Data: 2009-10-03 11:21:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
A jeszcze jedno pytanie w temacie - czy da się zmniejszyć DMC przyczepy w drodze przeglądu rozszerzonego/zerowego w SKP?
Holownik ma masę własną 1533kg i DMC 2070kg. Potrzebowałbym lawety o DMC poniżej 1430kg (żeby nie przekroczyć zestawem 3500kg), a taką już ciężko kupić. Albo malutkie lawetki na quady, albo samochodowe o DMC minimum 1500kg. Czasami trafia się coś z DMC 1000kg, ale to też takie maleństwa, które bym ładował do granic możliwości - wolałbym większą. Są np. takie: http://www.allegro.pl/item756983101_laweta_dmc_1500kg_ladownosc_1000_kg.html http://www.allegro.pl/item757923678_laweta_dwu_osiowa_alko_dmc_1500kg.html Ale to wszystko DMC 1500kg - trzeba by to o te 70kg zmniejszyć. Czy sprawę w jakiś sposób ułatwia/utrudnia to gdyby laweta była "SAM"? Bo tak się zastanawiam czy można po prostu pojechać na SKP żeby mi wystawili papier o zmianie danych (zmniejszeniu DMC i ładowności o np. 100kg), i w urzędzie wymieniam dowód? Może lepiej zarejestrować taką lawetę od nowa jako SAM? (ile to kosztuje i co zrobić z poprzednią rejestracją?) DMC i ładowność będzie mi mógł diagnosta zrobić taką jaka mi pasuje, czy ma na to jakieś magiczne "nienaginalne" wzory? Przerabiał już ktoś coś takiego? Najprościej by było zrobić B+E, ale to kosztuje 2000zł, a mam lepsze pomysły na wydanie tej kasy :) |
|
Data: 2009-10-03 11:40:41 | |
Autor: MarcinJM | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Tomasz Pyra pisze:
> Najprościej by było zrobić B+E, ale to kosztuje 2000zł, a mam lepsze pomysły na wydanie tej kasy :) E do B kosztuje ok 600zl. Egzamin tylko z jazdy. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-03 11:45:05 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 03 Oct 2009 11:40:41 +0200, MarcinJM wrote:
Tomasz Pyra pisze: Plus badania lekarskie, fotografie, wymiana dokumentow .. J. |
|
Data: 2009-10-03 11:45:58 | |
Autor: MarcinJM | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
J.F. pisze:
On Sat, 03 Oct 2009 11:40:41 +0200, MarcinJM wrote: No, ale to nie 2000zl :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-03 12:02:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
MarcinJM pisze:
Tomasz Pyra pisze: Najtańszy kurs jaki znalazłem w okolicy to 1500zł. Do tego egzamin, lekarz, pierdoły i wychodzi jakieś 2000. |
|
Data: 2009-10-03 11:52:39 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 03 Oct 2009 11:21:40 +0200, Tomasz Pyra wrote:
A jeszcze jedno pytanie w temacie - czy da się zmniejszyć DMC przyczepy w drodze przeglądu rozszerzonego/zerowego w SKP? Jak chcesz tym ciagnac prawdziwe samochody to po prostu zrob +E. Bedzie prosciej i bardziej uniwersalnie. A moze jakas mala ciezaroweczka ? Tak zeby te 1.5 tony zmiescilo sie na pace i ciagle bylo ponizej 3.5t razem ? Najprościej by było zrobić B+E, ale to kosztuje 2000zł, Eee - chyba nie az tak drogo. J. |
|
Data: 2009-10-03 12:07:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
J.F. pisze:
A moze jakas mala ciezaroweczka ? Tak zeby te 1.5 tony zmiescilo sie No ale to już jednak znacznie większe koszty, bo też nie chcę jakiegoś starego pudła kupić - jeden samochód przy którym trzeba bez przerwy grzebać już mam :)
