Data: 2009-03-12 11:36:18 | |
Autor: Miecio. | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Witam,
Opis sytuacji: Posiadam dwa identyczne (dosłownie, kupione jednocześnie, nawet kolor ten sam) ople z silnikiem 1.8 16V z 2001r. W jednym mam przebieg 112000, a w drugim 51000. Oba tak samo regularnie serwisowane (co 15k lub raz w roku), tankowane w 90% na tej samej stacji (Orlen Verva 98), oba w 70% używane na tej samej trasie (180km). Problem: Jadę oplem, zajeżdżam z autostrady (max130), jadę kilka kilometrów a tu nagle obroty spadają, brak reakcji na gaz, silnik gaśnie. (pół baku paliwa) W serwisie diagnoza - pompa paliwowa. Pytanie: Jakie mogą być przyczyny padnięcia pompy paliwowej? Przyczyny zewnętrzne raczej wykluczam zważywszy, że drugi opel z dwukrotnie większym przebiegiem nadal jeździ. Pytam bo będę tym oplem jeździł do lipska i nie chcę niespodzianek :( |
|
Data: 2009-03-12 12:05:22 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Miecio. pisze:
Pytanie: Częsta jazda z małą ilością paliwa w baku przykładowo. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-12 12:03:14 | |
Autor: Miecio. | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
krzysiek82 pisze:
Odpada, po powrocie z trasy auta mają pół baku, a przed wyjazdem są tankowane do pełna. Od nowości. |
|
Data: 2009-03-12 12:13:31 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Opis sytuacji: jeżeli to rzeczywiście była pompa to musiała być wada materiałowa, normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często, brat |
|
Data: 2009-03-12 13:07:19 | |
Autor: Bartlomiej | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
jeżeli to rzeczywiście była pompa to musiała być wada materiałowa, normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często, Ciekawa teoria! A co ma gaz do pompy paliwa? To ze sobie pracuje podczas jazdy na gazie to nic zlego! Po pierwsze jest przelew a po drugie w wiekszosci samochodow obieg paliwa chlodzi wtryski - odciecie pompy spowoduje szybkie ich uszkodzenie. Jak sie jezdzi na gazie, wystarczy dbac zeby bylo jakies 1/2 baku paliwa. Nie wspominam juz o takich podstawowych sprawach jak odpalanie na benzynie czy tankowanie do pelna w ziemie. A co do uszkodzenia pompy to roznie to bywa. Jakosc paliwa przede wszystkim. Wyjezdzanie baku prawie do zera. Wg mnie nie powinno sie dopuszczac do oproznienia ponizej 1/5. Pozdrawiam Mechanik |
|
Data: 2009-03-12 13:17:40 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Ciekawa teoria! cieszę się że Cię zaciekawiła, oparłem ją o własne doświadczenia bo sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, jeżeli chodzi o statystykę to do aut zasilanych lpg schodziło ze 20 pomp, a do auta jeżdżącego na benzynie 1szt, brat |
|
Data: 2009-03-12 12:21:16 | |
Autor: Massai | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
bratPit[pr] wrote:
Nie zartuj, myślałem że to każdy wie ;-) toz mechanizm jest jasny, w dodatku kazdy warsztat przy zakładaniu instalki to mówi. Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie. A jak ktoś jeździ z pustym bakiem, a pompa chodzi, to... a że pompy paliwa raczej rzadko się psują, to ci zagazowani się pojawiają w stosunkowo dużej ilości... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-03-12 13:33:49 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie. a widzisz, i tu ciekawostka, wielu klinetów zarzekało się wręcz że zawsze jeżdżą z co najmniej połową zbiornika i potrafiły pompy padać po 40..50kkm, nawet uczulałem swojego kuzyna wiedząc o tym że pompy padają to mnie olał -bo uwierzył gazownikom że nic się nie stanie- dopóki mu nie padła i szybko założył odcięcie, brat |
|
Data: 2009-03-13 11:39:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Massai pisze:
bratPit[pr] wrote: Czy ja wiem czy to ma sens. Jedyna możliwość jaką widzę to w instalacji paliwowej bez powrotu (to się chyba returnless nazywa) regulator ciśnienia paliwa może nie dać rady pracować jeżeli paliwa po stronie listwy nie ubywa. Wtedy ciśnienie paliwo IMO może być wyższe niż przewidziane, a silnik pompy działać pod większym obciążeniem. Po prostu - w baku musi być benzyna, bo stanowi też chłodzenie. No chyba że ktoś tą pompą powietrze tłoczy, to faktycznie szybko padnie. |
|
Data: 2009-03-12 13:31:15 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Użytkownik bratPit[pr] napisał:
Moze to cos rozjasni. http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic149372.html http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=19359 http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=86 "pompa powinna chodzic caly czas,zawsze powinno byc troche paliwa aby nie chodzila na sucho w innym wypadku ona sie zatrze" - tak wlasnie szwagier w fabrycznie nowym aucie po kilku kkm zatarl pompe po zalozeniu i jedzie wylacznie na LPG :-( pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2009-03-12 13:41:48 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Ciekawa teoria! jak widać moje obserwacje się potwierdzają i maja odzwierciedlenie szczególnie w opiniach ludzi pracujących w serwisach/sklepach, ale niektórych nie przekonasz że 'białe jest białe a czarne jest czarne'... brat |
|
Data: 2009-03-12 13:44:38 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Gabriel'Varius' pisze:
Moze to cos rozjasni. Ależ ta "cała prawda" jest tak wybitnie obiektywna, że szkoda gadać. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-03-12 13:37:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
bratPit[pr] pisze:
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią brak odcięcia. Tymczasem chodzi zwykle o (częste na LPG) jeżdżenie na zasyfionych resztkami paliwa w zbiorniku. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-03-12 13:47:53 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, a to przeczy wpływowi sposobu zasilania na trwałość pompy? brat |
|
Data: 2009-03-12 14:18:46 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
bratPit[pr] pisze:
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były zasilane na gaz, nie pytaj mnie o przyczyny bo ich nie znam, nie wiem czy się przegrzewały czy coś innego, stwierdzam tylko fakty, Nie tyle wpływ co związek pośredni, poprzez często małą ilość paliwa w baku. Natomiast ty piszesz o "samochodach na LPG *bez odcięcia*", tak jakby to była przyczyna padów pomp. Tak się rodzą urbańskie legendy. Na przykład: faktem jest, że lasek używają zwykle starzy ludzie, a śmiertelność wśród nich wysoka... Jest związek? Pewnie że jest No a skoro jest związek, to śmiało powiedzmy, że "używanie lasek skraca życie" :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-03-12 14:46:31 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
sprzedawałem dość dużo pomp do samochodów w których padały a były Przyczyny nie znasz, ale ci to nie przeszkadza twierdzić, że jest nią Nie tyle wpływ co związek pośredni, poprzez często małą ilość paliwa hmm cały czas nie wiem gdzie twierdzę że przyczyną jest brak odcięcia? przecież napisałem wyraźnie że przyczyn nie znam, stwierdzam prawidłowość, przeczytaj dokładnie moją wypowiedź, brat |
|
Data: 2009-03-12 14:55:13 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
bratPit[pr] pisze:
Gaz nie ma tutaj nic wspólnego, po prostu trzeba utrzymywać odpowiedni poziom paliwa w baku i od czasu do czasu spalić paliwo i nalać nowego. Bo paliwo sie starzeje, pompa jest smarowana paliwem. Wyłączanie pompy na gazie jest bez sensu bo wtedy łatwo uwalić wtrysk gdyż wtrysk jest chłodzony benzyną. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-12 15:04:56 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Gaz nie ma tutaj nic wspólnego, po prostu trzeba utrzymywać odpowiedni tylko że wtryski się nie sprzedawały a pompy owszem i to całkiem dobrze, a sorry wtryski się sprzedawały do aut z gazem ii-gen, brat |
|
Data: 2009-03-12 13:10:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
bratPit[pr] pisze:
normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często, Załóżmy, że mamy LPG, odcięcia nie ma. Strumień paliwa przepływającego przez pompę zależy tylko od różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu oraz parametrów samej pompy. Ciśnienie w kolektorze paliwa jest stałe, utrzymywane przez regulator. W baku generalnie też stałe. Z czego wynika, że strumień też jest stały. Jedyna różnica jest taka, że przy jeździe na LPG cały ten strumień trafia z powrotem od baku, a na benzynie jakiś procent (w zwykłych warunkach - bardzo niewielki) pobierają wtryskiwacze. Zatem wytłumacz dlaczego na LPG pompa ma się *bardziej* zużywać niż na benzynie? (Oczywiście, po odcięciu nie zużyje się praktycznie w ogóle, dlatego takie odcięcie warto mieć.) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-03-12 13:18:33 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
normalnie pompy w benzyniakach wytrzymują >500kkm, chyba że auto jest na gaz i nie ma odcięcia pompy to wówczas padają często, j.w. brat |
|
Data: 2009-03-12 22:22:34 | |
Autor: Bartlomiej | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
powiem tak:
Mam dwa auta... jedno na PB a drugie PB+LPG. Pierwsze zona tankuje zawsze do pelna i nigdy w zyciu nie bylo mniej jak 1/4 baku (zrobila juz 150kkm i zero problemow (corsa B 1.0 12v 2000r)). Drugim jezdze osobiscie - PB + LPG - Na parowniku czujnik temp., na gaz przelacza sie po nagrzaniu. ZADNYCH ODCIEC POMP!!! PB tankuje zawsze do pelna i wyjezdzam okolo 1/2 baku (uwazam ze nie wolno zalowac a czasem nawet dobrze przegonic porzadnie auto na paliwie), po czym tankuje. ZERO BROBLEMOW Z AUTEM. (lpg oczywiscie wypalam cale). Samochod DU Lanos 1.5 16V 90kkm 1999r (I-szy wlasciciel) MOje zadanie jest takie: tak sie powinno eksploatowac samochody. Moze mnie ktos skrytykuje ale ja i tak bede sie trzymal swojego Pozdro Mechanik |
|
Data: 2009-03-12 13:08:08 | |
Autor: J.F. | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Użytkownik "Miecio." <Miecio1@wp.pl> napisał w wiadomości news:gpapav$tj2$1mx1.internetia.pl...
Problem: Ale co - wymiana pomogla ? Assistance kup i nie boj sie :-) A na pewno pompa ? Moze od/napowietrzenie baku ? J. |
|
Data: 2009-03-12 16:57:47 | |
Autor: Miecio. | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
J.F. pisze:
Ale co - wymiana pomogla ? Assistance kup i nie boj sie :-)Wymiana pompy pomogła. |
|
Data: 2009-03-13 11:29:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przyczyny padania pompy paliwowej. | |
Miecio. pisze:
Pytanie: Przyczyn jako takich nie masz co szukać - na razie spokojnie załóż że to była wadliwa sztuka. Gdyby ten jeden samochód załatwił już 3 pompy paliwa, a drugi nadal żadnego to wtedy można by się zastanawiać. |