisz podatki - mam nadzieję :-)

Data: 2011-07-16 22:07:38
Autor: Veronika
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivsmfr$mkn$1inews.gazeta.pl...

Bardzo trafna analogia.

Data: 2011-07-17 20:24:29
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 16.07.2011 20:28, Veronika pisze:
A NFZtowi pieni±dze z nieba spadaj±?

No wła¶nie. Nie spadaj±.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-18 19:03:20
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-16 20:28, Veronika pisze:

A NFZtowi pieni±dze z nieba spadaj±?
do czego brniesz?

Data: 2011-07-18 19:02:44
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-16 20:22, Robert Tomasik pisze:
[...]

Co więcej, wg obecnych przepisów za badanie zapłaciła przychodnia, ale NFZ zrefunduje badania dopiero po postawieniu diagnozy.
Czyli dopiero po wizycie.
Zatem, przychodnia nie chce być w plecy i nie wydaje bez wizyty.
Jak chcesz i¶ć prywatnie to:
a) zrób se prywatne badania - i zapłać za nie,
b) kup prywatn± wizytę w tej przychodni.

Data: 2011-07-17 20:23:31
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
W dniu 16.07.2011 20:15, Veronika pisze:
Przychodnia zapłaciła?
A z czego niby?
Chyba z kieszeni pacjenta?

Z własnych pieniędzy. Owszem, po¶rednio z pacjenta, bo zarobionych na
pacjencie. Ale go¶ć chce wła¶nie odej¶ć i nie dać im zarobić. Porównuj±c
do warsztatu samochodowego: Go¶ć podjechał do warsztatu, załatwił
podł±czenie  pod urz±dzenia diagnostyczne i wykrycie usterki, a jak już
mechanik chce się zabierać do naprawy, to on mówi ,,e, nie ja sobie
wezmę wyniki diagnostyki i pojadę do konkurencji''.

Data: 2011-07-17 22:23:44
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivv9b4$r0u$2news.onet.pl...
[...]

W czym problem? :) Płacę za diagnostykę i mi daj± wydruk z komputera i nikt nie robi problemów. Usługa jak usługa, nie wymusza za sob± innych konsekwencji.
Tak samo tutaj dostan± zwrot za badania, a że nie zarobi± sobie na kolejnej wizycie to trudno. Gdyby byli konkurencyjni i oferowali przystępny termin to by zarobili, przeciez mi też by było na rękę za darmo.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-17 22:34:51
Autor: gacek
On 2011-07-17 22:23, Marian PaĽdzioch wrote:
[...]

Przy czym różnica jest taka, że nie zapłaciłe¶ za te badania, i przy całym systemie finansowania służby zdrowie wcale nie jest pewne czy bez wizyty do tego badania co¶ się przychodni należy.

gacek

Data: 2011-07-18 12:07:15
Autor: Kamil
Dnia Sun, 17 Jul 2011 22:34:51 +0200, gacek napisał(a):

Przy czym różnica jest taka, że nie zapłaciłe¶ za te badania,

A wizyta podczas której lekarz wypisał skierowanie na badanie, to niby była
usług± charytatywn±? A nr skierowania, PESEL, dane osobowe s± ...
przychodni?
Wyniki badania (jako ¶wistek) pewnie będa należały do przychodni, ale już
sama tre¶ć - należy do chorego. I musi mieć do tego dostęp.

Data: 2011-07-18 12:17:15
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 18.07.2011 12:07, Kamil pisze:
[...]

I dostali za ni± 5zł? A badania ile kosztuj±?

Wyniki badania (jako ¶wistek) pewnie będa należały do przychodni, ale już
sama tre¶ć - należy do chorego. I musi mieć do tego dostęp.

Czyli tre¶ć diagnostyki wykonanej przez warsztat, czy tre¶ć analizy
potrzeb IT przedsiębiorstwa itp. też? tak bez płacenia?

Data: 2011-07-18 19:06:01
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 12:07, Kamil pisze:
[...]

Kasa przychodnia dostaje po diagnozie, czyli po kolejnej wizycie.
Na razie jest narażona na kredytowania tych badań.

Data: 2011-07-18 20:11:32
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j01p3j$i2p$4node2.news.atman.pl...
[...]

Tyle, że w praktyce często wykaże tę wizytę bez względu na to, czy pacjent przyjdzie i to jest jaki¶ tam problem.

Data: 2011-07-19 18:41:27
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 20:11, Robert Tomasik pisze:

[...]

No to już jest przestępstwo wyłudzenia i fałszowania. Mog± tak robić ale na własn± odpowiedzialno¶ć. Niektórzy tak robi±, inni nie, kwestia etyki.

Data: 2011-07-18 04:42:13
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 17.07.2011 22:23, Marian PaĽdzioch pisze:
[...]

No wła¶nie. PŁACISZ. Zapłać za badania a dostaniesz wynik.

Tak samo tutaj dostan± zwrot za badania,

Nie dostan±. Za badania przychodnia płaci ze swojego.

Data: 2011-07-18 10:13:35
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j006i6$aql$1news.onet.pl...
W czym problem? :) Płacę za diagnostykę

No wła¶nie. PŁACISZ. Zapłać za badania a dostaniesz wynik.

Prawa pacjenta pozwalaj± mi na wgl±d w wynik i reszta mnie nie interesuje. Pozatym po¶rednio płaciłem.

Tak samo tutaj dostan± zwrot za badania,

Nie dostan±. Za badania przychodnia płaci ze swojego.

Poważnie? A dlaczego maj± nie dostać? W takim przypadku dziwne byłoby wtr±canie się NFZ w sprawy udostępniania wyników.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-18 11:15:16
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 18.07.2011 10:13, Marian PaĽdzioch pisze:
[...]

Więc ci tłumaczymy, że nie płaciłe¶.
Ani bezpo¶rednio, ani po¶rednio.

Tak samo tutaj dostan± zwrot za badania,
Nie dostan±. Za badania przychodnia płaci ze swojego.
Poważnie? A dlaczego maj± nie dostać?

Bo takie s± zasady?

W takim przypadku dziwne byłoby
wtr±canie się NFZ w sprawy udostępniania wyników.

No NFZ się nie wtr±ca. Np. moja przychodnia macha ręk± i daje te wyniki.
Ale rozumiem tych przedsiębiorców, którzy prowadz± przychodnię i nie
chc± fundować innym diagnostyki.

Data: 2011-07-18 11:26:43
Autor: Samotnik
Dnia Mon, 18 Jul 2011 10:13:35 +0200, Marian PaĽdzioch napisał(a):

[...]

Musz± udostępnić dokumentację medyczn± bez zbędnej zwłoki, je¶li nie chc±,
to musz± mieć dobry powód (tutaj go nie znajduję) i podać przyczynę na
pi¶mie.  Dz.U. 2011 nr 125 poz. 712 - poczytaj.

A to, że przychodnia nie dostanie za to zwrotu, to problem przychodni.
Niech sobie przychodnia wylobbuje wła¶ciwy zapis w prawie, albo
bezwarunkowy zwrot z NFZ. Tutaj chodzi nie o pieni±dze, tylko o dobro
pacjenta, który na kolejne badania może czekać długo lub nie móc ich
przeprowadzić (bo np. objawy lub choroba chwilowo minęły). Klakierom z kategorii 'i my wszyscy za to zapłacimy' zwracam uwagę, że
je¶li poszedłby do lekarza z tej przychodni na NFZ, to zapłaciliby¶my
dodatkowo jeszcze za wizytę. A tak może weĽmie, pójdzie do prywatnego i
będzie o tyle taniej dla 'społeczeństwa'.

Data: 2011-07-18 15:16:55
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Samotnik" <samotniK@WYTNIJsamotnik.art.pl> napisał w wiadomo¶ci news:yotdv3cjiczt$.1ce4xaw9iz3en.dlg40tude.net...
Musz± udostępnić dokumentację medyczn± bez zbędnej zwłoki, je¶li nie chc±,
to musz± mieć dobry powód (tutaj go nie znajduję) i podać przyczynę na
pi¶mie.  Dz.U. 2011 nr 125 poz. 712 - poczytaj.

¦wietnie! W końcu jakie¶ konkrety :). Wielkie dzięki!

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-18 15:57:44
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Marian PaĽdzioch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j01bo4$98s$1news.dialog.net.pl...
[...]

Udostępnić, a nie wydać wyniki! Pis±łem Ci to od pocz±tku. Zobaczyć, sfotografować, odpisać możesz zawsze. Kwitek zostanie u nich.

Data: 2011-07-18 16:09:39
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j01e7e$3o$2inews.gazeta.pl...
Udostępnić, a nie wydać wyniki! Pis±łem Ci to od pocz±tku. Zobaczyć, sfotografować, odpisać możesz zawsze. Kwitek zostanie u nich.

Tak, ale mnie to satysfakcjonuje :). Nie chcę robić rabanu o nic tylko się wyleczyć.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-18 16:59:53
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Marian PaĽdzioch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j01er0$ama$1news.dialog.net.pl...
[...]

