Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.

Data: 2010-03-05 14:01:36
Autor: Kret - praca
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
To jak już wiosennie i tatusiowo na grupie się zrobiło to mam pytanie

Mały już sam chodzi więc pora na testy z rowerem.
No i teraz mam dwa pytania:

1. Jaka przyczepka.
Rozglądając się na rynku tego typu sprzętu wychodzi że są:
a) marketowe twory na plastikowych kołach stalowej ramie o wadze czołgu i wyglądzie klocka
tego typu :
http://www.bobowozki.com.pl/images/przyczepka3.jpg
b) wypasy (cenowe) firm kidcar, croozer,  chariot.

No a jest coś pośrodku ??
Co nie zabija ceną (taką do 1000zł max 1500zł) a z drugiej strony jest czymś więcej niż tylko szmatą z paskami rozciągnięta na kwadratowej ramie.

Podoba ni się Treka http://www.rowerowarodzinka.pl/ke_it.htm
(dystrybutor na pl powiedział że nie ma i nie będzie i ogólnie skoro to nie rower to się pan buja)
I Schwinna - http://www.schwinnbike.com/usa/eng/Products/Other-Products/Bicycle-Trailers/Details/1513-- Joyrider-Trailer
(tu podobna odp była od dystrybutora co u treka)

2. Ktoś zna w Warszawie miejsce gdzie można by wypożyczyć przyczepę na weekend - nie wiem czy mały "panicz" polubi taką formę poznawania świata.
I chciałbym przed zakupem potestować

Kret z pracy
www.kluchojady.prv.pl

Data: 2010-03-05 05:58:09
Autor: tadek
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
On 5 Mar, 14:01, "Kret - praca" <may...@o2.pl> wrote:
To jak ju wiosennie i tatusiowo na grupie si zrobi o to mam pytanie

Ma y ju sam chodzi wi c pora na testy z rowerem.
No i teraz mam dwa pytania:

1. Jaka przyczepka.
Rozgl daj c si na rynku tego typu sprz tu wychodzi e s :
a) marketowe twory na plastikowych ko ach stalowej ramie o wadze czo gu i
wygl dzie klocka
tego typu :http://www.bobowozki.com.pl/images/przyczepka3.jpg
b) wypasy (cenowe) firm kidcar, croozer,  chariot.

No a jest co po rodku ??
Co nie zabija cen (tak do 1000z max 1500z ) a z drugiej strony jest czym
wi cej ni tylko szmat z paskami rozci gni ta na kwadratowej ramie.

Podoba ni si Trekahttp://www.rowerowarodzinka.pl/ke_it.htm
(dystrybutor na pl powiedzia e nie ma i nie b dzie i og lnie skoro to nie
rower to si pan buja)
I Schwinna -http://www.schwinnbike.com/usa/eng/Products/Other-Products/Bicycle-Tr...
(tu podobna odp by a od dystrybutora co u treka)

2. Kto zna w Warszawie miejsce gdzie mo na by wypo yczy przyczep na
weekend - nie wiem czy ma y "panicz" polubi tak form poznawania wiata.
I chcia bym przed zakupem potestowa

Kret z pracywww.kluchojady.prv.pl

o ile wiem to w chwili obecnej nie wolno w Polsce wozić dzieci w
przyczepkach

Data: 2010-03-05 20:55:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Mar 2010, tadek wrote:

o ile wiem to w chwili obecnej nie wolno w Polsce wozić
dzieci w przyczepkach

  OT, bo przesadzasz.
  Nie wolno wozić po drogach publicznych, pytający nic takiego
  nie sugerował ;)

BTW: Gdzieś widziałem, że niedawno wyszło iż któraś gmina
  ma wszystkie drogi niepubliczne - nie ma uchwały rady :>

pzdr, Gtofryd

Data: 2010-03-05 22:11:08
Autor: MadMan
Dnia Fri, 5 Mar 2010 20:55:39 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

BTW: Gdzieś widziałem, że niedawno wyszło iż któraś gmina
  ma wszystkie drogi niepubliczne - nie ma uchwały rady :>

ZTCP Zgierz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-06 10:52:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Mar 2010, MadMan wrote:

Dnia Fri, 5 Mar 2010 20:55:39 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

BTW: Gdzieś widziałem, że niedawno wyszło iż któraś gmina
  ma wszystkie drogi niepubliczne - nie ma uchwały rady :>

ZTCP Zgierz.

