Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa

Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa

Data: 2010-09-10 15:46:37
Autor: Magic
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:

Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50

Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała zasłonę dymną.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-09-10 17:39:59
Autor: Jackare
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c8a36ba$0$27043$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:

Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50

Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała zasłonę dymną.




To zależy od konstrukcji silnika.
1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50

Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju niż ciut więcej.
--
Jackare

Data: 2010-09-10 19:26:34
Autor: Jacot
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
"Jackare" <jackare@interia.pl> wrote:

3. Dwusuwy z korbowodem ³o¿yskowanym na ³o¿yskach igie³kowych.

Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia
tlokowego w korbowodzie. Glownie.


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://www.stokrotka.ath.cx

Data: 2010-09-13 11:43:01
Autor: marko1a
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
U¿ytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i6djhf$h0o$1node2.news.atman.pl...
To zależy od konstrukcji silnika.
1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50
Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju niż ciut więcej.

Je¿eli kupiê nowy korbowód z ³o¿yskiem igie³kowym zamiast panewkowego to nic nie stoi na przeszkodzie przej¶æ na 1:50?
Druga sprawa czy ta regu³a jest bez wzglêdu na to czy mineralny czy pó³syntetyk? Wiadomo ¿e wszyscy psiocz± na mixol i zastanawiam siê czy zast±piæ go dobrej jako¶ci olejem o lepszych w³a¶ciwo¶ciach smarnych  i ni¿szej temperaturze spalania i dziêku temu mo¿e panewkom wystarczy nieco mniej  takiego dobrego oleju w paliwie?
Np. 1:40 napewno by by³o mniej kopcenia i mniej nagaru.

Marek

Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona