Data: 2010-09-10 14:06:31 | |
Autor: marko1a | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyn± 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub półsyntetyczne.
Gdzie¶ wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejsz± ilo¶ć nagaru w silniku i na ¶wiecy. ¦wieca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to mniejsze ryzyko samozapłonu. Jak my¶licie można rzeczywi¶cie tak± mieszankę stosować do starego silnika niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas dotarcia stosować 1:45. Marek |
|
Data: 2010-09-10 14:25:06 | |
Autor: J_K_K | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomo¶ci news:4c8a1f4b$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyn± 86oktan. Je¶li to silnik Jawa 50, to przed wprowadzeniem 86, zalecali 94 :-) (a oryginalnie w CSRF - 84) Gdzie¶ wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrymNie kombinował bym - 1:50 to do Simsona Per analogiam - oryginalnie np. do użytkowanej przeze mnie wykaszarki 2T podawali 1:30, ale na to była przyklejona już polska naklejka 1:25. Działa pięknie już 6 lat, nic się nie mostkuje, etc. Olej powinien spokojnie wystarczyć ten "wykaszarkowy" - Orlen 2T SemiSynthetic a ~12 PLN / litr. Na docieraniu 1:20 (je¶li ten silnik, o którym my¶lę). Pzdr JKK |
|
Data: 2010-09-10 15:46:37 | |
Autor: Magic | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:
Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała zasłonę dymną. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2010-09-10 17:39:59 | |
Autor: Jackare | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c8a36ba$0$27043$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze: To zależy od konstrukcji silnika. 1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25 2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33 3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50 Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju niż ciut więcej. -- Jackare |
|
Data: 2010-09-10 19:26:34 | |
Autor: Jacot | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
"Jackare" <jackare@interia.pl> wrote:
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia tlokowego w korbowodzie. Glownie. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl http://www.stokrotka.ath.cx |
|
Data: 2010-09-13 11:43:01 | |
Autor: marko1a | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i6djhf$h0o$1node2.news.atman.pl...
To zaleĹĽy od konstrukcji silnika. Jeżeli kupię nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym zamiast panewkowego to nic nie stoi na przeszkodzie przej¶ć na 1:50? Druga sprawa czy ta reguła jest bez względu na to czy mineralny czy półsyntetyk? Wiadomo że wszyscy psiocz± na mixol i zastanawiam się czy zast±pić go dobrej jako¶ci olejem o lepszych wła¶ciwo¶ciach smarnych i niższej temperaturze spalania i dzięku temu może panewkom wystarczy nieco mniej takiego dobrego oleju w paliwie? Np. 1:40 napewno by było mniej kopcenia i mniej nagaru. Marek |
|
Data: 2010-09-13 23:22:45 | |
Autor: maverik | |
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | |
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomo¶ci news:4c8a1f4b$0$22808$65785112news.neostrada.pl... Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyn± 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub półsyntetyczne. Pamiętam że jeĽdziłem na QuakerState czy jako¶ tak, lałem wg zaleceń producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu. |