  O, thx, z tą wiedzą google odszukał:

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,96677,7505771,Pijani_rowerzysci_wioza_smierc__Bezkarnie.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-05 20:57:44
Autor: ToMasz
tadek pisze:
[...]

Po lesie wolno, moze nawet po parku. gorzej jak coś złego sie stanie.
ToMasz

Data: 2010-03-06 14:19:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
tadek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
o ile wiem to w chwili obecnej nie wolno w Polsce wozić dzieci w
przyczepkach

O ile dobrze wiem to jest to kwestia czasu i niedługo się zmieni.

Data: 2010-03-06 09:02:17
Autor: PeJot
Kret - praca pisze:
[...]

Wszystko to to samo - sztywna rama, sztywne zawieszenie, brak hamulców, prymitywny ( ale uniwersalny ) dyszel i system mocowania. Ziemniaków bałbym się w tym wozić, a co dopiero dziecka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 15:46:53
Autor: Kret z domu
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
Ludzie !!
Czy wy do szkoły nie chodziliście ??
Umiecie czytać ze zrozumieniem ??

Napisałem konkretne pytania o dostaje ...
jeden pisze że prawo zabrania, drugi że hamulcy nie ma...

To mam do was (tak super "na temat" odpisujących)prośbę zakupcie sobie odp książki do gimnazium i poszukajcie kogoś kto wam je wytłumaczy bo obrazki to nie wszystko...

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2010-03-06 16:01:42
Autor: ToMasz
Kret z domu pisze:
Ludzie !!
Czy wy do szkoły nie chodziliście ??
Umiecie czytać ze zrozumieniem ??
umiemy
Napisałem konkretne pytania o dostaje ...
jeden pisze że prawo zabrania, drugi że hamulcy nie ma...
moze zrobimy za duże skróty myślowe. rozwinę to tak. Radzimy
(przepraszam ze za wszystkich) nie kupuj zadnego z w.w modeli gdyż:
1. prawo zabrania po drogach (tu akurat ja i jeden z kolegów napisaliśmy
ze moze teleportujesz dzieci do parku a potem je zapakujesz do przyczepki)
2. wygląda to to tandetnie - znaczy technicznie tandetnie - typu dyszel
z boku, albo zero amortyzacji. To co jest solidniejsze przypomina wózek
na siano mojego dziadka. (lata siedemdziesiąte)
3. w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym sprzedawano kiedyś przyczepy
bagażowe, za jakies niecałe 200zł. gdyby ją powieszyć byłoby 400, dodać
wiecej szmat - 500 dodać hamulec... 600. +100 za estetyke wykonania =700
,  to jest uczciwa cena. MAm nadzieje ze jak prawo sie zmieni i bezie
mozna mykać po ulicach z taką przyczepką, bedą one musiały przechodizć
"badania techniczne"

ToMasz

PS a niemasz kogoś kto by ci taką przyczepkę zmajstrował? parę ruek, 2
koła fotelik z allegro - szmatki zbędne, i tak beeziesz jeździł tylko w
dobrą pogodę.

Data: 2010-03-06 16:15:24
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
ToMasz pisze:
Kret z domu pisze:
[...]

Zastanawia mnie tylko, dlaczego w takich krajach jak Francja, Czechy, Anglia, Norwegia widywałem rodziny a takowymi przyczepkami.

Czy te kraje są tak zacofane, że nie spostrzegły przyczepkowych zagrożeń które wychwycili czujni preclowicze?

A co do "badań technicznych", to czy rowery dziecięce takie przechodzą? Chyba sprzedawane w UE rowery tak jak i przyczepki mają centyfikat CE.

Seco

Data: 2010-03-06 16:49:24
Autor: PeJot
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

A co do "badań technicznych", to czy rowery dziecięce takie przechodzą? Chyba sprzedawane w UE rowery tak jak i przyczepki mają centyfikat CE.

CE = China Export

Ot, jeszcze jedna naklejka...

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 16:53:31
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
PeJot pisze:
[...]

W takim razie rozumiem, że rowerki, zabawki, inne bzdety dla dzieci to jeden shit. Taiwan, Chiny itd, główni dostawcy dóbr do europy.
Powraca pytanie, dlaczego to akurat przyczepki mają przechodzić badania techniczne. Co z rowerami?

Data: 2010-03-06 16:57:45
Autor: PeJot
PeJot pisze:
[...]

Ale certyfikowany shit.

Taiwan, Chiny itd, główni dostawcy dóbr do europy.
Powraca pytanie, dlaczego to akurat przyczepki mają przechodzić badania techniczne. Co z rowerami?

