Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski

Data: 2010-08-25 16:55:50
Autor: Titus Atomicus
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Witam,
Czy te filmy krecono razem czy osobno?
No bo jesli razem, to dziwne ze obsada nieco inna. Porownac bezposrednio sceny mi trudno - DVD z wersja kinowa mam. Serial chyba nie wyszedl w tej wersji.
 A jesli osobno, to czy mozna te wersje kinowa uznac za remake?
Przyznam, ze wyzej oceniam 'Przygody Pana Michala'.

A pytam sie rowniez i dlatego ze pamietam z glebokiego dziecinstwa ze bylem swiadkiem krecenia kilku scen jednego z tych dwoch filmow na Starym Miescie w Warszawie. Pamietam dekoracje wokol Barbakanu, i statystow na zewnatrz kosciola sw. Jacka - gdzie krecono scene pogrzebu Pana Michala...

TA

Data: 2010-08-25 19:28:06
Autor: Skylla
[...]

Sprawa była swego czasu głośna. Pan Hoffman się zalił ze ukradziono mu wiele scen na poczet serialu, który robił kto inny. Zwłaszcza wszystkie batalistyczne...
S.

Data: 2010-08-25 21:13:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-25 16:55, Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
[...]

Reżyser podpadł i nie pozwolili mu nakręcić filmu i serialu.
Kręcono to chyba razem bo reżyser opowiadał że stroje i dekoracje
były wspólne, gdzieś czytałem że były nawet identyczne sceny
w filmie i serialu, nie wiem czy to prawda, film jest kolorowy
a serial nie. Obsada różniła się minimalnie, na pewno różni
aktorzy grali wachmistrza Luśnie.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-26 11:26:30
Autor: Michal Jankowski
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:

w filmie i serialu, nie wiem czy to prawda, film jest kolorowy
a serial nie. Obsada różniła się minimalnie, na pewno różni
aktorzy grali wachmistrza Luśnie.

I Ketlinga.

A propos:
Zgodnie z relacjami książkowymi, sceny do Ogniem i mieczem kręcono
podwójnie (do serialu i filmu) ze względu na inne proporcje ekranu a
zatem kompozycję niektórych scen. Nie sprawdzałem.

  MJ

Data: 2010-08-27 17:55:22
Autor: Titus Atomicus
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
In article <kjzpqx5k9mh.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl>,
 Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

> [...]

podwójnie (do serialu i filmu) ze względu na inne proporcje ekranu a
zatem kompozycję niektórych scen. Nie sprawdzałem.

Ale ja wciaz niezbyt rozumiem.
Znaczy, kolejne ujecia krecono po kolei jedna i druga kamera, nie zmieniajac dekoracji? W takim razie po co ta zamiana aktorow? Jeden siedzial wtedy na lawce rezerwowych?

TA

Data: 2010-08-27 18:46:18
Autor: Michal Jankowski
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

Ale ja wciaz niezbyt rozumiem.
Znaczy, kolejne ujecia krecono po kolei jedna i druga kamera, nie zmieniajac dekoracji?

More or less. Ale oczywiscie nie wiem, moze tam byly wieksze roznice
czasowe, jeden tydzien krecila jedna ekipa, drugi tydzien druga? Nie
wiem. (No i oczywiscie do serialu nakrecono wiecej.)

W takim razie po co ta zamiana aktorow? Jeden siedzial wtedy na
lawce rezerwowych?

Czort jego znajet.

  MJ

Data: 2010-08-27 19:02:51
Autor: Skylla
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Serial "Przygody PM" byl krecony rok pózniej (1969r) a wykorzystano w nim czesc materialów z filmu (np. sceny batalistyczne) nie dajac nazwiska Hoffmana, który byl ich twórca w czolówce serialu.
S.

Data: 2010-08-29 21:37:50
Autor: Smok Eustachy
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Dnia Fri, 27 Aug 2010 19:02:51 +0200, Skylla napisał(a):

Serial "Przygody PM" byl krecony rok pĂłzniej (1969r) a wykorzystano w
nim czesc materialĂłw z filmu (np. sceny batalistyczne) nie dajac
nazwiska Hoffmana, ktĂłry byl ich twĂłrca w czolĂłwce serialu.
S.
Paranoja jakaś. Chociaż ewidentnie można przyznać że Trylogię mamy koncertowo spaszczoną.

Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski