Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty

Data: 2010-06-25 11:45:21
Autor: Pawel
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty
Witam wszystkich.
Przeszukałem archiwum z ostatnich 3 lat i znalazłem trochę informacji na temat przyczepek dla dziecka. Niestety przyznam że wiem niewiele więcej niż przed przeszukaniem archiwum.

Dowiedziałem się, że dobre są te jeśli chodzi o stosunek cena jakość http://www.croozer.pl/croozer_kid.html, dowiedziałem się też że te są bee http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php
Dowiedziałem się też że sa nielegalne na drogach publicznych (ja będę jeździł tylko ścieżką rowerową - tak się składa że mam pod domem.)

Przyczepka ma służyć na codzienne wypady 15 kilometrowe i w wakacje na objazdy okolicy w granicach możliwości legalnego przemieszczania.

Moje pytania. Do jakiego wzrostu dziecka są te przyczepki bo informacja do 7 lat niewiele mi mówi. Kolejne pytanie czy jest sens kupować coś za 1600 zł jeśli tak mało będę jeździł. Bardzo proszę o niekomentowanie kwesti legalności przyczepek i kwestii hamulców w przyczepkach bo na tej grupie te informacje chyba są już wyczerpane. ;-)

Czy ktoś z Was lata samolotem z taką przyczepką? Są jakieś problemy?

Serdecznie pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-25 12:05:42
Autor: Fabian
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty
W dniu 25.06.2010 11:45, Pawel pisze:

Dowiedzia�em si�, �e dobre s� te je�li chodzi o stosunek cena jako�� http://www.croozer.pl/croozer_kid.html, dowiedzia�em si� te� �e te s� bee http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php
Dowiedzia�em si� te� �e sa nielegalne na drogach publicznych (ja b�d� je�dzi� tylko �cie�k� rowerow� - tak si� sk�ada �e mam pod domem.)

Droga dla rowerów jest również drogą publiczną, chyba że jest
rzeczywiście prywatna i odgrodzona :)

Fabian.

Data: 2010-06-25 13:38:25
Autor: nuroslaw
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty

Droga dla rowerów jest również drogą publiczną, chyba źe jest
rzeczywiście prywatna i odgrodzona :)

Fabian.

a co ma wspólnego własność z klasyfikacją ?
i dlaczego musi być ogrodzona ? Od razu zaznaczę że brak logicznego uzasadnienia takiej klasyfikacji.

pozdr. o.N.

Data: 2010-06-25 14:39:52
Autor: Fabian
W dniu 25.06.2010 13:38, nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

Rzeczywiście napisałem bzdurę. Mój błąd.

Nie można jeździć z przyczepkami tam, gdzie zastosowanie ma PORD, czyli
na DDR w szczególności także.

Fabian.

Data: 2010-06-25 12:08:44
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-25 11:45, Pawel pisze:
dowiedziałem się też że te są bee http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php

Hmm dziwne, wypowiadałem się w paru wątkach o przyczepkach jako
posiadacz powyższej, ale jakoś nigdy nie zauważyłem ukształtowania
opinii typu "bee".

Jak dla mnie za cenę 400zł produkt w pełni spełnia moje oczekiwania i
wywalanie większej kasy na okres w jakim potrzebujesz takiej przyczepki
jest, moim zdaniem, wyrzucaniem kasy w błoto.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-25 12:14:29
Autor: Pawel

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:i01v87$2im3$1news2.ipartners.pl...
Hmm dziwne, wypowiadałem się w paru wątkach o przyczepkach jako
posiadacz powyższej, ale jakoś nigdy nie zauważyłem ukształtowania
opinii typu "bee".

