Przyczepki CROOZER KID.

Data: 2010-01-13 13:13:04
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
Witam,
mam pytanie do użytkowników przyczepek Croozer Kid. Wydaje się że
podjąłem decyzje o jej zakupie, ale niepokoi mnie mocowanie Czy ktoś
może mi podać wymiary elementu mocującego  Chodzi mi szczególnie o
szerokość całości w okolicy otworu oraz o długość mierzoną od brzegu
otworu do końca w/w części.
Chodzi o to że jeden z rowerów z którym ma współpracować w/w mocowani
ma poziome haki (singiel) s ama śruba ściskająca piastę jest w
podłużnym wgłębieniu.
Poza tym standardowe pytanie do użytkowników jak oceniacie trwałość i
wygodę użytkowania.

pzdr,
marek

Data: 2010-01-14 00:26:26
Autor: garym
Przyczepki CROOZER KID.
smola pisze:
Czy ktoś
może mi podać wymiary elementu mocującego  Chodzi mi szczególnie o
szerokość całości w okolicy otworu oraz o długość mierzoną od brzegu
otworu do końca w/w części.

na początek dla upewnienia się czy chodzi o te przyczepki:
http://www.croozer.pl/croozer_kid.html

> Chodzi o to że jeden z rowerów z którym ma współpracować w/w mocowani
> ma poziome haki (singiel) sama śruba ściskająca piastę jest w
> podłużnym wgłębieniu.

albo już jest za późno i nie mogę tego zrozumieć, albo piszesz niejasno.
1. Który element masz na myśli, mocowany na trwale do ośki, czy ten doczepiany?
2. Nie wiem tez o jaki wymiar pytasz. Ten element stały oprócz otworu do którego wchodzi ośka, ma także wgłębienie w którego idealnie wchodzi podkładka. tu jest jego zdjęcie:
http://www.kidcarshop.nl/epages/546147629.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/546147629/Products/AHWC010
możesz na nim narysować które rozmiary cię interesują
3. Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić tej śruby ściskającej z podłużnym wgłębieniem. Poszukaj może jakiegoś zdjęcia

Ja mam haki poziome i piastę SRAM S7, a głównym problem tego łączenia było to, że obkręcało się na dół, przy obciążeniu dwójką dzieci. Dokręcanie nakrętki doprowadziło do zerwania gwintu w tej ostatniej. A w SRAM S7 jest ona większa niż w normalnych rowerach i bardzo nietypowa. W końcu dokonałem małej przeróbki, dołożyłem dodatkową podkładka fiksacyjna, ale  z ząbkami w kierunku łącznika, a w samym łączniku wywierciłem dwie małe dziurki w którą wchodzą ząbki podkładki
http://www.rowerystylowe.pl/podkladka-fiksacyjna-piast-biegowych-sram-p-4292.html
To połączeni to chyba wada tej przyczepki, ale nie wiem czy inne są lepsze bo nie miałem z nimi doczynienia.

Poza tym standardowe pytanie do użytkowników jak oceniacie trwałość i
wygodę użytkowania.

Wrażenia to zależy do czego porównujesz. Ideałem w tej dziedzinie jest oczywiście Chariot:
http://www.chariot.de/modelle/modelluebersicht/
Niestety jest on bardzo drogi. Dlatego jego dystrybutorzy na Niemcy (firma z linku zwei plus zwei) stworzyli własny projekt produkowany w Chinach (to informacja od sprzedawcy z 2plus2). Wykorzystali zebrane doświadczenia, tańszą robociznę i tańsze materiały. Z tego powodu wózek jest sporo cięższy (dół stalowy) trudniejszy w rozkładaniu, bardziej toporny i z mniejszą możliwością rozbudowy. Uzyskali jednak w umiarkowanej cenie, kompletny 3 funkcyjny wózek. Ma też kilka zalet w porównaniu do Chariota. Po pierwsze bardzo duży bagażnik, porównywalny nawet z bagażnikiem małego samochodu. Przy pakowaniu trzeba tylko uważać by plecy dziecka nie opierały się o coś twardego. Po drugie stalowa podbudowa jest bardzo mocna i chroni boki wózka przed zniszczeniem. Wiele razy zdarzyło mi się nią uderzyć o wystające elementy w tym o samochody wystające na ścieżkę rowerową. Na pewno wózek jest dużo lepszy od tych marketowych. 3 punktowe pasy dla każdego dziecka, miękkie siedzenia, bardzo istotne ze względu na brak amortyzacji. Wytrzymały, woziłem w nim nawet na krótkich odcinkach 4 dzieci :). Dwoje normalnie na siedzeniach, jedno u nich w nogach i jedno w bagażniku. Wózek wytrzymał. Trzeba uważać na podwozie bo wykonane jest z materiału i może sie przetrzeć gdyby sie obcierało