Co do rowerów jestem za tym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 18:15:06
Autor: Krzysztof Olszak
PeJot pisze:

Taiwan, Chiny itd, główni dostawcy dóbr do europy.
Powraca pytanie, dlaczego to akurat przyczepki mają przechodzić badania techniczne. Co z rowerami?

Co do rowerów jestem za tym.

Jasne. Jeszcze certyfikaty dla warsztatow prowadzych przeglady, bo nie kazdy bedzie mogl, szkolenia i poswiadczenia owych dla mechanikow.
A na koniec calkiem dobre zrodlo lewych zarobkow dla wszystkich kolejnych elemnetow tego lancucha, z wyjatkiem uzytkownika roweru.

Krzysztof

Data: 2010-03-06 19:10:30
Autor: ToMasz
Krzysztof Olszak pisze:
PeJot pisze:

[...]

moment panowie. o ile wiem, w przyczepkach nikogo nie mozna przewozić bo
ten przepis wprowadzono by uniknąć sytuacji:  fiat126p ciagnie
przyczepe(niewiadów) a w niej5 osób.
Co do rowerowych. skoro 126p (w latach 80siątych)bez pasów poduszki
absów i stref zgniotu,  mógł ciagnąć przyczepe, to teraz mozna by
określić ze przyczepa ma mieć hamulce, oświetlenie, resorki - i zezwolić.
a teraz pojade mocno po bandzie. w sklepach powinny być rowery - jak
zawsze, i osobna kategoria - rowery do jazdy w po ulicach. czyli
błotniki, lampy dzwonek lusterko... i przeglad! JEstem mechanikiem, i
conajmiej raz w roku mam do remontu rower który uczestniczył w wypadku -
nie wyhamowałem (a vbraki sciskają błotkik zamiast obrecz). Ja wiem ze
Wam sie to nie zdarza, ale TA grupa nie jest reprezentatywną częscią
polskich rowerzystów.
ToMasz

Data: 2010-03-06 20:46:35
Autor: PeJot
ToMasz pisze:
[...]

Wystarczy popatrzeć na jakimś większym parkingu rowerowym na stan techniczny tego czym np. ludzie dojeżdżają do pracy. Rozbite oświetlenie, połamane klamki hamulcowe czy jeden jedyny hamulec działający na pordzewiałą felgę to niestety norma.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-07 00:28:22
Autor: Krzysztof Olszak
ToMasz pisze:
JEstem mechanikiem, i
conajmiej raz w roku mam do remontu rower który uczestniczył w wypadku

Czyli nie owijajac w bawelne, uprawiasz lobbing, bo jestes zainteresowany z powodow finansowych koniecznoscia organizowania przegladow.

Jezeli tylko raz w roku trafia sie powypadkowy rower, to nie jest to jakas gigantyczna liczba.

Krzysztof

Data: 2010-03-07 08:01:03
Autor: PeJot
Krzysztof Olszak pisze:
ToMasz pisze:
[...]

Raz do roku naprawia rozbity rower, a ile rowerów po kolizji ląduje na złomie, bo naprawa jest nieopłacalna to nie wiadomo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 17:59:59
Autor: PeJot
[...]

A pewny jesteś, że na francuskich, czeskich, angielskich i norweskich grupach dyskusyjnych poświęconych rowerom nie było nigdy dyskusji na temat prymitywnej konstrukcji przyczepek do przewozu dzieci ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 18:09:03
Autor: Krzysztof Olszak
PeJot pisze:

A pewny jesteś, że na francuskich, czeskich, angielskich i norweskich grupach dyskusyjnych poświęconych rowerom nie było nigdy dyskusji na temat prymitywnej konstrukcji przyczepek do przewozu dzieci ?

Moze jakis przyklad takiej dyskusji.

Krzysztof

Data: 2010-03-06 18:32:33
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
PeJot pisze:
[...]

Raczej mnie zastanawia, dlaczego z powodzeniem używają takich przyczepek. Czy są tak mało wymagający?

A konstrukcja przyczepki, dwa koła dyszel i rama. Rower ma dwa koła, ramę i kierownicę zamiast dyszla. Też prymitywna konstrukcja.

Nie wszystkie rowery dziecięce są w pełni amortyzowane.

Ważne! Nie czepiam się nikogo, tylko zastanawia mnie nagonka techniczna na przyczepki, kiedy rowery dla dzieci są wykonane na podobnym poziomie.
Przynajmniej jeśli chodzi o przyczepki ok 1500 zł które oglądałem.
Rowery podobnej klasy kosztują około 1000 zł.

