Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych

Data: 2009-03-02 10:22:22
Autor: Jaro
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Witam!

Mam taki rower GF - 3 letni i skoro slonce wychodzi to z checia bym juz pojezdzil. Zdaje sobie sprawe ze trzeba go jakos przygotowac do sezonu, zwykle oddawalem go do serwisu i mi tam robili prezglad ale teraz mam duzo wolnego czasu a nie jestem jakims technicznym ignorantem (gwozdzia w sciane wbije :) ) wiec moglbym sprobowac sam. Pogooglalem troche ale nic konkretnego oprocz jednego strasznie ogolnego artykulu nie znalazlem.

Macie moze jakas stronke badz poradnik jak sie do tego zabrac - for dummies :) ??

Moze to jest wszystko za skomplikowane i wymaga kupienia duzej ilosci specjalistycznych narzedzi i po prostu nie ma sensu sie babrac zaby oszczedzik kilka zlotych?

Pozdrowki!
Jaro

Data: 2009-03-02 10:44:45
Autor: Kuba Stasiak
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Wystarczy jak poczytasz tutaj http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/sprzet.html i juz bedziesz umial konserwowac rower.

Data: 2009-03-02 11:42:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 02.03.2009 10:44 użytkownik Kuba Stasiak napisał :
Wystarczy jak poczytasz tutaj http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/sprzet.html i juz bedziesz umial konserwowac rower.

I oczywiście http://www.sheldonbrown.com jeśli tylko język angielski nie jest obcy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-02 11:29:08
Autor: Artur
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
poniedziałek, 02 mar, Jaro:
Mam taki rower GF - 3 letni i skoro slonce wychodzi to z checia bym juz pojezdzil. Zdaje sobie sprawe ze trzeba go jakos przygotowac do sezonu,

Ja wiem czy trzeba, wsiadaj i jedź, jeżeli nic nie będzie
piszczeć/strzelać/przeskakiwać to można jeździć. Z rzeczy które nie wydają
ostrzeżeniowych dźwięków to piasty kulkowe (Shimano), je warto po zimie
wyczyścić i nasmarować.

Data: 2009-03-03 20:37:20
Autor: fojtek
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Z rzeczy które nie wydają
ostrzeżeniowych dźwięków to piasty kulkowe (Shimano), je warto po zimie
wyczyścić i nasmarować.

Przesądy.
Przednie Quando (oem z treka za 700PLN) - 3 lata (w tym 1 zima pod chmurką), około 15000km, serwisowana 2 max 3 razy, wymieniona ze względu na przejście na tarczę.
Tylna cicha klacz alivio - 3 lata (również zima pod chmurką), kole 30000km, bez serwisu, pewnie jesienią wymienię przy okazji przejścia na tarczę z tyłu.
Przyzwoicie wyregulowaną piastę naprawdę trudno jest zajeździć, nawet w miejsko/zimowych warunkach.

Wujek

Data: 2009-03-03 21:40:40
Autor: Artur
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
wtorek, 03 mar, fojtek:
[...]

No to musisz mieć dużo szczęścia, albo nie jeździsz w deszczu i błocie, tym
bardziej że tanie piasty mają słabe uszczelninie i syf się łatwo dostaje. U
mnie po paru kkmach piastę słychać a to znaczy, że lepiej ją wyczyścić. Kulki
i konusy też już bywają nieidealne.

Data: 2009-03-02 18:01:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Panie Jaro, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:49aba54e$0$29470$f69f905mamut2.aster.pl> przy ul....

Moze to jest wszystko za skomplikowane i wymaga kupienia duzej ilosci specjalistycznych narzedzi i po prostu nie ma sensu sie babrac zaby oszczedzik kilka zlotych?

Łańcuch posmaruj, na noc zostaw, rano jedź. Jak tylko nic skrzypieć nie
będzie to jeździj.

Data: 2009-03-02 19:52:03
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com>
napisał w wiadomości news:18az8eso346uk$.dlgpedaluje.ile.moze...
> [...]

> oszczedzik kilka zlotych?

Łańcuch posmaruj, na noc zostaw, rano jedź. Jak tylko nic skrzypieć nie

To ja się podczepię.
Co sadzicie o tym specyfiku;
http://www.allegro.pl/item546361678_brunox_bike_fit_65ml_smaruje_i_konserwuje_rowery.html

mam zamiar cos innego kupic u tego sprzedawcy, to tak przy okazji
wziąłbym...

Włodek

Data: 2009-03-02 20:08:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Panie Włodzimierz Wojtiuk, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:goha08$e1r$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

AFAIR to się do amortyzatorów stosuje...
Do łańcucha weź sobie Vexol kup, a jak buteleczki nie masz to Finish Line
(zielony się trzyma niczym tonący szalupy!) i dopiero po nim Vexol.

Data: 2009-03-02 11:37:51
Autor: Przemek
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
On 2 Mar, 20:08, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

AFAIR to się do amortyzatorów stosuje...

No chyba nie koniecznie. Do amorków to raczej Deo.

Do łańcucha weź sobie Vexol kup, a jak buteleczki nie masz to Finish Line
(zielony się trzyma niczym tonący szalupy!) i dopiero po nim Vexol.

A ja proponuję FL Pro Road. Napęd czysty i cichy do ok 200km. Vexol,
czy zielony FL to bardziej na mokre, bo syf łapie niemiłosiernie :)

pozdr

Data: 2009-03-02 21:06:39
Autor: Włodzimierz Wojtiuk

sp...@gmail.com> wrote:

AFAIR to się do amortyzatorów stosuje...

No chyba nie koniecznie. Do amorków to raczej Deo.

No własnie w archiwach (czytam je wpierw nim co napiszę) to o tymze pisali
a toto na jakistam uniwersalny wygląda, myslałem że może ktos "na sobie" już
sprawdził ;)

Włodek

P.S.

ja to olej napędowy preferuje ;)

Data: 2009-03-03 16:13:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
Panie Przemek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

czy zielony FL to bardziej na mokre, bo syf łapie niemiłosiernie :)

Panie, a teraz to niby co jest za oknem?
Nie wiem jakim cudem dzisiaj nie przemoczyłem butów w czasie jazdy...

Data: 2009-03-03 10:10:53
Autor: Przemek
Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych
On 3 Mar, 16:13, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Panie, a teraz to niby co jest za oknem?
Nie wiem jakim cudem dzisiaj nie przemoczyłem butów w czasie jazdy...

:) no dzisiaj to fakt, niespecjalnie ładna pogoda.

pozdr

Przygotowanie roweru do sezonu dla opornych