W razie jakiś pytań służę pomocą

pozdr

Michał

Data: 2010-01-14 23:55:50
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
On 14 Sty, 00:26, garym <garym&do_wyciec...@gazeta.pl> wrote:
smola pisze:

na początek dla upewnienia się czy chodzi o te przyczepki:http://www.croozer.pl/croozer_kid.html
Tak dokładnie

1. Który element masz na myśli, mocowany na trwale do ośki, czy ten
doczepiany?
Ten z podanego przez Ciebie linku.

[...]
Wymiary o które mi chodzi nieudolnie pokazałem na poniższym linku:
http://eidar.net/mocowanie.jpg

3. Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić tej śruby ściskającej z podłużnym
wgłębieniem. Poszukaj może jakiegoś zdjęcia
Zerknij na powiększeniu
http://www.feltbicycles.com/International/2010-Product-Catalog/Fixie/FIXIE-Series/DISPATCH.aspx
mam model 2008 ale wygląd haków jest identyczny.

[...]

W przypadku drugiego roweru może to mieć znaczenie dzięki za uwagę.

Wrażenia to zależy do czego porównujesz. Ideałem w tej dziedzinie jest
oczywiście Chariot:http://www.chariot.de/modelle/modelluebersicht/

Też się zastanawiałem ale cena jest zabójcza, myślałem na tym modelem:
http://www.chariot.de/index.php?id=101

W razie jakiś pytań służę pomocą
Dzięki za pomoc i opinie.

pzdr,
marek

Data: 2010-01-15 16:50:40
Autor: Pawel Ratajczak
Przyczepki CROOZER KID.
W dniu 2010-01-15 08:55, smola pisze:
a uwagę.

[...]

Widziales moze ta:
http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php
Jak co jestem posiadaczem od ubieglego sezonu, jesli jestes
zainsteresowany opinia daj znac.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-01-17 02:41:21
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
On 15 Sty, 16:50, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:

Widziales moze ta:http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php
Jak co jestem posiadaczem od ubieglego sezonu, jesli jestes
zainsteresowany opinia daj znac.

Raczej podjąłem decyzję co do Croozera ale chętnie przeczytam opinie
na tema powyższej. Na pierwszy rzut oka budzi moje wątpliwości
wielkość otworu "zaladunkowego" .
Ale to już ty możesz się wypowiedzieć.
pzdr,
marek

Data: 2010-02-11 22:07:16
Autor: Jastrzomb
Przyczepki CROOZER KID.
> [...]

Widziales moze ta:
http://www.ramfis.pl/przyczepka-rowerowa.php
Jak co jestem posiadaczem od ubieglego sezonu, jesli jestes

Witam
Moglbys napisac cos wiecej o niej, jak sie spisuje, czy miales z nia jakies problemy lub awarie, jakie ma wg Ciebie wady, ile km przejechales.Moj junior ma w marcu urodziny i tak sie zastanawiam sie czy kupic mu fotelik (koszt ok 300pln) czy dolozyc 100 i kupic taka przyczepke. Z drugiej strony jak to ma byc feler i ciagle sie ma psuc to bym sobie odpuscil.
Bede wdzieczny za Twoje uwagi i spostrzezenia.
Jastrzomb
jastrzp@wytnij.onet.pl

Data: 2010-02-12 18:44:06
Autor: Pawel Ratajczak
Przyczepki CROOZER KID.
W dniu 2010-02-11 22:07, Jastrzomb pisze:
[...]

Generalnie przyczepka jest dosc udana konstrukcja.
Odpowiadajac na pytanie Marka nie ma zadnych problemow z zaladunkiem, otwor jest dosc szeroki zarowno do czesci osobowej jak i towarowej.
Przyczepka jest dosc lekka i co wazne dosc dobrze sie sklada, co ulatwia jej transport.
Ubiegle wakacje to byl dla niej pierwszy sezon uzytkowania w sumie przejechane okolo 170km na wypadach z dziecmi, z czego okolo 50km drogi asfaltowe reszta to bezdroza i lasy.
Jezdzilismy cala rodznka ja no moim rowerze crossowym + doczepiona przyczepka z mlodsza corka i bagazami oraz na rowerze siodelko z synem.
Odrazu musze zaznaczyc, ze nawet jezdzac z sama przyczepka i jednym dzieckiem jest to odczuwalnie wiekszy ciezar niz jazda z siodelkiem.
Przyczepka ma niby ladownosc max 26kg, co wydaje sie byc bardzo mala ladownoscia jak na 2 dzieci i mozliwy bagaz.
Swietnie sprawdzala sie oslona przd deszczem, ktorej uzywalismy wielokrotnie.
Od samego poczatku nasmarowania wymagaly okolice dyszla, skad dochodzily skrzypienia przy jezdzie w terenie. Niestety wynikalo to chyba z niewielkiego luzu, ktory na koniec sezony zrobil sie calkiem pokazny. Niestety bedzie to wymagalo doraznej przerobki mechanizmu dyszla przy przyczepce, gdzie moim zdanim dyszel przyczepki powinien byc wypelniony w miescu obu zawleczek mocujacych, ze szczegolnym wskazaniem na przekladana zawleczke w zaleznosci czy przyczepka jest jako wozek czy przyczepka. Czasami sie zastanawiam czy nie wyniknelo to z dosc trudnego terenu gdzie jezdzilismy i moze na asfalcie nie dochodzilo by to takich sil w tym miejscu.
Z zastrzezen to ogranicze sie troszke promien skretu roweru w prawo, gdyz tylne kolo zaczyna ocierac o dyszel.
Obawialem sie troszke braku amortyzacji, ale siedzisko pracowalo tutaj calkiem calkiem. Nawet gdy dzieciaki zasypialy to lepiej sie spalo jadac w przyczepce niz na foteliku.
Innym problemem okazala sie pogoda deszczowa, co w terenie nie utwardzonym konczylo sie blotem, ktore z kolei bylo wyrzucane przez tylne kolo prosto do przyczepki. Specjalnie w tym celu dorobilem chlapacz, ktory bez przyczepki przy deszczowej pogodzie swietnie sie spisuje na przednim kole chroniac caly naped przed swinstwami wyrzucanymi przez przednie kolo.
Przyczepka jest dosc bezpieczna, ma 3 punktowe szelki dla kazdego dziecka oraz jeden wspolny pas do zapiecia w pasie. Dziala to nawet sprawnie, gdyz w czasie wywrotki, jaka sie nam zdarzyla (przyczepka jechala kawalek na boku :D) syn siedzial spokojnie przypiety w przyczepce wiszac troszke na jednym boku. Wywrotka nie byla wina przyczepki tylko przejazdem przez zbyt stromy teren.

Subiektywnie jesli bym mial dokonywac jeszce raz zakup mysle ze wybral bym ten sam model, bo w moim przypadku decydowala cena.
Zrobil bym jakies aktualne fotki, ale przyczepka stoi spakowana i zastawiona w garazu.
Jak co pare fotek z lata umiescilem tutaj:
http://www.pratajczak.pl/przyczepka/

W razie innych pytan wal smialo.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-02-13 21:28:12
Autor: jastrzp
Przyczepki CROOZER KID.
A jezdziles ta przyczepka po lesie, jak sie zachowuje na waskich sciezkach i podczas jazdy po korzeniach ?
Dno w przyczepce jest materialowe, czy ta czesc w ktorej sa nogi dziecka jest dobrze zabezpieczona, a moze jest niebezpieczenstwo ze moge uderzyc jakis patyk albo kamien ?
A powiedz mi jeszce na koniec, probowales jak dziala jako spacerowka ? da sie zabrac na urlop tylko przyczepke czy zwykly wozek tez jednak by sie przydal ?