Jaka konstrukcja przyczepki by Cię zadowoliła?

Zrobienie amortyzowanego zawieszenia z tłumikiem nie powinno być problemem. Wahacze + 2 x damper. Dampery są dostępne na rynku.

Do tego hydrauliczny hamulec najazdowy w dyszlu (tłoczek zamiast w klamce można zapewne zamontować w odpowiednio skonstruowanym dyszlu) i dwie tarczówki na kołach.

Można jeszcze zaproponować klatkę bezpieczeństwa wykonaną z prętów carbonowych.

Tylko problem, że taka zabawka musiała by kosztować koło 5 tys zł.

Full dzieciowy niezłej firmy kosztuje co prawda 1500-2000 zł.

Więc wydawało by się jednak, że przyczepka za 1500 zł powinna byc bardziej wypaśna :-)

Seco

Data: 2010-03-06 18:58:59
Autor: PeJot
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Raczej mnie zastanawia, dlaczego z powodzeniem używają takich przyczepek. Czy są tak mało wymagający?

Niekoniecznie, może po prostu mają za dużo wolnego czasu i chcą go spędzić na przykład na rowerze. No to muszą dziecko holować w taki czy inny sposób.Tyle że tak na dobrą sprawę nie wiadomo, czy takie podróżowanie się dziecku podoba. Sam woziłem syna i córkę w fotelikach i dziś oboje nie garną się jakoś ekstremalnie do rowerowania. Syna sporo nosiłem po górach w nosidełku i dziś jakoś specjalnie po górach chodzić nie chce. Jedyne co się moim dzieciom spodobało z tamtego okresu to basen.

A konstrukcja przyczepki, dwa koła dyszel i rama. Rower ma dwa koła, ramę i kierownicę zamiast dyszla. Też prymitywna konstrukcja.

Obliczona na określone obciążenia. A tu dochodzi agregacja dyszla do zacisku tylnej osi, 40-50% więcej masy do zahamowania itd.

[...]

Zależy jakie. Kiedy budowałem amortyzowany fotelik jedyne co było dostępne na ten zakres sił to hydrauliczne tłumiki stosowane w przemyśle w cenie OIDP 100 euro za sztukę.

[...]

Klatka to raz, niekoniecznie carbon, wystarczyło by włókno szklane albo zwykła stal. Najważniejsza jest solidna rama. Do tego dyszel, bezpośrednio w osi symetrii roweru, o takim stopniu swobody że wywrotka roweru nie implikuje wywrotki przyczepy, a jednocześnie na tye krótki, żeby zestaw rower - przyczepka miał znośny promień skrętu. Hamulec najazdowy.

Tylko problem, że taka zabawka musiała by kosztować koło 5 tys zł.

Koszt to jedno, dopasowanie do każdego typu roweru rodzica to drugie. Ale tym, co MSZ kładzie temat na łopatki jest to, że dziecko i tak z czegoś takiego wyrośnie w ciągu 2-3 lat. jeśli tak, to fotelik lepszy, choć i tak jest to mało bezpieczny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 19:02:50
Autor: ToMasz
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.

A co do "badań technicznych", to czy rowery dziecięce takie przechodzą?
Chyba sprzedawane w UE rowery tak jak i przyczepki mają centyfikat CE.
Badań nie przechodzą, jakieś głupie normy muszą spełniać. Np wolno
sprzedawać rower dla 3 latka z 2 hamulcami typu caliper ( takie jak były
w składaku) Dziecko niema się szans zatrzymać, ale normy spełnia. W
mexlerach20 cali 2010 jest Vbrake z klamką z jakiegoś dziwadła - nie
hamuje, ale normy spełnia. Czy w innych karajach przyczepki poruszają
sie w ruchu drogowym?

ToMasz

Data: 2010-04-07 13:18:03
Autor: Grzegorz Janczyk
Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.
W dniu 2010-03-06 16:15, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
(...)

> [...]
>
> A co do "badań technicznych", to czy rowery dziecięce takie przechodzą?
> Chyba sprzedawane w UE rowery tak jak i przyczepki mają centyfikat CE.