Zatem życzę gor±co szybkiego powrotu do zdrowia. W Polsce trzeba mieć "końskie zdrowie", by się leczyć.

Data: 2011-07-18 11:28:07
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Jul 2011 04:42:13 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

[...]

Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
(obojętnie czy obowi±zkowemu czy dobrowolnemu).

Data: 2011-07-18 11:34:40
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 18.07.2011 11:28, Kamil pisze:
Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
(obojętnie czy obowi±zkowemu czy dobrowolnemu).

No i przychodnia się naje tym papierkiem? Póki papierek nie wywoła
wpływu gotówki do przychodni, to wiesz ,,przecie zapłacił za diagnostykę
w warsztacie, bo pomachał Mastercardem mechanikowi''.

Inny przykład: Wezwałe¶ fachowca z branży IT do zbadania potrzeb. Go¶ć
zrobił wywiad, zaproponował jakie parametry powinien spełniać serwer, a
ty mówisz ,,to ja ten serwer zamówię u konkurencji'' i konkurencja
dostaje gotow± specyfikację.

Data: 2011-07-18 11:59:13
Autor: Tomasz Kaczanowski
Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

Przykład jest nietrafiony. Je¶li wezwał speca z branży IT do zbadania potrzeb i za to badanie zapłacił, to postepowanie, że serwer kupił u konkurencji, bo miała lepsze warunki jest jak najbardziej fair. Za specyfikację zapłacił płac±c za badanie.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-07-18 12:13:29
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 18.07.2011 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Wasz Bulwiasta Jego Mać. Wasza umieć czytać? Bo przecie cały czas
problem w tym, że analiza potrzeb była gratis, bo założenie takie, że to
komplet usług.

Od pocz±tku mówię, że jak go¶ć zapłaci za badania, to niech sobie je
bierze w pizdu. Na razie za badania zapłaciła jego przychodnia. Przecie
nie ze zło¶liwo¶ci mu tego nie wydaj±.

Data: 2011-07-18 12:31:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Za badanie w jego imieniu zapłacił NFZ, a je¶li nie zapłacił, to roszczenie jest do NFZ-u, a nie do pacjenta. Badanie - jak widać wedle przepisów ma zostać udostępnione pacjentowi, ktos podał tu rozporz±dzenie tego dotycz±ce.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-07-18 15:50:52
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j01229$10m$1news.onet.pl...
[...]

Rzecz w tym, że przepisy NFZ s± takie, że zrefunduje cał± procedurę.

Data: 2011-07-18 16:05:40
Autor: Maddy
W dniu 18-07-2011 15:50, Robert Tomasik pisze:
UĹĽytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:j01229$10m$1news.onet.pl...
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
W dniu 18.07.2011 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

Przykład jest nietrafiony. Jeśli wezwał speca z branży IT do zbadania
potrzeb i za to badanie zapłacił, to postepowanie, że serwer kupił u
konkurencji, bo miała lepsze warunki jest jak najbardziej fair. Za
specyfikację zapłacił płacąc za badanie.

Wasz Bulwiasta Jego Mać. Wasza umieć czytać? Bo przecie cały czas
problem w tym, że analiza potrzeb była gratis, bo założenie takie, że to
komplet usług.

Od początku mówię, że jak gość zapłaci za badania, to niech sobie je
bierze w pizdu. Na razie za badania zapłaciła jego przychodnia. Przecie
nie ze złośliwości mu tego nie wydają.

Za badanie w jego imieniu zapłacił NFZ, a jeśli nie zapłacił, to
roszczenie jest do NFZ-u, a nie do pacjenta. Badanie - jak widać wedle
przepisów ma zostać udostępnione pacjentowi, ktos podał tu
rozporzÄ…dzenie tego dotyczÄ…ce.

Rzecz w tym, że przepisy NFZ są takie, że zrefunduje całą procedurę.

JakÄ… procedurÄ™?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-18 16:59:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4e243db4$0$2460$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przykłądowo: Procedura operacyjnego usunięcia jakiegoś guza zawiera po drodze wszystkie te badania i konsultacje. Nie rozlciza się tego osobno.

Data: 2011-07-19 18:46:04
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 12:31, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Nieprawda.
Zapłaciła przychodnia.

Data: 2011-07-18 12:50:58
Autor: Maddy
[...]

najbardziej fair. Za specyfikację zapłacił płacąc za badanie.

[...]
Przecie nie ze złośliwości mu tego nie wydają.

Raczej ze złośliwości, bo nie ma innego powodu.