Dzieki za odpowiedz na wczesniejsze i te powyzsze pytania

Jastrzomb

Data: 2010-02-14 16:20:47
Autor: Pawel Ratajczak
Przyczepki CROOZER KID.
W dniu 2010-02-13 21:28, jastrzp@onet.pl pisze:
A jezdziles ta przyczepka po lesie, jak sie zachowuje na waskich sciezkach i
podczas jazdy po korzeniach ?
Tak jak pisalem wczesniej jakies 120km przejechala po lasach i w terenie. Oczywiscie przy jezdzie po korzeniach w przyczepce bedzie trzeslo, aczkolwiek nie jest to jakas tragedia - przynajmniej moim zdaniem.

Dno w przyczepce jest materialowe, czy ta czesc w ktorej sa nogi dziecka jest
dobrze zabezpieczona, a moze jest niebezpieczenstwo ze moge uderzyc jakis
patyk albo kamien ?
Dno i siedzisko sa materialowe z wszystm jakims elementem usztywnijacym. Oczywiscie istnieje jakies prawdopodobienstwo uderzenia, ale przeciez kazdy widzi, gdzie wjezdza. Teoretycznie w przypasku wiekszych przeszkod miejsce na nogi powinno sie uniesc do gory bez przenoszenia zbyt duzego uderzenia na nogi dziecka. Z bokow przyrzepka rowniez ma oslony z rur, ale ja jezdzilem bez nich dla zmniejszenia szerokosci.

A powiedz mi jeszce na koniec, probowales jak dziala jako spacerowka ? da sie
zabrac na urlop tylko przyczepke czy zwykly wozek tez jednak by sie przydal ?
Nie probowalismy jej jakos spaserowka, ale jesli myslisz o jezdzeniu z jednym dzieckiem to do parku jeszcze moze sie nada, ale na chodniki raczej srednio wlasnie ze wzgledu na swoja szerokosc.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-01-15 20:58:17
Autor: garym
Przyczepki CROOZER KID.
smola pisze:

Wymiary o które mi chodzi nieudolnie pokazałem na poniższym linku:
http://eidar.net/mocowanie.jpg

na tyle udolnie, że jestem teraz to w stanie zrozumieć:)
wg. moich pomiarów to szerokość wynosi około 30 mm a grubość 4 mm (około 3mm w wydrążeniu). jeżeli potrzebujesz bardzo dokładnego rozmiaru to kupię baterię do suwmiarki (przynajmniej będę miał powód)

To połączeni to chyba wada tej przyczepki, ale nie wiem czy inne są
lepsze bo nie miałem z nimi doczynienia.

W przypadku drugiego roweru może to mieć znaczenie dzięki za uwagę.

Widzę że ten problem producenci wyeliminowali przez wywiercenie dodatkowej dziury w zaczepie. Teraz zalecają umieścić zaczep skierowany w dół. W twoim przypadku i tak będziesz musiał poziomo go umieścić, ale zaczep oprze się o hak ramy (jeżeli w niego się zmieści)

Też się zastanawiałem ale cena jest zabójcza, myślałem na tym modelem:
http://www.chariot.de/index.php?id=101

też mi się taki marzył, nawet szukałem w Niemczech w komisach i na ebay'u używanego. Niestety nawet taki jest drogi. Ponadto do niego wszystko trzeba dokupywać (np. torbę na bagaże). Croozer'a sprzedają kompletnego

pozdr

Michał

Data: 2010-01-17 02:20:39
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
On 15 Sty, 20:58, garym <garym&do_wyciec...@gazeta.pl> wrote:
smola pisze:

wg. moich pomiarów to szerokość wynosi około 30 mm a grubość 4 mm (około
3mm w wydrążeniu). jeżeli potrzebujesz bardzo dokładnego rozmiaru to
kupię baterię do suwmiarki (przynajmniej będę miał powód)
Na razie powinno wystarczyć pomierzę i zobaczę jak to wygląda jeżeli
będzie na granicy to dam Ci powód do zakupu baterii :-)

[...]

Widziałem właśnie te dodatkowe otwory w instrukcji i zastanawiałem się
dlaczego nie zamontowałeś w ten sposób rozumiem że we wcześniejszych
modelach ich nie było.

[...]

Fakt konieczności dokupowania wszystkich dodatków przeważył szale na
korzyść Croozera, po prostu dobili mnie tym ze nie dostajesz żadnych
dodatków przy tej cenie.

