Przydomowa elektrownia wiatrowa

Data: 2012-01-04 23:16:24
Autor: maniek
Przydomowa elektrownia wiatrowa
Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
sposobem,własnoręcznie

Data: 2012-01-05 03:39:27
Autor: Lisciasty
On 5 Sty, 08:16, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
sposobem,własnoręcznie

Jak masz czas to zapraszam do przestudiowania wątku (razem z jego
poprzednimi częściami ;)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1932704

zajęcie na dobry miesiąc solidnego czytania ale daje dobre podstawy i
pojęcie.

A tutaj z obrazkami jak po kolei co się robi:

http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml

Pzdr.
L.

Data: 2012-01-05 06:01:25
Autor: maniek
On 5 Sty, 12:39, Lisciasty <liscia...@post.pl> wrote:
> [...]

pojęcie.

A tutaj z obrazkami jak po kolei co się robi:

No właśnie mam przerobiony taki silnik od pralki na prądnice.Pozostaje
mi jeszcze wymodzić jakieś śmigła.

Prąd chcę wykorzystywać do oświetlenia ogrodowego

Data: 2012-01-05 20:09:29
Autor: Bartek
"maniek" <mariusz0776@gmail.com> wrote:
No właśnie mam przerobiony taki silnik od pralki na prądnice.Pozostaje
mi jeszcze wymodzić jakieś śmigła.

Prąd chcę wykorzystywać do oświetlenia ogrodowego

Zamierzasz akumulować ten prąd? elektrownia ma służyć oszczędnościom? jeśli tak, to nie spodziewaj się, że na tym zaoszczędzisz. Koszty związane z budową prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą. Co innego jeśli ma służyć to zabawie :)
Ja zamierzam zbudować turbinę ok. 1kW, która zasili grzałkę podgrzewacza CWU. W ten tani sposób zamierzam magazynować energię, a ogród oświetlać zwyczajnie.

--
Bartek

Data: 2012-01-05 13:50:24
Autor: maniek
On 5 Sty, 20:09, "Bartek" <b...@v.atonet.pl> wrote:
> [...]

ten tani sposób zamierzam magazynować energię, a ogród oświetlać zwyczajnie.

Jak już pisałem wyżej prądnice już mam kosztowała mnie ona 150zł,myślę
że 1kW powinna przy dobrych wiatrach wyprodukować

Data: 2012-01-10 00:06:16
Autor: ptoki
On Jan 5, 10:50 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:

> [...]

Jak już pisałem wyżej prądnice już mam kosztowała mnie ona 150zł,myślę
że 1kW powinna przy dobrych wiatrach wyprodukować

Przeczytaj ten mega watek podany wyzej.
Moje uwagi sa takie:
-Akumulowac dzis sie za bardzo nie daje. To co zmiesci sie w
akumulatorach olowiowych jest tak mizerne ze liczac koszty wychodzi ze
lepiej ladowac ten aku w domu i wozic na dzialke.
-Jedyny warty rozwazenia wariant to grzanie wody.
-Srednioroczne uzyski beda mizerne jesli nie mieszkasz na dobrze
owianym terenie.
-Jesli nie masz masztu a wokolo rosna drzewa to wiatr bedzie nie tylko
slaby ale i czesto bedzie zmienial kierunek.
-Trzeba zaplanowac bezpiecznik deaktywujacy wiatrak na czas szybkich
wiatrow (jesien, wiosna). Bez niego wiatraczek szlag trafi i jeszcze
moze zniszczyc cos innego.

To juz tansze sa solary.

Chyba ze potrzebujesz pradu gdzies gdzie go nie ma , nie bedzie i nie
warto miec agregatu.

Jak sam planowalem to mi wyszlo ze dla srednicy smigla 3m lub 3x2m
savoniusa bardfziej sie oplaca powiesic reklame na tym maszcie niz
prad produkowac...

Data: 2012-01-10 19:00:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przydomowa elektrownia wiatrowa

"Bartek" je4sha$rvh$1@inews.gazeta.pl

[...]

Na razie mogą zwrócić się tam, gdzie nie ma zwykłej
elektryczności a jest wiatr -- na jakimś pustkowiu. :)

Data: 2012-01-06 03:52:24
Autor: slavo65

w dalszej części strony http://www.samochodyelektryczne.pl

Data: 2012-01-05 11:19:17
Autor: Krzysztof 45
maniek napisał(a):
Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
sposobem,własnoręcznie
A co ona by miała zasilać?
Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do elektrowni a następnie od niej go odkupić LOL
--
Krzysiek

Data: 2012-01-05 03:34:30
Autor: Lisciasty
Przydomowa elektrownia wiatrowa
On 5 Sty, 11:19, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
A co ona by mia a zasila ?