Pacjent chce iść do lekarza prywatnie, bo terminy w przychodni są bardzo
odległe.
A to oznacza, ĹĽe albo maja tylu pacjentĂłw, ĹĽe lekarze nie wyrabiajÄ… albo
mają za mało zakontraktowanych porad i rozkładają wizyty równomiernie na
cały rok żeby im się limit w połowie roku nie skończył (częsta praktyka
- np. lekarz przyjmuje 3 raz w tygodniu po 2 godziny, a pacjentĂłw jest
na 5 razy w tygodniu po 6 godzin, tylko NFZ za tylu nie zapłaci).
I w jednym i w drugim przypadku "utrata" pacjenta nie oznacza utraty
dochodu.
Byłoby tak, gdyby lekarz nie miał obłożenia, siedział w gabinecie i dłubał w nosie, bo nie ma kogo leczyć.

Ja bym z tym do rzecznika praw pacjenta w pierwszej kolejności poszła.
Adres właściwego rzecznika i godziny jego urzędowania każdy ZOZ ma obowiązek podać do wiadomości, na pewno na tablicy ogłoszeń jest.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-18 15:52:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4e241011$0$3489$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Problem w tym, że jakby lekarzom pozwolić leczyć, ile chcą, to by leczyli tysiace pacjentów i bardzo szybko by sie okazało, ze nasze społęczeństwo umiera - statystycznie.

Ja bym z tym do rzecznika praw pacjenta w pierwszej kolejności poszła.
Adres właściwego rzecznika i godziny jego urzędowania każdy ZOZ ma obowiązek podać do wiadomości, na pewno na tablicy ogłoszeń jest.

Nic akurat tu nie poradzi.

Data: 2011-07-18 16:03:03
Autor: Maddy
W dniu 18-07-2011 15:52, Robert Tomasik pisze:
[...]

I jest to argument za tym, ĹĽe wydanie tych wynikĂłw jakoĹ› uszczupli finanse przychodni?
Jakoś mało przekonywujący i trochę od czapy...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-18 16:57:46
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4e243d19$0$2460$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, oczywiście, że nie o to mi chodziło. Wyjaśniam, jak się to kęci.

Jakoś mało przekonywujący i trochę od czapy...

Bo nie miało nikogo przekonać. Normalnie, to lekarz powinien pacjenta niezwłocznie z tymi wynikami przyjąć i byłoby po sprawie. Albo NFZ powinien płacić każdemu lekarzowi wg cennika, a nie podpisywać z wybranymi umów.

Data: 2011-07-19 18:50:58
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 12:50, Maddy pisze:
W dniu 18.07.2011 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

Raczej ze złośliwości, bo nie ma innego powodu.
Jest inny powód, o którym wszyscy piszą od conajmniej 5 poziomów, nikt nie zapłacił przychodni za badania.
NFZ nie płaci, bo się inaczej umawiał z przychodnią,
pacjent z przychodnią też się inaczej umawiał.
Przecież gdyby przyszedł i powiedział, że chce badania i nie chce się leczyć, a zapłaci za nie, to by wiedział, że bez kasy ich nie dostnaie, zresztą po co wtedy przychodnia, idzie do labu i zleca co chce.
płatne z góry.

[...]
Oznacza, ĹĽe jego ubezpieczyciel RMUA ogranicza leczenia w ramach ubezpieczenia w tej placĂłwce. praktyka powszechan, nie jest winÄ… placĂłwki.
I w jednym i w drugim przypadku "utrata" pacjenta nie oznacza utraty
dochodu.
badania kosztowały, dochód to przychód - koszta. przychód =0 , bo klient nie wraca, koszta są, więc dochód będzie mniejszy czy nie??

Byłoby tak, gdyby lekarz nie miał obłożenia, siedział w gabinecie i
dłubał w nosie, bo nie ma kogo leczyć.
bez sensu

Ja bym z tym do rzecznika praw pacjenta w pierwszej kolejności poszła.
Adres właściwego rzecznika i godziny jego urzędowania każdy ZOZ ma
obowiązek podać do wiadomości, na pewno na tablicy ogłoszeń jest.

raczej do doradcy finansowego. Rzecznik, że nie chciał płacić za usługę, a za bułki w spożywczym też RMUA będzie płącić??

Data: 2011-07-18 12:16:35
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Jul 2011 11:34:40 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

[...]

Eeee...patrz....zamawiasz u mnie wykonanie prac kontrolno-pomiarowych
instalacji elektrycznych. I tyle.
Ja wpadam z kompletem aparatury, mierników, robię te prace, pomiary.
Sporz±dzam na ich podstawie protokoły. W tych protokołach s± wyniki i
ZALECENIA. Zaleceniem jest np. wymiana uszkodzonych gniazd wtykowych.
I teraz jest clou programu:
- czy usuwanie usterek musze ja wykonać czy możesz do tego wybrać sobie
innego elektryka?