W marcu były opinia "Wszystko to to samo - sztywna rama, sztywne zawieszenie, brak hamulców, prymitywny ( ale uniwersalny ) dyszel i system mocowania. Ziemniaków bałbym się w tym wozić, a co dopiero dziecka."

pozdr

pl

Data: 2010-06-25 12:36:05
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-25 12:14, Pawel pisze:
> [...]
W marcu były opinia "Wszystko to to samo - sztywna rama, sztywne zawieszenie, brak hamulców, prymitywny ( ale uniwersalny ) dyszel i system mocowania. Ziemniaków bałbym się w tym wozić, a co dopiero dziecka."

A ja wożę to syna (3,5 l.) to córkę (5 l.) i jakoś nie narzekają.
Siedzisko jest na materiale, który wbrew pozorom też ma właściwości
amortyzujące, nie to co normalne zawieszenie, ale zawsze.
Tak jak pisałem jedyną rzeczą, na którą można narzekać to dyszel, któy
używany przy okolicach max. obciążenia przyczepki i trudnym terenie
delikatnie się wyrobił na mocowaniu i teraz przy nierównościach sobie
skrzypi delikatnie.

Jak co przy osądach warto odrzucać dwie skrajne opinie i rozważać tylko
pozostałe ;-).

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-25 13:50:43
Autor: Pawel

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:i020qn$2jir$1news2.ipartners.pl...
Jak co przy osądach warto odrzucać dwie skrajne opinie i rozważać tylko
pozostałe ;-).

Czy istnieje techniczna możliwość transportu takiej przyczepki na bagażniku rowerowym zamontowanym z tyłu samochodu - mam na myśli przyczepkę w stanie złożonym - w sensie gotowym do jazdy?

pl

Data: 2010-06-25 14:26:26
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-25 13:50, Pawel pisze:
Czy istnieje techniczna możliwość transportu takiej przyczepki na bagażniku rowerowym zamontowanym z tyłu samochodu - mam na myśli przyczepkę w stanie złożonym - w sensie gotowym do jazdy?

Trudno mi to ocenić gdyż nie posiadam takowego bagażnika ani nie
widziałem go naocznie. Jednak moim zdaniem jakąkolwiek przyczepkę
będziesz chciał przewozić w ten sposób będzie to mocno utrudnione.
Zresztą, jeśli mam być szczery, nie widzę sensu przewożenia tej
przyczepki w stanie gotowym do jady bo proces jej złożenia/rozłożenia
zabiera może max 5 minut.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-30 04:16:22
Autor: garym
On 25 Cze, 12:14, "Pawel" <p.lepreczsn...@popreczczta.fpreczm> wrote:
Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10s...@pratajczak.pl> napisał w wiadomościnews:i01v87$2im3$1news2.ipartners.pl...

W marcu były opinia "Wszystko to to samo - sztywna rama, sztywne
zawieszenie, brak hamulców,

a po co w takiej przyczepce hamulec? jest sztywny dyszel który
wyhamowuje przyczepkę. Hamulec musiałby być spięty jakoś z hamulcem
rowerowym. chyba że chodzi o wersję do biegania lub na rolki.
Szczególnie w tym drugim przypadku byłby bardzo przydatny

Data: 2010-06-30 14:34:49
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-30 13:16, garym pisze:
chyba że chodzi o wersję do biegania lub na rolki.
Szczególnie w tym drugim przypadku byłby bardzo przydatny

Każda z przyczepek przeznaczona do popychania pociech w trakcie biegu ma
dodatkowe (demontowalne) 3 kółko oraz zintegorowany z nim hamulec wiec
nie ma problemu. O skuteczności tegoż hamulca nie moge nic powiedzieć,
bo nie używałem mojego Ramfiz'a w takiej konfiguracji.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-30 05:43:09
Autor: garym
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty
On 30 Cze, 14:34, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:

Ka da z przyczepek przeznaczona do popychania pociech w trakcie biegu ma
dodatkowe (demontowalne) 3 k ko oraz zintegorowany z nim hamulec wiec
nie ma problemu. O skuteczno ci tego hamulca nie moge nic powiedzie ,
bo nie u ywa em mojego Ramfiz'a w takiej konfiguracji.

croozer niestety nie ma, nawet opcjonalnie

http://www.croozer.pl/57.html

Data: 2010-06-30 14:49:46
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-06-30 14:43, garym pisze:
croozer niestety nie ma, nawet opcjonalnie

http://www.croozer.pl/57.html

wow niezła lista dodatków, niektóre prawie w cenie mojego Ramfiza ;-)

Na 4 obrazku od góry widzę, że jest przednie kółko. Czy to jest właśnie
w konfiguracji jako wózek do biegania czy jak jest podpięta do roweru
rĂłwnieĹź?