Grzałkę do grzania wody

Jak gospodarstwo domowe to najpierw musia by dostarczy pr d do elektrowni a nast pnie od niej go
odkupi LOL

Jest taka niepisana zasada, jak się na czymś nie znasz nie gadaj bzdur
bo wyjdziesz na jełopa :>

L.

Data: 2012-01-05 15:54:56
Autor: Krzysztof 45
Lisciasty napisał(a):
Jest taka niepisana zasada, jak się na czymś nie znasz nie gadaj bzdur
bo wyjdziesz na jełopa :>
Zgadzam się z Tobą w 100%tach :D
--
Krzysiek

Data: 2012-01-08 12:10:53
Autor: Ghost

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:je4dk2$s9q$1news.vectranet.pl...
Lisciasty napisał(a):
Jest taka niepisana zasada, jak się na czymś nie znasz nie gadaj bzdur
bo wyjdziesz na jełopa :>
Zgadzam się z Tobą w 100%tach :D
Dobrze by bylo bys zastosowal do tego zgadzania.

Data: 2012-01-05 12:11:25
Autor: Andrzej Bogacki
Przydomowa elektrownia wiatrowa

Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do elektrowni a następnie od niej go
odkupić LOL

Rozumiem, ze jest w kraju jakieś prawo, które decyduje o mozliwości handlu prądem ale...
naprawde nie wolno mi zainstalowac sobie pradnicy i wykorzystywac wyprodukowanego pradu na własne potrzeby???
Jesli tak jest to czy np. zeglarze posiadający na jachtach pradnice wiatrowe (dośc powszechne)  lamią prawo?? Rozumiem, ze moze być jakieś ograniczenie mocy ale zeby w ogóle nie mozna produkowac pradu to nie chce mi sie wierzyc. Oczywiście czym innym jest produkcja, a czym innym właczenie sie do sieci i handel prądem.

Data: 2012-01-05 15:04:29
Autor: Pooh
Dnia Thu, 5 Jan 2012 12:11:25 +0100, Andrzej Bogacki napisał(a):
Rozumiem, ze moze być jakieś ograniczenie mocy ale zeby w ogóle nie mozna produkowac pradu to nie chce mi sie wierzyc.
Jest takowe ograniczenie. Nie pamiętam w tej chwili na jakim poziomie
ustalone.
Rowerem z "dynamem" można spokojnie jeździć ;-)

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

Data: 2012-01-10 16:01:36
Autor: Krzysztof 45
Andrzej Lawa napisał(a):
Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do
elektrowni a następnie od niej go odkupić LOL
Bredzisz.
Tylko troszeczkę.
Postawiłeś sobie elektrownię i się do niej podłączyłeś?
--
Krzysiek

Data: 2012-01-05 12:45:43
Autor: Jackare
Użytkownik "maniek" <mariusz0776@gmail.com> napisał w wiadomości news:e4b553cd-6467-4051-9f7c-e72976fd6083m20g2000vbf.googlegroups.com...
Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
sposobem,własnoręcznie

Nikt się nie bawi bo ci zaraz dowalą taką akcyzę że obsolutnie nie będzie ci się to opłacać i szybko pożałujesz że się tym w ogóle zainteresowałeś.
Ludzie którzy mieli takie konstrukcje na własny użytek - wiatrowe i wodne dawno już to zlikwidowali, Wytwarzanie energii jest działalnością podlegającą koncesjonowaniu przez państwo a państwo nie lubi się dzielić.
Jedyne co jest w tym przypadku opłacalne to odsprzedawanie tej energii do sieci- zakłądy energetyczne muszą ją odkupić, ale znowu żeby to zrobić energia musi mieć odpowiednią jakość i w tym przypadku zaczynamy mówić o inwestycjach znacznie przekraczających założenia przydomowego generatorka na własne potrzeby.

Jednym słowem musiałbyś to zrobić tak żeby nikt o tym nie wiedział, nie było tego widać i w ogóle supertajniacko. Jeżeli potrafsz w ten sposób będziesz do przodu, jeśli nie - zapomnij.

Druga możliwość to incjatywa obywatelska i zmiana prawa na takie które pozwoli na wytwarzanie energii o jakiejś tam mocy (nie wiem, np 2,5 - 4 kW) na własne potrzeby. Czarno to widzę ale spróbować możesz, choć należałoby rozeznać czy nie ma to znwou odgórnych ograniczeń w postaci przepisów UE, bo tego nie wiem.
--
Jackare

Data: 2012-01-05 03:50:59
Autor: Lisciasty
Przydomowa elektrownia wiatrowa
On 5 Sty, 12:45, "Jackare" <1...@123.tralala.com> wrote:

Nikt si nie bawi bo ci zaraz dowal tak akcyz e obsolutnie nie b dzie ci
si to op aca i szybko po a ujesz e si tym w og le zainteresowa e .
Ludzie kt rzy mieli takie konstrukcje na w asny u ytek - wiatrowe i wodne
dawno ju to zlikwidowali, Wytwarzanie energii jest dzia alno ci
podlegaj c koncesjonowaniu przez pa stwo a pa stwo nie lubi si dzieli .

http://www.mala-elektrownia.ovh.org/page7.html

I wszystko na temat.

L.

Data: 2012-01-05 13:23:58
Autor: cef
Przydomowa elektrownia wiatrowa
Lisciasty wrote:

I wszystko na temat.

Pomijajac kwestie akcyzy i pozwolen, to jedno
zalozenie autora jest  falszywe.
Mianowicie to dotyczace opodatkowania
pieniedzy, których sie nie wydalo.
Ciekawe czy autor slyszal kiedys o opodatkowaniu
 nieodplatnych swiadczen?

Data: 2012-01-05 04:52:39
Autor: Lisciasty
On 5 Sty, 13:23, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:

Pomijajac kwestie akcyzy i pozwolen, to jedno
zalozenie autora jest  falszywe.
Mianowicie to dotyczace opodatkowania
pieniedzy, kt rych sie nie wydalo.
Ciekawe czy autor slyszal kiedys o opodatkowaniu
 nieodplatnych swiadczen?

Przeczytałem poniższy artykuł

http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/412,2343,Jak-opodatkowane-sa-nieodplatne-swiadczenia.html

ni cholery nie znajduję tam możliwości opodatkowania prądu który sam
sobie robię.
To tak jakbym musiał płacić za diabła wystruganego z brzozy który stoi
sobie koło domu ku ozdobie albo za każde jabłko jakie zjem zerwane z
mojego drzewa :>

L.

Data: 2012-01-05 14:07:47
Autor: cef
Lisciasty wrote:

Przeczytałem poniższy artykuł
ni cholery nie znajduję tam możliwości opodatkowania prądu który sam
sobie robię.

Po prostu jesteś o wiele mniej kreatywny
 niż urzednik skarbówki. :-)

Data: 2012-01-05 05:25:29
Autor: Lisciasty
Przydomowa elektrownia wiatrowa
On 5 Sty, 14:07, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Po prostu jeste o wiele mniej kreatywny
 ni urzednik skarb wki. :-)

To na pewno, natomiast nigdy nie natrafiłem na kogoś kto deklarował,
że płaci jakikolwiek podatek od swojej zabawkowej elektrowni
przydomowej o mocy kilku kW :>

L,

Data: 2012-01-05 14:46:06
Autor: Poldek
Lisciasty wrote:
[...]

A jak jadę na rowerze i kręci się dynamo, które zasila lampki - też trzeba płacić akcyzę?

Data: 2012-01-05 19:09:10
Autor: Jackare
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty@post.pl> napisał w wiadomości news:b2ad0b74-2acc-48bc-917d-9ab7850f6d26w4g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

a ja znam dwa przypadki:
- proboszcza z Nowej Wsi Wielkiej w woj Kujawsko-pomorskim który ostatecznie zdemontował generator wiatrowy z powodu opodatkowania - to miało miejsce gdzieś w 1997 lub 1998 roku
- przedsiębiorstwa z Częstochowy któremu znacznie bardziej opłaca się wytwarzać prąd generatorami napędzanymi biogazem i sprzedawać go do sieci niż korzystać zeń na własne potrzeby właśnie ze względów podatkowych
i trzeci przykład może mało miarodajny - z filmu z czasów komuny, "Gwiezdny pył" bodajże reż Kondratiuka gdzie bohater zmajstował sobie minielektrownie wodną i musiał od niej płacić podatek

Data: 2012-01-10 19:07:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przydomowa elektrownia wiatrowa

"cef" 4f05a0ab$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

Po prostu jesteś o wiele mniej kreatywny
niż urzednik skarbówki. :-)

ZTCW ,,każdy urzędnik skarbówki'' zwalnia z podatków małe zyski.
(tak jest z podatkami dochodowymi, z odsetkami itp.)

Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
właściciela elektrowienki, bo miał kontraktowany zbyt na swoją
produkcję) a małymi nikt nie przejmował się poza właścicielami
tychże itp. osobami -- na przykład elektrowienka była budowlą
i musiała sprostać wszelkim wymogom okołobudowlanym.

Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
za elektryczność produkowaną na własny użytek.

Data: 2012-01-11 00:06:37
Autor: s_13
Przydomowa elektrownia wiatrowa
Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
za elektryczność produkowaną na własny użytek

to poczytaj to rozporządzenie z przed 2 lat i się dowiesz, że czasem
jednak się płaci...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-01-11 10:54:49
Autor: XL
Dnia Tue, 10 Jan 2012 19:07:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
właściciela elektrowienki,

Nadal tak jest - np pole wiatrowe w Słupsku musi sprzedać elektrowni, a
dopiero energia z tej elektrowni jest dostarczana do odbiorców - ponieważ
każda elektrownia musi się wykazać jakimś tam procentem energii uzyskiwanej
ze źródeł odnawialnych.
Elektrownia w Połańcu na przykład po prostu... spala całe pociągi drewna.
Całymi dniami jadą i jadą tam pełne sklady...
A drewna na opał nie uświadczysz u leśników, bo muszą wszystko odstawiać do
centralnego rozdzielnika, prawie nie ma sprzedaży dla odbiorców
indywidualnych - raz leśniczy odstąpił nam własną pulę!
--
XL

Data: 2012-01-05 14:50:50
Autor: JBP
Przydomowa elektrownia wiatrowa

Uzytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisal w wiadomosci news:4f059663$0$1216$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Hmm, o ile mi wiadomo bywaja podobne sytuacje, na przyklad:
1) Jesli nieodplatnie wyswiadczysz przysluge i wynajmiesz komukolwiek (chocby np.bratu) swoje mieszkanie/dom na pewien czas, musisz uiscic oplate podatkowa, tak jak za swiadczenie odplatne.
2) W niektórych zawodach pracownicy otrzymuja nieodplatnie pewne swiadczenia "w naturze". Powinni te swiadczenia doliczyc do swoich rocznych przychodów i zaplacic stosowny podatek.
W pierwszym przypadku placisz jako nieodplatny swiadczeniodawca, w drugim jako swiadczeniobiorca.

JBP

Data: 2012-01-07 02:19:09
Autor: s_13
Przydomowa elektrownia wiatrowa
http://www.mala-elektrownia.ovh.org/page7.html

I wszystko na temat.

nie wszystko... rozporządzenie z 2010 roku zwalnia z akcyzy produkcję
energii w małej ilości i na własne potrzeby...
więc nie ma już o co bić piany...
a w temacie, mam w planach mały wiatraczek i panele słoneczne do
całkowitego zasilania studia nagraniowego, byłoby wtedy
samowystarczalne, teraz moc pobierana to jakieś 1kW, ale da się
zapewne zejść poniżej połowy... ale to wszystko bardziej dla idei, niż
realnych oszczędności... z powodu kasy to raczej zasilałbym grzałki w
buforze z wodą do podłogówki...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-01-05 15:10:45
Autor: Pooh
http://energetykon.pl/Kiedy.energia.z.malego.generatora.bedzie.zwolniona.od.akcyzy,9364.html

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2012-01-05 19:47:35
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

IMO na własne potrzeby bez ograniczeń :P

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-01-10 11:30:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.01.2012 19:47, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Jest ograniczenie (koncesja na produkcję) ale na poziomie megawatów...

Data: 2012-01-10 03:56:30
Autor: s_13
Przydomowa elektrownia wiatrowa
Jest ograniczenie (koncesja na produkcję) ale na poziomie megawatów....

dokładnie 1 MW... więcej = koncesja

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-01-22 16:03:57
Autor: dorato
Przydomowa elektrownia wiatrowa
Przejezdzam koło zawodowej elektrowni wiatrowej/wych i moje wrażenia są takie: 1. Duże są te urządzenia. 2. Krajobraz zmienia się z wiejskiego w kosmiczny.

Przydomowa elektrownia wiatrowa