Czolem!
   milo zajrzec na precla po kilku latach i po minucie wertowania watkow znalezc Starych Znajomych ! :-) A do rzeczy. Odpowiadam w tym watku bo w tym celu wlasnie tu zajrzalem. Przed swietami testowalem to o czym pisze Kret:

http://www.bobowozki.com.pl/images/przyczepka3.jpg

Jezdzi sie z tym swietnie - stabilne i stawia niewielkie opory. Z 13kg "Wkladem" tez jest dobrze, z jednym wyjatkiem: uchwyt do ramy jest tragiczny - zahaczam o niego butem. Zastanawiam sie nad rozwiazaniem alternatywnym :

http://www.fajneceny.pl/data/gfx/pictures/large/7/3/37_12.jpg

I tu pytanie do bywalcow: gdzie w Wawie mozna byloby to obejrzec? Dzis obszedlem tradycyjnie Plus'a, Gianta na Bartoka, Go, InterSport i... nic. Nigdzie nie maja kompletnie NIC. Gdzie szukac lub kto to ma w poszukiwanej wersji

http://www.fajneceny.pl/data/gfx/pictures/large/7/3/37_12.jpg ?

Pzdr
   Grzesiek

Data: 2010-03-06 18:10:42
Autor: Krzysztof Olszak
Kret z domu pisze:

jeden pisze że prawo zabrania, drugi że hamulcy nie ma...

....hamulców...
Zresztą tekstu trudno sie nie zgodzić.

Krzysztof

Data: 2010-03-06 18:20:21
Autor: PeJot
Krzysztof Olszak pisze:
Kret z domu pisze:

jeden pisze że prawo zabrania, drugi że hamulcy nie ma...

...hamulców...
Zresztą tekstu trudno sie nie zgodzić.

Z_spacja_resztą chyba :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-06 16:03:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kret - praca pisze:
To jak już wiosennie i tatusiowo na grupie się zrobiło to mam pytanie

Mały już sam chodzi więc pora na testy z rowerem.
No i teraz mam dwa pytania:

Witaj :-)

Na targach oglądałem ofertę firmy http://www.dwaplusdwa.pl/.

Mają modele 3 firm, Chariot, bob, croozer. A Croozer był chyba przystępny cenowo.

Postaraj się do nich uderzyć, być może dadzą namiary na swoich przedstawicieli w Wawie?

Zastanawiam, czy przyczepkę kupować już w czerwcu/lipcu dla 6 miesięcznego Mikołaja (i wtedy wozić w samochodowym foteliku) czy może jednak na wiosnę przyszłego roku jak będzie miał ponad rok.

Seco

Data: 2010-04-07 14:59:25
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-03-05 14:01, Kret - praca pisze:
[...]

Jakoś przeoczyłem wątek wcześniej. Sam jestem użytkownikiem przyczepki:
http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php

Jak widzę, to ta sama przyczepka z załączonego zdjęcia. Jak co pisałem
już dla kogoś troszkę więcej o niej w wątku z 5 marca tego roku
"Przyczepka dla 3 dzieci".

Jak co jeśli chodzi o samo mocowanie możesz je zobaczyć tutaj:
http://www.pratajczak.pl/przyczepka/P1160335.JPG
W moim przypadku jeśli zamocowałem je maksymalnie z tyłu nie miałem
problemów z haczeniem piętami.
Reszta obrazków udostępnionych do wątku jest tutaj:
http://www.pratajczak.pl/przyczepka/

Co do budowy przyczepki to ta zakupiona w firmie Ramfis ma aluminiową
ramę, koła stalowe. Teoretycznie jest produkowana na rynek niemiecki i
ma odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa. Tak jak opisywałem w w/w
wątku udało mi się przewrócić przyczepkę w terenie z przypiętym w niej
synem i nic mu się nie stało poza przejechaniem odcinka drogi wisząc
troszkę w pasach przyczepki równolegle do powierzchni ziemi :D.

 Jesli mam być szczery nie sądzę, że w podanej przez Ciebie cenie
znajdziesz coś oferujące więcej przewożonemu dziecku poza ładniejszym
wyglądem zewnętrznym lub bardziej "markowym" producentem. Generlanie i
tak źródłem radości będzie sam fakt podróżowania, gdyż dzieciaki w
przeciwieństwie do nas olewają look & feel sprzętu. Ja gdy kupowałęm
przyczepkę zastanawiałem się jak długo będę jej używał (wyszło, że około
3 lata) i nie znalazłem innych argumentów na wydanie więcej niż 400zl,
które dałem za swoją.

Jeśli masz jakieś inne dodatkowe pytania daj znać.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Przyczepka dla dziecka - która / jaka / gdzie.