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-30 07:57:48
Autor: garym
On 30 Cze, 14:49, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:

Na 4 obrazku od góry widzę, że jest przednie kółko. Czy to jest właśnie
w konfiguracji jako wózek do biegania czy jak jest podpięta do roweru
również?

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

croozer ma 3 możliwości:
- wózek do biegania
- przyczepka rowerowa
- wózek spacerowy - buggy

to kółko jest w ostatniej wersji, niestety trzeba go zdjąć, gdy
przyczepia się wózek do roweru

pozdrawiam

Michał

Data: 2010-06-25 12:24:18
Autor: bans
[...]

Odezwij się do tych ludzi:

http://www.rowerowarodzinka.pl/

Może ci udziela informacji, czego używali.

Z tego co widzę, to nieźle sprzęt przetestowali (Korsyka).

--
bans

Data: 2010-06-25 12:28:13
Autor: Pawel
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty
Znalazłem przyczepki INSTEP (waga  tylko 10 kg) ktoś testował?

pl

Data: 2010-06-25 13:51:08
Autor: nuroslaw
[...]

no to koniec, nigdzie nie pojedziesz. Jakakolwiek ścieżka nawet osiedlowa gdzieś tam sie kończy i conajmniej krzyzuje się z drogą publiczną.
przyzwyczaj się do mysli że poruszac się będziesz nią nielegalnie :)

pozdr. o.N. Przyczepkowy

Data: 2010-06-27 19:56:44
Autor: nuroslaw
Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty
Witam wszystkich.

Moje pytania. Do jakiego wzrostu dziecka są te przyczepki bo informacja do 7 lat niewiele mi mówi.

Wydaje się że 100 cm wzrostu to będzie max by wygodnie siedzieć i by głowa nie wystawała powyżej orurowania. ale nie jet to wartość dokładna, bo dzieci jak i dorośli mają różne proporcje dlugości nóg do reszty tułowia. --

Data: 2010-06-30 04:12:53
Autor: garym
On 25 Cze, 11:45, "Pawel" <p.lepreczsn...@popreczczta.fpreczm> wrote:

Dowiedziałem się też że sa nielegalne na drogach publicznych (ja będę
jeździł tylko ścieżką rowerową - tak się składa że mam pod domem.)

jeżdżę z nią po ulicach od 5 lat i jak na razie nikt się nie
przyczepił

Moje pytania. Do jakiego wzrostu dziecka są te przyczepki bo informacja do 7
lat niewiele mi mówi.

na croozerze są limity wagowe: jedno dziecko 25 kg dwoje 40 kg
Wzrost to około 120cm, potem trzeba się kulić. Tak wygląda zapakowana
przyczepka z dziećmi około110 i 90 cm:
http://lh6.ggpht.com/_pbaIAWYyUY0/SAMB6puseCI/AAAAAAAAA1I/zEyNjIoSkEo/s576/CRW_13898.jpg

Kolejne pytanie czy jest sens kupować coś za 1600 zł

na to pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć, zależy też czy zamierzasz
mieć więcej dzieci i czy przyczepka ma tez ewentualnie im służyć

Czy ktoś z Was lata samolotem z taką przyczepką? Są jakieś problemy?

nie latałem, ale croozer jest dosyć ciężki co może wiązać się z
dopłatami za nadwagę.

pozdr

Michał

Przyczepka rowerowa dla dziecka po raz enty