Przychodnia nie chce wydać wyników badań.

Data: 2011-07-16 08:30:30
Autor: witek
Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
On 7/16/2011 4:21 AM, Marian Paździoch wrote:
Witam,
byłem z wizytą u lekarza (państwowo - NFZ), który to zlecił mi badania.
Wyniki były przekazywane bezpośrednio do przychodni. Jednak tutaj
zaczynają się schody. W recepcji nie chca wydać mi wyników, twierdząć,
że będą u lekarza przy następnej wizycie. Ja natomiast chciałbym teraz
pójść z tymi wynikami prywatnie, ponieważ terminy z NFZ są takie, że
leczenie będzie trwać bardzo długo.
W internecie znalazłem sporo informacji, że wyniki należą do mnie, lub
też jest obowiązek ich udostępnienia dla mnie. Jednak nikt nie powołuje
się na żadne przepisy, a przecież nie będę w przychodni argumentować "bo
tak jest i proszę mi wydać". Zna ktoś stosowną argumentację?

Pzdr.
M.
ale gdzie sa te wyniki? w laboratorium, czy u lekarza?
jak tylko dotra do lekarza przychodni musi ci dac ich kopie, za opłatą ksero. Zadzwonisz do NFZ to sie dowiesz.
Co do laboratorium, to nie jestem przekonany, nie ty zlecales badania i nie ty dostaniesz wyniki.

Data: 2011-07-16 17:24:18
Autor: Marian Paździoch
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ivs41u$cdl$4inews.gazeta.pl...
[...]

Może nieprecyzyjnie się wyjaśniłem. Wyniki są w przychodni. Poczytałem na stronie NFZu prawa pacjenta i wynika chyba z tego, że po prostu na nie mam sie powoływać? Nie znajdę konkretnego paragrafu w polskim prawie? Czy sa jakieś podstawy, żeby ta opłata za ksero była racjonalna, a nie szalenie wysoka ;)?

Pzdr.
M.

Przychodnia nie chce wydać wyników badań.