Obdzwoniłem kilkanaście szkół jazdy, B+E robią tylko w dwóch. W jednej 1500, a drugiej 1800zł za kurs. Jakby się udało w 1000zł zamknąć z całością, to bym zrobił, ale jak mi wyjdzie do kupy około 2000zł, to już za dużo. |
|
Data: 2009-10-03 18:30:08 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 03 Oct 2009 12:07:41 +0200, Tomasz Pyra wrote:
J.F. pisze: http://www.manewr.com.pl/cennik.html Swoja droga i tak drogo. J. |
|
Data: 2009-10-03 12:48:05 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
Jak chcesz tym ciagnac prawdziwe samochody to po prostu zrob +E.wiesz .. ja mam E do B I powiem tak - trudno znaleźć zestaw samochód osobowy +przyczepa .. zeby dało sie jechać na B+E i nie przekroczylo ładowności przyczepy .. no chyba, ze wozimy malutkie samochody Co do większych aut .. to łątwo przekroczyć maksymalne masy zestawu ... i nadal trudno wieźć jakis srednio większy samochód osobowy na przyczepie. Generalnie 80% auto jadących na lawecie ciągniętej przez mniejszą czy większą osobówke/terenówke/vana/suva jedzie niezgodnei z przepisami -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-03 13:26:09 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 3 Oct 2009 12:48:05 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
J.F. wydusił z siebie te słowy: No ale dopasowac jednak latwiej, choc trzeba spore auto na holownik. Co do większych aut .. to łątwo przekroczyć maksymalne masy zestawu ... i nadal trudno wieźć jakis srednio większy samochód osobowy na przyczepie. Ale ta wieksza masa zestawu to chyba tylko sprawy z ITS ? Bo masz prawo do 7 ton ciagnac .. Generalnie 80% auto jadących na lawecie ciągniętej przez mniejszą czy większą osobówke/terenówke/vana/suva jedzie niezgodnei z przepisami Czyli co - pickupa z mala przyczepka, jedna os na pace druga na przyczepie ? :-) J. |
|
Data: 2009-10-03 20:15:51 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
z kategerią B (+E) ?
generalnie ciągnik siodłowy na samochodzie <3500kg mógby rozwiązać problem ;) -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-03 20:01:55 | |
Autor: P_ablo | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ha7a5a$lkv$1inews.gazeta.pl...
.... w zgodzie z przytaczana tabelka. Ja juz dawno przestalem sie tym przejmowac. Z doswiadczenia wiem, ze polski policjant sprawdza tylko czy masz E do B ciagnac jakas wieksza przyczepe. Liczenie tych wszystkich DMC i RMC kiepsko im wychodzi a znajomosc przepisow w tym zakresie jeszcze gorzej. BTW wlasciciel szkoly w ktorej robilem kurs na E o tej tabelce nic nie wiedzial i twierdzil, ze musze zrobic E i C... Z kolei niemiecki policjant sprawdzal na tabliczce czy hak ma wystarczajacy dozwolony uciag. Podobnie sprawa ma sie z duzymi przyczepami, >8 m na 2 auta. Te przyczepy zazwyczaj maja DMC 3,5 t i mase wlasna ok 800 kg. Teoretycznie mozna ja ciagnac nawet jakims terenowym czy SUVem ktore "na haku" maja 3,5 t ale nie bedzie tutaj miala zastosowania tabelka.... Biorac pod uwage owe 1,33 taka przyczepe mozna ciagnac tylko samochodem ciezarowym a czesto je widac za dostawczymi. Picasso |
|
Data: 2009-10-03 12:14:27 | |
Autor: P_ablo | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:ha75mk$p2v$1nemesis.news.neostrada.pl...