:))))
Teraz już kumasz bazę? :)

[...]

Ale za specyfikację oczywi¶cie zapłacisz go¶ciowi :)
To tak jak z pomiarowcem :)

A teraz jeszcze dojdzie motyw, że jeżeli by¶ chciał abym to ja usuwał te
usterki, to możliwe że (w zależno¶ci od nakładów) opłaciłoby mi się jeszcze
"zjechanie z cen±" ze t± pracę :)

Data: 2011-07-18 13:08:13
Autor: Maddy
W dniu 18-07-2011 12:16, Kamil pisze:
Dnia Mon, 18 Jul 2011 11:34:40 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
(obojętnie czy obowiązkowemu czy dobrowolnemu).

[...]

Ja wpadam z kompletem aparatury, miernikĂłw, robiÄ™ te prace, pomiary.
Sporządzam na ich podstawie protokoły. W tych protokołach są wyniki i
ZALECENIA. Zaleceniem jest np. wymiana uszkodzonych gniazd wtykowych.
I teraz jest clou programu:
- czy usuwanie usterek musze ja wykonać czy możesz do tego wybrać sobie
innego elektryka?

A zwłaszcza - czy musimy czekać pół roku na napawę, bo tyle każe nam czekać elektryk który zrobił badanie, bo ma taka ilość zleceń, że się nie wyrabia, czy możemy sobie wziąć kogoś, kto jest wolny od zaraz i na podstawie już zrobionej diagnozy za którą zapłaciliśmy zabierze się do roboty jutro? Na dodatek ten dostępny do zaraz elektryk jest droższy, więc nie chodzi o to, że chcemy zaoszczędzić czyimś kosztem.

Człowiek to nie zepsuta pralka. Pralka może sobie stać nieczynna i czekać na fachowca i od tego czekania bardziej się nie popsuje.
Czego nie można powiedzieć o chorym człowieku.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-18 13:44:46
Autor: Kamil
Dnia Mon, 18 Jul 2011 13:08:13 +0200, Maddy napisał(a):

[...]

A zwłaszcza - czy musimy czekać pół roku na napawę, bo tyle każe nam czekać elektryk który zrobił badanie, bo ma taka ilo¶ć zleceń, że się nie wyrabia, czy możemy sobie wzi±ć kogo¶, kto jest wolny od zaraz i na podstawie już zrobionej diagnozy za któr± zapłacili¶my zabierze się do roboty jutro? Na dodatek ten dostępny do zaraz elektryk jest droższy, więc nie chodzi o to, że chcemy zaoszczędzić czyim¶ kosztem.

Człowiek to nie zepsuta pralka. Pralka może sobie stać nieczynna i czekać na fachowca i od tego czekania bardziej się nie popsuje.
Czego nie można powiedzieć o chorym człowieku.

No dokładnie.
Chciałem w jaki¶ łopatologiczny sposób na¶wietlić tristanowi że w omawianym
przykładzie MOŻE skorzystać z innego elektryka (czyli że z wynikami badania
udaje się do innego lekarza, który przyjmie go "od zaraz"). I że te badania
s± (albo będ±) zapłacone.

Data: 2011-07-18 14:45:52
Autor: Maddy
W dniu 18-07-2011 13:44, Kamil pisze:
[...]

Chciałem w jakiś łopatologiczny sposób naświetlić tristanowi że w omawianym
przykładzie MOŻE skorzystać z innego elektryka (czyli że z wynikami badania
udaje siÄ™ do innego lekarza, ktĂłry przyjmie go "od zaraz"). I ĹĽe te badania
są (albo będą) zapłacone.

Trzeba zaczać do tego, że Tristanowi się wydaje, że jeżeli pacjent nie wróci na kolejną wizytę, to przychodnia nie dostanie kasy za już wykonane badania.

Oczywiście to bzdura. Badania albo były częścią usługi medycznej którą była ta wizyta, na której badania zlecono albo były opłacane przez NFZ oddzielnie. Ale na pewno nie były "związane" z kolejną wizytą.

Gdyby było inaczej, gdyby NFZ zwracał za badania tylko wtedy, gdy pacjent kontynuuje leczenie w danej placówce, to ZOZy traciłyby kasę za każdym razem, gdy jakiś niesforny pacjent uzna, że już się chory nie czuje albo swój stan lekceważy. Albo gdy np. trafi do szpitala bo w międzyczasie jego stan się zaostrzył. Albo wpadnie pod autobus, leży na OIOMie i ma większe problemy niż nadczynność tarczycy czy kamienie nerkowe.