Dziękuję jeszcze raz i przepraszam za kłopot.
pzdr,
marek

Data: 2010-01-17 02:36:11
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
On 17 Sty, 11:20, smola <smo...@gmail.com> wrote:
> [...]

> 3mm w wydrążeniu). jeżeli potrzebujesz bardzo dokładnego rozmiaru to
> kupię baterię do suwmiarki (przynajmniej będę miał powód)

Wychodzi 29 mm jeśli  w wolnej chwili dokupiłbyś baterie moja
wdzięczność prześladowałby cie długo :-) Oczywiście stawiam piwo jeśli
kiedyś byś pojawił się w Wa-wie Pod Rurą.

A jeszcze jedno pytanie gdzie nabyłeś swoją ?

pzdr,
marek

Data: 2010-02-05 12:28:16
Autor: garym
Przyczepki CROOZER KID.
On 17 Sty, 11:36, smola <smo...@gmail.com> wrote:

Wychodzi 29 mm jeśli  w wolnej chwili dokupiłbyś baterie moja
wdzięczność prześladowałby cie długo :-) Oczywiście stawiam piwo jeśli
kiedyś byś pojawił się w Wa-wie Pod Rurą.

przepraszam, ze tak długo, ale ta bateryjka do mojej suwmiarki
specyficzna jakaś była.
- szerokość całości - 31,03 mm
-otwór - fi 10,37 mm
- grubość 4,72 mm
Mam nadzieję, że pomiary się do czegoś jeszcze przydadzą

pozdr

Michał

Data: 2010-02-14 15:14:36
Autor: smola
Przyczepki CROOZER KID.
On 5 Lut, 21:28, garym <garstka.mic...@gmail.com> wrote:
[...]

Dzięki i przepraszam że tak późno odpowiadam ale byłem w międzyczasie
na urlopie...
Pomiary się przydały.

pzdr,
marek

Data: 2010-01-17 12:20:39
Autor: garym
Przyczepki CROOZER KID.
smola pisze:

Widziałem właśnie te dodatkowe otwory w instrukcji i zastanawiałem się
dlaczego nie zamontowałeś w ten sposób rozumiem że we wcześniejszych
modelach ich nie było.

W moim modelu był tylko dodatkowy zaczep możliwy do zakupienia:

"For bicycles where the coupling
unit for horizontal assembly as
supplied does not fit, a coupling unit
for vertical assembly is available."

Technika wiercenia dwóch otworów w zaczepie pojawiła się widocznie później. Ponadto musiała sie zmienić też chyba trochę geometria połączenia, bo gdy mój zaczep zjeżdżał na dół to wózek prawie o ziemię szorował.

Mój model jest z 2004 roku, a to był dopiero drugi rok wprowadzenia go na rynek. Zauważyłem, że sporo zmian się pojawiło, aczkolwiek podstawowy kształt jest taki sam. No i cena co roku wzrasta o kilka €.

Fakt konieczności dokupowania wszystkich dodatków przeważył szale na
korzyść Croozera, po prostu dobili mnie tym ze nie dostajesz żadnych
dodatkĂłw przy tej cenie.

Jedyna rada to kupić używany od kogoś kto już to skompletował. Ale to nadal jest drogo i widzę, że ludzie się biją o takie oferty na ebayu
http://tinyurl.com/ybbkhy

> Wychodzi 29 mm jeśli  w wolnej chwili dokupiłbyś baterie moja
> wdzięczność prześladowałby cie długo :-)

to raczej będziesz musiał lekko zeszlifować zaczep. ale zmierzę dokładnie.

> Oczywiście stawiam piwo jeśli
> kiedyś byś pojawił się w Wa-wie Pod Rurą.

Jest to jakiś powód by wybrać się do Warszawy :)

> A jeszcze jedno pytanie gdzie nabyłeś swoją ?

Moją kupiłem tutaj:
http://tinyurl.com/ydycq5k
w sklepie stacjonarnym w Berlinie. Była promocja na zeszłoroczny model, a poza tym mam w tym sklepie zniżkę 5 %. Więc wyszło mnie to około 260 €.

a na wiosnę może już będzie można z przyczepką legalnie jeździć:)
chociaż nigdy się nie spotkałem nawet z jakąkolwiek uwagą ze strony policji

pozdr

Michał

Przyczepki CROOZER KID.