Przerabial... Zdejmij tablice i zeszlifuj numer. Jedz do wydzialu komunikacji zloz wniosek o przydzial numeru dla przyczepy zbudowanej wlasnorecznie. Z przyczepa jedziesz do rzeczoznawcy ktory ja pomierzy i opisze. Wage przyczepy i jej DMC wpisze takie jakie sobie zazyczysz - oczywiscie w granicach rozsadku. Udajesz sie z przyczepa i przydzielonymi numerkami do SKP gdzie przykleja Ci ladna naklejeczke i skasuja pare zlotych. Koszt calej operacji zamyka sie w 500-600 zl, w tym rzeczoznawca bodajze 270 zl. Najprościej by było zrobić B+E, ale to kosztuje 2000zł, a mam lepsze pomysły na wydanie tej kasy :) Ile ? Kurs + egzamin praktyczny - jakies 4 lata temu -kosztowal mnie ok 800 zl ... Picasso |
|
Data: 2009-10-03 12:23:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
P_ablo pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:ha75mk$p2v$1nemesis.news.neostrada.pl... A co z poprzednią przyczepą? I jej obowiązkowym OC? Najprościej by było zrobić B+E, ale to kosztuje 2000zł, a mam lepsze pomysły na wydanie tej kasy :) To ja chyba jeszcze poszukam, bo póki co znalazłem całe dwie szkoły które prowadzą B+E i jedna chciała 1500, a druga 1800zł za sam kurs. Też mnie te ceny zdziwiły, bo wychodzi że 15h zajęć na B+E (gdzie sam sobie pojeżdżę po placu) jest droższe niż cały kurs na B gdzie instruktor musi 30h jeździć w pełnej czujności z kursantem po mieście. Bo gdyby się dało mieć B+E za powiedzmy 1000zł, to nie opłaca mi się płacić 600zł za zmniejszenie DMC lawety. A mając B+E to bym sobie kupił jakaś konkretną z DMC 2t i w ogóle bym miał spokój. |
|
Data: 2009-10-03 12:50:52 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:
sprzedać Janowi Kowalskiemyu, zamieszkałemu w Koziej Wólce 13 o numerze dow os ALL 998823 za 1000pln Pójsc z umową do WK, wyrejestrować i zapomniec. Ew. dogadać sie z firmą złomującą, ze taką przyczepe Ci zezłomowalo ps. dopowiem tylko - ze nie wpisze ile sobie zażyczysz na tą przyczepe .. tylko tyle ile będzie wynikało z indeksu opon, jakie aktualnie będziesz na niej miał.. a przynajmniej tak sie to odbywało zawsze w Lesznie -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-03 13:21:58 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 3 Oct 2009 12:50:52 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
A co z poprzednią przyczepą? I jej obowiązkowym OC? Nie radze. Kiedys sie UFG skomputeryzuje, zacznie scigac Kowalskiego, a potem ciebie. mozna Imre Magyarovi z bratnich wegier, mozna Iwanowi Polzunowowi z Minska - o ile wiesz ze taki byl w Polsce i mial wize. Mozna poszukac nieboszczyka wsrod znajomych, bo obcy to moga kiedys protestowac ze dziadek zadnej przyczepy nie kupowal. Mozna poszukac emigranta .. no i mozna sprobowac "w zwiazku z emigracja na stale do Irlandii prosze o wyrejestrowanie.. " . ewentulnie jeszcze na jakiegos wietnamczyka bym sprobowal - poda sie adres tymczasowy zameldowania, a potem kto tych wszystkich Phu rozrozni :-) ps. dopowiem tylko - ze nie wpisze ile sobie zażyczysz na tą przyczepe .. tylko tyle ile będzie wynikało z indeksu opon, jakie aktualnie będziesz na niej miał.. a przynajmniej tak sie to odbywało zawsze w Lesznie Ale mniej moze byc ? J. |
|
Data: 2009-10-03 20:19:48 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
J.F. wydusił z siebie te słowy:
zaraz zaraz - przyjdą i co? "Panie, nie pamiętam .. ale przyjechał taki jeden .. gruby, łysy .. ale z brodą. Napalił sie na tą przyczepa, że wypłacił bez targowania w ogole" "a skąd Pan wziął dane tego pana"? "no dał mi swój dowód osobisty, zawsze jestesm skrupulatny jesli chodzi o wypełnianie dokumentów" "ale prosze Pana taki Pan nie istnienie" "no jak to .. przecież był tu, dwa razy przyjechał, bo mial problem ze swoim gniazdkiem do podłączenia przyczepy ... najpierw był polonezem, a potem jakimś starym oplem przyjechał" "ale takiego Pana pod tym adcresem nie ma " "Panie .. ale co ja na to poradze. Przyjechał, pokazał dow. osobisty, spisałem dane na umowe, zapłacił i pojechał, co mialem jeszcze zrobic" "a no to rozumiem, dziekuje za wyjasnienia" -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-10 17:30:00 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 3 Oct 2009 20:19:48 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