Jeżeli pacjent zrobi te badania jeszcze raz, na własny koszt i pójdzie się leczyć prywtanie, przychodnia niczeg nie zyska. Jedynie pacjent straci niepotrzebnie pieniądze na rzecz jakiegoś laboratorium.
JeĹĽeli mu da te wyniki, niczego nie straci.
Odmowa udostępnienia pacjentowi wyników badań to czysta złośliwość, nic ponadto.
Na dodatek to Ĺ‚amanie praw pacjenta.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-18 14:52:47
Autor: Kamil
Przychodnia nie chce wydać wyników badań .
Dnia Mon, 18 Jul 2011 14:45:52 +0200, Maddy napisał(a):

Odmowa udostępnienia pacjentowi wyników badań to czysta zło¶liwo¶ć, nic ponadto.
Na dodatek to łamanie praw pacjenta.

I to jest kwintesencja tego w±tku.
tristan - czytaj i zapamiętaj.

I nie siej defetyzmu tutaj o "płatno¶ci za badania" że pacjent ich nie
pokrywa.

Data: 2011-07-19 18:56:49
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 14:52, Kamil pisze:
[...]

To że za żywno¶ć w sklepach trzeba płacić to też łamanie praw pacjenta, bo jak być zdrowym, jak się nie je.

Data: 2011-07-18 15:56:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4e242aff$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie masz racji. Zajrzyj do kontaktów albo zapytaj kogoś, kto to rozlciza w praktyce. Problem właśnie w tym, że NFZ płąci za procedurę.

[...]

I wĹ‚Ä…Ĺ›nie tak jest. PrzykĹ‚Ä…dowo niektĂłre procedury przewidujÄ…, ze załóżmy pacjent ma być na oddziale 48  godzin. I jak umrze wczeĹ›niej, zĹ‚amie niogÄ™ i go przewiozÄ… gdzieĹ› indziej, wyjdzie na wÄ…Ĺ‚sn e rzÄ…danie, to placĂłwka kasy nie dostanie. GĹ‚upie? TeĹĽ tak uwaĹĽam, ale tak po prostu w niektĂłrych wypadkach to dziaĹ‚a.

Data: 2011-07-18 16:41:50
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j01e7e$3o$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bla, bla bla.

Tak było kiedyś, że szpitale miały płacone od każdej doby spędzonej na łóżku przez pacjenta i najlepiej opłacało im się trzymać zdrowych bo to nic nie kosztowało.

Widać, że dawno nikt z twojej rodziny nie miał kontaktu ze szpitalem, bo prawda jest taka, że teraz właśnie mają płacone za procedury tylko, że procedurą nie jest przeleżenie x godzin przez pacjęta w szpitalu, tylko wykonanie danej czynności, np. wycięcie wyrostka, czy stabilizacja złamania. Szpital to najchętniej by Cię jeszcze pod działaniem narkozy odesłał do domu, żebyś mu miejsca nie zajmował.

Wracając do badań, jak już to wielu pisało, za badania płaci NFZ, albo zlecający lekarz rodzinny. Tylko pech polega na tym, że specjalista miał
zapłacone za wizytę i jak przyjdziesz znowu, to mu się znowu zapłaci (na tym polega poradnia). Natomiast lekarze rodzinni co prawda sami płacą za podstawową diagnostykę, ale nie zapominaj, że dostają pieniądze od NFZ za każdego przypisanego do nich pacjenta, bez względu czy ten ktoś się w ciągu tego roku chociaż raz u nich pokazał.

Data: 2011-07-18 17:03:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pl> napisał w wiadomości news:j01gne$5gr$1news.onet.pl...
[...]

Dalej tak jest.

[...]

Uwierz, że błądzisz. Są procedury, które są rozliczane na godziny. Czasem w rozbiciu na OIOM i zwykłe łóżko, czyli przykąłdowo ma być 24 godz., na OIOM i 24 godziny na zwykłym łóżku. Szpitale obchodzą to przepustkami, choć jeśli sie wyda, to muszą NFZ zwrócić refundację, więc często pacjent jestw domu, a w karcie szpitalnej wpisuje się z sufitu badania. Mówię to nie z poziomu pacjenta, tylo z posiomu kontrolujących te procedury.

Data: 2011-07-18 17:42:34
Autor: Michal Jankowski
Przychodnia nie chce wydać wyn ików badań.
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Nie masz racji. Zajrzyj do kontaktów albo zapytaj kogo¶, kto to
rozlciza w praktyce. Problem wła¶nie w tym, że NFZ pł±ci za procedurę.

