Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski

Data: 2010-08-25 21:13:57
Autor: RadoslawF
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Dnia 2010-08-25 16:55, Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:
Witam,
Czy te filmy krecono razem czy osobno?
No bo jesli razem, to dziwne ze obsada nieco inna. Porownac bezposrednio sceny mi trudno - DVD z wersja kinowa mam. Serial chyba nie wyszedl w tej wersji.
 A jesli osobno, to czy mozna te wersje kinowa uznac za remake?
Przyznam, ze wyzej oceniam 'Przygody Pana Michala'.

Reżyser podpadł i nie pozwolili mu nakręcić filmu i serialu.
Kręcono to chyba razem bo reżyser opowiadał że stroje i dekoracje
były wspólne, gdzieś czytałem że były nawet identyczne sceny
w filmie i serialu, nie wiem czy to prawda, film jest kolorowy
a serial nie. Obsada różniła się minimalnie, na pewno różni
aktorzy grali wachmistrza Luśnie.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-26 11:26:30
Autor: Michal Jankowski
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:

w filmie i serialu, nie wiem czy to prawda, film jest kolorowy
a serial nie. Obsada różniła się minimalnie, na pewno różni
aktorzy grali wachmistrza Luśnie.

I Ketlinga.

A propos:
Zgodnie z relacjami książkowymi, sceny do Ogniem i mieczem kręcono
podwójnie (do serialu i filmu) ze względu na inne proporcje ekranu a
zatem kompozycję niektórych scen. Nie sprawdzałem.

  MJ

Data: 2010-08-27 17:55:22
Autor: Titus Atomicus
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
In article <kjzpqx5k9mh.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl>,
 Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

> [...]

podwójnie (do serialu i filmu) ze względu na inne proporcje ekranu a
zatem kompozycję niektórych scen. Nie sprawdzałem.

Ale ja wciaz niezbyt rozumiem.
Znaczy, kolejne ujecia krecono po kolei jedna i druga kamera, nie zmieniajac dekoracji? W takim razie po co ta zamiana aktorow? Jeden siedzial wtedy na lawce rezerwowych?

TA

Data: 2010-08-27 18:46:18
Autor: Michal Jankowski
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

Ale ja wciaz niezbyt rozumiem.
Znaczy, kolejne ujecia krecono po kolei jedna i druga kamera, nie zmieniajac dekoracji?

More or less. Ale oczywiscie nie wiem, moze tam byly wieksze roznice
czasowe, jeden tydzien krecila jedna ekipa, drugi tydzien druga? Nie
wiem. (No i oczywiscie do serialu nakrecono wiecej.)

W takim razie po co ta zamiana aktorow? Jeden siedzial wtedy na
lawce rezerwowych?

Czort jego znajet.

  MJ

Data: 2010-08-27 19:02:51
Autor: Skylla
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Serial "Przygody PM" byl krecony rok pózniej (1969r) a wykorzystano w nim czesc materialów z filmu (np. sceny batalistyczne) nie dajac nazwiska Hoffmana, który byl ich twórca w czolówce serialu.
S.

Data: 2010-08-29 21:37:50
Autor: Smok Eustachy
Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski
Dnia Fri, 27 Aug 2010 19:02:51 +0200, Skylla napisał(a):

Serial "Przygody PM" byl krecony rok pĂłzniej (1969r) a wykorzystano w
nim czesc materialĂłw z filmu (np. sceny batalistyczne) nie dajac
nazwiska Hoffmana, ktĂłry byl ich twĂłrca w czolĂłwce serialu.
S.
Paranoja jakaś. Chociaż ewidentnie można przyznać że Trylogię mamy koncertowo spaszczoną.

Przygody Pana Michala vs Pan Wolodyjowski