J.F. wydusił z siebie te słowy: Albo "ale tamten pan nie istnieje, a z kogos musimy kare sciagnac. Placi pan, czy mamy powiadomic prokurature" ? I bardziej radze "on sam wpisal dane, ja tam bardziej na pieniadze patrzylem, co mnie jego dowod obchodzi" :-) J. |
|
Data: 2009-10-10 23:34:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Dnia Sat, 10 Oct 2009 17:30:00 +0200, J.F. napisał(a):
Albo "ale tamten pan nie istnieje, a z kogos musimy kare sciagnac. Alez zawiadamiajcie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-03 13:13:18 | |
Autor: P_ablo | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
Wyjscia sa 2. 1 - Zlomujesz przyczepe - kawalek profilu z nabitymi nr wystarczy... 2 - Sprzedajesz mocno zdekompletowaną na allegro. Kup sobie nowy dyszel a stary dolacz do dokumentow i sprzedaj za 300 zl. Ogloszen na przyczepy bez dokumentow jest mnostwo... W sumie... proponuje odwiedzic WK i dowiedziec sie czy jest mozliwosc zmiany ladownosci a co za tym idzie DMC przyczepy. Ja mialem problem z samochodem dostawczym i sprawa byla legalnie nie do zalatwienia, ale tam rozbijalo sie o fabryczna homologacje ktorej SAM raczej nie posiada. To co napisalem wczesniej to procedura rejestracji przyczepy ciezkiej zbudowanej we wlasnym zakresie
Dobrze poszukaj - znalazlem w sieci cene 1100 zl. Znajdz mala szkole i dogadaj sie z szefem, ze pokazesz mu przez godzine jak jezdzisz zeby wzial kilka stowek mniej - w koncu przez te parenascie godzin wypalisz paliwka za 200-300 zl... Ale uwazaj - na egzaminie losujesz 2 rodzaje manewrow. Ja wylosowalem ten latwiejszy i zdalem za pierwszym, jednak jeden pacjent zdawal na tym trudniejszym juz 5 raz i przy mnie ponownie nie zdal. Picasso |
|
Data: 2009-10-03 12:45:33 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:
A jeszcze jedno pytanie w temacie - czy da się zmniejszyć DMC wiesz na jakiej podstawie rzeczoznawca okreslał DMC przyczep, ktore robilem i rejestrowałem? Na podstawie indeksu nośności opon do niej założonych i ogolnych oględzin (no oczywiście musialem też ją zważyc) Wiec w zalezności od tego dla kogo i do czego miala być przyczepa - tak do rejestracji jechala albo z oponami z duzym indeksem, albo z małym... i mimo, ze przyczsepy byly w zasadzie takie same .. to DMC byla różna :D -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V |
|
Data: 2009-10-04 12:56:39 | |
Autor: jerzu | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sat, 03 Oct 2009 11:21:40 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Ale to wszystko DMC 1500kg - trzeba by to o te 70kg zmniejszyć. Zadzwoń do producenta. Ja się kiedyś tym tematem interesowałem i ZTCP któryś z producentów przyczep odpowiedział, że nie ma problemu z DMC przyczepy. Można było u nich zamówić przyczępę o DMC 750 kg., która normalnie miała DMC 1500 kg. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-10-04 13:14:14 | |
Autor: J.F. | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sun, 04 Oct 2009 12:56:39 +0200, jerzu wrote:
On Sat, 03 Oct 2009 11:21:40 +0200, Tomasz Pyra Dawno to bylo ? Bo jesli musza zrobic homologacje nowego typu .. badania zapewne kosztuja. Chyba ze teraz w ramach CE wystarczy deklaracja producenta, a moze maja jakas "otwarta" na podwozie i moga rozne typy w okreslonych granicach juz bez badan robic .. J. |
|
Data: 2009-10-04 13:18:23 | |
Autor: jerzu | |
Przyczepa a kat B - po raz milionowy | |
On Sun, 04 Oct 2009 13:14:14 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Dawno to bylo ? 2004/2005. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|