Ala jak± procedurę? Leczenia choroby X? A je¶li z badań wyjdzie, że
pacjent tej choroby nie ma?

  MJ

Data: 2011-07-19 18:45:27
Autor: niusy.pl
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

UĹĽytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

To by chyba pocjent tudzież jego spadkobiercy musieli za to zapłacić

Data: 2011-07-19 18:55:37
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 14:45, Maddy pisze:

Oczywiście to bzdura. Badania albo były częścią usługi medycznej którą
była ta wizyta, na której badania zlecono albo były opłacane przez NFZ
oddzielnie. Ale na pewno nie były "związane" z kolejną wizytą.
Idziesz o zakład?
Ile stawiasz?
Jak powyżej 100 zł, to w ciągu 24 godzin przedstawię Ci zarządzenia prezesa NFZ.

Gdyby było inaczej, gdyby NFZ zwracał za badania tylko wtedy, gdy
pacjent kontynuuje leczenie w danej placówce, to ZOZy traciłyby kasę za
kaĹĽdym razem, gdy jakiĹ› niesforny pacjent uzna, ĹĽe juĹĽ siÄ™ chory nie
czuje albo swĂłj stan lekcewaĹĽy. Albo gdy np. trafi do szpitala bo w
międzyczasie jego stan się zaostrzył. Albo wpadnie pod autobus, leży na
OIOMie i ma większe problemy niż nadczynność tarczycy czy kamienie nerkowe.

Diagnoza!
Przychodnia dostaje kasÄ™ za diagnozÄ™, to conajmniej 2 wizyty.

Jeżeli pacjent zrobi te badania jeszcze raz, na własny koszt i pójdzie
się leczyć prywtanie, przychodnia niczeg nie zyska. Jedynie pacjent
straci niepotrzebnie pieniÄ…dze na rzecz jakiegoĹ› laboratorium.
JeĹĽeli mu da te wyniki, niczego nie straci.
Odmowa udostępnienia pacjentowi wyników badań to czysta złośliwość, nic
ponadto.
Na dodatek to Ĺ‚amanie praw pacjenta.

Jak ukradniesz radio samochodowe, ale bez panelu, to oczywiście zwracasz się do właściciela, żeby ci nieodpłatnie oddał panel, bo jemu się na nic nie przyda i już nic nie zyska.
To przecieĹĽ czysta zĹ‚oĹ›liwość z jego strony. Po co mu ten  panel? Skoro radia i tak nie ma.

Data: 2011-07-19 18:44:41
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-18 11:28, Kamil pisze:
Dnia Mon, 18 Jul 2011 04:42:13 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
(obojętnie czy obowi±zkowemu czy dobrowolnemu).
No nie zapłacił.
Dokument o którym wspominasz, to jedynie - co najwyżej -  potwierdzenie zawrcia ubezpieczenia kosztów leczenia.
Może zatem zapłacić i zwrócić się do ubezpieczyciela o zwrot lub postępować z instrukcjami, a więc leczyć się bezgotówkowo, w wyznaczoych placówkach.

W sumie to proste jak drut. Usługa nie zapłacona, więc nikt nie wyda wyniku, bo wtedy już na pewno nie zapłaci.

Data: 2011-07-18 19:05:08
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-17 22:23, Marian PaĽdzioch pisze:
[...]

My¶lę, że jak zapłacisz za badania, to dostaniesz wyniki.
Wtedy pro¶ciej jest i¶ć od razu do laba, gdzie robi± badania.
Omijasz po¶rednika.

Data: 2011-07-17 20:21:31
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 16.07.2011 11:21, Marian PaĽdzioch pisze:
[...]

No wła¶nie. Oni zapłacili za te badania, a ty sobie je weĽmiesz i
pójdziesz prywatnie. Jak chcesz prywatnie, to sobie sam zapłać za
badania. ZOZ w jakim się leczysz też jest prywatny i nie będzie fundował
badań innemu lekarzowi.

Data: 2011-07-17 22:20:48
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivv97b$r0u$1news.onet.pl...
[...]

Póki mam poparcie przepisów na swoj± korzy¶ć to mnie to wali. Nie po to płacę składki, żeby jeszcze mi nie chcieli wyników udostępnić. Przecież zwrot z NFZu dostan±.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-17 22:39:15
Autor: Robert Tomasik
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Marian PaĽdzioch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivvg6t$dts$1news.dialog.net.pl...
[...]

Cały szkopół w tym, że niekoniecznie. W tym jest ukryty sens tego zamieszania.

Data: 2011-07-19 19:04:31
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-07-17 22:20, Marian PaĽdzioch pisze:
[...]

