Przycinanie pancerzy

Data: 2018-11-13 07:40:51
Autor: qrt
Przycinanie pancerzy
Dzień dobry

Macie do polecenia coś co ładnie i równo przycina pancerze?
Mam  jakąś obcinarke i o ile z linkami radzi sobie dobrze o tyle
 przy pancerzach już nieszczególnie - po prostu przy okazji  przycinania zagniata je takze. Czasami wcale, czasami lekko że
 trzeba stalowy oplot lekko wyprostować, a czasami tak iż trzeba
 robić nowe cięcie.  Wczoraj ciełem i nieco mnie trafiało...

Data: 2018-11-13 01:52:20
Autor: Rowerex
Przycinanie pancerzy
W dniu wtorek, 13 listopada 2018 07:40:56 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
[...]

Gdzieś chyba kiedyś widziałem jakieś narzędzie, które miało bolec wkładany do wnętrza pancerza, ale nie wiem czy mi się nie pomyliło z czymś innym.
Można ciąć pancerz z włożonym kawałkiem linki, wtedy tak bardzo nie zgniecie. Jeśli obcinaczki to płaskie obcęgi, a nie porządne obcinaczki z zaokrąglonymi ostrzami i bez luzów, to będą pancerz zgniatać - aczkolwiek dawniej ciąłem na gilotynie do metalu - owszem, zgniatała, ale da się wyprostować.

Najlepiej to już w sklepie poprosić o docięcie, pod warunkiem, że mają profesjonalne obcinaczki np. ParkToola, a nie jakieś amatorskie badziewie za grosze.

Szlifierka ma wady, bo to po pierwsze obróbka cieplna i niektóre wkłady we wnętrzu pancerza po prostu się stopią, a po drugie to obróbka cierna i można sobie zabrudzić na wstępie pancerz stalowym pyłkiem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-11-13 11:45:04
Autor: ń
Przycinanie pancerzy
Czy są obcinaczki "kółkowe" którymi dla obcięcia okręca się pancerz, coś na wzór krajalnic do rur miedzianych?

Data: 2018-11-13 08:11:50
Autor: z
Przycinanie pancerzy
W dniu 2018-11-13 o 07:40, qrt pisze:
[...]

Myślisz że jak gumówką przejedziesz to już będzie na gotowo?
Może laserem ;-)

Data: 2018-11-13 08:19:12
Autor: qrt
Przycinanie pancerzy
Dnia Tue, 13 Nov 2018 08:11:50 +0100, z napisał(a):

[...]

Nie mam kątówki :)
Myślałem o jakiejś mini nasadce tnącej (coś jak do dremla czy proxxona) ale
montowanej ma normalnej wiertarce/wkrętarce - tyle ze nie mogę nic takiego
znaleźć. Pewnie nie wiem jak to nazwać :)

Data: 2018-11-13 09:25:35
Autor: Maciek
Przycinanie pancerzy
[...]

https://tinyurl.com/ybfzt9pg

Zamontujesz to do wiertarki ale jest inny problem, będzie mieć za niskie obroty na takie zabawki. Obstawiam, że nie będziesz zadowolony z działania.
Jak to jednorazowa akcja z pancerzami to może jakiś kolega poratuje szlifierką np. stołową.

....ale 6 grudnia nadciąga, list można pisać ;-)
Ja bym tam "kupił" chińskiego dremela (widywałem z tarczkami po 70-80zł w marketach typu Auchan), przydaje się czasem.

Data: 2018-11-13 09:18:32
Autor: cytawa
Przycinanie pancerzy

  qrt pisze:

[...]

trzeba tak ciac by nie zgniatalo. W razie gdyby troche zgniotlo to wtedy mozna ostrymi obcinaczkami udciac ten zgnieciony kawaleczek. Ja  nie mam z tym problemu.
Dobrze jest na koniec zwykla szlifierka lekko wyrownac koniec pancerza i jakims szpikulcem rozepchac wkladke plastykowa.

Jan Cytawa

Data: 2018-11-13 15:30:11
Autor: abn140
Przycinanie pancerzy
--
zanabyc przyciete, a jak nie to moj sposob na ciecie jak moje, znaczy raz na trzy lata:
zwykle kleszcze, no takie , izolacja na lapkach itp. maja tez ostrza do ciecia druta...

Data: 2018-11-13 13:15:48
Autor: rmikke
Przycinanie pancerzy

Takie? https://cdn.drawception.com/images/panels/2012/8-17/ygLPtC731x-8.png

Data: 2018-11-13 19:32:46
Autor: PeJot
Przycinanie pancerzy
W dniu 2018-11-13 o 15:30, abn140 pisze:

potem dwa impulsowniki kinematyczne z naprowadzaczem czlonkowym.

Trzonkowym :| Ale i tak 98% nie kuma o co chodzi :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-11-13 13:12:58
Autor: rmikke
Przycinanie pancerzy
On Tuesday, 13 November 2018 19:32:52 UTC+1, PeJot  wrote:
W dniu 2018-11-13 o 15:30, abn140 pisze:

> potem dwa impulsowniki kinematyczne z naprowadzaczem czlonkowym.

Trzonkowym :| Ale i tak 98% nie kuma o co chodzi :)

Za to 2% natychmiast puściło to dalej :D

Data: 2018-11-13 19:29:42
Autor: PeJot
Przycinanie pancerzy
W dniu 2018-11-13 o 07:40, qrt pisze:

Macie do polecenia coś co ładnie i równo przycina pancerze?

Ciąć można byle czym, nawet zwykłymi obcęgami, czy ucinaczkami. Potem splanować powierzchnię można wygodnie i dokładnie na szlifierce ostrzałce. Uwaga: w trakcie obróbki metalowa część pancerza się grzeje, trzeba często chłodzić we wodzie. Po obróbce teflonowy wkład pancerza zwykle jest zamknięty, trzeba przepchać ostrzem zrobionym choćby ze szprychy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Przycinanie pancerzy