Przyczepka dla dzieci - jakie modele?

Data: 2009-05-31 15:56:20
Autor: Tomasz Tarchala
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
Szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem, tj. konkretnej
rekomendacji zadowolonych userów. Interesowałoby mnie pewnie zwłaszcza coś z wyższej półki, tj. z
amortyzacją i wszystkimi bajerami. I tak wyjdzie taniej, niż kupno
piątego roweru tylko pod fotelik dla dziecka - do żadnego z posiadanych
mi nie pasuje :-)

Może ktoś coś bez zastrzeżeń polecić? Albo nawet z zastrzeżeniami, byle
ogólnie wychodziło na plus.

//NoOffenc

Data: 2009-05-31 07:06:14
Autor: Michał Wolff
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
Najlepsza jest chyba firma Chariot, oferuje wiele różnych modeli, choć
nie są to tanie zabawki:
http://www.chariotcarriers.com/english/html/classic.php

Tutaj masz pozytywną recenzję użytkowników:
http://www.koloroweru.pl/strony/tst_cougar_cts0.html

Jednego z ich modeli używa różwnież Remigiusz Kitliński do przewozu
swojej malutkiej córeczki na  wielodniowych wyjazdach z noclegami pod
namiotem:
http://rowerowarodzinka.pl/
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-31 18:40:57
Autor: ToMasz
Michał Wolff pisze:
[...]

czy z w jakiejkolwiek z przyczep rowerowych można wieźć pasażera po
drogach publicznych?

ToMasz

Data: 2009-05-31 18:57:45
Autor: Adrian S.
ToMasz wrote:

czy z w jakiejkolwiek z przyczep rowerowych można wieźć pasażera po
drogach publicznych?

w żadnej z przyczep nie można wieźć pasażera po drogach publicznych.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-31 10:04:58
Autor: Michał Wolff
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
On 31 Maj, 18:57, "Adrian S." <adliszewS...@NIEacid.ch.pw.edu.pl>
wrote:

w żadnej z przyczep nie można wieźć pasażera po drogach publicznych.

Akurat!
Wieźć możesz i masa ludzi wozi. A że akurat w Polsce jest to sprzeczne
z prawem to inna sprawa, przepis debilny, pewnie stworzony w czasach
gdy nikomu się o takich przyczepkach nie śniło,  bo dziecko w
przyczepce jest o wiele bezpieczniejsze niż w foteliku (a taki przewóz
jest jak najbardziej dozwolony). Trzeba wyjątkowo złośliwego
policjanta by się o coś takiego czepił.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-31 19:30:14
Autor: haziag
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
oj nie wie, dziecko w przyczepce w wypadku kolizji z samochodem definitywnie idzie pod zderzak i koła :/
owszem, z fotelikiem można się wywrócić, w rower z fotelikiem można uderzyć, ale wydaje mi sie że nie jest aż tak łatwo najechać..

Data: 2009-05-31 10:56:42
Autor: Michał Wolff
On 31 Maj, 19:30, "haziag" <s...@japo.pl> wrote:
[...]

Nie żartuj, w razie kolizji z samochodem to i tak nie ma ma co
zbierać, natomiast komfort podróżowania dla dziecka jest
nieporównywalny. Przy każdym postoju z fotelikiem musisz dziecko
wyjmować bo rower może się przewrócić, jak dziecko waży parę dobrych
kg to ciężar na tej wysokość bardzo wpływa na stabilność roweru i o
wywrotkę np. przy tylko trochę mocniejszym hamowaniu nie tak trudno.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-31 22:17:26
Autor: ToMasz
Michał Wolff pisze:
[...]

Średnie tłumaczene. PAsy w samochodzie też beee?

Przy każdym postoju z fotelikiem musisz dziecko
wyjmować bo rower może się przewrócić,
tak albo nie. Moje akurat odpina sie samo i wyskakuje. Z drugiej strony,
jak masz przyczepke to na postojach dziecko nie wysiada?

jak dziecko waży parę dobrych
kg to ciężar
maks 22kg
na tej wysokość bardzo wpływa na stabilność roweru i o
wywrotkę np. przy tylko trochę mocniejszym hamowaniu nie tak trudno.
racja. Tyle ze jakbyś miał tyle samo do wyhamowania, to z przyczepką
(która i tak waży więcej niż fotelik) masz na bank 2 pacjentów w szpitalu.

Ogólnie spojrzenie bardzo stronnicze. Mnie interesuje to, czy producent
przyczepki wykonał jakiekolwiek badania i czy jego produkt jest
homologowany/legalny....
Bez jaj, jeśli przyczepki nie są dozwolone, to jak Ci ktoś autem wjedzie
w przyczepke, to jeszcze beziesz mu odszkodowanie płacił...

ToMasz

Co nie zmienia faktu ze z 5 latkiem mozesz jeździć po bezdrożach/parkach
wożąc go w przyczepce. JA na takie wypady poskładałem rower dwuosobowy,
i maluch już nabiera doświadczenia w przetrwaniu w "miejskiej dzungli"

Data: 2009-05-31 19:52:29
Autor: MadMan
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
Dnia Sun, 31 May 2009 19:30:14 +0200, haziag napisał(a):

oj nie wie, dziecko w przyczepce w wypadku kolizji z samochodem definitywnie idzie pod zderzak i koÂła :/
owszem, z fotelikiem moÂżna siĂŞ wywrĂłciĂŚ, w rower z fotelikiem moÂżna uderzyĂŚ, ale wydaje mi sie Âże nie jest aÂż tak Âłatwo najechaĂŚ..

1. Zrób coś z kodowaniem. 2. Na rower wg prawa nie da się najechać - vide bezpieczny odstęp
minimum 1 metra. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-04 22:29:34
Autor: Titus Atomicus
Przyczepka dla dzieci - jakie modele?
In article <gvucou$1hb$1@inews.gazeta.pl>,
 "Adrian S." <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> wrote:

ToMasz wrote:

> czy z w jakiejkolwiek z przyczep rowerowych można wieźć pasażera po
> drogach publicznych?

w żadnej z przyczep nie można wieźć pasażera po drogach publicznych.

Dodaj przynajmniej, ze w Polsce.

TA

Data: 2009-05-31 20:10:32
Autor: Tomasz Tarchala
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

[...]

Dzięki. Nawet udało mi się znaleźć w Warszawie miejsce, gdzie być może
uda się je obejrzeć.

//NoOffenc

Data: 2009-06-01 10:21:43
Autor: Jacekj
Tomasz Tarchala napisał(a):
[...]

Ostatnio w Czechach spotkałem grupę z trzema takimi przyczepkami
http://www.croozer.pl/croozer_kid.html

JacekJ

Data: 2009-08-13 01:27:07
Autor: Tomasz Tarchala
Jacekj <jacekj76@o2.pl> wrote:

[...]

Ostatecznie właśnie taką przyczepkę kupiłem. Dziękuję wszystkim za rady
i rekomendacje. Po paru tygodniach i może jakichś 200 km przejechanych z
nią, mogę się podzielić następującymi doświadczeniami:

* Montaż - w pudełku przychodzi przyczepka rozłożona na części, więc do
ceny (1670 zł za model dla jednego dziecka) trzeba jeszcze doliczyć dwie
godziny z mało czytelną instrukcją w ręku poświecone na składanie :-(

* Montaż do roweru - prosty i wygodny. Zdecydowany plus, choć w gruncie
rzeczy nie wiem, czy w innych przyczepkach jest gorzej czy lepiej.

* Przewożenie w samochodzie - raczej bez problemu, po wyjęciu dyszla
mieści sie w bagażniku lub nawet w miarę potrzeby na miejscu po złożonym
tylnym siedzeniu.

* Wygoda dla dziecka - jest OK pod warunkiem, że dziecko nie zaśnie.
Dziecko nie skarży się i ciekawie ogląda świat. Jeśli zaśnie -- a
najczęściej zasypia w ciągu kwadransa-dwóch -- to niestety głowa leci mu
na dół i zasypia w pozycji raczej bardzo nieanatomicznej... nie wiem,
czy są w ogóle takie przyczepki, ale teraz wybierając przyczepkę
najchętniej wybrałbym coś z profilowanym oparciem, takim jak w
fotelikach samochodowych, żeby dziecko miało na czym oprzeć głowę.
Myślę, że jest to dużo ważniejsze niż amortyzacja, która występuje w
topowych modelach przyczepek, kosztujących 2 x tyle co nasza.

//NoOffenc

Przyczepka dla dzieci - jakie modele?