Jakich przepisów człowieku?
Ja też płacę składki i co z tego?
Wg Twojej teorii - mogę teraz przekraczać prędko¶ć, kra¶ć, pluć na ulicy - bo płacę składki!
Wg mojej - nie chciałbym, aby mój lekarz był okradany.
Jak chcesz i¶ć z wynikami kaj indziej to powiedz to lekarzowi na pocz±tku, a nie kombinuj. Wtedy sprawa jest czysta. Tak to dla mnie krętactwo.

Data: 2011-07-19 19:51:38
Autor: Marian PaĽdzioch
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j04dcs$8rc$1node2.news.atman.pl...
Póki mam poparcie przepisów na swoj± korzy¶ć to mnie to wali. Nie po to
płacę składki, żeby jeszcze mi nie chcieli wyników udostępnić. Przecież
zwrot z NFZu dostan±.
Jakich przepisów człowieku?

Dz.U. 2011 nr 125 poz. 712 człowieku :).

Ja też płacę składki i co z tego?
Wg Twojej teorii - mogę teraz przekraczać prędko¶ć, kra¶ć, pluć na ulicy - bo płacę składki!

Nie, na te kwestie nie masz poparcia w obowi±zuj±cym w Polsce prawie.

Wg mojej - nie chciałbym, aby mój lekarz był okradany.
Jak chcesz i¶ć z wynikami kaj indziej to powiedz to lekarzowi na pocz±tku, a nie kombinuj. Wtedy sprawa jest czysta. Tak to dla mnie krętactwo.

Ależ ja nie chciałem i¶ć gdzie indziej. W toku się okazało, że tak będzie lepiej.
Z reszt± to grupa prawnicza, a nie moralna :). A wyniki już uzyskałem i dzięki temu w zasadzie przychodnia zarobi bo okazało się, że nie ma w nich nic strasznego i mogę spokojnie poczekać na wizytę refundowan±.

Pzdr.
M.

Data: 2011-07-20 00:34:35
Autor: Robert Tomasik
[...]

Cał± rzecz w tym, że system jest chory. Ludzie obchodz± przepisy nie dlatego, że chc± kombinować, tylko z tego powodu, że normalnie to leczyć się u nas chyba nie da. Przy czym jak na razie' mówię to z pozycji widza, bo na szczę¶cie zdrowie mi zasadniczo dopisuje i udaje mi sie trzymać z daleka od tego dziwnego układu.

Z niezrozumiałych dla mnie powodów NFZ z jednej strony nie zapewnia dostępu do ¶wiadczeń w sensownym czasie, a z drugiej strony nie finansuje usług poza podpisanymi przez siebie kontraktami. Utrzymuje się w ten sposób fikcję bezpłatnej służby zdrowia, choć by się leczyć trzeba zapłacić.

Data: 2011-07-20 13:01:00
Autor: Marcin Wasilewski
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j05114$ot6$1inews.gazeta.pl...

Cał± rzecz w tym, że system jest chory. Ludzie obchodz± przepisy nie dlatego, że chc± kombinować, tylko z tego powodu, że normalnie to leczyć się u nas chyba nie da.

Dokładnie. Przykład z dzisiejszego dnia, koleżankę z pracy rozbolało ucho.
Tak więc poszła do lekarza rodzinnego (bo przecież dla oczywistego faktu, że gdy kogo¶ boli ucho to idzie do laryngologa, niezbędne jest po¶rednictwo lekarza rodzinnego i wzięcie skierowania). Co najlepsze lekarz rodzinny pomachał głow±, wypisał skierowanie i nie zaaplikował żadnego doraĽnego leczenia. Koleżanka dzwoniła do kilkunastu laryngologów w mie¶cie i najwcze¶niejszy termin na skierowanie z NFZ to 1 sierpnia, czyli za 11 dni.

No więc w te 11 dni to albo j± te ucho przestanie boleć i NFZ faktycznie zaoszczędzi, albo po 11 dniach będzie to już zapalenie ucha z powikłaniami i NFZ zamiast zapłacić za leczenie np. 100 zł, to zapłaci kilka tysięcy złotych. I tak wygl±da u nas leczenie, najpierw płacz, że ludzie trafiaj± do lekarzy dopiero w ciężkich przypadkach i z powikłaniami (które s± drogie w leczeniu), a dostać się do specjalisty w rozs±dnym terminie nie ma szans. Przecież to farsa - jak mam np. zapalenie spojówek to pownienem mieć leczenie od  danego dnia, a nie za miesi±c, bo akurat okulista ma taki termin wolny.

Przychodnia nie chce wydać wyników badań.