Przydzial w prywatnej kamienicy

Data: 2012-01-10 21:44:28
Autor: Hal
Przydzial w prywatnej kamienicy
Witam,

Mieszkam w prywatnej kamienicy na podstawie przydziału kwaterunkowego od około 50 lat , ostatnio uslyszalam, ze takie przydzialy kilka lat temu stracily waznosc, zostaly zlikwidowane. Mam pytanie czy to prawda, jezeli tak to jaki jest moj status prawny do tego mieszkania? Nikt z wydzialu lokalowego nie poinformowal mnie o zmianach ani tez wlasciciel kamienicy nie podpisal ze mna umowy o wynajem. Czy jezeli moj przydzial jest juz nie wazny to ja teraz jestem wynajmujaca i czy wlasciel moze w kazdej chwili wyrzucic mnie z mieszkania bez lokalu zastepczego? czy powinnam miec jakis nowy dokument uprawniajacy mnie do zajmowania tego mieszkania?
I jeszcze jedno - czy zarzadca (wspolwlasciciel kamienicy) wchodzac do mojego mieszkania ma prawo decydowac jak mam miec umeblowany pokoj (kaze pozbyc sie mebli, ktore mu sie nie podobaja i kupic inne), nie pozwala zeby na korytarzu wewnatrz mojego mieskania cokolwiek stalo np. szafka? Czy ma do tego prawo czy raczej przekracza swoje uprawnienia?
Bardzo prosze o odpowiedz.

Data: 2012-01-11 10:32:06
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.01.2012 21:44, Hal pisze:

[...]

Prywatna kamienica - prywatne mieszkanie. Nie ma umowy, to jest
bezumowne korzystanie z lokalu.

jest juz nie wazny to ja teraz jestem wynajmujaca i czy wlasciel moze w
kazdej chwili wyrzucic mnie z mieszkania bez lokalu zastepczego? czy

NajemcÄ… nie, ale lokatorem i obowiÄ…zujÄ… przepisy o ochronie praw
lokatorów. Czyli właściciel może złożyć pozew o eksmisję, ale to trwa i
z reguły pojawia się kwestia lokalu zastępczego (którego gminy zwykle
nie mają). Na pewno nie może tak od ręki wyrzucić.

powinnam miec jakis nowy dokument uprawniajacy mnie do zajmowania tego
mieszkania?

Umowę najmu najlepiej. Złożył jakąś ofertę?

I jeszcze jedno - czy zarzadca (wspolwlasciciel kamienicy) wchodzac do
mojego mieszkania ma prawo decydowac jak mam miec umeblowany pokoj (kaze
pozbyc sie mebli, ktore mu sie nie podobaja i kupic inne), nie pozwala

O ile nie stanowiÄ… zagroĹĽenia poĹĽarowego/sanitarnego, to nic mu do tego.

zeby na korytarzu wewnatrz mojego mieskania cokolwiek stalo np. szafka?
Czy ma do tego prawo czy raczej przekracza swoje uprawnienia?

Wewnątrz lokalu? Poza częściami wspólnymi? Nic mu do tego.

Natomiast na korytarzu ogólnym może to być sprzeczne z przepisami p-poż.

Data: 2012-01-12 23:50:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 11 Jan 2012, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  IMVHO nie ma żadnych objawów bezumowno¶ci, to po pierwsze.
  Czyżby umowa najmu wymagała do ważno¶ci formy pisemnej?

  A po drugie, nie byłbym taki pewien, że w momencie "zniknięcia"
kwaterunku w przepisach przej¶ciowych nie było postanowienia,
że dotychczasowe przydziały z mocy prawa zamienione zostaj±
na umowy najmu.
  Wydaje się do¶ć oczywiste, że ustawodawca mógł (i powinien)
przewidzieć jaki¶ przepis reguluj±cy stan prawny z urzędu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-11 22:50:09
Autor: _±ćęłóń¶Ľż.
Przydzial w prywatnej kamienicy
A komu płacisz co miesi±c czynsz za najem tego mieszkania?

-- -- -

Data: 2012-01-12 21:37:42
Autor: Hal
Przydzial w prywatnej kamienicy
placę wlascicielowi kamienicy ale mam przydzial na to mieszkanie z urzedu od kilkudziesieciu lat. Pytalam, bo niedawno uslyszalam ze te stare przydzialy sa juz nie wazne ale wlasciciel nie wspomina o podpisaniu zadnej umowy wiec nie wiem czy to prawda.